Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #600 : 19.04.10 - klo: 23.58 »
Etulaakeri 7x19x6
Takalaakeri 14x25,4x6.
Myös .28 koneessa on samat laakerit.

Onkos .21rg:ssä tuo takalaakeri sama? etunen on ainakin.

edit: taitaa ollakkin takanen sama ku .21VG:ssä eli 12x24x6

Saako muuten RG:n mäntää/sylinteriputkea enää mistään? Vai käykö VG:stä?

RG:n osia saa Ossilta ainoastaan erikoistilauksella. Eli kannattaa kääntyä maahantuojan eli RC Garagen puoleen varaosanumeron kera.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #601 : 20.04.10 - klo: 15.52 »
Etulaakeri 7x19x6
Takalaakeri 14x25,4x6.
Myös .28 koneessa on samat laakerit.

Onkos .21rg:ssä tuo takalaakeri sama? etunen on ainakin.

edit: taitaa ollakkin takanen sama ku .21VG:ssä eli 12x24x6

Saako muuten RG:n mäntää/sylinteriputkea enää mistään? Vai käykö VG:stä?

RG:n osia saa Ossilta ainoastaan erikoistilauksella. Eli kannattaa kääntyä maahantuojan eli RC Garagen puoleen varaosanumeron kera.

On vaan nuo OS:n osat niin kalliita, että taidan omaan montturevittelyyn ostaa gm:n nitrobullin..

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #602 : 21.04.10 - klo: 15.28 »
Ossin osissa kuitenkin on aika hyvä hintalaatusuhde, niitä ei tarvi kokoaikaa olla ostelemassa.
Sylinteri-mäntä-sarjallakin jos ajaa ainakin 5-8 gallonaa, niin eiköhän tuossa ole kovasti hinnalle katetta.  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
XZ 21
« Vastaus #603 : 20.08.10 - klo: 13.55 »
O.S. tuo markkinoille syys- / lokakuussa uudet O.S. XZ 21 krossikoneet. Nämä korvaavat nykyisen SPEEDIN ja normaalin V-Specin. Eli mallinimet ovat SPEED XZ 21 ja XZ 21. Moottorit on rakennetty Ossin uuteen jykevämpään XZ heavy duty runkoon. XZ sarjaa tulee seuraamaan myös 21 venemoottori. XZ 21 onroad tuli markkinoille viime vuonna.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #604 : 22.08.10 - klo: 13.51 »
O.S. tuo markkinoille syys- / lokakuussa uudet O.S. XZ 21 krossikoneet. Nämä korvaavat nykyisen SPEEDIN ja normaalin V-Specin. Eli mallinimet ovat SPEED XZ 21 ja XZ 21. Moottorit on rakennetty Ossin uuteen jykevämpään XZ heavy duty runkoon. XZ sarjaa tulee seuraamaan myös 21 venemoottori. XZ 21 onroad tuli markkinoille viime vuonna.

Malli merkinnät:
O.S MAX-21XZ-B ja
O.S SPEED21XZ-B

Jokohan uutta Speediä on meillä lokakuussa? RC-Garage??? :wink:







Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #605 : 22.08.10 - klo: 19.48 »
Onpa kauniita. Investointeja tiedossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #606 : 22.08.10 - klo: 20.14 »
Samaa mieltä. Molemmista lauseista :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #607 : 22.08.10 - klo: 20.22 »
Kyllä O.S. on edelleen krossikoneiden kuningas, ei auta mikään. Jännä siis kokea tämä uus XZ. Odotukset ovat korkealla.

Vene MM-kisoissa kävi myös ilmi, että vastaava veneversio pesee kaikki muut laudalta. Veneissä kuitenkin teho on suuri tekijä, mutta kun polttoainettakin oli erän jälkeen reilusti enemmän jäljellä kuin muilla. Harjoitella ei tarvinnut, koska on niin helppo säätää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #608 : 07.09.10 - klo: 15.57 »
Mistähän 28 XZ:n manuaalin löytäisi? Mun google on varmastikin rikki kun ei löydy... Pitäisi saada käytetty motti säätöihin.
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #609 : 07.09.10 - klo: 16.33 »
Mistähän 28 XZ:n manuaalin löytäisi? Mun google on varmastikin rikki kun ei löydy... Pitäisi saada käytetty motti säätöihin.

http://www.os-engines.co.jp/english/index.htm

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #610 : 07.09.10 - klo: 17.26 »
Mistähän 28 XZ:n manuaalin löytäisi? Mun google on varmastikin rikki kun ei löydy... Pitäisi saada käytetty motti säätöihin.

http://www.os-engines.co.jp/english/index.htm

http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/carindex.htm
tuolta löysin räjäytyskuvan kyllä, mutta ihan säätöohjeita kaipaan. Ruuvien tehdasasetukset yms...
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #611 : 07.09.10 - klo: 17.58 »
Alaneulat tasalle ja ylhäältä 3,5kierrosta auki. Siitä on hyvä lähteä säätelemään.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #612 : 07.09.10 - klo: 18.53 »
Alaneulat tasalle ja ylhäältä 3,5kierrosta auki. Siitä on hyvä lähteä säätelemään.
Olenko ymmärtänyt oikein että "neulat tasalle" tarkoittaa että kanta ruuvataan rungon reunan kanssa tasan?
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #613 : 07.09.10 - klo: 19.31 »
tälläisen linkin sain, jos kohtalotovereita yhtä pahasti peukalo keskellä kämmentä  :roll:

http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=OSMG2074
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #614 : 08.09.10 - klo: 07.18 »
Alaneulat tasalle ja ylhäältä 3,5kierrosta auki. Siitä on hyvä lähteä säätelemään.
Olenko ymmärtänyt oikein että "neulat tasalle" tarkoittaa että kanta ruuvataan rungon reunan kanssa tasan?

Olet.

Tuon löytämäsi linkin mukaan, riittää 3 kierrosta pääneulaa auki ja luistin päässä olevaa neulaa puoli kierorosta kiinni.

Lainaus
Needle Settings: High Speed: 3 turns out from fully closed
Metering Needle (low speed): Rotary: flush with carb
body
Slide: flush then 1/2 turn in
Throttle Stop Screw: .5mm out from fully closed
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #615 : 14.09.10 - klo: 13.20 »
Näköjään Taiwanilaisella RC-willpowerilta löytyy jo uutta Speed XZ-B:tä. Ovat ottaneet kuviakin koneesta. Ei ollenkaan hullumman näköinen mylly. Jokohan meidän maahantuojalla olis ens keväänä näitä...








Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #616 : 14.09.10 - klo: 15.56 »
Säätöihin liittyen vielä hämmennystä, linkin dokkarissa lukee siis näin:

Needle Settings: High Speed: 3 turns out from fully closed
Metering Needle (low speed): Rotary: flush with carb
body
Slide: flush then 1/2 turn in
Throttle Stop Screw: .5mm out from fully closed

Eikös tuo "Metering Needle" ole se luistin päässä oleva, siis se joka on moottorin
oikealla kyljellä eli kaasarin luistin kumipalkeen puoella? Ja tämä vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin? Ja kaasarin vasemmalla puolella sivulle sojottava, siis "pääneulan alla" oleva neula on keskialueen säätöön? Mullahan ei .28 Ossia ole mutta v-specissä on kovasti samannäköinen kaasari. :tongue:



Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #617 : 14.09.10 - klo: 16.06 »
Älä hämmenny. Sulla on motti hyvissä säädöissä ja toimii hyvin, joten älä koske niihin säätöihin :wink: Sun V-Specissä on kuitenkin eri kaasutin. Muistaakseni Speedin 21H-kaasari.

Noi on perus säädöt, josta on hyvä lähteä liikkeelle esim jos on purkanut kaasarin, vaikka puhdistusta varten osiksi.

Uuden version V-Specissä on just sama 21J-kaasari kuin O.S MAX 28XZ koneessakin joten samat säädöt pätevät siihenkin, kuten myös O.S Speed2 ja O.S Speed XZ-B koneissakin on se just sama kaasari. Erona on vaan että malli merkintänä käytetään 21JH yhdistelmää eli 21J-kaasutin jossa on Speedin alumiiniset kurkut mukana :azn:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #618 : 14.09.10 - klo: 16.42 »
Heh - kehtaakos sitä tässä sanoa... No sanotaan! Eli minähän olen hiukan säätänyt moottorista neuloja kiinnipäin, kun vallankin uudella pakoputkella tuntui olevan reilusti
rikkaan puolella. Mutta löysin sen luistin päässä olevan neulan vasta jokin aika sitten. :embarrassed: Sitä ennen olen kiertänyt sitä keskialueen neulaa kuvitellen
sen olevan tyhjäkäyntineula... En siis aluksi edes tajunnut, että kaasarissa on kolme
neulaa!!

Mutta tuntuhan tuo toimivan eli ei varmaan ole ihan pielessä nyt säädöt. Jostain vain muistan lukeneeni, että keskineulan ropaaminen sekoittaa koneen ihan totalitaarisesti!

Nyt sitten kaivelin netistä manuskaa ja siitä olin ymmärtäväni, että se luistin päässä oleva (toisella puolella kaasaria kuin pääneula) ruuvi on tyhjäkäynnin seossäätöön.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #619 : 15.09.10 - klo: 14.00 »
Sehän siinä on pääasia, että kone toimii niinkuin sen pitääkin toimia, oli perussäädöt sitten mitä tahansa :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #620 : 16.09.10 - klo: 08.46 »
Joo kyllä, mutku harrastus alkoi tuolla Kyoshon rtr-koneella niin siinähän tuli sellainen tapa, että säätömeisseli on koko ajan toisessa kädessä ikään kuin valmiina...  :grin:

Oikeasti tuon OS:n säätöihin ei kyllä juurikaan tarvi koskea, ellei mikään palikka
kokonaisuudessa muutu.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #621 : 27.09.10 - klo: 22.16 »
Tulipa törmättyä v-specillä mielenkiintoiseen ilmiöön. Eli v-spec löysi paikkansa Kyoshon ready set buggyyn. Tulppana O.S. P3, pillinä Novarossi 51010 ja fuilina HPI 25%. Sopivasti kun oli seosneulat pielessä, niin kaasu pohjaan painettaessa osa polttoaineesta paloi pillissä. Oli aika hauskan kuuloinen soundi, vähän kuin ralliauto "paukut" päällä. Ja röpellyksen yhteydessä ampui savupöllähdyksiä noin metrin päähän autosta...  :grin:

Jälkeenpäin en osaa sanoa, oliko sitten keskialueen vai päänäulan säädöt hakusessa, kun tuon teki. Mutta muutamaan otteeseen tuo tapahtui säätöjä hakiessa. Onko kellään ollut vastaa ilmiötä omassa autossaan?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #622 : 27.09.10 - klo: 23.10 »
Yleistä ja aikalailla poikkeuksetta johtuu vanhasta/vioittuneesta tulpasta.
Pielessä olevilla säädöillä ei ole tullut tuollaista koskaan saatua aikaiseksi, vaan jos tulppa on kunnossa niin kone van joko röpöttää runsaasti eikä kulje, tai on laihalla.

Paukkeet johtuneet aina tulpasta ja katoaa välittömästi uuden tulpan myötä.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #623 : 28.09.10 - klo: 15.17 »
Ok, no oli tosiaan vanha tulppa sekin, jolla tuo efekti tapahtui. Nyt pitää jostain löytää lisää P-kolmosia. Pakissa on pari uutta O.S:n P7 -tulppaa mutta mahtaako kannattaa noilla edes kokeilla ainakaan enää nyt syksyn kylmillä keleillä?

Ihan tip top säätöihin ei auto siis vielä tullut. Hana pohjassa kävi ensin röpöttämällä ja
parin - kolmen sekunnin päästä alkoi vasta kunnon laulu. Tämän jälkeen jarrutus ja reipas kaasun paino, niin moottori hiukan booasi ennne kiihtymistä. Ilmeisesti sitten päänäula kuitenkin liian piikillä? Mutta jos sitä hiukankaan aukaisi, niin kone kävi sitten jo selvästi rikkaalla. Tuossa OS:ssä hämmentää se keskialueen neula, sen säätämisestä kun ei ole vielä kertynyt kokemusta.

Mutta ehkäpä se tulppa ei tosiaan ollut ihan hyvässä hapessa joten seuraavaksi uusi tulppa kehiin ja sitten taas testailua.  :tongue:

Tosin kyllä Kössi kulki aika haipakkaa jo noillakin säädöillä ja punaisella kurkulla. :grin: Ero alkuperäiseen pannuun on kyllä vähintäänkin huomattava. Ja bonuksena tulee parempi käyntivarmuus, kunhan saa ruuvit kohdilleen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #624 : 28.09.10 - klo: 15.29 »
Ei P7:aa eikä mitään muutakaan kuin se oikea P3 tulppa kelillä kuin kelillä.
Kyllä ne säätelytkin helpottaa uuden tulpan myötä.
Minäkin ajelin tänään kaks tankillista V-Specillä, jonka läpi on virrannut jo noin 10gallonaa ja kone vaan jaksaa vieläkin kulkea aivan raivona :azn: Minä oon ollu täysin tyytyväinen noihin koneisiin. Tähänkään ei ole uusittu muuta kuin kiertokanki ja laakerit.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #625 : 28.09.10 - klo: 15.30 »
Sulla on varmaan neulat nyt ns. ristissä, alhaalta rikkaalla ja ylhäältä laihalla.

Siihen keskialueen "neulaan" ei tarvitse koskea, tehtaalla säädetty (siis se ruuvi joka ei ole luistissa, vaan rungossa), alaneula on luistissa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #626 : 28.09.10 - klo: 16.10 »
Keskialueen ruuvi... eli luistin vastapuolella kaasarin rungossa oleva ruuvi säädetään sen kaasarin rungon tasalle ja siitä puoli kierrosta kiinni.
Siihen ei sen jälkeen sitten kosketa.

Jos sulla on ylhäältä ollu paksulla, mutta välillä liikkeelle lähtiessä mooannut selvästi niin sulla on alaneula pahasti piikillä.

Jos olet keskiruuviin kajonnut niin en ihmettele yhtään että olis sekasin.


Mut ihan ekana toi keskiruuvi paikalleen, uus P3 tulppa ja kokeilemaan.

Mikäli tosiaan kaasu pohjassa suoraa ajaessa kone savuttaa ja röpöttää selvästi niin yläneulaa karvanverran kiinni.

Mikäli kulkee suoralla röpöttäen, mutta lähtee alhaalta mooaten... ei siis röpöttäen (savua putkesta jne) vaan mooaten niin alaneula on selvästi piikillä... alaneulaa vartti auki.  (luistin päässä... eli siinä mihin kaasuvipu tulee.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #627 : 28.09.10 - klo: 16.35 »
Kiitos kaikille vinkeistä! Mulla kävi tuossa siis niin, että tulpassa oli alunpitäen jotain häikkärää, mutta en sitä heti hiffannut ja siksi kajosin varmaankin turhaan säätöihin, myös siihen keskineulaan...  :embarrassed: Sitten kun vaihdoin tulpan, joka sekin oli jo käytetty, niin alkoi pelittämään jo aika hyvin. Tosin tällä tulpalla ne putkessa paukuttelut yhdessä vaiheessa ja vielä pieni epävarmuus säädöistä.

Eli seuraavaksi uusi P3 kehiin, keskineula rungon tasalle ja siitä puoli kiekkaa kiinni. Ja uutta testausta!


Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #628 : 28.09.10 - klo: 19.21 »
Non niin, nyt laitoin koneeseen lähes ajamattoman tulpan ja käänsin keskialueen neulan perussäätöihin. Johan alkoi lyyti kirjoittamaan eli nyt sain koneesta säädöt jo aika hyvin kohdilleen, kuitenkin vielä hiukan rikkaan puolella ollaan. Kone käy erittäin luotettavasti tyhjäkäyntiä, kiihtyy hyvin ja laulaa korkealle ja kovaa.

Afalttiparkkiksella tuli autoa kokeiltua asfalttirenkailla. Renkaista hävisi nyt pintakuvio aika hätäiseen tahtiin...  :grin: Eli auto lähtee nyt kuivallakin asfaltilla kaasulla irti ja sladiin. Alkuperäisellä rtr-pannulla moisesta pystyi vain haaveilemaan.

Ihmeen viileänä tuo näyttää käyvän. Eli vaikka se korvakuulolta lauloi jo tosi korkeilla kierroksilla, lämpömittari ei missään vaiheessa näyttänyt yli 110 asteen lukemia. Tosin olihan nyt kelikin jo aika viileä ja ajelin ilman koria.

Mutta täytyy sanoa, että nyt on autossa kunnon kone!  :smiley: Harmi vaan, että crossiradalle taitaa päästä vasta tulevana suvena.  :angry:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Xtec

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #629 : 27.10.10 - klo: 22.17 »
Joo kyllä se Ossin V-spec on huippu motti. Itselläni ei ole mitään moitittavaa. En voi muutakun suositella. Aattelin laittaa ensikesänä Speed mallin kiertokangen ja TKO keraamisen etulaakerin paikoilleen V-Spec:iin.
CEN Matrix C1 / O.S V-spec / Werks Power Clutch / Sanwa / Savöx / O'Donnell Fuel / Proline / VP Pro