FinTrack Tour 2011 –ohjeisto
TSM-10, TSP-10, TSS-10, C-12, CS-12Päivitetty 15.1.2010
1 Osakilpailut ja yhteyshenkilötFinTrack Tour 2011 –sarja muodostuu touring-luokissa neljästä talvi- ja neljästä kesä- osakilpailusta. C-12/CS-12 –luokissa ajetaan 4 osakilpailua talvella. TSP-10 –luokassa ajetaan erilliset sisä- ja ulkosarjat.
1.1 FinTrack Tour talviosakilpailutFTT I 22.-23.1. Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin
FTT II.19.-20.2. Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat
Yhteyshenkilö: Jarkko Kuusinen, jarkko.kuusinen (a) fountainpark.com
Tuomariston puheenjohtaja: Ilkka Mannio
FTT III 12.-13.3 Oulun seudun pienoisautoilijat
Yhteyshenkilö Vesa Yli, vesa_yli (a) hotmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Toni Latvio
FTT IV 9.-10.4. Laukaan moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin
1.2 FinTrack Tour kesäosakilpailutFTT V 28.5. Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VI 11.6. Laukaan Moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VII 9.7. Raision seurakunta / Turun urheiluautoilijat
Yhteyshenkilöt:
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VIII 30.7. Riihimäen urheiluautoilijat (Hyvinkää)
Yhteyshenkilö:
Tuomariston puheenjohtaja:
1.3 FinTrack Tour –yhteyshenkilöSarjan yhteyshenkilönä toimii Kalle Lehto
eMail: kalle.lehto (a)gmail.com
puh: 040 728 6533
2 Ajettavat luokatTSM-10 (Touring Saloon Modified) avoin Suomen Mestaruus -sarja
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) FinTrack -sarja
TSS-10 (Touring Saloon Stock) FinTrack sekä Nuorten Mestaruus –sarja
C-12 avoin Suomen Mestaruus –sarja
CS-12 (C-12 “spec”) FinTrack -sarja
Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2011 ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ovat määräävät.
Kilpailija saa osallistua ainoastaan yhteen touring-luokkaan samassa osakilpailussa. C-12 ja CS-12 luokat ajetaan yhdistettynä ja kaikille osallistujille jaetaan pisteet C-12 SM-sarjassa. CS-12 -kuljettajat poimitaan lopputuloksista ja heille jaetaan lisäksi omat sarjapisteet.
Lisäluokkien ajaminen aikataulullisista syistä on ilman erillistä lupaa sarjan yhteyshenkilöltä kielletty.
2.1 OsallistumisrajoituksetTSS-10 ja TSP-10 –luokissa osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaan. Lisäksi TSS-10 –luokassa yli 18-vuotiaiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti.
TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin
yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...- kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
- edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija
3 IlmoittautuminenKilpailuhin ilmoittaudutaan AKK:n kiti-järjestelmän kautta. Kiti-ilmoittautminen on sitova!
Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy torstaina reilua viikkoa ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite, puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, vähintään neljä 27 MHz tai 40 MHz taajuutta (tai 2,4 GHz) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Alle 18 vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
Osanottomaksu on TSM-10 ja C-12 -luokissa 30 €, TSP-10, TSS-10 ja CS-12 -luokissa 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 € kaikissa luokissa.
4 KilpailuformaattiKilpailu aloitetaan klo 8:00
• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit
Vähintään jälkimmäinen ohjattu harjoitus tulee ajaa transpondereilla, mutta molemmat ohjatut harjoitukset suositellaan ajettavaksi transpondereilla.
4.1 TalvellaTalvella luokat on jaettu kahdelle päivälle. Lauantaina ajetaan TSS-10 ja C-12/CS-12 ja sunnuntaina TSM-10 ja TSP-10. Suurin alkueräryhmien määrä päivää kohden on kahdeksan. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Perjantaina ei ole vapaata harjoitusta. Lauantain kilpailun jälkeen aikataulun salliessa järjestetään vapaa harjoitus TSM-10 ja TSP-10 -luokille. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton.
Touringluokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
C-12/CS-12 luokassa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät parhaan tuloksen (EFRA “Fastest Time”) mukaan.
4.2 KesälläFTT–kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan luokat TSM-10, TSP-10 ja TSS-10. Suurin alkueräryhmien määrä on yhdeksän. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Kesällä kaikissa luokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti:
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
Eri alkuerätavat on esitelty sääntökirjassa.
4.3 LähetystapaAlkueriin autot ryhmitetään riviin järjestäjän määräämään paikkaan lähtöjärjestyksen mukaisesti. Autot lähetetään erään lähtöjärjestyksen mukaisesti yksitellen lipulla tai kuulutuksella. Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä.
Finaalilähetys tapahtuu lipulla / äänimerkillä. Finaalien lähetystapa: Lippu ylhäällä 30 s lähtöön, lippu vaakatasossa 15 s lähtöön, lippu laskee maahan, lähtökäsky äänimerkillä (lippu jää edelleen maahan). Myös laskentaohjelman automaattista äänilähetystä voidaan käyttää. Finaaleissa lähtöruutujen väli pitää olla vähintään 3 metriä. Finaalien lähtöpaikat tulee olla merkittynä rataan (tai radan reunaan) ennen kilpailun alkua. Lähetystapa ja lähtöruudut tulee esitellä kilpailijoille ajajakokouksessa ennen kilpailun alkua.
5 KilpailunumerotNumerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan. Numerotarroja on saatavilla katsastuksessa.
Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö.
Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet pyytävät kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä (kalle.lehto (a) gmail.com).6 KatsastusKilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus kaksi henkilöä). Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää sekä pakollinen jälkikatsastus erän jälkeen. Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjenmukaiset.
Auto on tuotava erän jälkeen katsastukseen. Mikäli autoa ei tuoda katsatukseen on rangaistuksena parhaan alkuerätuloksen/pisteiden menetys.
Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailuerän jälkeisessä katsastuksessa katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siiven koko, korin tyyppi, renkaiden merkinnät sekä akkujen laillisuus.
Lisäksi ennen erää voidaan katsastaa LiPo-akkujen jännite sekä vakioluokissa (TSS, TSP, CS) säätimien asetukset. C-12 -luokassa auton maavara (min. 3 mm) tarkastetaan ennen jokaista erää. Ennen erää tehtävä katsastus on läpäistävä, ennen radalle pääsyä.
Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä-/finaalitulos hylätä ko. kilpailijalta. Rengasmerkintöjen puuttuessa kilpailijan kyseinen erä hylätään sekä ajetut renkaat merkitään sääntöjenmukaisesti, mikäli kilpailija on jo merkkauttanut kaikki renkaansa, niin silloin kilpailijan paras alkuerä-/finaalitulos hylätään ja renkaita ei merkata. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista.
Kaikissa kilpailuissa käytetään samaa katsastusvälineistöä.
6.1 Lisäykset sääntökirjan tietoihinTourinluokkien renkaatTalvi
Schumacher # XG-28JB (Sorex 28R+ JB + Revlite24)
Kesä
Kuivan kelin rengas:
Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24)
Sadekelin rengas:
65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued
Valmiiksi liimattujen rengassettien renkaiden ja vanteiden muokkaaminen kielletty (pois lukien renkaan pinnan hiominen ja liimaaminen).
Renkaiden kemiallinen käsittelyAinoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!
PainorajatTouringluokat min. 1350 g.
C-12/CS-12 min. 730 g.
KorilistatEFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4. TSM-10 luokka vaihtaa kesäkaudeksi keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaisiin koreihin.
Touring siivetTouring-luokissa siiven maksimileveys on 190 mm. Sivulta katsottaessa siiven sivulevyineen on mahduttava 25 mm x 40 mm suorakaiteen sisään.
TSS ja TSP-10 moottoritTSP-10:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290
Moottoreissa käytettävä vakioennakkoa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen
GM 10.5 -moottorin sallittu ajoitus.TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851
Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 NopeudensäätimetTSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/?page_id=737ROAR-listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät säätimet, jotka on esitetty liitteessä 6. LiPo-akutSallitut akut sekä lataussäännöt on esitelty liitteessä 5.
6.2 Renkaiden merkkausTouring-luokissa talvella kilpailija ostaa kisarenkaansa järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Renkaat merkitään sinetillä renkaan ja vanteen saumaan tässä vaiheessa. Kilpailijalle annetaan ilmoittautumisen yhteydessä tarvittava määrä rengastarroja. Kun kilpailija haluaa hyväksyttää tietyn renkaan tulee hänen käydä katsastuksessa merkkaamassa rengas sinetillä rengastarran ja vanteen päälle. Renkaat tulee merkitä ennen ajoa.
Kesällä kuivan kelin kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 30 € / rengassarja. Sadekelin renkaat voi jokainen kilpailija hankkia itse. Sadekelin rengas on sama kuin esim. viime kesänä, joten vanhoillakin saderenkailla voi ajaa.
TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.
Sallitut rengasmäärät (kpl) yhtä kilpailua kohti
Luokka Normaali Sade
TSM-10 8 4
TSP-10 sis. 4 / ulk. 8 4
TSS-10 sis. 4 / ulk. 8 46.3 YmpäristöKilpailun järjestäjän tulee hankkia kilpailualueelle pattereiden/akkujen sekä öljyn keräyspiste.
7 TuloslaskentaKilpailulla tulee olla nimetty tuloslaskentapäällikkö ja hänen apunaan on oltava riittävä määrä avustavia henkilöitä (suositus kaksi avustavaa henkilöä). Kilpailuissa on suositeltavaa olla mahdollisuus ns. ”personal transpondereiden” käyttämiseen. Tuloslaskentapäällikön tulee varata riittävästi resursseja erätulosten kuljetukseen ilmoitustaululle sekä finaalitulosten laskemiseen. Kilpailukutsussa on mainittava, mikäli kilpailussa käytetään lainattavia tai vuokrattavia personal transpondereita. Mikäli ponderivuokraa peritään on sen suuruus 5 eur/ponderi.
7.1 LopputuloksetKilpailun lopputuloksista tulee näkyä vähintään sijoitus, kilpailijanumero, nimi, seura, finaalisijoitukset sekä yhteispisteet finaaleista. Kaikkien luokkien lopputulokset toimitetaan sarjan yhteyshenkilölle ja SM-luokkien (C-12 ja TSM-10) tulokset AKK:n Ralf Petterssonille ralf@pettersson.as
8 TuomarointiKilpailuerien tuomarointi tapahtuu kilpailunjohtajan ja tuomareiden toimesta. Vastuualueet tulee jakaa ensimmäisessä tuomariston kokouksessa.
8.1 TuomarointikohteetSääntökirjassa mainittujen asioiden lisäksi tulee huomioida seuraavaa:
1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) kilpailuerän aikana: Liputus pois erästä.
2. Tilan antaminen: Nopeammalle (alkuerissä parempaa tulosta ajavalle ja finaalissa kierroksella ohittavalle) kilpailijalle on annettava tilaa nopeamman ajoa häiritsemättä. Tilan antamatta jättämisestä rangaistaan stop and go -rangaistuksella ja jos tilanne on tahallinen niin lisäksi annetaan estäjälle varoitus.
3. Lähitilanteessa (ns. hiostaessa) peräänajo: Lievässä tapauksessa jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle ei anneta rangaistusta, mikäli edellä oleva ei päästä kärsinyttä osapuolta edelle, niin rangaistukseksi annetaan stop and go. Kilpailun johto kirjaa myös "hiostustilanteen" ajorikkeet muistiin. Jos kilpailijan tai kilpailijoiden häiritseminen (toistuva häirintä) vastaavanlaisella ajolla jatkuu, tuomitaan päälleajajalle
stop and go -rangaistus siitä huolimatta että hän antaisi tilaa kolhitulle.
4. Vaarallinen ja toisia haittaava ajotapa on kielletty. Tahallinen kiilaaminen radan reunaa kohti, mutkittelu puolelta toiselle, päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä. Rangaistuksena stop and go sekä tahallisuudesta ja virheen toistamisesta ja törkeydestä riippuen tuomariston harkinnan mukaan kilpailusta sulkeminen.
5. Kilpailun johtaja / ratatuomarit valvoo kärkikuljettajien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.
6. Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos tai finaalisijoitus hylätään.
7. Varaslähdön tuomitseminen on ainoastaan lähettävän tuomarin käsissä.
8. Radalle paluu ilman kolhimista.
9. Korokekäyttäytyminen. Kanssakilpailijoille tulee antaa keskittymisrauha. Korokkeelta poistuminen kesken erän sekä turha metelöinti on ehdottomasti kielletty.
Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja tuomariston kokouksessa.
9 PalkinnotSarjan jokaisessa osakilpailussa palkitaan kaikissa luokissa 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja alempien finaalien voittajat. Lisäksi TSS-10 –luokassa palkitaan kaikki alle 18 vuotiaat kilpailijat erillisillä Nuorten Mestaruus –palkinnoilla (esim. mitalein).
Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 2 €. Sarjan yhteyshenkilö hankkii sarjapalkinnot, jotka jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjan yhteyshenkilö kerää palkintorahat järjestäjiltä. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisen kilpailun yhteydessä.
Lisäksi kauden päätyttyä AKK-Motorsport ry palkitsee mitaligaalassaan luokkien C-12 ja TSM-10 yhteispisteiden kolme (3) parasta SM-mitalein.
Ensimmäistä kautta luokassaan ajavat kilpailijat kilpailevat Vuoden Tulokkaan tittelistä ja kiertopalkinnosta. Palkinnot jaetaan sarjapisteiden mukaisesti. TSP-10 kiertopalkinto jaetaan talvisarjan perusteella.
10 SarjapisteetPisteet lasketaan eri luokissa seuraavasti:
C-12 SM-sarja 3 / 4
CS-12 FinTrack-sarja 3 / 4
TSM-10 SM-sarja 6 / 8
TSS-10 NM-sarja 6 / 8 vain alle 18 vuotiaat huomioidaan
TSS-10 FinTrack-sarja 6 / 8
TSP-10 FinTrack-sarja 3 / 4 (talvi)
TSP-10 kesäsarja 3 / 4 (kesä)
TSM-10 ja C-12 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään puolet osakilpailuista täyttää kyseisen miniosallistujamäärä vaatimuksen.
TSP-10 ja TSS-10 –luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä sekä CS-12 FinTrack-sarjapisteitä jaetaan riippumatta luokan kokonaisosallistujamäärästä.
Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä seuraavasti: 11 Kilpailijoiden jako alkueräryhmiinMaksimissaan 10 (TSM-10, TSP-10 ja C-12) tai 8 (TSS-10) kuljettajaa/alkueräryhmä. HUOM! Radat tulee rakentaa siten, että tuo mainittu maksimimäärä autoja on mahdollista sijoittaa eriin. C-12/CS-12 luokassa pyritään jakamaan autot luokittain alkueriin, mikäli osallistujamäärä tämän mahdollistaa.
Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. FTT-ranking löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.
Vapaa harjoittelu ajetaan alkueräryhmittäin, jolloin varsinaista eräharjoitusta ei enää ajeta. Mahdolliset radiohäiriöt selvitetään 1. ja 2. vapaaharjoituksen aikana. Kuljettajat jaetaan finaaleihin oheisen kaavion mukaan.
Kuljettajien jako finaaleihinLiitteetLiite 1 - Kilpailijanumerolista (rc10.fi –foorumilla ajantasalla oleva lista)
Liite 2 - 1/12 korilista
Liite 3 - EFRA 1/10 korilista
Liite 4 - Harjattomat sähkömoottorit
Liite 5 - LiPo-akut
Liite 6 - Nollaennakkosäätimet
* * *
Edit 4.1.: Kansallinen nollaennakkosäädinlista julkaistu (Liite 6)
Edit 10.1.: C-12 korilista (Liite 2) päivitetty EFRA 2011 koreilla
Edit 12.1.: Akkusääntöä (Liite 5) päivitetty (muutokset lihavoituna)
Edit 12.1.: Nollaennakkosäädin (liite 6) lisätty Speed Passionin säätimet
Edit 15.1.: Selvennetty kohtaa 6.2. (sisältö ei muuttunut)
Edit 24.1.: FTT IV päivämäärä muuttunut viikkoa aikaisemmaksi
Edit 22.4.: Lisätty kesän päivmäärät ja kilpailupaikat sekä tarkennettu kesän rengastyyppi
Edit 2.5.: 1:10 korilista (Liite 3) päivitetty EFRA 2011 koreilla