''LiPo akku latautuu noin 20min 90% täyteen, eli voit jo sen jälkeen ottaa akun käyttöön''
Tuo ei pidä paikkaansa jos latausvirta on 1C ja akku on ollut tyhjä (20% nimelliskapasiteetista jäljellä). Jos LiPo-akustaan haluaa pitkäikäisen siitä ei pidä käyttää yli 80% kapasiteetista ts. 2000 mAh:n akusta saa käyttää vain 1600 mAh eikä ajaa siihen asti kunnes vauhti hiipuu/nopari katkaisee. Kannattaa seurata ennemmin ajoaikaa ja lopettaa ajo hyvissä ajoin - parempi purkaa liian vähän kuin liikaa. Akun saa ladata sen siitä kärsimättä vaikka sen kapasiteetista olisi käytetty vain 30%. Akun latausaika on lisäksi verrannollinen purettuun kapasiteettiin - täydempi akku latautuu nopeammin.
Ladatessa tasaajan tarkoitus on huolehtia siitä että jännite jokaisen kennon yli pysyy samana ts. jos jonkin kennon yli oleva jännite pyrkii nousemaan alkaa tasaaja viedä latausvirtaa ko. kennon kohdalta jolloin jännite kennon yli pienenee. Laturi taas katsoo pakan yli olevaa jännitettä latauspiuhojen päästä ja pitää koko pakan yli olevan jännitteen sallituissa rajoissa. Tässä kannattaa huomata että latausjohdoissa syntyy jännitehäviötä ladatessa joten kovin ohutta lankaa ei kannata käyttää sillä laturi ei mittaa täsmälleen pakan yli olevaa jännitettä vaan laturin päässä näkyvää jännitettä joka on ladattaessa suurempi kuin akun yli. Latausjohtojen ja liittimien kannattaa olla kunnollisia, ohuet kaapelit/huonot liittimet lisäävät latausaikaa.
LiPo-akkuja ladataan ensin tasavirralla kunnes jännite pakan yli on 4.2V * sarjassa olevien kennojen määrä. Tämän jälkeen jännite pidetään vakiona ja virtaa pienennetään kunnes virta tippuu pieneksi (esim. alle 100 mA).