Kirjoittaja Aihe: Uudet kotisivut  (Luettu 3145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« : 05.04.03 - klo: 10.25 »
Moikka,
väsäsin tossa eilen illalla uudet sivut. Micro vielä tulossa sinne.
Vaatii nopean yhteyden ja ison näytön  :lol:
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/

Olis siistiä jos sais realistisempia ulkokuvia mutta meet nyt lumisateessa kuvaamaan  :(  kuvat on otettu DV videokameralla (ei digi kamera) joten laatu ei oo paras mahdollinen joten täytyy uusia kun kesä tulee

Otsomaani

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #1 : 05.04.03 - klo: 10.31 »
Lisää kuvia tosta niin hienosta Murcielagosta. :D
Siisti nettisivu. :wink:

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jees
« Vastaus #2 : 05.04.03 - klo: 11.04 »
Mainiot sivut Mika! Mutta tuo kuvien jpeg-laatu kannattaa tosiaan laskea (eli siis pakkausta kiristää, kuvien laatu ei silminnähden laske lähes yhtään), fyysiseltä kooltaanhan kuvat ei kamalan isoja ole, joten tiedostokoonkaan ei tulisi olla ihan 200K  :wink:

Pääsevät sitten modeemikäyttäjätkin ihastelemaan autoja.
Lahti Rock City

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #3 : 05.04.03 - klo: 11.07 »
Joo, mun täytyy tiputtaa kuvien tasoa kun ehdin..tänks! Nyt on Microkin siellä.

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #4 : 08.04.03 - klo: 20.44 »
Nonnii, nyt on kuvien kokoa pienennetty ja sivujen resoluutiota kans joten ehkä nyt myös modeemilla lähtee  - Have fun!

Ehkä sen laadustakin näkee mutta korit on siis maalattu itse kotikonstein spray pulloväreillä ilman hienouksia  8) Sivut on tehty Netscape Composerilla ja kuvat otettu DV videokameralla

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #5 : 08.04.03 - klo: 20.47 »
hyvät sivut. mut miks siellon niin paljon enkkua?

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #6 : 08.04.03 - klo: 20.53 »
hyvä pointti Mike.. on syntynyt tuttuja ton RadioControlZonen forumin kautta ympäri maailmaa SuperTen kuvioissa joten ehkä siks .. voisin tehdä kaikki sivut myös pelkästään Suomeks kun ehdin. Toiseks, mä en edes osaa kaikkea R/C sanastoa suomeks  8) tai no joo, jos oikein mietin..

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #7 : 08.04.03 - klo: 21.12 »
sulla on tainut olla enkussa aka hyvä numero koulussa, vai kuinka?
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #8 : 08.04.03 - klo: 21.21 »
itselläni on oikeastaan aika tympeä liikkua ulkomaisilla sivuilla kun ei oikeen tuo engalnti oo 5:tä kummempi

Otsomaani

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #9 : 08.04.03 - klo: 21.50 »
Mulla luistaa toi enkku ihan hyvin kun oon asunut puoltoista vuotta Englannissa. Mul on vähän sama juttu kun Mikalla, etten tiedä joitain RC juttuja suomeks. :lol:

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #10 : 09.04.03 - klo: 08.30 »
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
sulla on tainut olla enkussa aka hyvä numero koulussa, vai kuinka?


kai se sinä lukiovaiheessa alko enemmän kiinnostaa.. kai se johtui mm siitä et päätin mennä atk-alalle (nykyisin it-alalle) ja englanti oli siellä pääkieli niin kuin on edelleen. Mut en mä sitä kouluirjoista ainostaan oppinut vaan engl kielisistä lehdistä. Siks mun mielestä paras tapa oppia on ostaa eng kielisiä RC lehtiä ja yrittää ymmärtää niitä .. yht'äkkiä huomatte että taitohan on kummasti lisäntynyt ja juttujen luku alkaa sujua, suosittelen  :lol: se on vähän niin että hommassa kuin hommassa tarvitaan tänä päivänä ja yhä enemmän tulevaisuudessa kielitaitoa joten alottakaa vaan opiskelu oikein tosissaan vaikkei ehkä just nyt hirveesti kiinnosta, suomihan on katoava luonnonvara valitettavasti

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #11 : 09.04.03 - klo: 08.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Mul on vähän sama juttu kun Mikalla, etten tiedä joitain RC juttuja suomeks. :lol:


heh  :D näin se vaan on et joitain osien nimiä on tavallaan vaikea suomentaa vaikka kyllähän niille useimmiten vastine löytyy, esim
- kuuladiffissä on "thrust plate"
- tyypillinen vakiodiffi on "gear diff" (ratasdiffi?) ja siinä on "planetary gear"
- moottorissa on "pilot shaft" (pilot akseli?)
- etukselit on tyyppiä "universals" tai"dog bones"
jne

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #12 : 09.04.03 - klo: 13.17 »
Juu.. Mä ole lähinnä lentokoneista puhuttaessa kuullut sanan thrust.. Kaasu/työntövoima tai jotakin sellasta. Mulla tais olla huima arvosana 6 enkussa, mutta en ollu kovin viitseliäs.. Sekä ruotsin, suomen että englannin lukeminen/kirjoittaminen että puhuminen tuntuu täysin luonnollisela ja hyvin se onnistuukin :) koulussa kaikissa kielissä 5-6 koska en tehnyt mitään mutta nuo kielet menee kaikki sulavasti, sitten vielä saksaa osaan silleen "ich möchte eine bockwurst mit kartoffeln bitte" tyyliin, että ruokaa,opastusta ja junalippuja saan. Eikös kaikki 17-vuotiaat osaa ainakin kolmea kielta sulavasti? :D tais mennä ooteeksi.. Mutta hienot ovat sivut Mika :) Ja noista termeistä vielä niin ruotsin kieli on siinä suomea helpompi, esim snowboarding on ruotsiksi snowboarding, ei mitään lumilautailua lumikourussa...  :roll: race on kai virallisesti tävling, mutta race sitä aina sanotaan.. heja sverige :D ei mut ihan soomalainen oon..

ja nuo on tiestysti suomeksi "työntö laatta", planetaariset rattaat, lentäjä/pilotti varsi, ja universaalit akselit ja koiranluut.   :wink:  hehe.

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #13 : 09.04.03 - klo: 15.57 »
näinhän se menee, tänks  :lol:

Mika R

  • Vieras
Myös suomeksi
« Vastaus #14 : 16.04.03 - klo: 23.02 »
Nonnii, nyt on sivut käännetty suomeksi ! huh huh, olipas siinä puuhaa ton RC sanaston kanssa.. tsekatkaa ja ihmetelkää  :wink: palautetta ja kysymyksiä voi laittaa kans tulemaan jos siltä tuntuu

ja mikä tärkeintä ajamaan ulos pääsee jo!  8)

pitäs varmaan lisätä jonkinlainen ajopäiväkirja tonne saitille

Poissa killerloop

  • Jäsen
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #15 : 17.04.03 - klo: 20.14 »
iha hyvät sivut... aukee jo meikän motullaki :mrgreen:
se on siinä sano sammakko muurahaiselle!

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uudet kotisivut
« Vastaus #16 : 17.04.03 - klo: 20.48 »
Kyllä ainakin mun mielestä ihan hyvät sivut. :wink:
LRP / Power-Racing

Mika R

  • Vieras
Uudet kotisivut
« Vastaus #17 : 17.04.03 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "killerloop"
iha hyvät sivut... aukee jo meikän motullaki :mrgreen:


hyvä, koitin tiputtaa kuvien tasoa, tosin vois ne parempiakain olla, mut täytyy ottaa kuvat ulkona kesällä kunnon valossa