121
Kilpailukutsut / Vs: Kerhokisat MattoCup II , Kouvola 19.11.2017
« : 15.11.17 - klo: 07.26 »
Olikos kisapaikalla kahviota tai jotain vastaavaa?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Eräkierrosten välillä olis hyvä olla vähintään tuntiLaitetaan tieto listojen laatijalle. Muokataan illan aikana aikatauluja. Tuo oli kyllä hyvä huomio. 👍
Varsinkin kun luokkia/eriä ei ole montaa
-Timppa
Oliko kuvia yhtään julkaisussa?Tuossa Jukan ottamia kuvia joitamia satoja :D
Äänekoski ; Lokakuu
Betonilla ajaminen ei opeta ketään vaan puhutaan "apina" ilmiöstä mitä enemmän hinkkaat niin sinulle tulee tunne että osaat ajaa mutta todellisuudessa olet vain sisäistänyt radan hyvin. Vaikka Joona on ajanut Äänekoskella liukkaalla radalla niin puhutaan poikkeuksen lahjakkaasta nuoresta miehestä. EOS kisaaminen ja liukas rata eivät kuulu tähän yhtälöön.
Vaikka kukaan ei sitä ääneen sanokaan niin juuri kovapitoinen mattokrossi vie eniten eteenpäin nuoria ja myös vanhoja harrastajia. Kyky reagoida tilainteisiin ennen kuin ne edes tapahtuvat kehittyvät ja auttavat kuskeja kesäradoilla.
Sivut päivitetty mun osalta viimeisen kerran tälläerää, jätin blitzin korit pois. Tunnukset lähetetty aiemmin kerrottuun suuntaan.
Ruusperi kuittaa.
Ihan näin mini kisailusta kiinnostuneena kysyn, että minkä takia kori pitää kieltää kaikilta jos se ei istu jo vanhentuneen alusta mallin päälle? Vai saako M03:sia uutena vielä jostain?
Omasta ja nettisivujen päivittäjän roolin puolesta pidän edelleen kiinni classicin korisäännöstä minkä jo kirjoitin keväällä missä on mukana myös kaksi kaupallisesti tällähetkellä saatavana olevaa koria - sikäli kun joku vastustaa, niin minä luovutan päivitysvastuuni ja protestoija saa protestiäänellään päivitysvelvollisuuden sivuille.
Kori
• Tamiya Mini Cooper (av.210mm) #50795
• Montech Turbo Spidi (Eurorc tuotenr. MON009-004)
• Hobbyking 1:10 Mini Cooper Clear Body Shell (for M chassis) 320000103-0
• Omavalmiste korit, mitkä on yleisesti hyväksytty riittävän tunnistettavaksi Mini Cooperin koriksi. Tähän kategoriaan kuuluu ns. Äänekosken Mini Kori. Kilpailunjohtaja tekee viimekädessä päätöksen saako korilla osallistua kilpailuun.
Kirjoitin nyt nämä muutokset säännöt osioihin, saa laittaa viestiä jos sinne päätyi/jäi virheitä.
http://kerhokisat.esy.es/
offtopic: MikUA:n varikolla juteltiin onko järkeä ajaa kahta eri mini luokkaa - voisiko classic ja comp sulautua yhdeksi luokaksi?
Terveisin,
Aapo Koro
Vielä ei oo siis selkeää tietoa testituloksista , joten odottelemme niiden saapumista ....
Radikaaliehdotus olis :
Classicin koneeksi sama kuin Compissa ja 16T pinioni sekä pikkuslicksit , joilla saataisiin vauhti pysymään lievempänä kuin nykyCompissa .....
Comppiin nostettaisiin välitys 18T pinioniksi ja sama rengastus kuin nykyisin .....
Hyvät puolet: tasalaatuiset koneet ja samoilla kamoilla mahdollista ajaa kumpaakin luokkaa.... mieltymyksen mukaan , konekauppiaan kannalta hyvä vaihtoehto>suuremmat tilaukset > ehkä huokeampi hinta ?
Huonot puolet: lisäisi hetkellisesti kustannustasoa , mutta vain hetkellisesti , nousisiko vauhti liian paljon > pitäisi kokeilla ..... ei minun nähdäkseni ainakaan järjettömästi ....
Että näin , tämä oli taas niitä hetken aivoituksia ..... koittakaa kestää !!!
Barbie
vielläkö kyseisillä autoilla ajellaan kilpaa missään muodossa?
Niin ja tosiaan,kaikista krossareista (uusista/vanhoista) on kohtuu helpolla/halvalla muokattavissa käyttö kelpoinen rata-auto. Muhun voi olla ihan rohkeasti yhteydessä jos vaikka tarttee jelppiä/funtsaus apua,pääasia et sais autoja kiertämään rataa yhdessä.
Pääkriteerit autossa on:
-Henkilöauton kori
-Asfalttirenkaat
-Moottorina 26cc
-sami-
Kuljettajat ne virheet ja ratkaisut tekee, ei nostajat. Nostajien turvallisuus radan varressa on prioriteetti numero 1 josta ei tingitä hosumalla ja juoksemalla jumissa/pulassa olevan auton luokse. Mutta kiitokset vielä kaikille kivasta päivästä.
Terveisin
Jari Paasikivi