Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jani S

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Erittäin hyvä point Vesa K ja olishan se mahtavaa jos saataisiin suomen stock luokasta vakio kone luokka eikä mikään junnujen luokka jos käydään vuosi tai korkeintaan kaksi opettelemassa ajamaan. Stock olis tosi hyvä harrastaja luokka ja jos tämmöiseen suomes päästäisiin niin varmasti kynnys lähteä kisoihin olis pienempi ja olishan se hieno kun junnut saisivat kisailla kokeneimpien kuskien kans ja pystyisivät hyvin verrata vauhtia heihin. Kumminkin junnuthan ajavat oman NM mestaruuden ja siinä isot äijän köriläät ei junnuja häiritsisi. Mielestäni täl sääntöuudistuksel et NM menee junnuille pystyttäisiin hyvin luomaan tämmöinen Ruotsin, Saksan, Usan... kaltainen vakioautoluokka joka olis junnuille sekä tosi harrastajille. Meidän kerholla pari viri kuskia on alkanut ajamaan stanua ja olihan se hienoa katsoa kun junnut kisaili vanhempia kuskeja vastaan ihan täysillä Laukaan kertsikisois esimerkiksi. Se mikä vain pelottaa on toi sääntö et ei saa ajaa stanua jos viriä on ajanut, vai koskeeko toi vain yhtä kautta.

Eikös äijän köriläät lähdetä stanua ajamaan kuusankoskel ja laitetaan siel kunnon kisat pystyyn. Junnut saavat sitten oikein kunnolla nöyryttää meitä ja samalla saavat hyvän vertailu kohdan vauhtiinsa. Ei siirry liian aikaisin viriin kun stanusta loppuu haasteet on mielestäni myös yksi tärkeä pointi ja kuten Vesa K sanoi lähes kaikissa muissa maissa stanus on äijän köriläitä enempi kuin junnuja. Jos stanu halutaan nostaa arvoon oikeaan niin se vaatis meiltä vanhemmilta kuskeilta lähteä pyörimään stanuun junnujen näyryytettäväksi. Itse olen mielelläni valmis siihen mut toivoisin et saataisiin iso läjä tosi harrastajia stanuun jos vain säänöt sen sallii sarjas

62
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 21.37 »
TeeTeeKoo kirjoitit mulle tänä päivänä tämmmöisen story joten jos se ei ole sun kirjoittama niin kannattaa katsoa kuka sun koneella käy kirjoittamas:

Mitähän uusi omistaja ajattelee????????

Myyntiilmoitus...19.12.2003 22:29
- TC3 FT auto ( todella hyvässä kunnossa........
- Täs hyvä kisa pirssi..............
- Auto myyty!! 20.12.2003 18:27

Nyt tarkkana, tässä kohtaa tapahtui laadun heikkeneminen.....!?!?

Nyt omaa tekstiä:

EIKÖS ME VOITAIS LOPETTAA TÄMÄ TAISTELU JA KESKITTYÄ SIIHEN ET TÄHÄN LAJIIN SAATAISIIN UUSIA HARRASTAJIA ( yksin vittumaista ajaa ). KUKA NYT TÄMMÖISEN TAPPELUN KESKELLÄ HALUAA ALKAA RC AUTOILEEN. KEHITETÄÄN LAJIA RAKENTAVASTI YHDESSÄ VAIK TOINEN AJAIS WAPRSPEEDIL :lol: ALOITTELIAT ÄLKÄÄ VAAN WARPIA OSTAKO IHAN MIKÄ MUU TAHANSA KÄY!!

- Jani

63
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 11.59 »
Ystäväiseni Vesa K nyt puhut asiaa. Ei mitään merkitystä aloittelialle ja varmasti AE diff kans ei tule ongelmia stanussa ei varmasti.

Tärkeintä mielestäni aloittelialle on et autoon saa omalta kerholta help ( samanlaisia autoja kerholla ), auto kestävä ja et osapalvelu toimii. Varmasti nykyisistä autoista kaikki niin hyviä et niil voi vetää SM sarjan ihan kärkisijoista jos vain kuski kykenee siihen ( sehän on jo nähty kuinka monta merkkiä siel tällähetkelläkin on )

64
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 11.01 »
No voi sen näinkin mieltää. Kyseisellä uudella omistajalla on ollut asso jo pitkään joten varmasti tietää minkälaisen ostaa. Itse en ole pitkään aikaan ajanut enään perus AE diff vaan IRS diff joten mielipide on jo muodostunut monia monia kuukausia sitten.

Oma mielipide/summary: AE hyvä auto, perus AE diff huono.

65
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 09.31 »
Vesa K: No ehkä vähän kärjistin omaa kommenttiani mut kuten sanoit markkinat sen ratkaisevat eikä auton toiminta. Pitää paikansa ja varmasti kun uus AE tulee niin muista autosta kommentteja vaik kuinka paljon. AE markkinat tällä hetkellä ei mitkään älyttömän kukoistavat koska auto on jo vanha ( huom en tarkoita että huono ) vaan että auto on jo markkinoilla kypsää lihaa. Siksi lähinnä auto merkki oli moniin liikeisiin pakko vaihtaa mut sehän on selvää kun uus AE tulee niin auto vaihtuu takas. Tai lets see kuinka hyvä siitä tulee..

Mut sen voin sanoa kokemuksesta mitä olen käynyt työmatkoil ( siis tämän ihan leipätyön ohessa ) liikeiten/ketjujen omistajia jenkiläs ja kaukoidäs jutustamas et AE diff kans on ongelmia todella paljon. Kuten jenkiläs ajetussa skabas pari kuukautta sitten en nähnyt yhtään perus diff virissä ( IRS/teräs diff ) ja kommentit kuskeilta mitä juttelin niin sanoivat oli juuri toi mitä Teppo sanoi. Eli diff pöydällä hyvä ja kestää 3-4min hyvänä ajossa.

Vesa K: Jep toi 10 dealer kans viikottain aika maksimi määrä mut on semmoisiakin viikkoja ollut, useasta paikasta yhtäaikaa loppunut tavara tai jotain uutta ja ihmeelistä tullut. mm. uuden Mission 2 ennakkotilaukset.

66
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 20.12.03 - klo: 21.06 »
Omat kokemukset on että jos löytää hyvän AE diff yksilön niin kyllä se toimii hienosti, mut valitettavaa on että tämmöisiä yksilöitä ei vain puissa kasva.

Kyl AE diff kans on ympäri maailmaa todella paljon ongelmia. Itse kun olen viikottain useiden sanotaanko jopa kymmenien RC liikeiden kans tekemisissä niin useat liikkeet ovat lopettaneet AE touring myynniin ( vaihtaneet skoda tai muuhun vastaavaan ) ja yhtenä syynä on kun perus diff ei tahdo kestää. Ei taida muuten kovin moni AE huippu kuskeista enään muovi diff ajella, ainakin kun katselin kuvia niin tuntui IRS diff olevan aika monella AE pro kuskilla alla.

67
Tulokset / Laukaan kerhokisat II: Tulokset&Jälkipelit
« : 14.12.03 - klo: 21.18 »
Muutamia plussia ja miinuksia.

+ Aivan loistava paikka
+ Kahvio ja varsinkin ne viinerit NAM
+ Järjestelyt ja Tuuren kuulutukset!!
+++++ Rento tunnelma ja hyvä kisafiilis
+ Hyviä taisteluita seka stanussa et viris

--- Tuomari puutui ja ajo oli sen mukaista stanun finaalis. Melkein jokainen olis tolla ajolla ollut vähintään kerran tai pari stoppari paikalla.
- Mollia ei eroittanut
- Oma ajo!! Voi hyvää päivää kuinka sitä voi huonosti ajaa vaik auto oli unelma ajaa. On se xray uskomaton auto ( tää ei sitten ole miinus  :lol: )
- Henkka perhana teki oharit :?

Kokonaisuudessa loistavat kisat ja lystiä oli. Kiitos järjestäjille ja seuraavia kisoja odotellen

68
Tulokset / Kilpailukutsu: Laukaan kerhokisat II 13.12.2003
« : 11.12.03 - klo: 17.34 »
Joni hyvä kun muistutit, ilmottauduin Henkalle mut enhän mä kidettä ollut antanut.

69
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 tulokset
« : 09.12.03 - klo: 16.02 »
Eikös se ole sama oliko vaikea vai helppo rata, tulokset kertoo kuka oli kisan nopein ja loppu pelkää sbekulointia. Eroja tuli joten ei se kaikilta mennyt yhtä hyvin. Kisan nopein kuski oli Simo ekasta alkuerästä lähtien. Simo kyl veti kirjaimellisesti simona :lol:

70
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 tulokset
« : 08.12.03 - klo: 16.17 »
Aivan näin jos ero on 0,5s kierroksessa niin jos vedetään yli 30 läppiä niin kyl siinä aika suuri ero tulee tuloksessa ( eri kuukaudella ollaan ). Mut se kyl pitää myöntää et on noi stanu koneet kyl huimasti kehittynyt ja akkujen tehot nouseet kun katteli noiten "stanujen" vauhteja. Kulkee kyl ihan älyttömänä ja tota vauhtia jos tekniikka kehittyy niin kohta mennään ihan samoja vauhteja.

Mut sitten ihan kisasta vaik Oululaisena olen jäävi arvostelemaan, mut mut. Kisat onnistui mielestäni hyvin ( järjestelyt, baana, aikataulu ym.. ja rento tunnelma ). Omasta ajosta sen verran et 4min meni hyvin mut sitten AE alkoi ns. keittämään ( taisi tapahtua jokaiselle viri asso kuskille sama ) sitten tuli melkein sekuntti / kierros takkiin joka täl tasol on liikaa. Asson diff suli alle :lol:

Simolle sekä Jonille pitää antaa iso käsi upeasta ajosta ja autot näyttivät toimivan todella hienosti. Hyvä poijat!!!

Kaikki mukaan seuraavan kertsi kisaan ja yritetään järkätä taas hyvät palkinnot.

Teemu 12: Pitääkö hommata uus AE seuraavaksi palkinnoks jos ei se sun merkki vaihtunut vaik ilmaiseksi tarjottiin ( yritin kyl kaikkeni ) :lol:

71
Tulokset / Tamiyan voittokulku
« : 05.12.03 - klo: 21.11 »
Nyt kyl pistit pahan. Jonnekin tänne suomeen se meni, ei mitään muistikuvaa minne. Jonnekin etelään siis täältä Oulusta katsottuna :lol:

72
Tulokset / Tamiyan voittokulku
« : 05.12.03 - klo: 19.27 »
Kyllähän autolla hintaa on aika paljon mut autoa kädessä pitäneeni pitää sanoa että on viimeisen päälle tehty. Itse sain auton palkinnoksi USA:ssa markkinointi tapahtumassa ajetusta skabast. Auto ei mulla kauan ollut mut sen voin sanoa et hyvin mielenkiintoinen on ja varmasti olis suomes kuskeja autolle jos niitä tuotaisiin suomeen. Uus Tamiyan hihna touring varmasti kans hyvä auto kun tulee kaupoihin. Hinnasta en osaa sanoa mitään.

73
Tulokset / Tamiyan voittokulku
« : 05.12.03 - klo: 18.04 »
Itseasias suomes viime kaudella on ajettu ainakin yks FT kisa kyseisellä autolla. Itse Seinäjoella semmoisella ajelin ja hyvin meni ( suoraan paketti setup ) siihen asti ennen kuin nostaja hyppäs auton päälle :lol:

74
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 kisa 6.12. + erälistat!!
« : 03.12.03 - klo: 19.09 »
Mukavasti taas porukka varsinkin stanussa. Hyvä homma. Vesa nokka kuntoon ja ajamaa!!

Stanussa arvotaan pari kappaletta uusia Matrix stanukoneita. Viimeksi luvattu xray racer auto tullaan arpomaan seuraavassa kerho skabas ens vuonna, jätetään vähän ens vuodellekin huokutinta päätöskisaan :lol:

75
Tulokset / c-12 SM lisäluokat?
« : 24.11.03 - klo: 21.50 »
Samaten prostock mukana jos ei ihme käy ja innostun mattoilemaan.

76
Sähköautot / Asso Talk
« : 18.11.03 - klo: 12.33 »
Tämä et kummalla puolella akut on parempi olla tai et onko hihna vai kardaani parempi on kuten tos jo aikaisemmin sanoin aika pitkälti mielipide asia ( tottakai on myös teknisiä syitä ja olen niistä samaa mieltä ). Olen kyl myös Juhon kans täysin samaa mieltä asiasta. Näinhän se kyl toimii Assossa. Mut sitä mitä ollaan kokeiltu warpeja "ajettuna vastapäivään" niin kommentit on ollut et hyvin vakaa ja stabiili ajaa, tottakai warpis on moni asia erinlail jotka varmasti vaikuttavat asiaan myös. Mut mut ei tästä sen enempää.

Ja tosiaan se kans pitää muistaa et barracudan uusimmas mallis on myös akut toisella puolelle ja ymmärtääkseni se auto on pitkälti kumminkin Asson kaltainen. Eikös toi Barracuda kans jenkeis tehdä?

Eikös se ole hyvä et kokeillaan jotain uutta ja ihmeelistä. Kuten aikaisemmas mailis sanoin tuskin täl runkolla saavutetaan parempia sijoja SM sarjas joten en kyl suosittele auto kavereil jotka haluavat ajaa varman ja hyviä sijoituksi kisois. Näitä warpin autoja joko schumin pohjalla tai Asson pohjalla tullaan näkemään muutamia ( 4-5kpl ) SM sarjas ja varmasti siel aika häntäpääs pyöritään mut eikös se ole pääasia et hauskaa on!! Tottakai olishan se hienoa jos warpil jossakin kisas päästäisiin B-finaaliin mut mut, no onhan sil Doseck vetänyt halloween kisas pari viikko sitten A-finaaliin joten kyl sil siellä ainakin pääsi ( oli viel Doseck eka kisa autol ja oli hyvin tyytyväinen siihen ).

77
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.11.03 - klo: 22.46 »
Cruisaaja: Juuri sunnuntai kuskeille tämä onkin tarkoitettu ( semmoiset ei ala mua vastaan oikeusjuttua nostaamaan jos jossakin SM kisas ei tulekaan A-finaali paikkaa  :?:  ), siks mäkin täl ajan. No ehkä itellä noi team velvoitteet myös vähän painaa :lol:

Hintaa tulee muutos sarjalle noin 150e tänne toimitettuna tulleineen. Sisältää ultra cool sinisen pohjalevyn, ylälevyn, mootoripukin, tarvittavat ruuvit ym. härppäleet kiinnitykseen, pidemmät tukivarsien kiinnitystapit ( mahdollistaa akselinvälin säädön tyyliä xray ) sekä NTC kardaanin. Auto on suomes about 10 kpl mut ei viel kovin montaa sinistä mallia, sehän se tärkeintä!!

78
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.11.03 - klo: 18.36 »
Hyvin sanottu et jos auto ei huonontunut kuin 10% niin päivitys oli hyvä.

Tosiaan jos haluaa auton hyvännäköiseksi tai muutenkin kokeilla jotain uutta ja ihmeelist niin sitten voi kannattaa harkita warpspeed Assoon tai vastaavaa. Sil kokemuksel mitä olen warpeja jenkkeihin sekä aasian myynyt monia monia satoja kpl eri RC liikeisiin niin suurin osa ihmisistä on ostanut auton ulkonäön perusteella, on tietysti monilta tullut ihan kommentiakin et tämähän on parempi kuin perus Asso mut suurin osa et onhan tämä hieno :lol:  Jenkit on jenkejä :twisted:

79
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.11.03 - klo: 14.21 »
Mäkin olen näistä HPI kokeiluista kuullut ja niis auto ei toiminut yhtään jos akut oli toisella puolella. Taas kun esimerkiksi barracuda joka on jenkeis ja kaukoidäs erittäin suosittu auto jolla on pärjätty kisoissakin hyvin niin niiten kavereiden kans juttelin niin kuulin et akut ehdottomasti toiselle puolelle kuin perus Assos. Sama kokemus myös warpin kavereilta, mm. Doseck joka on warpin tehdas mies kokeili warpis akkuja eri puolil ja totes et ei suurta ero mut parempi eri puolel kuin AE on. Joten kuten täs edellises viestis mainitsin et mielipiteitä tämän suhteen on varmaan niin monta kuin on kuskiakin ja moni muukin asia vaikuttaa mikä on paras vaihtoehto.

Mut tosi ensinmäinen kokeilu uuden uudel warp demon 2 on ajettu ( aikaisemmin vastaavalla autol ei ole ajettu Euroopas metriäkään ). Siis suurimmat erot ovat perus assoon hiilikuitu alusta, akut vääräl puolel, NTC ohjausta voi käyttää sekä autos käytetään NTC kardaani ( huomattavasti lyhyempi ) niin ja viel et akselin väliä voi säätää. Ekan testi päivän päätteeksi voin sanoa et auto toimi todella hyvin ja oli kyl todella suuri yllätys kuinka vakaa ja stabiili auto oli. Tämän varmaan jokainen Oulun treeneissä oleva näki myös joten ei ole omaa höpinää. Autos kieltämättä piti käyttää ihan erinlaista setup kuin perus AE, todella paljon jäykempää tai sanotaanko niin et oikeastaan jäykiä takajousia ( kulta takana & sininen edes ). Varmaan johtuu aika pitkälti tosta lyhyestä akselinvälistä. Suoraan sanottu kuten Mika M tais todeta kerholla et Warp toimii paremmin kuin hänen perus AE. No kyl Mikan auto toimii aina yhtä hienosti mut silti voin sanoa et kyl warp mukavasti meni.

En näitä ylistys/mainos lauseita sano sen takia et näitä autoja ostettaisiin. Warp ei myy eurooppaan autoja ja ei mullakaan niitä ole tarkoitus tänne alkaa tuomaan/myymään. Mut ihan vain tiedoksi eka testi raportti Warpil ajosta ja mielestäni vaik Asso onkin ns. perus hyvä auto niin joskus on ihan hyvää kokeilla jotain uutta. Sitä ei kyl voi kieltää että eikös tämmöisen auton kans ole pallohukas kisois ja yleensäkin erinlaisis olosuhteis joten varmasti näette mut+muut warpi miehet pyörimäs siel Ö-finaalis mut ei sitä tiedä vaik jos oikein menis nappiin niin pääsis siihen toiseks viimeiseen finaaliin. Se ollut aina tavoite ja muutaman kerran onnistunutkin.

Sen sanon kaikille AE kuskeille lähinnä niille jotka aloittelevat harrastusta et älkää ihmeessä ostako mitään ihme hiilikuitu alustoja esimerkiksi warpeja, perus AE on perus hyvä vaihtoehto ja sil kyl varmasti pääsee parhaiten SM/NM kisoissa. Miksi otin asian esil on siksi et sain yli kymmenen maili kavereilta jotka luulen eivät ole paljon edes ajaneet touring et tilaa mulle warpi mut en ala tilamaan autoja koska tiedän et ei siitä tule kuin harmaita hiuksi. Perus Assos varmasti tarpeeksi tekemistä useiksi vuosiks.

80
Sähköautot / Asso Talk
« : 14.11.03 - klo: 12.36 »
CAi: Tarkotuksella tolla puolella ja kovan testauksen tuloksena päätetty laittaa tolle puolelle ( sama myös esim. uudes barracuda ja yokomon uudesta protosta näin kans kuvia jos akut oli tol puolel ). Ja mitä ollaan vanhalla warpilla testailtu niin se on rauhallisempi kuin perus asso. Mut tästä varmaan niin monta mielipidettä kuin kaveria.

Ja mikä suurin ero tuohon kuvassa olevaan autoon on se et auto on sininen :)

81
Sähköautot / Asso Talk
« : 14.11.03 - klo: 09.04 »
Warpspeed saa mun kautta, en autoja kaupittele aktiivisesti koska warpia ei myydä virallisesti euroopas mut tottakai jos joku haluaa semmoisen niin voinhan mä semmoisen hommata. Warpeja suomessa on tällähetkel noin 10 kpl. Kaikki ovat näitä vanhempia malleja paitsi omani & Mikan prototyyppi ovat D2+protoosia mallia. Tällähetkel warpil ei montaa tehdas miestä ole, kovin varmaan Doseck joka on kyseisellä autolla vetänyt kovaa jenkeis ( A-finaaliin viris mm. Halloween kisas ).

Nykyään warpista on kaksi malli olemassa. Demon 1 on hyvin pitkälle samanlainen kuin perus asso mut kyseises autossa on hiilikuitu alusta ja säädettävä akselinvälin ( samaantapaan kuin esimerkiksi xray:sää ) sekä akut toisella puolella ( väittävät kovasti et vähentää kardaani ominaisuutta, samahan on toteutettu mm. uuteen Barracuda myös ). Sitten on olemassa Demon 2 malli joka on uus versio Demon 1, erona tohon Demon 1 on se että autossa käytetään NTC kardaani eli autosta tulee huomattavasti lyhyempi kuin vakio Asso. Myös akkujen paikkaa on siiretty eteenpäin.

Niin ja kaikki warpit on tehty värjätystä hiilikuidusta, ovat sinisiä. Cool!! Tämä ei ole sitten mitään SD SSG tyyppiä vaan ihan samaa kuin musta hiilikuitu. Ja viel mitä warpeis on mielestäni hyvää on se että autossa voidaan käyttää NTC ohjausta Asson vakio ohjauksen sijasta.

82
Tulokset / Blue Carpet After Race
« : 09.11.03 - klo: 15.31 »
Kiitokset kaikille osallistujille ja mielestäni meillä oli todella hyvät kisat joissa tunnelma pysyi leppoisena kokoajan.

Tosiaan eilen arvottiin Xray Evo2 kaikkien stanukuskien kesken ( voittaja Antti Pollari, onnittelut vielä Antille ). Seuraavassa kisassa arvotaan Xray racer stanukuskien kesken ( sitten onkin promo autot multa mennyt;), pitää yrittää saada lisää )

Erityisesti pisti silmään Arton sekä Jonin todella upeat ajosuoritukset. Hyvä poijat!!!

83
Tulokset / Vähän lisämaustetta kisaan!!
« : 03.11.03 - klo: 20.29 »
Kävin tuolla rapakon takana vähän business RC reissul ja sain puhuttua tommoisen xray auton näköisen laatikon tuliaisiksi mukaan ( kyl siel sisälläkin jotain on ). Joten ajattelin laittaa lisämaustetta kerhoskaban stanukisaan eli:

Kisassa tullaan arpomaan Xray Evo 2 tää uudempi malli (jos on hub mukana) kaikkien Stanu kuskien kesken.


Joten ei kun kisamaan ja ottamaan uusi Evo2 kevään SM kisapeliksi.

- Jani

84
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 06.10.03 - klo: 19.36 »
Tämähän näyttää siltä että mattoautoilu voisi taas nousta arvoon oikeaan. Kyl se on se oikea laji sisällä jos vain kuskeja riittää. Ilmeisesti itsekin pitää laittaa ovikiila alle et pääsee puolustamaan viime vuotista SM sijoitusta = suomen nopein trinity kuski;) Ylivoimaisesti!!;)

85
Sähköautot / Asso Talk
« : 25.08.03 - klo: 20.08 »
Juttelin tossa pari viikkoa sitten Asson tehtaan parin työntekiän kanssa asiasta ( vähän kyl muustakin mut oli pakko kysyä tätä myös samal;) ) ja heidän kommentinsa oli että uutta autoa ei ole tulossa, kaikki pelkkää huhua mitä on kuulunut. Mut mut kuten voisi olettaa jos ja kun Asso tuo uuden touring markkinoille niin siitä ei paljoa etukäteen tiedoteta. Semmoista olen myös kuulut et uus touring tulisi markkinoille 2005 mutta tämän paikansa pitävyydestä ei kyl osaa sanoa. Pakkokait se on viel vain odotella;)

86
Vesa K: Juuri tämä on tärkein ponti koska jos tietää heti ennen kautta ettei ole mitään mahdollisuuksia ajaa hyvästä SM sarjasijoituksesta niin se varmasti laskee motivaatiota osallistua kisoihin. Mielestäni olisi tärkeintä että jokaisessa SM sarjan kisassa olisi paljon osaanottajia eikä kävisi niin kuin liian useassa kisassa tänä vuonna että kuskeja on ollut 20 kpl. Kumminkin muutamat kisat osoitti sen tänä vuonna et voisimme saada esimerkiksi viri kisaan 50 kuskiakin.

87
Jos jaetaan yhteinen mestaruus sisä/ulkona ongelmana on semmoiset kuskit jotka eivät aja kesällä olleenkaan. Jos jaettaisiin molemmista SM arvo saisivat tämmöiset kuskit silti osallistua täysillä matto SM kisoihin ja mahdollisuudet sijoituakin siinä. Tärkeintä olis se että kuskeja kävis kisoissa ja SM titteli menis lähinnä sen mukaan kuinka nopea kuljettaja on eikä sen mukaan kuinka sinnikkäästi kisoissa on jaksanut käydä ( kuten FT sarjan sijoitukset aika pitkälti meni ).

88
Erittäin hyvä idea ja kannatan tätä, koska jos ajetaan yhteinen sisä sekä ulko SM niin monelta huippu kuskilta menee mahdollisuus sijoittua SM kisoissa koska ajaa esimerkiksi poltista pelkästään kesäisin. Ehdottomasti tämmöinen ens vuoden SM sarjaan.

89
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 17.08.03 - klo: 21.25 »
Onnittelut Juholle upeasta kisasta ja mahtavasta loppukiristä!!! Suomi pysyy edelleenkin euroopan eliitis RC autoilus ( kiitti Juholle tästä!!! ) vaik vähän tais jo joku tällä foorumilla epäillä asiaa.

90
Kilpailijoiden kanava / Laukaan jälkipelit
« : 05.08.03 - klo: 18.37 »
Ehdottomasti hyvät kisajärjestelyt pitäisi palkita kuten Laukaa oli hyvänä esimerkkinä.

Siksi mä "jopa" Oulun kaverina kannatan tota Vesa K ehdotusta ( vain mun oma mielipide asiasta ). Mielestäni olis hyvä et Ouluun sisäkisat ( oli mielestäni tosi hyvät kisat viime vuonna, vaik toisaalta olen jäävi sanomaan asiasta mitään;) ) ja ens vuonna Laukaalle ulkokisat.

Vesa K: Totta että kesällä on kiirusta ja mitä tämäkin vuosi on näyttänyt niin kisoissa käy huomattavasti vähempi porukkaa kuin sisäkaudella. Siksi mun mielestäi olisi järkevää että kesällä ajettaisiin neljä kilpailua mutta niistä laskettaisiin vain kaksi mukaan. Tällä saataisiin ns. "todellisempi" SM sarjan sijoituksen vauhdin perusteella, ( vielä yhdestä kisasta pois jäänti ja toisessa sade ei pilaisi kenenkään  kautta )

Sivuja: 1 2 [3] 4