Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rMa

Sivuja: 1 [2]
31
... Luokan kokoa kuvaa paremmin se kuskimäärä, joka on osallistunut edes kahteen kisaan tänä vuonna.
Pitäisikö tuossa kuitenkin ottaa huomioon myös kisojen määrä luokittain, TSS/TSM 6 kisaa vs TSP 3 kisaa?

32
Ettei nyt vaan olis käyty kanttareilla sitä pohjalevyä syövyttämässä? 6mm maavaralla toista tuhatta kierrosta Uudessakaupungissa viime kesänä ja samalla, tosin jo suht kuluneella, pohjalevyllä ajetaan vielä ensi talvena. Kanttarit on kyllä raakoja mutta nehän onkin siellä valkoisten reunaviivojen takana... :wink: Raisiossa tuli kertaalleen kesällä käytyä, olihan se Ugin jälkeen aika haastava kun on niin pitkulainen ja kapea, ihan ajettavissa silti. Siinäpä olikin sitten mun kokemukset ulkoradoista, innolla odotan että pääsisin noita parempia baanoja kokeilemaan jos nämä kaksi kerran on niin huonoja.

Ensi kausi olisi tarkoitus ajaa pro stockia, toivottavasti saataisiin myös kesäksi ko. luokan kisoja aikaiseksi. Stockin jättäisin mieluummin nuoremmille kesälläkin.

Kysymys aiheeseen liittyen: mitä stockin maksimivälitys vaikuttaisi säätimien välisiin eroihin? Ainakin minusta vaikutti siltä että toisilla säätimillä sai ajaa melkoisesti pidemmillä välityksillä moottoria paistamatta kuin itse käyttämälläni.

33
Team Associated / Vs: Team Associated tc6.1
« : 26.08.12 - klo: 09.49 »
Noita tuplanivelvetareita (ja hexejä) saa ihan Reflex Racingin omiltakin sivuilta tilattua. http://www.reflexracing.net/RSD-AE-TC6-Dual-Cardan-Joint-1-pair-_p_1120.html

34
Team Associated / Vs: Team Associated tc6.1
« : 17.08.12 - klo: 08.28 »
TC6:lla on tullut ajeltua viime syksystä asti, tulevaksi talveksi päivitän auton TC6.1:ksi. Raision stanukunkku ja kaksi FTT kisaa ajettu ja näytti tuolla ihan hyvin aloittelijakin pärjäävän, viimeisestä kisasta tuli stanuissa toinen sija Ugin "kotiradalla".

Rauman seudulla on muutama TC6.1, tarkoitus olisi ainakin kahdella niistä lähteä ajamaan pro stockia ensi talven FTT sarjaan.

35
Tulokset / Vs: C-12 ja TSM-10 MM2012
« : 24.07.12 - klo: 14.07 »
LiveRC.com lähettää live videota kisoista ja tuloksia löytyy ainakin täältä.

36
Tuollainen pöytä tuli koeponnistettua viime viikonloppuna, hyvin toimii. Paino on 7,5 kiloa ilman tuoleja.

37
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 09.04.12 - klo: 13.51 »
Kuinka tehokas tuollainen 6,5 lankanen motti on, kun omassa kerhossa suositeltiin 10,5 lankasta mottia?? Pieni rata meillä ja vähän kokemusta 4wd krossista itsellä (2wd krossista 2 vuotta ja 1 talvi turitista kokemusta)
Taitaavaan tuo 6,5 olla liian tehokas itselle...
2wd krossia ajan tällasella http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=118&nid=163&lid=167&id=344
Tuota 10.5T lankaista taidettiin suositella tuuppiin? Edellä mainittu X12 8.5T tai ehkä 9.5T olisi varmasti passeli nelkkuun.

38
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 12.03.12 - klo: 21.53 »
Meidän radalla oli samanlainen tapaus, toisena osapuolena GT2 ja toisena DX3C. Radalla kävijöillä on lisäksi käytössä Spektrumin DX2S ja DX3S, Sanwaa, Futabaa ja muutamia kiinan halpisradioita. Ongelmia oli kuitenkin vain kahdessa DX3C:ssä ja nimenomaan tämän yhden GT2:n ollessa päällä.

39
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 25.02.12 - klo: 17.55 »
Kovin vähältä tuntuu tuo 30-40m. Kyllä omassa SR300 vastarissa kantamaa on enemmän kuin mihin näkö kymppikrossarin ajamiseen riittää, noin sadan metrin päästä vielä toimii. Kahvana DX2S. Ainoat ongelmat mitä itsellä on vastarin toiminnan kanssa olleet on liittyneet vastarille tarjotun sähkön laatuun (kiinalaiset halpissäätimet ja/tai virtasyöppö digiservo). Useasti on auttanut vastarin vapaaseen kanavaan laitettu konkka.

40
Yleinen keskustelu / Vs: Spurriongelma
« : 21.11.09 - klo: 14.11 »
juu, mut ei kai niiden viidestä ajokerrasta kuulu väljistyä?
Spurri menee kerrastakin sököksi jos välykset ei ole kunnossa. Vakiona zk-2:ssa on liukulaakerit ja spurrin akselilla ainakin omassa paljon ajetussa oli välystä melkoisesti. Normaalisti säädetty välys onkin ajossa sitten ihan jotain muuta. Spurrin saa kyllä kestämään kun välyksen säätää kokeilemalla mahdollisimman pieneksi kuitenkin niin että spurri pyörii koko kierroksen jumittamatta. Käytännössä spurri nojaa näin säädettynä koko ajan hieman päin pinjonia.

Suosittelen kuulalaakeroimaan koko laatikon niin ei tarvitse kikkailla välyksien säädössä. Kulkupuoli paranee ja ajopaika pitenee samalla kummasti.
http://www.rcmart.com/catalog/rc-thunder-tiger-yeah-racing-blue-telfon-bearing-truck-zk2zt2-yb0155bs2-p-15563.html

41
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.03.09 - klo: 14.22 »
Johdon ja softan saa hankittua Suomestakin melko kohtuulliseen hintaan:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?products_id=256
Linkin takaa löytyvä setti on todettu toimivaksi ainakin ImaxB6:n kanssa.

Edellä mainittu johto ja softa toimii tosiaan Imax B6:n kanssa kunhan ensin vaihtaa liittimessä mustan ja valkoisen johdon paikkaa keskenään.

42
Sähköautot / Vs: Sähkömittari
« : 27.02.09 - klo: 18.58 »
Piti oikein etsiä yhden hyvän halpismittarin tiedot jota uskallan myös suositella:
Itseltä löytyy tällainenkin laite, ja siitä löytyy pari mukavaa ominaisuutta joita ei halvimmissa yleensä näe.
Taustavalaistu näyttö ja näytön "pysäytys"(hold) ovat ihan hyödyllsiä toimintoja. Myös johtavuusilmaisin summerilla on kätevä.

Itsellä em. linkin mittari käytössä ehkä viidettä vuotta, suosittelen. Lisäksi löytyy tällainen: http://www.p-mastech.com/products/04_dm/m830b.html
Jälkimmäinen maksoi muistaaseni 9,90e tarjouslaarista vuosituhannen vaihteen paikkeilla ja toimii edelleen moitteettomasti. Molempia olen vertaillut työpaikan Fluken mittareihin. Tarkkuus on ainakin omaan käyttöön ollut aivan riittävä ja ainakin dc-jännitealueilla yhtä hyvä kuin kalibroimattoman Fluken.

43
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.01.09 - klo: 11.02 »
Tässä vielä huono kuva koko setistä ajon jälkeen. Tällä kertaa kipeää sai oikea takaiskari ja iskaritorni. 18A säädin on tuossa vähän kovilla, lämpösuojaus pysäyttää menon muutaman kerran akullisen aikana. Suunnitelmissa olisi vielä järeämpi säädin ja alumiininen akkukotelo, nykyinen kumimattoon kääriminen ja kiinnitys nippusiteellä ei ole akulle oikein hyvä ratkaisu.

Kyytiin mahtuu myös tämä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7363

44
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.01.09 - klo: 10.32 »
Lipo on tuo linkin 2x800mAh 7,4V yhdistelmä ja NiMh 1400mAh 9,6V.

Pohjalevy on reikäinen alkuperäinen. Dekin tein 2mm alumiinilevystä ja säädettävän moottoripukin alumiinisesta L-profiilin pätkästä.

45
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.01.09 - klo: 02.08 »
Mielenkiintoista. Eli millanen satula-paketti noilla sitten tulisi? 1600 mAh 7,4V ?
Liikkuisko sillä sitten miten verrattuna 1500mAh 9,6V nimh akkuun ?
Mittojen puolesta 54x30x14mm tuntuis sopivan.


Juuri näin, 1600mAh 7,4V. Rinnakkain kytkettäessä akkujen välillä ei saisi juuri olla jännite-eroa. Jos ei halua tinailla niin akut kannattanee ladata erikseen tasaavalla laturilla ja kytkeä yhteen täysinäisinä.

Ajelimme aiemmin 1300mAh ja 1400mAh 9,6V NiMH akuilla. Lipot pitävät jännitteen ylhäällä kuorman alla paremmin. Moottorista riippuen huipuissa ei välttämättä ole juuri eroa mutta kiihtyvyys on ihan toista luokkaa. Nämä siis kaverin kokemuksia omalla autollaan, itselläni tuota setuppia ei ole ollut.

Omaan autooni tein samantapaiset muutokset kuin joku aiemmin tässä viestiketjussa: käänsin keskidiffin ja siirsin moottorin takaoikealle. Etudiffistä takadiffiin ulottuva dekki jäykistää runkoa mukavasti. 3S 2100mAh akulla kulkua ja ajoaikaa riittää mukavasti, käytössä luonnollisesti harjaton setti.

46
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 16.01.09 - klo: 18.59 »
Oletko löytänyt lipoja jotka mahtuvat alkuperäisille paikoille?
Kaverin NanoDragonista bongattua, mahtunevat yhtä lailla Mini-Infernoon:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6787
Muuten hyvä mutta pitää itse juottaa akut yhteen ja lipoja en mielelläni juottelisi...
Tuosta apu, ja voi akkuja riskeeraamatta lyhennellä haaratkin sopivan mittaiseksi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2155

47
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 16.01.09 - klo: 00.56 »
Oletko löytänyt lipoja jotka mahtuvat alkuperäisille paikoille?
Kaverin NanoDragonista bongattua, mahtunevat yhtä lailla Mini-Infernoon:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6787

48
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 05.12.08 - klo: 20.22 »
+ Spin
+ -SS-
+ Habaku

49
Vapaa keskustelu / Vs: HAMPURILAISTEN ULKONÄKÖ
« : 19.09.07 - klo: 00.49 »
Perushamppisatsi taitaa olla 12e huitteilla. Lista löytyy netistä. Ketjuun kuuluvia paikkoja on ainakin pari Heseä, Mäkkäri, Scanburger ja Rolls.

50
Vapaa keskustelu / Vs: HAMPURILAISTEN ULKONÄKÖ
« : 17.09.07 - klo: 22.16 »
Jos joku jostain ihmeen syystä eksyy Raumalle suosittelen kokeilemaan Mr Jonesia. Hampurilaisten ulkonäkö ja ennenkaikkea maku ovat kohdallaan ja sijoitetulle summalle saa vastinetta taatusti enemmän kuin hesen, mäkkärin tai rollsin vastaavista. Tosi nälkäisillekin löytyy sopiva hamppari jos vakiomallin 226g pihvi ei riitä: http://www.mrjones.fi/kuvituskuva.phtml?id=26#

51
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 05.05.07 - klo: 10.53 »
Niinpä näyttää, tuli vanha paristokotelo vastaan tuossa siivoillessa.

52
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 05.05.07 - klo: 09.43 »
Onko Infernossa valmiina liittimet akulle, vai vaatiiko akkupakettiin päivitys muutoksia? (jälleen oletan nanon olevan tässäkin suhteessa identtinen, auto on vasta matkalla suomeen)

Nano Dragonin säätimessä on pienet (3,2 mm tjsp) lattaliittimet sekä moottorille että akulle.

Sivuja: 1 [2]