RC10.FI
Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: Vihtori69 - 05.10.12 - klo: 10.35
-
Millä saisi bajan kytkimen korjattua niin, ettei sitä tarvitsisi olla kokoajan kiinnittelemässä?
-
Onko laittaa kuvaa siitä ja kertoa vähän enemmän siitä miten ja mistä kohtaa se "irtoaa"?! kun itsellä ei ole ko. ongelmaa.
Enkä ole muillakaan kuullut vastaavasta ongelmasta!?
-
Tähän mäkin odotan mielenkiinnolla vastausta/lisätarkennusta... :shocked:
-
Joo tää kuulostaa mielenkiintoiselta että mitä toi tarkalleen tarkottaa :grin:
-
veikkaan alkuperäistä pinjonipulttia. siitä kaikki alkaa.
-
Mullei oo kyllä ikinä iteksiään pudonnu.
Kannattasko käyttää piston stoperia kun väännät pultin tiukalle kiinni, pelkällä käsivoimalla ja kytkimestä kiinni pitämällä sitä ei saa tarpeeksi tiukalle..
(http://shop.strato.de/WebRoot/Store/Shops/15355238/45EB/E91A/6FD0/5722/0B9F/C0A8/30C2/B6D0/Zenoah-Piston-Stopper_5.JPG)
(http://di1-3.shoppingshadow.com/images/pi/8a/ef/a2/105312389-260x260-0-0_Zenoah+Piston+Stopper+G20+26A+H+M+RC.jpg)
-
En kyllä piston stopperia käyttäisi missään hommassa.
-
Mites sit avaat esim vauhtipyörän jne jos ei käytä tota, koyhällä kun ei vara ole kaikenmaailman erikois työkaluja ostaa :tongue:
Jotkut laittaa myös narua tulpareiästä ja täten männän liikkeen pysäyttäävät, mut se musta on vielä typerämpi tapa..
-
Kytkimestä on helppo pitää vaikka tuollaisella kiinni. Vauhtipyörään olen käyttänyt tarpeeksi isoa jakaria jolla nappaa siitä keskeltä kiinni. En ole vielä hienompaa siihen ehtinyt tehdä.
Piston stopperilla on iso riski vääntää kampura kieroon. Myös esim. kytkinpulttien avaaminen vauhtipyörästä kiinni pitämällä on nou nou.
Edit. Siis tuo ruuvipenkki ei kuulu hommaan. Siitä lattaraudasta pidetään kiinni. Sattui olemaan vain irtokytkin käsillä.
-
Kytkin palay ei kyllä mielestäni ole koskaan niin kireellä että kammen kieroks sais.. ja kaiken lisäks se voima mikä kampewn tulee tulee pysty suunnassa jota varten kampi on tehtykkin. Toki sulla toi pelko voi johtua siitä että olet joskus kokenut kyseisen tapahtuman mutta sillon pitää olla väljää jossain?
-
Kampiakseli on näiden(kin) moottorien sydän. Jos pilkkua käsitellään niin virityksessä kaikki muu on aikalailla turhaa jos ei ole varmuutta että perusasiat on kunnossa. Kun kampiakseli on moottorissa paikallaan niin silloinhan sen suoruutta ei voi enää mitata. Eli ainakin itse otan mieluummin varman päälle.
-
Mites alaa otat vauhtipyörän pois, onko siihen olemassa joku hyvä kikka jonka voisit jakaa :wink:
Tuosta kytkimen asennuksesta tuli mieleen tällänen palikka jonka näin yksi päivä.
(http://www.davesmotors.com/core/media/media.nl?id=14471&c=885035&h=f9e28961d964d5be48bf)
Eli ois helppo tuo kytkinpuoli tolla tehä, mut ei käy kuin vakio kytkimelle, esim elcon ja lauteriin toi ei passaa..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7121/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7121/.f)
Tosin tosta ei ole sit apua kun pitäs laittaa se kytkinkengän jalusta kampeen kiinni..
-
Mites alaa otat vauhtipyörän pois, onko siihen olemassa joku hyvä kikka jonka voisit jakaa :wink:
Tuosta kytkimen asennuksesta tuli mieleen tällänen palikka jonka näin yksi päivä.
(http://www.davesmotors.com/core/media/media.nl?id=14471&c=885035&h=f9e28961d964d5be48bf)
Eli ois helppo tuo kytkinpuoli tolla tehä, mut ei käy kuin vakio kytkimelle, esim elcon ja lauteriin toi ei passaa..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7121/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7121/.f)
Tosin tosta ei ole sit apua kun pitäs laittaa se kytkinkengän jalusta kampeen kiinni..
Eikös se vauhtipyörä lähde samalla kikalla auki kuin tuo alaan näyttämä kikka kytkimelle??? Itse avannut lauterin kytkimen niin että oon laittanut vain sopivan kokoiset hylsyt pariin kulmaan niin että kytkin ei pyöri (toimii myös peruskytkimessä)...Sit vain kytkimen ruuvi auki. Ja oliskohan 8mm ruuvi keskelle ja kiinni niin kauan et kytkin lähtee irti(hylsyt edelleen kulmissa).
-
No niinpä onkin, sama pää kesät talvet :laugh:
-
Eikös se vauhtipyörä lähde samalla kikalla auki kuin tuo alaan näyttämä kikka kytkimelle??? Itse avannut lauterin kytkimen niin että oon laittanut vain sopivan kokoiset hylsyt pariin kulmaan niin että kytkin ei pyöri (toimii myös peruskytkimessä)...Sit vain kytkimen ruuvi auki. Ja oliskohan 8mm ruuvi keskelle ja kiinni niin kauan et kytkin lähtee irti(hylsyt edelleen kulmissa).
Kunhan muistaa, että jos ottaa kytkimen auki, niin ottaa kiinni kytkinpäästä ja jos vauhtipyörän, niin vauhtipöyrästä, ettei vaan mee vääntään koko paketin läpi. Siinä tapauksessa ois parempi käyttää tota stopperia :tongue:
-
Ihan tuollaisenaan tuo työkalu ei kyllä käy..
Tällä taasen se onnistuisi, samoin se kytkimen jalusta irroitus, mut palojen ottoo toi alaan patentti on pätevä.
Pitäsköhän tilailla toi työkalu, ei ole meinaan vielä pakissa..
http://rc-car-online.de/shop/en/products/tool_0010-flywheel-puller-cy-zenoah-g230-240-260-270-y19302-01-1pce-.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/tool_0010-flywheel-puller-cy-zenoah-g230-240-260-270-y19302-01-1pce-.html)