Terve Clodz, tosiaan, mulla on polttisten ja muiden seassa ollut ajan mittaan Marui Golden Eagle maasturi, Marui Galaxy RS sekä nykyään Marui Hunter piharässinä.
Hunterissa ja Galaxyssa koko runko, voimansiirto, renkaat, akselit, tukivarret kaikki on samat, erot on siinä että galaxyssa on tuo putkikori ja rungon päällä sitten peitelevyt, hunterissa taasen on ihan normaali lexan-kori. Galaxyn normaaliversiosta en tiedä, mutta RS:ssä oli nesteiskarit joka renkaalla sekä kallistuksenvakaajatanko edessä, hunterissa taasen on edessä rungon sisällä jouset eikä iskunvaimennusta, ja takana on molemmille renkaille yhteinen poikittainen iso nesteiskunvaimennin. Jousitukset voi vaihtaa suoraan, eli samat tukivarret ym. ovat autoissa silti, niissä vain on kummallekin vaihtoehdolle kiinnitysreiät.
Hunterin alusta on _SELKEÄSTI_ parempi, tuon Galaxyn alusta ei toimi oikein alkuunkaan, ihan liian kova, iskunvaimentimet eivät toimi ja rakenteet ei kestä. Hunter noista kahdesta muutenkin mielestäni parempi auto, sitä voi kutsua jopa ihan toimivaksi kireämpienkin kanssa kisatessa. Putkikori kiehtoi sillon kestävyyden takia mutta todellisuudessa tuo lexan kori kestää joustavana mitä vaan, putkikori meni hetkessä poikki.
Noissa on kaikissa ollut Mabuchi 540SH moottorit, en ole maruin autoissa nähnyt 360 sarjalaisia, en tiedä sitten muista malleista.
Voimansiirron rattaita noissa usein haukutaan ekana, kun on tehty ämpärimuovista jne. Sanoisin että perä kestää kyllä kireänkin moottorin ihan huoletta, ongelma on se että noissa alunperin ei tuo perä ole ihan tiivis ja sinne sitten pääsee pieniä kiviä ja hiekansiruja - yksi hiekansiru kun huomaamatta menee sopivasti rattaan hampaiden väliin vauhdissa niin sitten on rattaasta hammas poikki. Homma hoituu niin että tiivistää tuon perän silikonilla, niin että sinne ei pääse mitään ylimääräistä, silloin voi myös laittaa voitelua rattaisiin reilummin kun ei lennä samantien joka rööristä öljyt ulos. Kriittisin kohta voimansiirrossa on tuo pääratas joka moottorin pinioniin tulee kiinni, kannattaa katsoa välys tarkkaan, jos on liikaa välystä niin tehokas moottori vetäsee muovihampaat solmuun, oikealla välyksellä ratas kestää vaikka norsun.
Tuohon voimansiirtoon ne kikkailut sitten jääkin, autoja ei rikki saa vaikka niin tahtoisi, hunterikin on tehnyt +5 täysvolttia karuun hiekkamontun kivikkoon, pyörinyt katolleen ja kolahtanut katukivetyksiin täyttä vauhtia, pohja menee auttamatta naarmuille mutta onneksi kaikki muut ruuvit on upotettuja paitsi akun kiinnikkeet joihin voi halutessaan laittaa vaikka kumitutin tms. suojaksi, itse en ole nähnyt tarpeelliseksi.
Sekä Hunterissa että Galaxyssa on alunperin nuo käsittämättömät 1cm leveät ja kovat eturenkaat, suosittelen hankkimaan niihin esim. Golden Eaglen eturenkaat tai vastaavat nappularenkaat (samanlaiset kuin takana hunterissa). Tämä siksi, että noilla alkuperäisillä renkailla:
1. Eturipustuksien pystytapit menee KATKI pienimmästäkin kivestä, syytä en tiedä, kerran ajat pihalaatan reunaan ja eturipustukset lentää (been there, done that). Kunnon joustavilla nappularenkailla voi ajaa täyttä vauhtia isoonkin kynnykseen, pystytapeille ei käy mitään, jos joku antaa periksi niin ohjauksen pallonivelet pomppaa usein paikaltaan ja löystyvät, ja ne sitten napsauttaa takaisin paikalleen.
2. Alkuperäisillä renkailla autolla ei voi ajaa, puskee joka suuntaan ja jää jumiin joka ruohontuppoon.
Myös monien muiden autojen vanteet saa sovitettua tuohon autoon.
Tässä nyt vähän infoa tällä erää, koitan muistaa mitata tuota autoa ja ilmoittaa. Jos on kysyttävää niin kysy pois vaan! :)