Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 Short Course  (Luettu 246956 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #780 : 24.03.11 - klo: 21.13 »
servosaverin päälle tuleva levy näyttäisi alumiiniselta ja moottoripukissa on palattu jämmin tyyliseen yksiosaiseen.

itse ihmettelen myös tuota etupuskuria ja edelleen alimittaisia linkkipäitä.

pivotti keula nyt sinänsä oli kai "turha" päivitys kun tukivarsien pituudet on edelleen samat, ajatus oli varmaan se että noita tunnetusti heikkoja ylätukivarsia saa pareittain eikä laatikkoon kerry turhia takatukivarsia

mahdollisuus makaavaan akkuun, sivulle siirrettävään ja/tai ympärikäännettävään keskidiffiin olisi myös ollut pop
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #781 : 25.03.11 - klo: 00.22 »
Taitaahan siinä mukana tulla se uusi leveämpi kori ja renkaat joilla tekeekin jotain. Ihmetyttää etteivät ole etupuskuria saaneet päivitettyä kun sen kanssa tuntuu monilla olevan ongelmia kestämisen kanssa...

Minähän mainitsin renkaat. Kori tulee joo, mutta niitä tulee ja menee ja hyvin on toisaalta tuolla nykyiselläkin orkkiskorilla pärjännyt. Mutta tosiaan hyvä mainita se korikin muutoksena. Silti muutokset niin pieniä, että vanhaa mallia ei kannata lähteä vaihtamaan, kuten Veskuvaan totesi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #782 : 25.03.11 - klo: 20.40 »
Kyllähän tää taitaa vaatia takadiffille vähän jäykempää ööliä, meinaa puskea pirusti vähän joka alustalla.
Soraa tai savea nyt ei ole päässy vielä kokeilemaan, mutta liekö tilanne sielläkään erilainen.

Ja hyvin muuten jaksaa liikuttaa SW+4600kv-combo + 5000mah 20C 2S Zippyillä. Ei niin minkäänlaista puutumista missään tilanteessa ja akkukaan ei juurikaan lämpene.

Yllätys oli taas toisaalta DX3S Spektrumin tuhoton pätkiminen 100m2 sisäradalla jossa oli puolenkymmentä muuta autoa. Halli on tosin melko matala joten voipi johtua osittain myös siitä.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #783 : 25.03.11 - klo: 21.12 »
Pätkiminen varmaan on johtunut Sidewinderistä ja sen heikosta becistä. Laita konkka vastariin niin pätkimiset loppuu. Itsella oli sama juttu Losin Xcelorin noparin kanssa, se pätkäs sähköt pois kun ohjausservolla joutu vänkään vähän pidempään, pitkässä jyrkässä mutkassa.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #784 : 25.03.11 - klo: 21.21 »
SW:n surkea BEC on tiedossa ja mulla onkin Turnigyn UBEC tuossa kun tuo nopari oli aiemmin crawlerissa. Ei tota 9kg servoa Sidukalla ilman sitä käännellä tuon kokoluokan autoissa..

Menin sitten viereiseen halliin seinän toiselle puolen missä ei ollu muita ja hivenen korkeampi katto niin pätkimiset lakkas kokonaan.

Eli kyllä sen gigaradion, jopa merkkisellaisen saa kyykkäämään kun pannaan tila ahtaalle.  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #785 : 26.03.11 - klo: 12.10 »
Länsinaapurista löytyy Hong Norin osia myyvä verkkokauppa Evolution Racing. Hintataso vaikuttaa ihan kilpailukykyiselle rapakon takaisin kanssa, osien todellisesta saatavuudesta ja toimitusajasta ei itselläni ole (vielä) tietoa.

Tästä löytyisi Nexx 10SC:n manuaali Ofnan varaosanumeroilla.

Katselin tuota läpi ja jo kuvistakin tuo näkynyt eli kun pohjalevy on tehty uusiksi, niin myös mutasuojat/sivutörmäyssuojat on tehty uusiksi ja nyt molemmat on selvästi sähköauton osia ja tarpeettomat reiät loistavat pohjalevyssä poissaolollaan eikä sivusuojissa ole pillin aukkoa.



Etu- ja takakardaanit ovat saaneet omat osanumeronsa, 40942 (etu, 106 mm) ja SC-03 (taka, 109 mm). Mielenkiintoista kun (Hong Norin) SC-03 -pakkauksessa on kuitenkin ollut kaksi erimittaista kardaania.



Muuten tuolta ei nyt paistanut silmiin eroja jo aiemmin kerrottujen lisäksi. Setup sheet on tietty erilainen, kun on erilainen etupään ripustuskin.
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo: 13.03 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #786 : 26.03.11 - klo: 12.24 »
Varaosat ihan ok hintasia, mutta mitä hemmettiä..

Tekin RX8/2050kv-combo naurettavat 480 euroa + pk., Towerilta alekoodien kera + tullit yläkanttiin arvioituna noin 300e.


Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #787 : 26.03.11 - klo: 12.29 »
Varaosat ihan ok hintasia, mutta mitä hemmettiä..

Tekin RX8/2050kv-combo naurettavat 480 euroa + pk., Towerilta alekoodien kera + tullit yläkanttiin arvioituna noin 300e.

Kannattaa hintavertailussa pitää joku järki mukana kuitenkin, luonnollisesti jos on alekoodeja/kuponkeja tms niin hinta laskee.

Towerin normihinta on 340 dollaria, siihen verot + tullit päälle niin hinta on n. 420 dollaria pyöreästi arvioiden. Plus postikulut.

Juu, onhan se edelleen selvästi halvempi, kotimaasta kuitenkin näköjään hintaluokka noille tekinin komboille 360eur, joten erohan on kyllä iso.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #788 : 26.03.11 - klo: 13.11 »
Nitro House:lta Nexx 10SC hintaan $219.95 + postikulut $74.35

PS. Vaihtaisikohan Auvo tai joku moderaattori tämän aiheen nimeksi vaikka Hong Nor SCRT10 ja Nexx 10SC Short Course

Räjäytyskuvat SCRT10:stä (2,3 Mt) ja Nexx 10SC:stä (15,4 Mt).
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo: 13.22 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #789 : 26.03.11 - klo: 16.17 »
senverran täytyy itseään korjata koomasta heräämisen jälkeen että siis tuossa tappikeulassa noi ylätukivarret kävi molemmille puolille ja tässä pivotti keulassa niitä ei voi vaihdella päittäin sen sijaan alatukivarsia myydään pareittain pivotti keulaan ja ne sopii molemmille puolille jolloin niitä takavarsia ei kerry turhaan. niille jotkaa ei tuota RCShortcourse sivustoa jaksa lukea kerrottakoon että muutamilta "yli-suorittajilta" jenkeissä on murtunut noita pivotti alatukivarsia tapin puolelta eli se tukivarren etulenkki on revennyt jne jne...
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #790 : 27.03.11 - klo: 08.24 »
heh
Toisilta jää ylikin takakeinuja, kun mulla niitä menee ja etukeinuja jää lojumaan :)

Taidan olla niin tumpelo hypyissä, että päästän liian takapää edellä maahan.
Toki isot akut (4s5000) vaikuttaa painollaan jotain myös.
Tai sitten se etuyläkeinujen vantin paksunnus M4 kokoon auttoi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #791 : 27.03.11 - klo: 20.45 »
Mistä ne sun takatukivarret poikii ?

Noiden Penguinin postaamien kuvien perusteella keskidiffin kääntöä olisi näköjään helpotettu jyrsimällä etu ja taka diffeille täysleveät upotukset alustaan mutta edelleen jää näköjään käyttäjän harteille toi spurrin kolon avaus ?

mikäköhän funktio noilla sivusuojien syvennyksillä on :huh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #792 : 27.03.11 - klo: 20.50 »
Minusta on ihan hyvä, että siinä ei ole mitään hehtaarikoloa keskellä keräämässä entistä enemmän hiekkaa ja p****a pohjalevyn päälle. Isommasta reiästä pääsee myös kivet iskemään pahemmin diffiin. Näin ainakin kuvittelisin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #793 : 01.04.11 - klo: 21.17 »
Takakeinuissa ei ole mitään yhtä kohtaa josta aina hajoaisi. Hajoillut keskeltä, kallistuksenvakaajanreikien kohdilta, ulkopäästään ja sisäakselin reijistä. Ehkä hiukan useammin kuitenkin sisäakselin reijät, kuin muualta.
Eikä sisäaksella päittäisvälys ole syypäänä.
Tilanne sen sijaan aina samankaltainen:      tullaan hypystä ales pystyssä, enempi toiselle takapyörälle, vetoa päällä. jollei isku riko heti, niin se "vuorojalkaa" nyintä sen perään.
XL06 kokonen kone ja 4s, + käyttäjän "tottumus käyttää kaasua nostaakseen ilmassa keulaa" suurimpina syinä. Siis ihan sama syy, joka saa renkaita repeämään ilmassa :)
Viimeeksimainittua sain paremmaksi juurikin viimeisillä iskarinsäädöillä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #794 : 01.04.11 - klo: 22.23 »
mitkä iskarit sulla on ja mitä öljyjä käytät ? itse huomasin että 4s oli ainakin liikaa vakioille ur:n 50 w litkuilla kun tuli takakorkeita jatkuvasti ja ruuvien kannat löi kipinää asfalttia vasten alastuloissa.

Minusta on ihan hyvä, että siinä ei ole mitään hehtaarikoloa keskellä keräämässä entistä enemmän hiekkaa ja p****a pohjalevyn päälle. Isommasta reiästä pääsee myös kivet iskemään pahemmin diffiin. Näin ainakin kuvittelisin.

Kaipa sen keskidiffin voisi antaa olla oikeinkin päin jos pitkät pinjonit ylettäisi spurrille asti :huh: ei oo vaan mulla sellasia niin avasin nyt sitten projektista sen spurrireijän "sopivaksi" tosin p@$kan kertymistä se ei huomattavasti varmaan lisää kun kyseinen alustalevy on katkaistu heti takimmaisen diffipukin jälkeen
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #795 : 03.04.11 - klo: 02.23 »
Iskarit alussa oli ne orkkismuoviset, nyt on orkkis-alumiiniset ympäri auton. Öljyistä, mukanatulleet öljyt, 65 edessä, ja takana omaöljy, oletus 40 nykyään (pullossa ei ole merkintöjä ja paksuutta verrattu kyoshon numeroituihin.)
Männät oletus , eli 2-reikäset.
Siniset jouset nyt edessä ja orkkista tiukemmat Schumin jouset takana.
Tosiaan uusimmilla vaihtoehdoilla hypyistä lähtö tuo aiempaa enempi vaaka-asennon ilmaan,
ni ei tartte niin raakasti yrittää pakottaa keulaa ylös, et meni ohinkin....

Joku puhu kardaanien pysymisestä paikoillaan, ni sanonpa siihen tän: laitan tähänkin autoon o-renkaat tms kumit molempiin kupinpohjiin keskittämään kardaanin kuppien väliin, kumpaankin kardaaniin.
Seuraava tiukempaan kardaanien pysymiseen päin olis laittaa (ohjaus-)vantti keskipukeista päätylootiin, mutta pallojen tilalle letkunpätkät. Se rajottaa liikettä vasta ku kumit on pohjanneet,joten perusajon tuntuma ei muutu niin paljon ku palloilla. Hienosäätöä säätämällä vantista esijännitys-asteen. Jokunen gramma taas menee tietty painopistettä ylemmäs...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #796 : 04.04.11 - klo: 14.16 »
Sen verran pahoja on pätkimisongelmat tällä hetkellä että saa lähteä tuo SW kiitämään, ei vaan taida Turnigyn BECissä riittää potku 5A:lla joka on maksimi mitä tuo antaa ulos.

Onkos tämä mistään kotoisin?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Cirtix-R8-18-ESC-108804

Mites tuo moottorilimitti, onko tuo Castlen 4600kv mosa muka liikaa tolle noparille?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #797 : 04.04.11 - klo: 14.24 »
Se ettei tuo riittäs on vaan mainosjuttu.Ei tada tuo castlen motti ottaa ikinä 760A piikkivirtaa.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #798 : 04.04.11 - klo: 14.34 »
Joo eikun ihmettelin vaan miten 1/8 noparille moottorilimitti voi olla max 3000kv..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #799 : 04.04.11 - klo: 14.35 »
Joo eikun ihmettelin vaan miten 1/8 noparille moottorilimitti voi olla max 3000kv..

Koska limitti on mainittu 1/8 moottorille.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #800 : 04.04.11 - klo: 15.04 »
Joo eikun ihmettelin vaan miten 1/8 noparille moottorilimitti voi olla max 3000kv..

Koska limitti on mainittu 1/8 moottorille.

4S käytössä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #801 : 04.04.11 - klo: 20.38 »
Olis ihan kiva kun kertoisivat paljonko kestää jatkuvaa virtaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #802 : 04.04.11 - klo: 23.01 »
näköjään SP:n manuaalissa sanotaan:
MAX <3000 KV 540 or 540L SIZE MOTOR

eli joku kyllä haisee palaneelle :shocked:

Toi HW:n SC8 voisi olla ihan hyvä halko

http://www.rc-fans88.com/details.asp?prodid=2651
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #803 : 05.04.11 - klo: 18.22 »
minkä kokosil kannuil näitä näkee kisoissa 550 vai 540?

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #804 : 05.04.11 - klo: 19.29 »
Molempia näkee mutta ehkä 550 on yleisempi koko. Isommalla ja harvakierroksisemmalla koneella on luvassa vähemmän lämpöongelmia.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #805 : 06.04.11 - klo: 14.42 »
Olen jo ruvennut katselemaan uutta mottia kiinakannun tilalle. Joskus se hajoaa kuitenkin.
Mielessä olisi tämä NeuCastlen 1410 3800kV
Onko niin ettei tätä löydy irrallisena EU-alueelta ?
Monessa paikassa myydään SW-combona.
60$ + postit löytyy halvimmillaan ulkoa.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #806 : 06.04.11 - klo: 21.20 »
Aika vähissa taitaa olla ne paikat Euroopan ulkopuolellakin mistä tuota moottoria löytyy irrallaan, muuten kuin SCT combosta erilleen otettuna.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #807 : 06.04.11 - klo: 21.58 »
Noh, täytyy huomenna olla töissä tehokkaana ja etsiä sen minkä kerkiää.  :azn:
Ja jos ei löydy, pitänee sitten tilata dollareilla erikseen tuolta mistä löysin tänään.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #808 : 06.04.11 - klo: 22.19 »
eBay
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #809 : 07.04.11 - klo: 07.26 »
Nyt näyttää että tässä joutuu tekemään töitäkin, joten sen pidempään miettimättä laitoin tilauksen menemään ebay:sta.
Ja tässä linkki 1410-1Y 3800kV malliin
Hintaa 59.95$ + 13$ pk
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria