Keskustelu välillä rönsyilee, mutta sehän vain merkitsee sitä että säie on elossa. Itsekin olen suoltanut aika paljon aiheen vierestä, mutta jatketaan valitulla linjalla. Itsellä ei ole pahaa sanottavaa Thunder tigerin monstereista joita omistan 2 kappaletta. Se mikä on mielestäni parasta on tolkuttoman lujat osat vetolinjassa. Ekassa MTA4:ssa vetarit todella kuluneet, klappia tuohon nivelen uuteen tynnyriin luokkaa 1mm. silti ne kestävät LRP:n 28:n melkein 4 heppaa. Uudet vetarit on pakissa odottamassa kun ne laukee, niin ei käynyt tänäkään kesänä. Täytyy yrittää ajaa ensi kesänä enempi! Nyt ko autosta jouduin luovuttamaan vara-osia kaverille kun se ajoi laivan kannella merikontin kiinikkeeseen. Vähän uusia laakereita, perän shimmausta ja perus huolto, niin että auto on iskussa kun kelit lämpenee.
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä. Kyllä jompi kumpi MT4 G3 tai e-MTA4 täytyisi hankkia, on vain niin vaikea päättää...
Osittain e-MTA4 siksi että sellaisia ei vielä kellään kai Suomessa ole, toisaalta tuo keskidiffi olisi kans kiva.
Tuosta muovisesta lookista voidaan olla olla mitä mieltä tahansa, mutta yksi vanhan MTA4:n ongelma muka oli paino. Noin 5kg on paljon esim Savageen verrattuna. Mutta ei siinä Savaessakaan hirveästi vakiona metalli-osia ole. Toisaalta hyvä laatuinen komposiitti on vähintään yhtä lujaa kuin esim alumiini, mutta tällin jälkeen palautuu muotoonsa. Kuten huomasi integyn puskureiden kanssa, orkkis toimii paremmin.
Osien saatavuus suomessa ei tee autoa paremmaksi, eikä huonommaksi. Ehkä thunder tigerin osien menekki on niin huonoa, ettei kannata paljoa varastossa pitää(liian kestävät osat).
Itse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.