RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: cenmatrix - 11.12.09 - klo: 20.29
-
monennellako vedolla autonne yleensä käynnistyy? Itsellä ainakin cen matrix vaatii kylmänä todella monta nykäisyä, kuumana yleensä ensi vedolla, vika vai ominaisuus..?
-
Ryypytätkö autoa ensin? Jos et niin saa nykiäkin vähän aikaa. Ja starttiboxi on hyvä hankinta tai rotostart tai vastaavat jos mahdollisia.
-
Starttiboxilla muutamassa sekunnissa. Noi vetostartit hajoo aina jossain vaiheessa, kannattais hankkia roto tai starttiboxi.
-
hommasin just polttiksen enkä ole sitä kertaakaan vielä saanut käyntiin... Vetonaru vaan jumittelee yms. Päätin hommata samantien starttiboksin. Ei viittis tuhlata vähäistä vapaa aikaa nykimiseen:) ehtis ajaa enemmän.
-
Voi olla todella tiukan tuntunen aluksi vetostartilla jos on täysin ajamaton kone.
-
Ryypytyksestä vielä, pitääkö kaasua avata ryypytyksen aikana?
-
Ryypytyksestä vielä, pitääkö kaasua avata ryypytyksen aikana?
Ei tarvitse
-
jaa, sitten taitaa olla jotain vikaa koska puhaltamallakin tahtoo keuhkot loppua ennen kuin ryypyttyy tarpeeksi.
-
älä puhalla ettei mee suuhun bensaa! laita ilmanotto reijästä, muutenki helpompaa.
-
Monilla vaan on putsari nippusiteellä kiinni, eli putsaria ei silloin ole mahdollista repiä irti...ja se ilmanotto reikä on ns. kaasarin kurkku.
Myös pakoputken reiän vaikka sormella tukkimalla ja samalla konetta pyörittäen ryypytys onnistuu.
Monihan tuota varoittelee että älkää puhaltako ettei tule suuhun....no itse on tullut monia vuosia puhallettua(eli en ime :wink: ) ilman ongelmia mutta en suosittele ettei kukaan satuta itseänsä tms....eli älkää tehkö niinkuin minä. :wink:
edit: ja kyllä se mun mielestä on kaikkein helpointa nykästä letku pillistä irti ja puhaltaa siihen. Ja jos kurkkuun kaataa niin letkuthan on tyhjinä vielä silloin, jos on kovin lyhyet letkut niin voihan se toki ehtiä imasta kun "hörähtää".
-
täytyy kuitenkin kokeilla kuitenkin kaasun avausta, sehän kuitenkin avaa pääsuuttimen neulan ja sitä kauttahan polttoaine kulkee ja näin ryypyttyy helpommin. Joo, ei varmaan parane suun kautta polttoainetta nautiskella, siihen tarkoitukseen on paremmat aineet :p
-
Jos sun kone toimii ja on säädöissä niin kyllä sen pitäisi käynnistyä kohtuu helposti/nopeasti kun vaan saat polttoaineen kaasarille asti.
-
Näin tuoreena/vanhana aloittelijana sanoisin että toimii kun käyntiin saa, säädöistä en mene sanomaan että olisivat varmasti kohdillaan. Vähän nämä on eri koneita kun ammatin puolesta isompien autojen motit :wink:
-
itellä lähtee kyl hienosti käyntiin auto tällain:
auto boksin päälle
boksi päälle eli asentoon ON
sormi pakoputken suulle
painetaan autoa että kones pyörii noin 5 sekuntia
sormi pois putkesta
hehku paikoilleen
painetaan autoa
lähtee noin niinkun samantein käymään tuolla tekniikalla. .21 kones en muista (lue: tiedä) mikä autossa xray XB8EC
-
jaa, sitten taitaa olla jotain vikaa koska puhaltamallakin tahtoo keuhkot loppua ennen kuin ryypyttyy tarpeeksi.
Onhan sulla letkut oikeinpäin? Eli tankin korkista pilliin ja tankin rungosta kaasariin.
-
Letkut oikein päin. Tänään kokeilin ryypyttää koneen avaamalla kaasua ja niin kävi että todella helposti ryypyttyi ja käynnistyikin paljon paremmin, eli jatkossa kaasua auki. Tuli annettua samalla hiukan lumellekkin kyytiä ja hienosti kulki.
-
mä ryypytän muutamat tipat kaasariin niin että laitan hiukan kaasua ja lääkeruisku letkun päähän ja sillä polttoaineet letkuun ja kaasariin. Tuntuu paljon nopeammalta tavalta kuin se pakoputken tukkiminen ja nykiminen. Ja kaasua annan hiukan startatessa.
-
mä ryypytän muutamat tipat kaasariin niin että laitan hiukan kaasua ja lääkeruisku letkun päähän ja sillä polttoaineet letkuun ja kaasariin. Tuntuu paljon nopeammalta tavalta kuin se pakoputken tukkiminen ja nykiminen. Ja kaasua annan hiukan startatessa.
No ei se niin vaikeaa ole... Riittää kun painat sormen pakoputken aukolle..
-
jaa. kun tuntuu että se ei oikein liiku sillä tavalla. ja sitten toi vetostartti on vielä niin piukka.onkohan siellä jotain skeidaa pakoputkessa kun se ei tuolla tavalla tunnu liikkuvan. auto kyllä käy ihan hyvin et ei pitäis olla.
-
Kokeile avata kaasua ryypytyksen ajaksi, itsellä ainakin auttoi.
-
Polttomoottori toimii, kun palotilassa räjähtää. Siihen tarvitaan kolme asiaa; happea, polttoainetta ja sytytys. Jos joku kolmesta puuttuu - moottori ei käy. Ihan oikeasti tätä kannattaa miettiä kun moottoria käynnistää eikä meinaa onnistua.
Ongelmissa on yleensä aina kyseessä huono sytytys. Joskus harvoin on polttoaineesta pulaa - hapesta vain silloin kun palotila on täynnä fuilia. Eli tarkastus järjestyksessä hehkun akku, tulppa, polttoaineen saatavuus.
-
Helpoiten käynnistyy kun lämmittää konetta ensin esim. lämpöpuhaltimella.
-
olen huomannut saman. varsinkin näin talvella on ihan toimiva kikka.
-
varsinkin näin talvella on ihan toimiva kikka.
Kuin myös silloin kun kone on aivan uusi. Siis kuumailmapuhaltimen käyttö.
-
DST parilla sadalla vedolla käyntiin ja ajon aikana tarvitaan varmaan 50vetoa :lol:
Savage rotolla hurauttaa heti 3sek käyntiin ja ei sentään sammu ajaessa
-
DST parilla sadalla vedolla käyntiin ja ajon aikana tarvitaan varmaan 50vetoa :lol:
Savage rotolla hurauttaa heti 3sek käyntiin ja ei sentään sammu ajaessa
vetostartti on mailmanlopun juttu :azn: starttilauta tai roto on OK
-
DST parilla sadalla vedolla käyntiin ja ajon aikana tarvitaan varmaan 50vetoa :lol:
Savage rotolla hurauttaa heti 3sek käyntiin ja ei sentään sammu ajaessa
vetostartti on mailmanlopun juttu :azn: starttilauta tai roto on OK
Mihin sitä starttiboksia tarvii ku menee rahaa jo muutenki ja saa käyntiin... :roll:
Ajattelinkin heittää takkaan palamaan tuon koko dstn kun niin huono vehe
-
:lol: Minä ainakin ajattelin käyttää :lol:
-
:lol: Minä ainakin ajattelin käyttää :lol:
Autoa vai starttilootaa?
-
:lol: Minä ainakin ajattelin käyttää :lol:
Autoa vai starttilootaa?
Kumpaakin :cool:
-
Ryypyllä käynnistyy alle kymmenellä vedolla. Saa muuten kyllä riuhtoa todella paljon :D
-
alle -5 asteen pakkasessa ei taho lähteä käyntiin dst sitten millään!
tai no... jos jaksaa päälle 300 nykäisyä kiskoa niin kyllä varmaan sitten...
...tai sitten ei...
-
alle -5 asteen pakkasessa ei taho lähteä käyntiin dst sitten millään!
tai no... jos jaksaa päälle 300 nykäisyä kiskoa niin kyllä varmaan sitten...
...tai sitten ei...
Kantsii varmistaa että tulppa hehkuu kunnollasiinä -5 pakkasella, hehkun patterit saattaa hyytyä.
Ja jos tuot sen auton ulos ja ootat sen 10 min ni voin taata et se auto ei lähe käyntii...
Eli heti kun auto tulee lämpimästä niin alat rykii käyntii.
Mut eikös sulla ollu se starttiboxi?
-
onhan se!
...
ei vaan sovi suoraan mikään mihinkään ;D
piuhat palaa puhki
startterin kumi ei osu vauhtipyörään...
niin voihan sekin vaikuttaa, että hehkutin on puolillaan virtaa...
-
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
-
onhan se!
...
ei vaan sovi suoraan mikään mihinkään ;D
piuhat palaa puhki
startterin kumi ei osu vauhtipyörään...
niin voihan sekin vaikuttaa, että hehkutin on puolillaan virtaa...
Ei vissiin kannattas pistää sopimaan?
-
no joo on sekin tehty mutta ei vielä kokeiltu...
taidan kyllä jättää sen "telakalle" talven ajaks.
-
Kamu on miettiny tuollasta "starttialustaa" sopiiko se kaikkiin buggyihin? Minkä verran ne yleensä maksavat?
-
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....
-
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....
Tai sit se on taidost kiinni...
Kamu on miettiny tuollasta "starttialustaa" sopiiko se kaikkiin buggyihin? Minkä verran ne yleensä maksavat?
Joo pitäs käydä kaikkiin buggyihin, paitsi ehkä joku kiinalainen ihmevärkki.
Starttiboxin hinta on noin 60-130e välillä, riippuu tietenkin boxista.
-
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....
juu näin se taitaa olla.. 1,5 vuotta vanha auto mulla?
olen sen toinen omistaja edellisen kokemuksista en tiedä.
-
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....
juu näin se taitaa olla.. 1,5 vuotta vanha auto mulla?
olen sen toinen omistaja edellisen kokemuksista en tiedä.
Ei munkaan DST lähre käyntiin kun vasta kymmenennellätuhannennella vedolla. Mutta sillon lähtee helposti, kun laittaa kaasarista sisään ainetta vähän ja lämmittää kuumailmalla. Ryypytyskin olis varmaan kiva, mutta en ole vielä spotannut paikkaa, mistä putkisto vuotaa.
-
Kyllä mulla DBX lähtee käyntiin kolmannella vedolla... (; Säädöt... Säädöt...
-
Kyllä mulla DBX lähtee käyntiin kolmannella vedolla... (; Säädöt... Säädöt...
TheKyosho millo oot viimeks startannu koneen ja miten usein säätöi teet? Eli säädätkö säätöjä aina kun ajat, vai onko sulla melkein ku perus säädöt? :undecided: Itellä lähtee DRT talvella auton jalkatilassa oltuaan joskus muutamalla, joskus monella vedolla. :grin:
-
Viimeksi käynnistin DBX:än ensilumilla... Säädän aina jos vaihdan ajopaikkaa, että lämmöt ovat 120. Tässä pihassa lämmöt ovat yleinsä 120. Jos sää muuttuu paljonkin niin tietenkin säädän hieman moottoria, eli jos lämpötila vaihtuu +25 asteesta nollaan asteeseen...
PS. Ryypytän koneen aina hyvin ja sen jälkeen lämmitän vähän föönillä.
-
Kuinka hyvin sul pysyy auto käynnissä ku oot paikallaan. Mulla kesällä auto pysyy käynnissä noin 5 sekkaa ja melkein sammuu jos ei anna kaasuu, mut talvel viime viikonloppuna pysy käynnissä monia sekuntteja (olin Keski-Suomessa ja pakkasta oli noin -15 astetta),
luin Ari-Pekan RC-sivuilta että korkeus voi vaikuttaa säätöihin, ite asun kato hesassa. :wink:
-
Empä oo koittanu kauanko pysyy käynnissä paikoillaan... Kesällä kun moottorin lämpötila oli n. 115 astetta niin pysy käynnissä paikoillaan ainakin 3 minsaa eikä ollu edes sammumassa, mutta lähin sitten 3 minsan kohalla taas ajamaan... Kyll se varmaan käynnissä pysyy, vaikka kuinka kauan. Kun säädöt ovat kohdallaan niin varmasti pysyy sullakin.
EDIT: Kun kone on juuri käynnistetty ja kylmä niin ei se silloin pysy käynnissä kauaa ilman kaasua
-
Kiitti neuvoist!! :mrgreen:
Oon sen kylmänä jutun huomannu :lol:
-
olen pååneulasta sååtåny dbx:ååni.ongelmana on ettå kun annan kaasua niin kone hyytyy ja simahtaa!mikå avuksi?vai johtuuko kenties siitå et pari pakkas astetta?tai sit kaasutrimmiå ettå melkein låhtee pyörimåån renkaat ja kierroksii kovemmalle kun liikenteeseen låhen.mut sit se vaan sanoo bruuh kun kunnol kaasutan ja simahtaa :undecided:e ja muutenkin menovettå pårskiå .onko kokemuksia tai hyviå vinkki apuja???!!
-
Jos sulla on jäähdytinkansi löysällä (se mikä on siinä koneen päällä, minkä keskelle hehku tungetaan, kaverilla oli se vika) tai sitten sulla on liian rikkaalla.
Jos model technicsiä käytät niin se röpöttää niitä öljyjä sieltä putkesta aina säädöistä huolimatta,mutta jos sitä tulee muualta ku putkesta sitä ainetta nii sitten kone vuotaa.
Tulppa kunnolla kiinni?
Ton ekan lauseen perusteella sulla on liian rikkaalla, pistä pääneulaa kiinni vaikka 1/4 kierrosta kerralla.
Kato että sulla on ohjaimesta trimmit neutraalilla ja säädä sit sitä ilman määrää(iso musta ruuvi koneen kylessä, ainaki .21 koneessa). jos ei toimi nii jotain muuta vikana.
-
kiitos vinkeistä, :wink: menovettä tullu myös ihan sytytys tulpan läpi sinne sinne jäähdyttimen kannen päälle.pitää laittaa viel tiukemmalle tulppa .mutta yhen jutun huoamasin kun aloin ottaa kanisterista gasoliinia,nimittäin pieni reikä siellä, ja on ollu yön viel auton takaboxissakin kun unohin perskule,liekö syy sitten pilaantunu menovesi??meinaa ilma ja kosteus ei taida tehä hyvää, pitoisuus laskee..oiskohan se syy tähän onkelmaan :grin:
-
voikos nitro vettyä talven aikana? kuten esim tavalliselle gasolle käy kun on prätkän tankissa? nitroa säilytetty talvi kellarissa jossa ei lämmitystä...
-
Kunnolla suljettu polttoainetonkka niin ei mitään ongelmaa.
Tavallinen gaso prätkän tankissa... Ei ensinäkään ilmatiivis.
Suljettu kannu on.
-
ok täytyy kokeilla tonkasta seuraavaks, kun oli tankkaus puteliin jääny nitroa syksyltä ni sillä ei ainakaan suostu starttaamaan...