"En nyt osaa sanoa mikä järjestäytymisen muoto toimisi parhaiten/ollenkaan... muutaman miehen ryhmittymä ei varmaankaan kauheasti vakuuta päättäjiä, jos hommassa ei taustalla ole kilpatoiminta. Näin se on tähänkin asti täällä mennyt 90-luvulta asti eli hyvin epämääräinen ryhmittymä kuskeja joista osa ajaa kisaa, osa ei..."
Uskallan olla hieman eri mieltä asiasta, kun montaa mieltä asioista voi olla ihan vapaasti...
Järjestäytymisen ja kerhotoiminnan kautta "epämääräisemmätkin kuljettajat
" saataisiin kirjoihin ja kansiin. Tämän myötä harrastajien määrä olisi suurempi ja lajin tunnettavuus ym paranisi. Toki kisaaminen ja pihasudittelu on eri asia ja kisakuskien aika menee omiin intresseihin. Lajin pariin olisi kuitenkin mahdollisesti helpompi tulla, jos olisi kerhotoimintaa taustalla. Samalla jokainen voisi mahdollisesti aktiivisen kerhotoiminnan kautta päästä paremmin mukaan rc-toimintaan on sitten kyse tiukkapipoisesti kisaamisesta vähemmän tiukkapipoiseen, tai sitten pihasudittelusta driftaamiseen ihan oman mielenkiinnon mukaan. Ideana mielestäni olikin koota harrastajat saman katon alle?
Kerhomaksujen suhteen en ota kantaa. Kisaajat maksavat lisenssinsä.
Mitä taas tulee aktiivitoimintaan ja ammattimaisuuteen, niin monen urheilulajin parissa ja saman "lipun alla" on ammattilaisia ja amatöörejä. Lentopallon parissa mm on palkkaa saavia ammattikavereita ja toisessa laidassa kesäisin biitsiä pelaavia harrastelijoita ja puulaakin pelaajia. Kaikki samaa asiaa ajamassa; salivuoroja ja uusi verkko nallikariin
Ammattilaisten ääni toki kuuluu, mutta ei voi väheksyä junnutoiminnan tai puulaakiporukan ääntä toiminnan ylläpitämisessä...
Samalla tavalla uskoisin rc-harrastuksenkin suhteen asioiden etenevän yhteysymmärryksessä ja yhteistuumin niin rataprojektien kuin muidenkin projektien suhteen. Toki se vaatii innokkaita kaverita, jotka jaksavat hommaan jonkin verran paneutua toiminnan ylläpitämiseksi ja aikaan saamiseksi. Kovin harva täällä on asiaan ottanut kantaa...