Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jani S

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Tosi hyvät kisat oli ja ens kerralla enempi kuskeja mukaan, varsinkin ulkopaikkakuntalaisia.

Kisat onnistui niin järjestelyiden sekä tunnelmankin puolesta hyvin. Oma ajokin sujui ihan kivasti pikkuisen sairaanakin :lol: vaik en kyl viel 17 pysynyt ihan virikuskien vauhdissa, vähän osui omat kone kikkailut omaan nilkkaan finaaleissa. No seuraavassa kisassa entistä kovempaa..

Kysymys kuuluukin kun virin ja pro vauhteja seuraili ainaskin näin pienel baanal mitä meillä on että onko järkevää sittenkään jakaa viriä ja pro eri luokiksi? Omat kokemukset pro stock ovat että koneen saa kulkemaan lähes virin vauhtia mut sitten kalustoa menee paljon paljon enempi kuin virissä ( stanu hiiliä, kollektoreita ja parempia akkuja ). No tämä vain oma miete mikä tullut mieleen kuukauden pro stock treenaamisel.

Special kiitos JR-hobbylle tämän skaban palkinnoista - Kiitos Jussi!!

32
Sähköautot / Asso B4
« : 11.08.04 - klo: 10.38 »
Asson B4 FT on suomessa ollut jo reilun kuukauden verran, itsekin semmoisen omistanut kesäkuusta lähtien. En hirveästi ole jeepeillä ajellut mut sen mitä olen B3 ja B4 pystynyt vertaileen niin pitää sanoa että aika erinlaisia autoja ovat loppupeleissä.

Ja mitä tulee team version ja FT version eroihin. Pitää sanoa että monta asiaa on paremmin team versiossa kuten uusin testikin eräässä RC lehdessä totesi. Esimerkiksi FT version diff ulostulot kuluivat loppuun 10 akullisella ainakin minun ja kaverini autossa. No noihan saa kyl kuntoon kun laittaa team version ulostulot. Sitten toinen asia on FT version iskarit, niiten kasaaminen on täyttä tuskaa ja kuten RC lehden testis todettiin et o-renkaat loppuivat kesken kasatessa. FT version iskarit on ilmeisesti mitoitettu väärin ja jos yrittää ns. ohjeen mukaan kasailla iskarit niin o-renkaita hajoilee tai iskari alkaa lähes samantien vuotaan.

33
Polttisautot / Xray XB8
« : 17.06.04 - klo: 21.30 »
Varsinkin kori todella tyylikäs. Taitaa olla suomes maalattu kori by Vesa Yli. Kyl se Vesku osaa!!

34
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 18.08 »
Eskelisen Matti soitteli ja oli jutellut lajiryhmän kanssa virikoneista. Lupauduin laittamaan infoa foorumille elik Matrix virikoneilla saa kuuleman mukaan ajaa niin Suomen sarjassa kuin EM kisoissakin.

Stanukone asia vielä epäselvä.

35
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 15.48 »
Mietin vain kun muutamia Matrix virikoneita omistan itsekin et saako niillä ajaa suomessa tai yleensäkin EFRA:n kisoissa. Suomessahan on EFRA kone säännöt käytös joka mun ymmärtääkseni vaatii EFRA:n leiman. Voin olla kyl vääräs.

36
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 10.47 »
Spif: Entäs Matrix virikoneet, niissähän ei ole ROAR leimaa eikä niillä mun tietojen mukaan ainakaan EM saa ajaa. eikös EM ajeta EFRA säännöil jotka meilläkin käytös vai onkos suomen joku pykälä joka sallii koneet.

nimimerkil. Matrix ajava :lol:

37
Tulokset / Blue Carpet Cup TS-10 3/3 Tulokset
« : 26.04.04 - klo: 20.25 »
Älkääs nyt poijat, mä olin nopein kun en ajanut koko kisassa 8)  Totta se kyl on ollut et rata on nopeutunut illasta lähes joka kerta, sitä ollaan varmaan joka kertsi kerralla mietitty. No väliäkö sillä, poijat nää on vain hupi hupi kisat.

38
Tulokset / Laukaan tulokset ja jälkipelit
« : 18.04.04 - klo: 18.45 »
Kiitokset LMM:lle ehdottomasti sisäkauden SM sarjan parhaiten järjestetyistä kisoista. Kiitos!!

+ Rata profiili
+ Aikataulu
+ Oma ajo, suomen nopein Tamiya :)
+ Järjestelyt
+ Paikka
+++ Arton ajo, hyvä hyvä Arto!! Mahtava suoritus
+++ Henkka ja Heuli A-finaalissa!! Niin sitä pitää poijat.. Iso käsi molemmille!!
+ Leppoisa tunnelma
+ Ähläm pizzeerias rentoa läppää!!

- radiohäikät
- laskentalinjan paikka

Onnittelut Christerille ja Sebastianille

39
Tulokset / Keskustelua: FTT 4 Laukaa erät ja aikataulu
« : 12.04.04 - klo: 21.07 »
Ystäväiseni Vesa K, mielestäni listat ovat hyvinkin järkevät. Kun katteli eilen Äänekosken treeneissä paikallisten poikien menoa verrattuna suomen huippukuskeihin niin sen perusteella pitää kyllä sanoa et kuskit ovat hyvinkin järkevästi jaoteltu alkueriin.

Eikös kaikista tärkeintä ole et alkuerät ovat mahdollisimman tasaiset eikä käy kuten esim. mulle Turun alkuerissä, jos "mä" raukka harrastaja jouduin ajaan Pekan, Saken ym.. joukos. Siitä ei hyvää seurannut itel eikä muille :oops:

40
Tulokset / Blue Carpet Cup 3/3 tulokset
« : 14.03.04 - klo: 14.01 »
Tuloksia pohjolasta ( TS luokka jouduttiin valitettavasti perumaan kuskien vähyyden takia, ens kerral kaikki mukaan!! ):

TJ-10

Sijoitus alkuerien jälkeen:

1. Matti "Masami" Nevala 30L 5:03:660
2. Arto Viitalähde 30L 5:08:790
3. Janne Valtanen 30L 5:09:100
4. Risto Bloigu 29L 5:04:870
5. Antti Pollari 29L 5:04:870
6. Mikko Koivula 27L 5:01:730
7. Jaakko Sernola 27L 5:05:810
8. Teemu Harju 27L 5:08:210
9. Arto Ruotsalainen 27L 5:09:990
10. Henrik Tyvi 25L 5:05:460
11. Juhana Tuomisto 22L 5:00:980
12. Jaakko Huhmarsalo 22L 5:07:100

Lopputulokset:

A-Finaali:

1. Matti "Masami" Nevala
2. Janne Valtanen
3. Arto Viitalähde
4. Risto Bloigu
5. Antti Pollari
6. Mikko Koivula

B-Finaali:

1. Jaakko Sernola
2. Arto Ruotsalainen
3. Teemu Harju
4. Henrik Tyvi
5. Jaakko Huhmarsalo
6. Juhana Tuomisto

Onnittelut Masamille hienosti kisasta, Masami dominoi skabaa ihan mielinmäärin!! Hyvä Masa tais mun ja Vesan luonteen kasvatus Turun reissulla toimia :lol:  

Jaakolle onnittelut hienosta B-finaali voitosta ja hyvästä kisasta.

Kiitokset kaikille osallistujille!!

41
Toi olis kyllä mielenkiintoista nähdä mitenkä eri luokien nopeudet eroavat toisistaan. Tässä kannattaa otta sitten samantasoisia kuskeja jotta saataisiin mahdollisimman tarkka arvio vauhti erosta eikä kuljettaja erosta. Eli jos verrataan mattoauto kisan hitainta kuskia foam kisan nopeimpaan kuskiin niin se ei kerro luokan nopeus erosta vaan kuskien erosta ennemminkin.

Mielenkiintoista olis nähdä vaikka kaikki luokkien alkuerien nopeinten kuskien parhaat läpit ja tuloksien erot eri luokissa. Yippopas varmaan tilasto ihmeenä laskee meille faktaa :)

42
Perskuta siitähän on tullut sitten laillainen kone meilläkin, ei hyvä kun mitä koneesta on kuulut juttua niin sen perusteel jokaisel stanu kuskilla on kohta semmoinen. Aikamoista välineurheilua stanuilu.

43
Meillä oli kyl tarkoitus Oulustakin tulla pappa porukalla stanua ajamaan mut sitten alkoi tuntumaan siltä et jos siellä stanua ajaa ja joku ihme tapahtuu että pääsisi A-finaaliin. Niin kuinka paljon sitten siitä tulee sanomista ja varsinkin seläntakana puhetta. Se jäi meitä vähän arveluttaan ja siksi me ajellaan nyt viriä. Yritetään välttää turhia käsirysyjä ja ajaa hyvässä henkes vaik sitten siel virin Ö-finaalis. Kyl sielläkin lystiä on ja kovaa kisaa. Se tärkeintä.

44
Kylläpä on pirusti kuskeja. Todella loistavat kisat varmasti tulossa.

Varsinkin kaikille stanu kuskeille jotka ovat ekaa kertaa kisaamassa HATUN NOSTO!! Näin sitä pitää ja kaikki kisamaan vain..

45
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 02.01.04 - klo: 17.38 »
Eiköhän nyt kuskeja tule silti vähintään se kymmenen. Meidän kerholta ainakin Mika ja Risto tulossa ajamaan mattoa.

46
Tulokset / Vuoden 2004 säännöistä
« : 30.12.03 - klo: 20.04 »
Tony erittäin hyvin sanottu, tätä kyl kannatana. Eikä sitä et jokainen yksittäin kuski huutelee tänne forumille omia ideoitaan sil me ei saada kuin tappeluita aikaiseksi. Muutenkin hyvä jos ideoita pohdittaisiin kerhon sisäisesti ennen kuin niitä päästelee ulos pohdittavaksi.

47
Tulokset / Vuoden 2004 säännöistä
« : 30.12.03 - klo: 17.43 »
Yhden kyllä täysin Niko sanoihin tästä pikkuautoilusta ollaan entistä enempi tekemässä ammattimaista lajia. Tiedän useitakin kavereita jotka eivät lähde Kuusankoskelle kisoihin koska eivät ole saaneet viimeisen päälle uusia huippu super hyper akkuja. Tällä menolla vuosi budjetit kasvaa semmoisiksi että ei tätä pysty harrastamaan kuin semmoiset jotka saa kamat team kautta tai paljon ylimääräistä rahaa. Todella vaikeaa nykyään saada junnujakaan harrastukseen mukaan koska heillekin on iskostunut kovasti semmoinen käsitystä et jos ei parhaita koneita eikä akkuja niin turha edes yrittää.

Toivoisin AKK ja meiltä kaikilta myös huippukuskeilta et SM/NM sarjasta tehtäisiin enempi harrastaja pohjainen sarja jossa tietysti virin A-finaali porukka vetää ihan omaa vauhtia mut lähinnä tarkoitan et säänöt eivät tähtäisi täysin EM/MM kisoihin vaan siihen et lajia olisi mukava harrastaa ja kuskeja riitäisi ( myös uudet uskaltaisivat mukaan kisoihin ).

48
Tulokset / Vuoden 2004 säännöistä
« : 30.12.03 - klo: 14.24 »
Teppo: Kiitti vastauksesta. Näin mäkin muistelin että se ei ole ROAR hyväksytty ja sanotaanko suoraan et oikein hyvä niin.

49
Tulokset / Vuoden 2004 säännöistä
« : 30.12.03 - klo: 11.42 »
Vastaan itse omaan kysymykseeni. Sain kuulla että noi EPIC akut eivät olisi vielä sallittuja vaan tulisivat EFRA 2004 sääntöihin mukaan ja vaik kennot ovat täysin samoja kuin trinityn niin ihan ymmärrettävää ja hyvä homma et niitä ei heti oteta mukaan kisatouhuihin.

Useampi stanu kuski on minulta kysellyt et saako neli magneetisella stanulla ajaa suomen sarjassa? Osaako tähän kukaan vastailla, jenkeissä ilmeisesti ei saa ajaa mut englannin sarjassa saa jos en ole väärin ymmärtänyt.

50
Tulokset / Vuoden 2004 säännöistä
« : 30.12.03 - klo: 10.14 »
Tietääkö kukaan onko EPIC GP3300 sallittuja. Niissähän on erinlainen kutistesukka kuin noissa efran hyväksytyissä joten itse luulin et ne eivät ole sallittuja. Mut sitten kuulin et jos kutiste sukan alta löytyy samat kenno tyyppi merkinnät kuin näissä hyväksytyissä kennoissa niin sitten ne olisivatkin sallittuja. Voiko joku vahvistaa asian?

51
Jep pakko olla. Nyt tais mennä kyl vähän off topic jutut :)

52
Asso TC3 voin heti luvata takuiksi pankkiin, pitäis riittää!!

53
PERKxxx. Mul tuli luki häiriö ja luulin et itse pappa Koskivuo oli noi maalannut. Juhol hatunnosto styleistä koreista. Hienolta näyttää

54
TeeTeeKoo: Toi oli hyvä!! Vielä yks, sitten sul onnistunut lainaus / sun vaimol olevia lapsia ( kunnon insinööri matematiikkaa :) )!! Seuraavasta lainauksest joudut sitten tekeen lisää RC harrastajia :) Tai sun vaimoa korjaan :)

55
TeeTeeKoo: Sul alkaa sujumaan lainaukset, Hyvä hyvä!! Vielä kolmas putkeen..

56
Vesa K: Katos katos sähän olit tekaissut tosi makean näköisiä koreja ja sijoitukset olivat kohillaan viel. Tuli itsekin annettua pojo ehkä toinenkin korillesi. Oletkos kauankin maalannut?

Syytäkin olla ylpeä!!

57
Aivan totta ja todella hienoa et järjestetään pro stock kisa koska siitä tulee varmasti todella hieno kisa. Oikein hyvä täyte luokka, harmi ettei ole useampi kisoja joissa voitaisiin pro stock ajaa. Varsinkin kun täältä pohjolan perukoilta tulee kisoihin niin mukava ajaa pari kisaa samalla kun >1000km matkustaa.

58
Jep ei mielestäni luokkaa kannata jakaa erilleen koska ei kuskeja saataisi, nytkin useassa kisassa varsinkin ulkona ollut kovasti puutetta kuskeista. Mut täl säänöllä et jos kerran ajaa viriä niin ei saa enään ajaa stanua kyl hankaloitetaan monen kuskin harrastamista jos vaik esimerkiksi kotikisas haluais käydä kokeilemassa virissä vauhtia ennen virallista siirtymistä.

Vesa K: Juuri tota tarkoitinkin et akuil sitten kun ajolinjat kohdillaan merkitystä = A-finaali. Siitä aasinsillalla vakio luokkaan elikkäpäs jos mietitään et meidän stanu luokas ajais sanotaanko 10 kokenutta kuskia jotka pärjäisivät täysil myös viris esimerkiksi yli 17. Sitten nämä kaverit alkaisivat ihan tosissaan vääntää vakioluokan mestaruudesta mikä mahdollisuus aloittavalla junnu lahjakkuudella olis itse ostamil 2400 akuil ajaa A-finaali paikasta. Vaik tottakai pisteet sarjas lasketaan erikseen junnuille niin niille olisi tosi tärkeää päästä ajamaan A-finaaliin ja voitosta. Ja tosiaan kaikilla ei ole rahaa ostaa uusinta stanu myllyä ja ihan uusia akkuja joita luulisin et useassa kisassa vaaditaan voiton ottamiseksi ja varsinkin jos sinne vanhempia kavereita tulee viel huippukalustolla.

Sitten käy se ilmiö et stanusta aletaan laittamaan kuskeja viriin ns. pakkosiirolla tai puhumaan ainakin seläntakana et miks toi tuol ajaa ym.. Mielestäni tähän olis hyvä ratkaisu vähän tehokkaampi kone et huonommillakin akuilla sais jo semmoisen tehon aikaiseksi että nopeus ei ekan harrastus vuoden jälkeen olis suurimmalta osiltaan koneesta ja akuista kiinni.

Oikein hirvittää jos toi uus neli magneetinen kone on sallittu, aika moni meidän huippu stanuilioista sitä myös kysellyt iteltä et pystyisinkö hommaan. Eli täs tullaan juuri siihen et pitää olla viimeisin stanu kone ja viimeisimmät akut. Monet varmaan siirtyy jopa ihan taloudellisesta syystä viriin koska siel voi ihan hyvin ajella C-finaalis vähän huonommallakin kalustolla radalla kuin radalla.

59
TeeTeeKoo: Eikun 17 lankaiset kuntoon ja lähdetään porukalla ajamaan kuusankoskelle pro-stock.

Ja sitten takaisin tähän stanukone keskusteluun. Viikonlopun treeneis vetelin yhden päivän pelkästään stanulla ja kyl pitää sanoa et nyt ymmärrän sen mitä jenkeis hokevat jatkuvasti et mistä saa kova voltisia akkuja. Toi stanuhan on pahempaa kalusto taistelua kuin viri, akuilla aivan älytön merkitys. Tein testin samalla koneella ajettuna, samoil renkail ja muutenkin kaikki muutkin muuttuvat osat olivat minimoituna 8) käyttäen kolmea hyvin eri tasoista akkua. Ajoin jokaisella akulla 2 * 5min alkuerä tuloksen ( lähes virheetömän no niin virheetömän kuin mä pystyn omalla ajotaidolla ajamaan, mut sanotaanko ettei siinä montaa mollakosketusta ollut ja auto ei kertaakaan katollaan ollut :D ). Ja vielä kannattaa huomioida et rata oli aika pieni ja ei todellakaan mikään kovin nopea.

Tosiaan testailin seuraavat akut ja pitää kyl sanoa et tulos erot olivat mielestäni aika valtavat ( parhaan tuloksen otin huomioon ja tein vielä niin et parhail akuilla ajoin ekaksi, kone sorvattu ja laitettu muutenkin uusiksi joka akun jälkeen ):

GP3300 LRP race viime kesällä hommattuja akkuja:
Best Lap: 10:1 Tulos: 29lap 6 sec

GP3300 Orion SP ( 1.190 V ):
Best Lap: 9:8 Tulos: 29lap 0.5 sec

GP3300 SMC todella pro akkuja ~sitä tasoa mil SMC team kuskit veti cleavland:
Best Lap: 9:6 Tulos 30lap 5 sec

Samaten meidän eräs stanu kuljetta testaili SMC akkuja tai oikeastaan ovat warpin tarroil mut ihan samanlaisia niin erot olivat samaa luokkaa sekä parhaas tulokses ja kierrosajas.

Se mikä minua huolettaa tämän testin perusteella ja miksi yleensä tein tämän edes oli siksi koska useat meidän stanu kuskeilta kyselevät minulta näitä huippu akkuja jos saisin niitä hommattua. Sitten kun tämmöisiä porukka hommaa ja toinen samantasoinen kuski vetää perus akuilla kierroksen huonomman tuloksen pelkkien akkujen takia niin kyl siinä motivaatio on hakuses. Mielestäni stanu nykyisel koneil ja nykyisten autojen ominaisuuksilla ei ole kovin järkevä vakioauto luokaksi koska tämä menee täysin budjetti ajamiseksi jos ja kun kuskit ovat kokeineita kuskeja. Tiedän olin tästä ihan vähän aikaa sitten eri mieltä mut pitää sanoa et vähän mielimuutui kun kuuntelin stanu kuskejamme ja ajoin testiä.

Sitten muuten semmoinen kysymys et tietääkö kukaan saako nelimagneetisel stanulla ajaa Suomes?

60
Jos stanuun saataisiin jonkinlainen määräkään kunnon äijä kuskeja niin mä luulen et tämä voisi olla hyvä lähtö kunnon stock luokalle suomeen. Mä luulen et Oulusta voitaisiin saada jopa viisi kuskia stanua ajamaan jotka ovat kovasti epäileet kuten sä Vesa K et ajaakko TJ/TS vai jättääkö ajamatta. Eikös tästä Vesa K laiteta ilmoa forumil et nyt kaikki ajamaan stanua jotka haluaa vain harrastaaa. Itse mukana ilman muuta jos vain säännöt antaa myöden. Joo pitäis saada tietoa kun ekat kisat lähestyy mitenkä sääntöä tulkitaan ja luulen et aika montia kuskia puuttuu jos ykskin TS kisa ei anna enään koskaa kuskin ajaa stanua.

Vetoomus hyvä idea mut oikeastaan Vesa K mitä tähän tarvitaan. Ei mielestäni juuri mitään koska nythän junnut saavat kumminkin meistä välittämättä ajaa NM tittelistä ja samalla saisivat mitata vanhoihin partoihin vauhtia. Mielestäni kaikki edellytykset on tehdä stanu luokasta junnu + harrastaja luokka kuten muuallakin maailmas eikä siihen tarvita kun kuskeja ja lähinnä ensinmäisiä rohkeita vanhempia sankareita. Risto Bloigu näyttänyt jo pitkään mallia ja todella kunnioitettavasti ajanut luokkaa. Eikös lähdetä vanhat parrat porukalla stanuilemaan ja mitä kyselin meidän nykyisiltä stanu kuskeilta ( muutamilta ketä tunnen ) kaikki sanoi et sehän olis tosi hienoa.

TÄL VARMASTI SAATAISIIN KISAILEMISEN KYNNYSTÄ MADALLETTUA VALTAVASTI!!

Sivuja: 1 [2] 3 4