Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - antti_r

Sivuja: [1]
1
Ovet ovat nyt auki (en onnistunut laittamaan tietoa nimenhuutoon, niin kerroin täällä).

2
kuulostaisi siltä, että sulla on yksi kolmesta vaiheesta pois käytöstä (eli esim. 1/3 johdosta noparin ja moottorin välillä poikki). Tuolloin moottori toimii, joskaan ei anna täysiä tehoja/kierroksia, jos se vaan lähtee liikkeelle, mutta saattaa pysähtyä sellaiseen asentoon, ettei pääse omin voimin liikkeelle.

3
Nelkussa Joona tuli lopulta kolmanneksi! Onnittelut!
Kisa oli niin tiukka, että kakkospaikka jäi Joonalta vain 1 sijan / 2 sekunnin päähän (tasapisteissä jälkimmäisen finaalin tulos ratkaisi).

4
Onnea voittajalle!

5
Joona voitti tuupin avoimen puolen!!!! (ekassa finaalissa 1., tokassa 2.). Todella upeaa! Ymmärtääkseni kaupan päälle tulee vielä automaattisesti kutsu ensi vuoden kisoihin kutsukisapuolelle!

Todella isot onnittelut, mahtavaa ajamista!

6
Uusi vuosi, uusi profiili:
https://youtu.be/UaPgW_NUn-w

On muuten omasta mielestä ylivoimaisesti paras profiili aikoihin! Todella vaihteleva, sujuva ajaa, ei mitään sellaisia esteitä joissa pienikin epäonnistuminen rikkoo koko auton. Suosittelen vahvasti testaamaan!

7
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 20.59 »
Voisin ehdottaa Bunkkerin brägging boardille uutta kategoriaa, johon pääsevät ne autot, joilla pystyy tekemään donitseja.
Ajelin itse tänään eos-matolla slikseillä dbootseilla, ja niillä pito on jotakuinkin järkevällä tasolla, ja autoa pääsi taas säätämään niin että yritti hakea siihen parempia ajo-ominaisuuksia (eikä vain yrittää poistaa pitoa/kaatumatautisuutta). Kierrosajat eivät tietenkään ole lähellekään vertailukelpoisia slotcarien kanssa, mutta ajaminen on omasta mielestä paljon hauskempaa

8
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 10.06.15 - klo: 23.22 »

9
Minkä kokoluokan autoilla tuolla ajetaan? En tunne rataa, enkä löytänyt tätä tietoa kutsusta/viestiketjusta :)
:: Antti

Antti, sä joudut kyllä kasvamaan vielä muutaman vuoden, mutta voit lähteä vaikka mun manageriksi noihin kemuihin!

Sami
Hauska että pidät mua noin nuorekkaana, mutta niin ne vuodet ovat vierineet, että huhtikuussa paukkuu mullakin kisan ikäraja puhki :)

:: Antti

10
Minkä kokoluokan autoilla tuolla ajetaan? En tunne rataa, enkä löytänyt tätä tietoa kutsusta/viestiketjusta :)
:: Antti

11
ajattelin jakaa kokemuksiani kaksi viikkoa vanhasta B44.3:sta johon päivitin B44.2:sta.

Aloitetaan hyvistä puolista. B44.3 on suoraan pakasta otettuna todella johdonmukainen, suorastaan helppo ajaa, ja se on ollut myös hyvin nopea etenkin pidemmissä vedoissa johtuen ajamisen helppoudesta. Kovapitoiselle Tikkurilan radalle ratasdiffit sopivat erinomaisesti eikä enää tarvitse huolehtia kuuladiffien huoltamisesta tai luistamisesta. Hyväksi puoleksi voi varmaan myös laskea, että varaosiksi kelpaa vanhat 44:sten osat, sillä autoa on käytännössä pysynyt diffejä ja pohjalevyratkaisua lukuunottamatta ihan samana.

ja tästä pääseekin huonoihin puoliin, eli vaikka auto on radalla todella nopea, alkaa se kootessa tuntumaan vähän vanhanaikaiselta. pahimpana esimerkkinä etudiffin ulossaamiseksi täytyy avata 14 ruuvia! Autoa kootessa tuli myös pari mutkaa matkaan (samoja kokemuksia löytyi usealta rctech.net:stä):
- diffien laakereiden laittaminen paikalleen vaatii voimaa (ja/tai niiden koontia ohjeen vastaisessa järjestyksessä)
- vetareiden e-klipsien paikalleen laitto vaatii kärsivällisyyttä
Lisäksi omassa autossa oli laatuongelmia:
- diffien kulmarattaat olivat uutena hyvin karheat, kuluivat tosin muutamassa akussa huomattavasti sileämmiksi
- yhdessä linkissä oli kierteet molemmissa päissä samaan suuntaan
- yksi diffin ulostulo hajosi kolmantena ajopäivänä
Linkki ja diffiulostulo menivät valmistajan vastuulle ja varaosat pitäisi olla tulossa.

koska auto on pitkälti sama kun B44.2, suosittelen siihen vanhastaan tuttuja kikkoja, eli eteen RPM:n tukivarret ja vetoakselien paikoiltaanpomppaamisen välttämiseksi täytyy pitää huolta ettei ulosjoustoa ole liikaa ja toisaalta ettei varsinkaan etupäässä ole ripustuksessa mikään ruuvi yhtään löysällä. olen itse päivittänyt casterblockit metallisiin, kun muovisista tuntui aukeavan pystysuuntaiset ruuvit itsekseen.

ongelmista huolimatta olen tällä hetkellä autooni oikein tyytyväinen, toivotaan että fiilis pysyy samana kun kilometrejä kertyy lisää.

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oma rata "takapihalle"
« : 29.09.14 - klo: 02.33 »
Olen itsekin joskus miettinyt oman radan tekoa (ehkei sentään yhtä näyttävää kun sulla  :smiley:), ja kirjoittanut ylös jotain muistiinpanoja:

- ohjaamisen kannalta vaikeat paikat ovat hauskempia kun vain kaasunkäytöltä vaikeat paikat
  - esim. ulospäin kallistettu kaarre on hauska este
  - pitkän suoran keskellä oleva hyndä, johon nopeus täytyy säätää tarkkaan on tylsä
- ei esteitä, joissa epäonnistuminen aiheuttaa suuren tappion (jopa rikkoontumisriskin), vaan esteitä, joissa onnistuminen antaa pienen edun
  - riski ja etu täytyy tietty olla tasapainossa, ja tämän aikaansaaminen on varmasti vaikeaa
  - esim tuplahyppyrin välin täyttäminen (vaikka osittain) tasoittaa ajolinjojen eroja, mutta ei muuta tuplahyppyä sen helpommaksi
- pääsuoran vauhdit alas mutkalla/mutkilla ennen hyppyreitä
- ei hyppyreitä, joista nopein tapa ajaa on hyppy tasaiselle tai vastamäkeen
- ei hyppyreitä, jotka heittävät korkealle. Tämä nostaa vain suotta rikkoontumisriskiä.
- mutkasarjat, joissa vauhti säilyy kohtalaisena (ei kuitenkaan liian kovana) ovat hauskoja
  - hyvin monen radan muoto on pelkkää suora-mutka-suora-mutka -toistoa
  - usean apexin mutkat ovat hauskempia kuin yhden apexin mutkat
- yhtäaikaiseen kilpailuun loistavia esteitä ovat sellaiset, joissa on useita yhtä nopeita tapoja saman kohdan ajamiseen.
- en itse tykkää hyndistä, jotka eivät ole radan suuntaisia (mutta ne kyllä pitävät kuskin hereillä)
- en oikein tykkää "tippuvista" esteistä (esim. portaat alaspäin)
- niin tylsää kun se onkin, niin radan vaikeus nostaa esiin ajajien taitoeroja, eli kääntäen helpommalla radalla tulee  tiukempia kisoja

Vinkkejä hyndien profiileihin (taitaa olla alunperin motocrossiin) http://www.smlsupercross.fi/blog/wp-content/uploads/2011/11/hyppyrimallit-2012.pdf

13
Nyt tekis mieli huutaaa! :angry:
Ei tullut kyllä lasta ei pas*kaa tuosta diffin lukitsemisesta vaan laitoin visiin liikaa limaa ja puolet pursu sinne missä sitä ei pitäisi olla. Ja nyt tuota kerpeleen diffiä ei saa kasattua kun liimaa joka puolella.

Onko kellään mitään vinkkiä millä tuo vit** pikaliima llähtee irti?
Pikaliima lähtee asetonilla, jota saa esim. apteekeista ja rautakaupoista.

14
Polttisautot / Vs: GS Storm Evolution restaurointi
« : 12.08.14 - klo: 08.48 »
Olen löytänyt ko. auton varaosia ihan vaan googlailemalla. nyt silmiin osui esim.
http://www.ultimatetoys.com.au/genuine-racing-spares-c-564.html
http://www.rtr-modelismo.com/230-pecas-gs-gs-storm-evo

tai ebaystä joko auton nimellä tai suoraan tuotenumerolla
http://www.ebay.com/sch/Radio-Control-Control-Line-/2562/i.html?_from=R40&_nkw=gs+storm+evo

Lisäksi useat osat voi korvata Kyoshon vastaavilla, mutta yhteensopivuuden varmistamiseksi kannattaa osat käydä ostamassa kivijalkakaupoista.

Mulla on itselläni yksi ajokuntoinen GS Storm Evo ja lisäksi toinen "elintenluovuttaja-auto". Jos sulla on joku tietty osa hukassa, niin saatan pystyä auttamaan.

15
Sähköautot / Vs: Urheiluvälinekuljetin
« : 09.08.14 - klo: 21.57 »
Todella hieno!

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 05.08.14 - klo: 01.32 »
Pääsin pitkästä aikaa ajamaan Lavangossa, ja täytyy sanoa että M8-rata oli aivan mahtavassa kunnossa! Myös kastelujärjestelmä on aivan loistava. Suuri kiitos kaikille uurastaneille!
:: Antti

18
Yleinen keskustelu / Vs: Wiki
« : 22.04.14 - klo: 00.49 »
erinomainen idea! tietääkö joku muuten jotain hyvää englanninkielistä rc-wikiä? omiin silmiin ei sellaista ole vielä osunut.
joku sellainen tietokanta olisi hyvä, johon jokainen voisi syöttää oman autonsa kokoonpanon (esim. runko, moottori, (nopari), servo(t)...) ja jotain kommentteja kokoonpanoon liittyen. tästä olisi mielenkiintoista katsoa vertailukohtaa kun on ostamassa omaan autoon uusia osia.
eri automallien omien sivujen yhteyteen olisi mielenkiintoista saada linkkejä setup sheetteihin, jotka voisi olla luokiteltu ratojen mukaan.

19
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 30.03.14 - klo: 14.12 »
Terve
Mistäs olette hankkineet latauskaapelin saddle pac lipoihin? Pitäisi olla JST- XH tasausliittimellä.
Piuhat ovat tulleet akkujen mukana. Jos erikseen pitäisi ostaa, niin hommaisin joltain suomalaiselta kivijalka-/verkkokauppiaalta, tai jos asialla ei ole kiire, niin joltain ebaystä löytyvältä halpiskauppiaalta.

20
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 23.03.14 - klo: 00.15 »
Slipperin säätö oli hävinnyt parin viikon seisomisen takia, onko normaalia vai o-rengas rikki?
44.2 kyseessä.

Mullakin slipperi löystyy joskus ajaessa. Voisin kuvitella, että "kiristysmutterin" sisällä olevan o-renkaan kuluminen/rikkoutuminen aiheuttaa säädön löystymistä. Joku oli kertoman mukaan löytänyt "mutterin" kyljessä olevaan reikään sopivan pultin, jolla sai kiristettyä säädön paikoilleen. Itse en ole tätä (vielä) kokeillut.

21
Hyvät oli kisat, kiitoksia järjestäjille! Toivottavasti muutama nelkku crossari lisää innostuisi tulemaan mukaan, niin saataisiin yhtä tiukat kisat aikaiseksi kun mitä correilla oli.

22
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.01.14 - klo: 01.38 »
Mielestäni matto on periaatteessa ihan hyvä ajoalusta (kuhan saumat rupeavat pysymään kiinni, eivätkä reunat repsota), mutta joku järkevä rengas tonne täytyisi tosiaan keksiä.
Kaakelilla toimineet Schumin Yellow Minipinin kuluivat nelkku crossissa puoliksi ajetuista täysin slikseiksi parilla akullisella. Kunhan sekä etu- että takarenkaat olivat kaikki sileitä, niin oli ajaminen matolla oli oikeastaan ihan hauskaa, mutta pito esim. pöytien päällä ja muovimatoilla oli liki luistinradan luokkaa. Toivottavasti joku rengas toimisi alustalla vähintään kohtuullisesti ja kestäisi vähän enemmän kun yhden illan ajot.

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 13.01.14 - klo: 22.59 »
kiitokset kierrosaikasovelluksen tekijöille! oikeinkin mielenkiintoista saada tulokset analysoitavaksi kotikoneelle.

24
Mun tilaus Hobbykingiltä ei valitettavasti ole mennyt ihan putkeen.
Tilasin satula-akun 23. Marraskuuta. Toimitusajaksi luvattiin 4-7 päivää (Euroopan varasto). 9 päivässä paketti oli haettavissa, mutta toinen puolisko akuista oli täysin mykkä (ei selvästi oltu testattu lähettäessä).
Olin itse heti aktiivinen, ja kysyin asiaa live supportista. Noin tunnin kestävässä keskustelussa (jokainen vastaus kesti useita minuutteja) selvisi:
- jos en olisi syöttämässä akun numeroa johonkin järjestelmään vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta, en olisi oikeutettu valittamaan tuotevirheistä!? (ei ainakaan Suomen etäkauppalain mukaista)
- antoivat ohjeeksi etsiä korvaavaa tuotetta eri maiden verkkokaupoistaan (tosiasiassa suomeen voi ilmeisesti tilata vain euroopan ja international -kaupoista)
- eivät pystyneet kertomaan toimituskuluja tai arvioituja -aikoja ko. akuille eri kaupoistaan, vaan lähettivät vain jonkun täysin turhan postihinnasto pdf:n

Otin kuvat tuotteesta nollaa näyttävän jännitemittarin kanssa ja lupasivat tehdä päätöksen tuotteen korvaamisesta 24-48 tunnissa. Noin viikon päästä tuli tieto, että tuote korvataan.

Sittemmin olen yrittänyt selvittää korvaustuotteen toimitusarviota, ja joskus pari viikkoa päätöksestä (noin kuukausi tilauksesta) kertoivat, että tuote on loppu, ja uutta joutuu odottamaan 4-6 viikkoa (toisaalla puhuttiin, että tuote tulisi 30pv korvauspäätöksestä).

Nyt tilauksesta on kulunut 50 päivää, ja akuista ei ole vielä tietoakaan. Samaan aikaan heidän international -varastosta tuotetta löytyy, mutta jostain syystä - lukemattomista pyynnöistä huolimatta - he eivät ole pystyneet toimittamaan tuotetta mulle.

Ei kovin hyvä ensimmäinen asiakaskokemus...

25
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 17.12.13 - klo: 10.40 »
RPM:ltä tulossa tammikuussa 2014 kestävämmät etutukivarret B44:lle. Mihinköhän "sulake" tommosen päivityksen jälkeen siirtyy, toivottavasti ei mihinkään turhan kalliiseen ja hankalasti vaihdettavaan osaan.
http://www.rpmrcproducts.com/products/Assoc/front.htm#73432

26
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.11.13 - klo: 01.17 »
Voisiko olla sellainen tilanne, että alaneula on liian rikkaalla ja yläneula liian laihalla. Tossa tilanteessa tyhjäkäynti voi olla ihan suht ok, mutta kun painaa kaasua, niin kampikammioon kertynyt polttoaine hukuttaa (jopa sammuttaa) koneen. Käytännössä tällaisella koneella ei pysty ajamaan kuin ihan pienellä kaasulla.

Sivuja: [1]