Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JUkka-san

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24
31
Tulokset / Vs: Tulokset: 12TrackTour III & IV 2022 Oulu
« : 08.03.22 - klo: 20.31 »
Onnittelut Vesalle ja Jannelle sarjavoitoista!

Suuret kiitokset kaikille jotka auttoivat meitä kisoissa (Jaakko noparin ja moottorin kanssa sekä Vesa etutukivarsien osalta). Erityiskiitos kaikille jotka jaksoivat pitää Eerolle seuraa kisojen aikana :laugh:

32
Tulokset / Vs: Tulokset: 12TrackTour III & IV 2022 Oulu
« : 07.03.22 - klo: 21.10 »
GT:ssä oli varsinkin aika-ajoissa todella tasaista ja tiukkaa vääntöä. Oma vauhti oli kerrankin kohdillaan, mutta muutamat virheet jokaisessa erässä verotti tulosta liikaa.

Junioritiimikin ajoi ensi kertaa A-finaaliin  :cool:

33
Muista Pohjoismaista ei tullut ilmoittautumisia, joten ajetaan PM-kisojen sijasta kerhokisa. Tarkoitus on tehdä 12-autoille hyvä rata Hakkilaan perjantaina illalla 4.2. ja sitten ajetaan treenipäivä lauantaina ja sitten kerhokisat sunnuntaina. Ajettavat luokat ovat C12 ja GT12. Koittakaa houkutella kaikki kalustoa omaavat kuskit ajamaan, tehdään hyvät olosuhteet tämän kokoluokan autoille tälle viikonlopulle!

34
Kilpailijoiden kanava / Vs: Arvokisaosallistujat 2022
« : 16.01.22 - klo: 18.05 »
Ensi kesän arvokisojen käytännöistä tuli EFRA:lta uutta tietoa. Alustavat maakohtaiset kisakiintiöt anotaan 21. tammikuuta mennessä. Ilmoittakaa siis halukkuudestanne ajaa kesän arvokisoissa luokkayhteyshenkilöllenne tai minulle mahdollisimman pian.
Kahdeksan viikkoa ennen kisoja tehdään päätös kisan ajamisesta. Kuusi viikkoa ennen kisaa pitää ilmoittaa sitova ilmoittautuminen (tämän ilmoittautumisen perusteella lähtee osallistumismaksut kilpailijoille). Tämän jälkeen on vielä mahdollisuus saada peruutuspaikkoja kisoihin.

35
Kilpailijoiden kanava / Kilpailukalenteri 2022
« : 09.01.22 - klo: 18.17 »
...on liitteenä.

36
Kilpailijoiden kanava / Vs: Arvokisaosallistujat 2022
« : 08.01.22 - klo: 16.44 »
Nyt olisi viime hetket käsillä ilmoittaa halukkuudesta ajaa EM- tai MM-kisoissa 2022. Ilmianna itsesi joko oman lajisi luokkayhteyshenkilölle tai minulle viimeistään 15.1. Samaten jos haluat perua alustavan kisavarauksesi, tee se viimeistään 15.1. mennessä. Kilpailumaksut laskutetaan tuon päivämäärän osallistujalistan perusteella.


37
Kisailmoittautuminen on auki...

Ilmoittaudu https://tinyurl.com/5n8cv8f5
Ilmoittautuneet https://tinyurl.com/yczd89fm

38
Kilpailukutsut / C12 CS12 PM-kisat Hakkilassa 5-6.2. 2022
« : 04.12.21 - klo: 20.03 »
Fullspeed RC kutsuu C12 ja CS12 kuskit Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin Vantaa Hakkilaan helmikuun 5-6. 2022.

Ajettavat luokat: C12 ja CS12

KILPAILUPAIKKA
- Fullspeed RC Arena, Vantaa, Vanha Porvoontie 231, C1-porras, 3. kerros

RATA
- Ilveshaku Circuit, n. 33 x 16 m GT track -matto


Ajoformaatti EFRA:n EM-kisaformaattia mukaillen.
Lauantai:    1 vapaa harjoitus
   2 ohjattua eräharjoitusta
   Reseed
   2 ohjattua eräharjoitusta
   4 alkuerää
Sunnuntai   Lyhyt shakedown
   2 alkuerää
   kolme finaalia

Lauataina aloitetaan 9:00 ja lopetetaan noin 18:00. Sunnuntaina aloitetaan 9:00 ja palkinnot jaetaan noin 16:00.

Säännöt (linkki täydellisiin sääntöihin https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2021/02/EFRA%20App%203%202021.pdf)
CS12: 13,5T moottori, blinky-säädin,vapaat solukumirenkaat
C12: 6,5T moottori, blinky-säädin, vapaat solukumirenkaat
Sallitut korit https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2021/03/2021_EFRA_List_1_12_Electric_Track.pdf
Moottorit (Mod) https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2021/11/2021%20EFRA%20Brushless%20Motors%20Modified%202021%20v3.pdf
Moottorit (Spec) https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2021/11/2021%20EFRA%20Brushless%20Motors%2013%205T%20Spec%202021%20v4.pdf
Akut https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2020/02/2020%20EFRA%201S%20Stick%20LiPo%20List%20(15-20)%20v1.pdf

Ilmoittautumislinkki myrcm:n aukeaa lähipäivinä.

39
Kilpailijoiden kanava / Vs: Arvokisaosallistujat 2022
« : 10.11.21 - klo: 11.31 »
Tässä lista kisopaikkaa hakevista kuskeista:

1/10 sähkökrossi EM (5 paikkaa , lisää mahdollisuus saada)
Jamiel Gabrielsson
Pekko Iivonen
Joona Haatanen
Sammy Pajalin

1/10 sähkörata EM

1/8 polttiskrossi EM (9 paikkaa)
Tomi Salonen
Joseph Quagraine
Ilari Langenoja
Pekko Iivonen
Joona Haatanen
Max Mört
Juha Sallmen
Juuso Teuronen
Arto Heinonen
Ari Heinonen
[
1/8 polttiskrossi MM (Anottu 5 paikkaa, toistaiseksi vahvistettu 2 paikkaa, todennäköisesti saadaan 3-4 paikkaa)
Joseph Quagraine
Max Mört
Ilari Langenoja
Pekko Iivonen
Joona Haatanen
Tomi Salonen

1/8 polttiskrossi +40 EM (2 paikkaa)


1/8 sähkökrossi EM (5 paikkaa)
Mikko Luopajärvi
Oskari Mäki
Joseph Quagraine
Karri Salmela
Sammy Pajalin

C12 (mod 3 paikkaa,stock 7 paikkaa, ehkä mahdollisuus saada lisää)
Jaakko Huhmarsalo (Stock)
Vesa Yli (Stock)
Jukka Häkämies (Stock)
Tuukka Tiainen (Mod)
Vesa Yli (Mod)
Eero Häkämies (Stock)


LSOR 4WD
Jarno Siltanen
Pekka Heikkilä
Pekko Iivonen
Esa Myllymaa
Samu Paavolainen
Jari Paasikivi
Vesa Sarja

LSOR 2WD
Marko Laitinen
Esa Lehtimäki

LS5 EM
Sammy Pajalin

LS5 MM
Sammy Pajalin

Nitrorata täydentyy lähipäivinä.

40
Kilpailijoiden kanava / Vs: Arvokisaosallistujat 2022
« : 07.11.21 - klo: 16.27 »
Kymppikrossin EM-kisoihin on 5 paikkaa sekä 2wd että 4wd-luokkiin. Ilmoittakaa mahdollisimman pian halukkuudestanne ajaa kyseisissä kisoissa. Lisäpaikkojakin voi olla tarjolla.

41
Kilpailijoiden kanava / Vs: Arvokisaosallistujat 2022
« : 06.11.21 - klo: 17.28 »
Muutamia muutoksia tuli kisapaikkakuntiin ensi kesälle. Nitrokasikrossin EM-kisat ovat Portugalin Barcelos:n radalla. Espanjan Redovan järjestää MM-kisat 2022 ja EM-kisat 2023. MM-kisoihin Suomella on paikkoja 4, viides paikka saadaan ehkä keväällä kun muut blokit ovat ilmoittaneet omat osallistujamääränsä. EM-kisoihin on 9 paikkaa, +40-kisoihin 2. Nämä kisat ovat täyteen buukattuja, lisäpaikkoja saattaa olla tarjolla vasta kesän lähestyessä, jos silloinkaan.

Sähkökasikrossin EM-kisoihin on 5 paikkaa, sinne on mahdollisuus saada lisää paikkoja.

42
Kilpailijoiden kanava / Arvokisaosallistujat 2022
« : 21.10.21 - klo: 22.27 »
Laittakaahan oman luokkanne luokkayhteyshenkilölle viestiä mikäli olette halukas ajamaan ensi kesän arvokisoissa. EFRA-kokouksessa marraskuun 6. päivä anotaan alustavat paikat ja sitovat ilmoittautumiset ovat todennäköisesti tammikuun puolessa välissä.


43
Tulokset / Vs: M8 sarjapisteet 2021
« : 26.08.21 - klo: 20.11 »
...ja tässä loppupisteet!

Onnittelut voittajille ja kiitos kaikille sarjan kisojen taustavaikuttajille ja kisaajille. Ensi vuonna uudestaan.

M8E SM 2021                     
Sija   Nimi   Vaasa   Salo   Turku   Hyvinkää   Yhteensä   3/4
1   Karri Salmela   100   100   90   100   390   300
2   Jarno Siltanen   90   76   100   90   356   280
3   Mikko Luopajärvi   82   90   76   76   324   248
4   Tomi Mairue   76   82   82   82   322   246
5   Arto Heinonen   66   57   69   69   261   204
6   Jani Hovi   63   72   60   66   261   201
7   Oskari Mäki   72   60   66   50   248   198
8   Joonas Kekkonen   50   69   54   72   245   195
9   Kai Jämsä   48   54   72   57   231   183
10   Akseli Syrjänen   54   63   52   63   232   180
11   Teemu Kujala   60   52   0   54   166   166
12   Kalle Järvinen   46   48   48   60   202   156
13   Tony Nyman   0   50   50   52   152   152
14   Niko Poikkeus   0   46   44   48   138   138
15   Mikko Ylinen   0   66   57   0   123   123
16   Aki Kari   40   44   0   0   84   84
17   Kristian Ullakko   69   0   0   0   69   69
18   Ari-Pekka Kyykkä   0   0   63   0   63   63
19   Ilmari Ullakko   57   0   0   0   57   57
20   Victor Ekholm   52   0   0   0   52   52
21   Tomi Laaksonen   0   0   46   0   46   46
22   Miika Saarinen   44   0   0   0   44   44
23   Patrik Bengs   42   0   0   0   42   42
24   Tomi Laine   38   0   0   0   38   38

M8 SM 2021                     
Sija   Nimi   Vaasa   Salo   Turku   Hyvinkää   Yhteensä   3/4
1   Max Mört   90   100   90   82   362   280
2   Pekko Iivonen   100   76   50   90   316   266
3   Joseph Quagraine   66   90   100   66   322   256
4   Joona Haatanen   76   60   60   100   296   236
5   Ari Heinonen   82   69   82   63   296   233
6   Arttu Syrjänen   72   72   76   76   296   224
7   Tomi Salonen   0   82   69   69   220   220
8   Kasper Haahti   60   54   66   60   240   186
9   Markku Honkanen   0   48   72   57   177   177
10   Jere Saarinen   52   50   63   28   193   165
11   Ilari Langenoja   0   52   48   54   154   154
12   Tom Thusberg   0   46   54   52   152   152
13   Heikki Valtonen   57   42   42   48   189   147
14   Petri Mylläri   0   63   52   30   145   145
15   Niko Saarinen   54   44   46   44   188   144
16   Kimmo Sukanen   46   26   44   50   166   140
17   Jamiel Gabrielsson   69   66   0   0   135   135
18   Simo Ahoniemi   63   0   0   72   135   135
19   Riku Laukkanen   48   36   40   36   160   124
20   Juha Sallmen   38   30   38   46   152   122
21   Juuso Teuronen   42   34   0   42   118   118
22   Kari-Heikki Salonen   40   22   32   32   126   104
23   Mikko Maula   0   28   57   0   85   85
24   Harri Kallonen   0   38   0   38   76   76
25   Tommi Hartlin   0   32   0   34   66   66
26   Eelis Lehtinen   0   24   34   0   58   58
27   Joona Lempiäinen   0   57   0   0   57   57
28   Aapo Heinonen   50   0   0   0   50   50
29   David Bendecon   44   0   0   0   44   44
30   Janne Maula   0   40   0   0   40   40
31   Jarno Kokkonen   0   0   0   40   40   40
32   Rami Korpela   0   0   36   0   36   36


44
Kilpailijoiden kanava / EFRA AGM 2021
« : 23.08.21 - klo: 21.03 »
EFRA:n vuosikokous lähestyy. Jos haluat esittää sääntömuutoksia, lähetä muutosesitys englanniksi ja hyvät perustelut muutokselle viimeistään 28.8. mennessä osoitteeseen Jukka.l.j.hakamies(a)gmail.com. Sääntömuutosehdotukset käsitellään vielä lajiryhmän kokouksessa 30.8.

45
Tulokset / Vs: M8 sarjapisteet 2021
« : 10.08.21 - klo: 22.07 »
...ja päivitetty lista ennen Hyvinkään finaalia:

M8
1   Max Mört   90   100   90   0   280
2   Joseph Quagraine   66   90   100   0   256
3   Ari Heinonen   82   69   82   0   233
4   Pekko Iivonen   100   76   50   0   226
5   Arttu Syrjänen   72   72   76   0   220
6   Joona Haatanen   76   60   60   0   196
7   Kasper Haahti   60   54   66   0   180
8   Jere Saarinen   52   50   63   0   165
9   Tomi Salonen   0   82   69   0   151
10   Niko Saarinen   54   44   46   0   144
11   Heikki Valtonen   57   42   42   0   141
12   Jamiel Gabrielsson   69   66   0   0   135
13   Riku Laukkanen   48   36   40   0   124
14   Markku Honkanen   0   48   72   0   120
15   Kimmo Sukanen   46   26   44   0   116
16   Petri Mylläri   0   63   52   0   115
17   Juha Sallmen   38   30   38   0   106
18   Ilari Langenoja   0   52   48   0   100
19   Tom Thusberg   0   46   54   0   100
20   Kari-Heikki Salonen   40   22   32   0   94
21   Mikko Maula   0   28   57   0   85
22   Juuso Teuronen   42   34   0   0   76
23   Simo Ahoniemi   63   0   0   0   63
24   Eelis Lehtinen   0   24   34   0   58
25   Joona Lempiäinen   0   57   0   0   57
26   Aapo Heinonen   50   0   0   0   50
27   David Bendecon   44   0   0   0   44
28   Janne Maula   0   40   0   0   40
29   Harri Kallonen   0   38   0   0   38
30   Rami Korpela   0   0   36   0   36
31   Tommi Hartlin   0   32   0   0   32

M8e
1   Karri Salmela   100   100   90   0   290
2   Jarno Siltanen   90   76   100   0   266
3   Mikko Luopajärvi   82   90   76   0   248
4   Tomi Mairue   76   82   82   0   240
5   Oskari Mäki   72   60   66   0   198
6   Jani Hovi   63   72   60   0   195
7   Arto Heinonen   66   57   69   0   192
8   Kai Jämsä   48   54   72   0   174
9   Joonas Kekkonen   50   69   54   0   173
10   Akseli Syrjänen   54   63   52   0   169
11   Kalle Järvinen   46   48   48   0   142
12   Mikko Ylinen   0   66   57   0   123
13   Teemu Kujala   60   52   0   0   112
14   Tony Nyman   0   50   50   0   100
15   Niko Poikkeus   0   46   44   0   90
16   Aki Kari   40   44   0   0   84
17   Kristian Ullakko   69   0   0   0   69
18   Ari-Pekka Kyykkä   0   0   63   0   63
19   Ilmari Ullakko   57   0   0   0   57
20   Victor Ekholm   52   0   0   0   52
21   Tomi Laaksonen   0   0   46   0   46
22   Miika Saarinen   44   0   0   0   44
23   Patrik Bengs   42   0   0   0   42
24   Tomi Laine   38   0   0   0   38

46
Tulokset / M8 sarjapisteet 2021
« : 24.07.21 - klo: 21.21 »
M8 kahden osakilpailun jälkeen:

Sija Nimi Vaasa Salo Turku Hyvinkää Yhteensä
1 Max Mört 90 100 190
2 Pekko Iivonen 100 76 176
3 Joseph Quagraine 66 90 156
4 Ari Heinonen 82 69 151
5 Arttu Syrjänen 72 72 144
6 Joona Haatanen 76 60 136
7 Jamiel Gabrielsson 69 66 135
8 Kasper Haahti 60 54 114
9 Jere Saarinen 52 50 102
10 Heikki Valtonen 57 42 99
11 Niko Saarinen 54 44 98
12 Riku Laukkanen 48 36 84
13 Tomi Salonen 0 82 82
14 Juuso Teuronen 42 34 76
15 Kimmo Sukanen 46 26 72
16 Juha Sallmen 38 30 68
17 Simo Ahoniemi 63 0 63
18 Petri Mylläri 0 63 63
19 Kari-Heikki Salonen 40 22 62
20 Joona Lempiäinen 0 57 57
21 Ilari Langenoja 0 52 52
22 Aapo Heinonen 50 0 50
23 Markku Honkanen 0 48 48
24 Tom Thusberg 0 46 46
25 David Bendecon 44 0 44
26 Janne Maula 0 40 40
27 Harri Kallonen 0 38 38
28 Tommi Hartlin 0 32 32
29 Mikko Maula 0 28 28
30 Eelis Lehtinen 0 24 24

M8e kahden osakilpailun jälkeen:

Sija Nimi Vaasa Salo Turku Hyvinkää Yhteensä
1 Karri Salmela 100 100 200
2 Mikko Luopajärvi 82 90 172
3 Jarno Siltanen 90 76 166
4 Tomi Mairue 76 82 158
5 Jani Hovi 63 72 135
6 Oskari Mäki 72 60 132
7 Arto Heinonen 66 57 123
8 Joonas Kekkonen 50 69 119
9 Akseli Syrjänen 54 63 117
10 Teemu Kujala 60 52 112
11 Kai Jämsä 48 54 102
12 Kalle Järvinen 46 48 94
13 Aki Kari 40 44 84
14 Kristian Ullakko 69 0 69
15 Mikko Ylinen 0 66 66
16 Ilmari Ullakko 57 0 57
17 Victor Ekholm 52 0 52
18 Tony Nyman 0 50 50
19 Niko Poikkeus 0 46 46
20 Miika Saarinen 44 0 44
21 Patrik Bengs 42 0 42
22 Tomi Laine 38 0 38

Liitteenä vielä helpommin luettavassa muodossa...

47
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 22.07.21 - klo: 19.05 »
Loputkin EM-kisat ovat peruttu epäselvän koronatilanteen takia.

48
Kouvolan ratakasin kärkisija ajettiin 12 % nitrolla.

49
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 16.05.21 - klo: 21.48 »
Lisää EM-kisojen perumisia!
Kasikrossin EM-kisat Redovanissa on siirretty vuoteen 2022.
LSOR Fehringissä on siirretty vuoteen 2022.
Fioranon ratafemma-kisat on myös siirretty vuodelle 2022.
Katso päivittyvä kalenteri www.EFRA.ws

50
Mahdollisesti mukana!

51
Tähän kauteen päättyy nykyisen renkaan sopimuskausi. Ehdottakaa uutta rengasta kausille 2022-2023.

Kriteerinä rengasvalinnassa on renkaan hyvä saatavuus, hyvä kulutuskestävyys ja ajettavuus. Rengastesti ajetaan heinäkuun lopulla tai elokuun alussa. Uusi rengasvalinta julkistetaan viimeistään syyskuun alkuun mennessä.

Lisätietoja minulta.

52
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 28.04.21 - klo: 21.51 »
1/10 sähkötouringin EM-kisat Slovakiassa on siirretty ensi kauteen.

www.efra.ws löytyy päivitetty kalenteri.

53
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 22.04.21 - klo: 12.35 »
Redovanin EM-warmupit on peruttu.

1/8 polttiskrossin B-EM -kisat Fehringissä on peruttu ja ajetaan 2022.

1/10 krossin EM-kisat Englannissa on peruttu ja ajetaan 2022.

GT-8 EM-kisat Lostallossa peruttu ja siirretty ensi vuoteen.

Päivitetty kalenteri löytyy www.efra.ws


54
Onko joku saanut jo nitron ostoluvan?

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 23.03.21 - klo: 16.11 »
1/10-krossin warm-upit peruttu Englannissa.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 23.03.21 - klo: 16.08 »
EFRA on peruuttanut sähkökasikrossin EM-kisat Trencinissä Slovakiassa koronan takia. Kisat piti ajaa toukokuussa. Jos maailma muuttuu, kisat voidaan ajaa vielä myöhemmin syksyllä aikataulun niin salliessa, muuten kisat siirtyvät ensi vuoten.

Lisäksi sääntökirjan webbivesrioon oli livahtanut virhe. Sääntö etusiivestä kasikrosseissa oli jäänyt pois. Uusi ja korjattu versio pitäisi olla nyt EFRA:n sivuilla.

57
Luvan voi hakea esimerkiksi 100 % nitrolle.

58
Kilpailijoiden kanava / M8 2021 sarjasäännöt
« : 14.03.21 - klo: 20.17 »
Radio-ohjattavien M-8 polttomoottorikrossiautojen vuoden 2021 SM-sarjan säännöt
1. M-8 SM-osakilpailut vuonna 2021
•   12.6. Vaasa
•   3.7. Salo
•   31.7. Vantaa
•   21.8. Hyvinkää
2. Ajettava luokka M-8 (polttiskrossi 1/8)
•   Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2021:n, EFRA:n sääntöjen (www.efra.ws) ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ja EFRA:n tekniset säännöt ovat määräävät. Osanottomaksu on 40 €.
•   Sarjapalkinnot jaetaan 10 parhaalle. Kilpailunjärjestäjät varaavat 2 €/osallistuja sarjapalkintorahastoon, ja luokkayhteyshenkilö koordinoi palkintojen hankinnan. Kolme parasta palkitaan myös AKK:n palkintogaalassa. Gaalasta poissaolo voidaan tulkita epäurheilijamaiseksi toiminnaksi.
•   Kilpailuissa sallitaan radioyhteys kuljettajan ja varikolla olevan mekaanikon välillä. Radioyhteyden sallimisella pyritään edistämään kuulosuojainten käyttöä.
3. Ilmoittautuminen ja harjoittelu ennen kilpailua ko radalla
•   Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy sunnuntaina kaksi viikkoa ennen kilpailupäivää klo 22.00. Kilpailuun ilmoittaudutaan AKK:n KITI järjestelmään. Ilmoittautuminen kilpailupaikalla on kilpailupäivänä kilpailukutsussa mainittuna aikana.
•   Osakilpailukutsut julkaistaan internetissä RC10.fi keskustelupalstalla osoitteessa www.rc10.fi osiossa Keskustelu/Kilpailut/Kilpailukutsut vähintään neljä viikkoa ennen kilpailupäivää.
•   Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa: -kilpailijan nimi, seura, osoite, puhelin/sähköpostiosoite -lisenssinumero -henkilökohtaisen transponderin numero, mikäli on käytössä (kilpailun järjestäjän tulee ilmoittaa toimivat ponderityypit)
•   Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
•   Kilpailukutsussa on oltava maininta miten rata on auki harjoittelulle ennen kilpailua. Perjantain harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa jos keliolosuhteet eivät ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)
4. Kilpailuformaatti
Kilpailun järjestäjä jakaa kuljettajat alkueriin viimeisimmän SM-pistetilanteen mukaan. Poikkeukset tähän ovat sallittuja perusteltujen syiden takia. Ohjattu harjoittelu on alkueräkokoonpanossa, vähintään 1 kpl, aamulla esim. 8.00 - 10.00. Tarkka aika on mainittu kilpailukutsussa. Kilpailu voidaan järjestää kaksi-päiväisenä, mikäli kilpailun järjestäjä näin haluaa. Jos kilpailu järjestetään kaksipäiväisenä, tulee siitä tiedottaa kilpailijoita viimeistään maaliskuun loppuun mennessä. Kaksipäiväisen kilpailun aikataulu tulee laatia siten että kilpailu alkaa aamupäivästä kello 11-12 ja loppuu sunnuntaina 15-16.
Ajoformaatti yhden päivän kilpailuun:
•   Viimeisen harjoituserän kesto on 10 minuuttia. Viimeinen harjoituserä on pakollinen. Pakollisessa eräharjoituksessa on kilpailijan vähintään oltava ajokorokkeella lähetin päällä. Ajaminen ei ole pakollista.
•   5 minuutin alkueriä on 3-4 kpl. Ennen alkuerää on 3 minuutin lämmittelyajo.
•   alkueristä jaetaan pisteitä. Erävoittaja saa 0 pistettä, muut sijoituksen mukaisen pistemäärän paitsi hylätyt sekä tuloksettomat saavat kaikki kisaan osallistujien lkm +1 pistettä.
•   1/2, 2/3 tai 2/4 parhaan alkuerän pisteet huomioidaan. Vähiten pisteitä saanut voittaa alkuerät, tasapisteissä järjestys määräytyy paremmalla ajosuoritteella mukaan lasketuista eristä.
•   alkuerätulosten mukaan jaotellaan nousufinaaleihin.
•   nousufinaalit, kaksihaarainen puu, kaikki pääsevät nousufinaaleihin. Parittomalle sijalle ajaneet autot laitetaan A-haaraan ja parilliset B-haaraan.
•   Esimerkki 12 auton kaaviosta:
A-haara                    B-haara
½ 1,3,5,7,9,11,13,15          2,4,6,8,10,12,14,16
¼ 17,19,21,23,25,27,29,31       18,20,22,24,26,28,30,32
1/8 33,35,37,39,41,43,45,47       34,36,38,40,42,44,46,48
1/16 49,51,53,55,57,59,61,63       50,52,54,56,58,60,62,64
1/32 65,67,69,71          66,68,70,72
•   Nousufinaalien kesto on 20 min (jos osallistujia on paljon tai sääolot ovat huonot voi nousufinaalit lyhentää 15 tai 10 minuuttiin).
•   nousufinaaleissa ajaa 12 autoa, radan koon ja osallistujamäärän mukaan voidaan ajaa myös 10 auton nousufinaalit
•   nousufinaaleista nousee 4 (3 jos ajetaan 10 kuljettajalla) parasta aina seuraavaan omaan nousufinaalihaaraan, paitsi semifinaaleista kummastakin 6 (5) finaaliin.
•   Finaalin (10 - 12 autoa) kesto on 45 minuuttia. Finaalin lähtöjärjestys määräytyy semifinaalien kokonaistuloksen perusteella. Jos olosuhteet eivät ole tasaiset semifinaaleissa esimerkiksi sateen takia, finaalin lähtöjärjestys määräytyy seuraavasti: A-haaran 1. saa finaaliin lähtöruudun 1, B-haaran ensimmäinen saa lähtöruudun 2 jne.
•   Alimmaisten nousufinaalien A- ja B-haara voidaan haluttaessa yhdistää. Nousupaikat jaetaan siten, että nousufinaalin voittaja menee A-haaraan, toiseksi sijoittunut B-haaraan, kolmas A-haaraan, jne… Yhdistetystä finaalista nousee kaksinkertainen määrä normaaliin nousufinaaliin verrattuna eli joko 6 tai 8 kuljettajaa. Tässä tapauksessa aikataulussa on pidettävä huoli siitä, että nousijoilla on riittävästi aikaa huoltaa autot seuraavaan finaaliin
•   Jos aikataulullisesti on mahdollista, voidaan ajaa sijoitusfinaali finaalista pudonneiden kesken. Sijoitusfinaali ajetaan semifinaalin jälkeen, ja on kestoltaan 15 tai 20 minuuttia. Jos sijoitusfinaali ajetaan A-finaalista pudonneitten kesken, sijoitusfinaalin voittaja nousee ajamaan 13. autoksi A-finaaliin.
Aikataulu laaditaan yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa. Tarkoituksena on luoda yhtenäinen aikataulu jokaiseen kilpailuun. Ajoformaatti kahden päivän kilpailuun laaditaan yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa mukaillen yhden päivän kilpailuformaattia.
4.1. Lähetystapa
•   Alkueriin lentävä lähtö: kuulutetaan 3 min, jolloin erä saa lähteä lämmittelemään.
•   kuulutetaan 1 min ja sen jälkeen 30 sek ja 10 sek.
•   kuulutetaan “aika käy”, jolloin kello käynnistyy jokaiselle autolle, kun kukin ylittää lähtölinjan ensimmäisen kerran. Lämmittelyn aikana oikaisu paremman lähtöpaikan saamiseksi on kielletty ellei ajajakokouksessa toisin päätetä. Ennen lähtöviivaa ei saa pysähtyä odottamaan lähtömerkkiä samoin kuin ns. lenkin tekeminen ennen lähtömerkkiä.
•   Finaalilähetys tapahtuu lipulla, lähtövaloilla tai äänimerkillä. Finaalien lähetystapa:
o   Lähtö radan reunasta tuloksen mukaisessa järjestyksessä tyyliin “Le Mans”
o   3 minuutin mittainen lämmittelyajo kuulutetaan avatuksi.
o   kuulutetaan 1 minuutti. Autot ajavat kierroksen loppuun ja palaavat varikolle.
o   kuulutetaan ”lippu ylhäällä 30s lähtöön, autot lähtöpaikoilleen”. Teknistä kymppiä ei enää myönnetä tämän kuulutuksen jälkeen. Autot viedään lähtöpaikalle.
o   kuulutetaan ”15s lähtöön, lähtö lähettäjällä, jolla lippu vaakatasossa. Autoja ei saa viedä enää lähtöpaikalle vaan on lähdettävä varikolta muiden perään.
o   lähettäjä laskee lipun maahan, lähtökäsky äänimerkillä tai lähtövaloilla (lippu jää edelleen maahan) tai nostamalla lippu ylös.
4.2. Parc Ferme
•   Ensimmäisen semifinaalin autot jätetään suljettuun parkkiin ajon jälkeen. Autot saa takaisin kun jälkimmäinen semifinaali on ajanut ja siitä nousseiden autot katsastettu
4.4. Nostaminen
•   Jokaisella kilpailijalla on nostovelvollisuus. Nostajalla pitää olla päällään umpinaiset kengät sekä kisajärjestäjän toimittama huomioliivi. Kilpailijan sijaisena voi toimia huoltaja tai muu lisenssin omaava henkilö. Nostovelvollisuuden laiminlyönnistä alkuerissä seuraa ko. kuljettajan parhaan alkuerätuloksen mitätöinti. Alkuerissä sekä pakollisessa eräharjoituksessa: edellisen alkuerän kuljettajat nostavat seuraavassa alkuerässä. Ensimmäisessä alkuerässä nostavat viimeisen alkuerän kuljettajat. Nostopaikka on oman alkuerälistan mukaan. Nousufinaalit: suoraan semifinaaleihin selviytyneet kuljettajat nostavat alimmat nousufinaalit (A ja B). Jatkosta pudonneet kuljettajat nostavat seuraavan tason molempien haarojen finaalit. Esim. 1/16A finaalista pudonneet nostavat 1/8A ja 1/8B finaalit ja 1/8B finaalista pudonneet nostavat 1/4A ja 1/4B finaalit. Jos kaikkia nostopaikkoja ei saada täytettyä, käytetään kilpailun johdon määräämiä / vapaaehtoisia / järjestäjän omia nostajia lisänä. Kilpailun järjestäjä voi myös hoitaa nostotoiminnan kokonaan tai osittain (esim. finaali) omalla henkilökunnallaan. Kilpailun järjestäjä laatii kirjallisen nostosuunnitelman.
 4.5. Tekninen kymppi
•   Semi- ja A-finaaleissa saa kuljettaja ottaa teknisen kymmenen minuutin kestävän korjaustauon. Sen ottaja lähtee liikkeelle joukon viimeisenä oletetusta tai merkitystä paikasta nro 11 tai 13. Tekninen kymppi on otettava ennen ” lippu ylhäällä 30s lähtöön, autot lähtöpaikoilleen” ilmoitusta. Teknisiä kymppejä saa ottaa vain yksi kuljettaja kutakin finaalia kohden. Korjaustauon mittaus lähtee ilmoitushetkestä liikkeelle. Uusittu finaalin startti alkaa uudella 3 minuutin lämmittelyajolla. Ilmoitettu uusi lähtöaika tarkoittaa lämmittelyn alkuhetkeä. Teknisen kympin aikana rata on suljettu.
4.6. Rata
•   Lähtöpaikkojen tasavälinen etäisyys on vähintään 3 metriä ja enintään 4 metriä. Lähtöpaikat on merkitty selkeästi, jotta mekaanikot näkevät jo varikolta missä oma lähtöpaikka sijaitsee!
•   Nostopaikat on numeroitu. Ne paikat, jossa halutaan nostajan olevan istuallaan, järjestäjä huolehtii istumapaikasta. Nostopaikat pitää järjestää siten, että nostajan turvallisuus ei vaarannu
•   Varikolla tulee olla näyttö jossa tilanne näkyy reaaliaikaisesti.
4.7. Palkinnot
•   Palkitaan kolme parasta muistopalkinnoin ja kilpailujärjestäjän haluama määrä muita kuljettajia.
5. Katsastus
•   Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus on kaksi henkilöä). Huomioikaa renkaiden merkkaamiseen tarvittava henkilökunta.
•   Kilpailijalla on oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää. Vapaaehtoinen katsastus ei siirrä erän aloitushetkeä.
•   Erien jälkeen autoja otetaan katsastukseen joko kaikki tai osa pistokoeluontoisesti. Katsastukseen tulee tehdä katsastussuunnitelma jonka mukaan autot tarkastetaan.
•   Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjen mukaiset. Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailun aikana katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siipijänne, äänenvaimennus, polttonestesäiliön tilavuus. Mikäli kilpailijan auto on sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä/finaali tulos hylätä ko. kilpailijalta. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista. Autojen teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia EFRA:n kansainvälisiä sääntöjä, mikäli erikseen ei ole mainittu kansallisista poikkeuksista. Ajossa rikkoutuneen pohjalevyn saa vaihtaa vain kilpailun johtajan luvalla.
6. Tekniset säännöt
 
Mitat:
•   suurin pituus 550 mm
•   suurin leveys 310 mm mitattuna 27 mm maavaralla
•   akseliväli 270-330 mm
•   suurin korkeus 250 mm, mitattu niin että auton pohja on maassa
•   minimipaino 3200 g
•   renkaan halkaisija on 109-120 mm ja leveys maksimissaan 47 mm

Moottori ja polttoainejärjestelmä
•   polttomoottori, jonka suurin iskutilavuus on 3,5 cm3
•   polttoainesäiliön suurin sallittu tilavuus on 125 cm3 mukaan lukien letkut ja polttoainesuodattimet kaasuttimelle asti
•   polttoainesäiliön tilavuutta ei saa muuttaa irrallisilla osilla
Pakoputki
•   vain EFRA-merkinnällä varustetut pakoputket ovat sallittuja. Suositeltavaa on ajaa uusimman listan pakoputkella.
Renkaat
•   Sallittu rengas on Hot Bodies Gridlock V3 Pink (HB204494) valmiiksi vanteille liimattuna. Uudet renkaat tulee merkitä katsastuksessa. Samoilla renkailla saa ajaa eri kilpailuissa, kunhan niissä näkyy merkinnät jotka ovat tehty uutena katsastuksessa. Jos merkinnät kuluvat kilpailun aikana, pitää kilpailijan pyytää uudet merkinnät katsastuksesta. Renkaiden määrää ei ole rajoitettu
•   pitoaineiden käyttö renkaissa on kielletty
•   renkaita ei saa muuttaa lisäämällä niihin pitoa lisääviä osia
Takasiipi
•   maksimi leveys 217 mm
•   siipijänteen suurin sallittu pituus on 85 mm
•   päätylevyjen suurin sallittu pituus on 100 mm ja korkeus 70 mm
•   siiven tulee olla joustavaa materiaalia ja kulmien pitää olla pyöristettyjä
 
Polttoaine
•   metanolin ja nitrometaanin sekoitus, suurin sallittu nitrometaanipitoisuus on 25 tilavuusprosenttia. Polttoaineen suurin sallittu massa on 0,91 g/cm3 20 asteen lämpötilassa.

Radiolla ei saa olla mahdollista säätää muita toimintoja kuin ohjausta sekä kaasua ja jarrua. Muut sallitut elektroniset laitteet autossa ovat transponderi ja virtakytkin.

Radio-ohjattavien M-8e sähkökrossiautojen vuoden 2021 SM-sarjan säännöt
1.   M-8e SM-osakilpailut vuonna 2021
•   12.6. Vaasa
•   3.7. Salo
•   31.7. Vantaa
•   21.8. Hyvinkää
2. Ajettava luokka M-8e (sähkökrossi 1/8)
•   Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2021:n, EFRA:n sääntöjen (www.efra.ws) ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ja EFRA:n tekniset säännöt ovat määräävät. Osanottomaksu on 40 €
•   Sarjapalkinnot jaetaan 10 parhaalle. Kilpailunjärjestäjät varaavat 2 €/osallistuja sarjapalkintorahastoon, ja luokkayhteyshenkilö koordinoi palkintojen hankinnan. Kolme parasta palkitaan myös AKK:n palkintogaalassa. Gaalasta poissaolo voidaan tulkita epäurheilijamaiseksi toiminnaksi.

3. Ilmoittautuminen ja harjoittelu ennen kilpailua ko radalla
•   Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy sunnuntaina kaksi viikkoa ennen kilpailupäivää klo 22.00. Kilpailuun ilmoittaudutaan AKK:n KITI järjestelmään. Ilmoittautuminen kilpailupaikalla on kilpailupäivänä kilpailukutsussa mainittuna aikana.
•   Osakilpailukutsut julkaistaan internetissä RC10.fi keskustelupalstalla osoitteessa www.rc10.fi osiossa Keskustelu/Kilpailut/Kilpailukutsut vähintään 4 viikkoa ennen kilpailua.
•   Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa: -kilpailijan nimi, seura, osoite, puhelin/sähköpostiosoite -lisenssinumero -henkilökohtaisen transponderin numero, mikäli on käytössä (kilpailun järjestäjän tulee ilmoittaa toimivat ponderityypit)
•   Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
•   Kilpailukutsussa on oltava maininta miten rata on auki harjoittelulle ennen kilpailua. Perjantain harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa jos keliolosuhteet eivät ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)
4. Kilpailuformaatti
Kilpailun järjestäjä jakaa kuljettajat alkueriin viimeisimmän SM-pistetilanteen mukaan. Poikkeukset tähän ovat sallittuja perusteltujen syiden takia. Ohjattu harjoittelu on alkueräkokoonpanossa, vähintään 1 kpl, aamulla esim. 8.00 - 10.00. Tarkka aika on mainittu kilpailukutsussa. Kilpailu voidaan järjestää kaksi-päiväisenä, mikäli kilpailun järjestäjä näin haluaa. Jos kilpailu järjestetään kaksipäiväisenä, tulee siitä tiedottaa kilpailijoita viimeistään maaliskuun loppuun mennessä. Kaksipäiväisen kilpailun aikataulu tulee laatia siten että kilpailu alkaa aamupäivästä kello 11-12 ja loppuu sunnuntaina 15-16.
Kilpailuformaatti yhden päivän kilpailuun.
•   Viimeisen harjoituserän kesto on 10 minuuttia. Viimeinen harjoituserä on pakollinen. Pakollisessa eräharjoituksessa on kilpailijan vähintään oltava ajokorokkeella lähetin päällä. Ajaminen ei ole pakollista.
•   5 minuutin alkueriä on 2- 4 kpl. Ennen alkuerää on 3 minuutin lämmittelyajo.
•   alkueristä jaetaan pisteitä. Erävoittaja saa 0 pistettä, muut sijoituksen mukaisen pistemäärän paitsi hylätyt sekä tuloksettomat saavat kaikki kisaan osallistujien lkm +1 pistettä.
•   1/2, 2/3, 2/4 tai 3/5 parhaan alkuerän pisteet huomioidaan. Vähiten pisteitä saanut voittaa alkuerät, tasapisteissä järjestys määräytyy paremmalla ajosuoritteella pisteisiin mukaan lasketuista eristä.
•   alkuerätulosten mukaan jaetaan autot finaaleihin. A-finaalissa ajaa alkuerissä parhaiten menestyneet 10 autoa (pieni rata) tai 12 autoa (iso rata). B-finaalissa seuraavat 10 tai 12 autoa, viimeisessä finaalissa autoja voi radan ja ajajakorokkeen salliessa olla jopa 15. Kilpailun järjestäjä saa päättää onko rata iso vai pieni. Finaalijako tulee kertoa ajajakokouksessa.
•   finaalit ajetaan kolminkertaisina, joista kahden parhaan tulos lasketaan. Finaalin kesto on 10 minuuttia.
•   finaalin pisteet lasketaan seuraavasti: voittajalle 1 piste, toiselle 2 pistettä jne. Tasapisteissä paremman sijoituksen mukaan lasketuista finaaleista ajanut voittaa. Vieläkin tasatilanteessa paras tulos mukaan lasketuista eristä voittaa.

Aikataulu laaditaan yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa. Tarkoituksena on luoda yhtenäinen aikataulu jokaiseen kilpailuun. Ajoformaatti kahden päivän kilpailuun laaditaan yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa mukaillen yhden päivän kilpailuformaattia.

4.1. Lähetystapa
•   Alkueriin lentävä lähtö: kuulutetaan 3 min, jolloin erä saa lähteä lämmittelemään.
•   kuulutetaan 1 min ja sen jälkeen 30 sek ja 10 sek.
•   kuulutetaan “aika käy”, jolloin kello käynnistyy jokaiselle autolle, kun kukin ylittää lähtölinjan ensimmäisen kerran. Lämmittelyn aikana oikaisu paremman lähtöpaikan saamiseksi on kielletty ellei ajajakokouksessa toisin päätetä. Ennen lähtöviivaa ei saa pysähtyä odottamaan lähtömerkkiä samoin kuin ns. lenkin tekeminen ennen lähtömerkkiä.
Finaalit:
•   3 minuutin mittainen lämmittelyajo kuulutetaan avatuksi
•   kuulutetaan 1 minuutti, autot ajavat lähtöruudukkoon
•   Finaalilähetys tapahtuu formulatyylisestä lähtöruudukosta lipulla, lähtövaloilla tai äänimerkillä.

4.2. Nostaminen
•   Jokaisella kilpailijalla on nostovelvollisuus. Nostajalla pitää olla päällään umpinaiset kengät sekä kisajärjestäjän toimittama huomioliivi. Kilpailijan sijaisena voi toimia huoltaja tai muu lisenssin omaava henkilö. Nostovelvollisuuden laiminlyönnistä alkuerissä seuraa k o. kuljettajan parhaan alkuerätuloksen mitätöinti. Alkuerissä sekä pakollisessa eräharjoituksessa: edellisen alkuerän kuljettajat nostavat seuraavassa alkuerässä. Ensimmäisessä alkuerässä nostavat viimeisen alkuerän kuljettajat. Nostopaikka on oman alkuerälistan mukaan. Finaalit nostetaan saman periaatteen mukaan.
4.3. Rata
•   Lähtöpaikkojen tasavälinen etäisyys on vähintään 3 metriä ja enintään 4 metriä. Lähtöpaikat on merkitty selkeästi.
•   Nostopaikat on numeroitu. Ne paikat, jossa halutaan nostajan olevan istuallaan, järjestäjä huolehtii istumapaikasta. Nostopaikat pitää järjestää siten, että nostajan turvallisuus ei vaarannu
•   Varikolla tulee olla näyttö jossa tilanne näkyy reaaliaikaisesti
4.4. Palkinnot
•   Palkitaan kolme parasta ja alempien finaalien voittaja muistopalkinnoin ja kilpailujärjestäjän haluama määrä muita kuljettajia.
5. Katsastus
•   Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus on kaksi henkilöä). Huomioikaa renkaiden merkkaamiseen tarvittava henkilökunta.
•   Kilpailijalla on oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää. Vapaaehtoinen katsastus ei siirrä erän aloitushetkeä.
•   Erien jälkeen autoja otetaan katsastukseen, joko kaikki tai osa, pistokoeluontoisesti.
•   Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjen mukaiset. Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailun aikana katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siipijänne, akun jännite. Mikäli kilpailijan auto on sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä/finaali tulos hylätä ko. kilpailijalta. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista. Autojen teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia EFRA:n kansainvälisiä sääntöjä, mikäli erikseen ei ole mainittu kansallisista poikkeuksista. Ajossa rikkoutuneen pohjalevvyn saa vaihtaa vain kilpailun johtajan luvalla.


6. Tekniset säännöt
 
Mitat:
•   suurin pituus 550 mm
•   suurin leveys 310 mm maavaralla 27 mm
•   akseliväli 270-330 mm
•   suurin korkeus 250 mm, mitattu niin että auton pohja on maassa
•   minimipaino 3200 g
•   renkaan halkaisija on 109-120 mm ja leveys maksimissaan 47 mm
Moottori
•   moottorin suurin sallittu pituus on 77 mm
•   staattorin suurin ulkohalkaisija on 39 mm
Renkaat
•   Sallittu rengas on Hot Bodies Gridlock V3 Pink (HB204494) valmiiksi vanteille liimattuna. Uudet renkaat tulee merkitä katsastuksessa. Samoilla renkailla saa ajaa eri kilpailuissa, kunhan niissä näkyy merkinnät jotka ovat tehty uutena katsastuksessa. Jos merkinnät kuluvat kilpailun aikana, pitää kilpailijan pyytää uudet merkinnät katsastuksesta. Renkaiden määrää ei ole rajoitettu
•   pitoaineiden käyttö renkaissa on kielletty
•   renkaita ei saa muuttaa lisäämällä niihin pitoa lisääviä osia
Takasiipi
•   maksimi leveys 217 mm
•   siipijänteen suurin sallittu pituus on 85 mm
•   päätylevyjen suurin sallittu pituus on 100 mm ja korkeus 70 mm
•   siiven tulee olla joustavaa materiaalia ja kulmien pitää olla pyöristettyjä
 
Akku
•   akun suurin sallittu nimellisjännite on 15,2 V
•   kovakuorinen, kuoreen ei saa tehdä mitään muutoksia
•   alkuperäisiä merkintöjä ei saa poistaa
•   jos käytetään kahta akkua sarjaan kytkettynä, tulee akkujen olla tyypiltään täysin samanlaiset
•   akun kokonaisjännite erään lähdettäessä ei saa ylittää 16,8 V (4s-akut) tai 12,6 V (3s-akut)


Lataus
•   suurin sallittu latausvirta on 10 A
•   akkujen lämmittäminen on kielletty, myös säilyttäminen ja lataaminen suorassa auringonvalossa on kielletty
•   akkuja ladatessa tulee käyttää balanceria
•   akkujen tulee olla latauksen aikana asianmukaisesti suljetussa suojapussissa/-laatikossa
Kori
•   jäähdytystä varten koriin saa tehdä 9 kpl reikiä, halkaisijaltaan maksimissaan 10 mm
•   rattaiden tulee olla kokonaan peitetyt ylhäältä katsottaessa
Radiolla ei saa olla mahdollista säätää muita toimintoja kuin ohjausta sekä kaasua ja jarrua. Muut sallitut elektroniset laitteet autossa ovat transponderi ja virtakytkin.


59
Hyvä että tähän keskusteluun tuli hieman faktaakin!

60
Olen kuullut huhua että verkkoasiointipalvelu ei välttämättä toimi, joten kannattaa tulostaa tuosta Mustikan linkkaamalta sivulta PDF ja lähettää se spostilla poliisiin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24