Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Paarma78

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 16.05.09 - klo: 13.34 »
Ei taida mennä juuri mihinkään tuolla koneella ja 2S LiPolla. Suosittelisin 4000kv ylöspäin koneita 2S LiPolla.

32
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 10.05.09 - klo: 21.54 »
Näinhän se on, puhtaampi on pitävämpi. Pitoa on "sairaasti paljon enemmän" kuin T-Drifteissä joten tehojakin tarvitaan eri tavalla kuin T-Drifteillä ajettaessa. Kun pito niinsanotusti irtoaa, oli luisu erittäin hallittua. Varmasti tehotarve on edelleen suurempi paremmalla ja puhtaammalla asfaltilla. Innolla odotan ajeluja paremmalla alustalla...

T-Driftillä ei ollut samalla alustalla pitoa ollenkaan, auto oli kuin ajaisi kesärenkailla lätkäkaukalossa. Alustalla on varmasti iso osuus mutta olipaha ero noilla kyllä aika hurja.

33
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 10.05.09 - klo: 18.29 »
Ehdin kokeilla noita renkaita tuossa pihaparkkiksella pienellä alueella. Pitoa oli sairaasti paljon enemmän kuin asfaltille yliliukkaissa T-Drifteissä. Kyllä tehoa tarvitaan että kunnon luisuja saa aikaan. Toisaalta alue oli pieni, joten kunnon high speed luisua ei oikein pystynyt tekeen. Mutta pirun kivoilta tuntui, pitäis päästä vähän puhtaammalle ja isommalle alueelle ajamaan!

34
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 10.05.09 - klo: 12.22 »
Just eilen rantautui 14 paria Tamiyan Super Driftech:ejä, ja setti Hpi:n Type A renkaita (kumiset) vanteineen, jos viikonloppuna ehtis testaamaan.....

Ite asentelin HPI Super Driftit (Type A) just vanteelle. Jos pääsis ensi viikolla kokeileen. Yokomon insertit sisälle, liimaa en laittanut, aika tiukassa oli kuitenkin kiinni.

Joko BB:llä on testituloksia? :roll:

35
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.05.09 - klo: 14.33 »
Mikä rengas-vanne -setti tuossa on? Pirun hyvän näköiset vanteet!

Se on Hpi:n setti 3mm Offsetillä, tarkempi malli on Work Xsa 02C. Löytyy ihan 1:1 koossa samaa vannetta. Renkaat on Ansmannin slicksit kun ei ollut muita gummeja ympärille kiedottavaksi, ei sillä aika huono pitoiset ovat joten menee se hieman sivuttain noillakin  :grin: väkisin ottamiseksi vaan menee

On muuten multa ostetut vanteet! :p

36
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.05.09 - klo: 11.57 »
T-Driftit on perus kumilta/muoviltaan samanlaiset. Mielestäni kuviollisissa on aavistuksen parempi pito kuin sileässä mallissa, näin ainakin matolla minun akustalla.
Sitten olin näkevinäni jossain T-Drift - olisko ollu A-type tms ja ne oli huomattavasti mehmeämmät (pitävämmät).

Taitaa olla HPI Super Drift Type-A jotka tosiaan on pehmeemmät (jopa hieman kumimaista seosta) ja vaativat insertit renkaan sisälle.

37
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 04.05.09 - klo: 17.47 »
Kunhan menee korin alle piiloon niin 31mm edessä on ok.

Selkee! :tongue:

Ja aikaisempi kyselyni tiivistäen: onko leveemmästä nakista edessä mitään hyötyä/haittaa?

38
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 04.05.09 - klo: 17.40 »
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):

HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.

Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:

1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)PARAS KOMBINAATIO
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.EI TAIDA MAHTUA ETURANKAAT TUOHON
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.OLEN NÄHNYT KUIN PEKKA AJAA TUOLLA SETILLÄ JA HYVIN MENI

Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:

Mikäli ostat HPI,n korin niin 26 eteen ja 31 taakse ihan niinkuin ohjeissa sanotaa. retro racingin korin jos hankit niin 26 eteen ja taakse mutta silloin joudut leikkaamaan saksilla sen lärpäkkeen renkaat etupuolelta pois joka ei ole kovin vaikea työtehtävä jotta saat sen istumaan retro racingin vanteelle. et voi käyttää hpi,n vanteen retro racing korin kanssa vaan ihan perus vanne malli pitää olla jotta se mahtuu korin sisään nätistä.

Onko tämä tulkittavissa niin että mitään rajoituksia ei ole sille että tunkeeko eteenkin vaikka 31mm rengasta/vannetta kunhan koppa on vintage ja renkaat pysyy lokarin sisäpuolella? Lähinnä "sääntöpykälä" tämän osalta oli johon halusin kommenttia. Mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia/kommentteja myös siitä että miten nuo eri rengastukset toimivat...

200mm vintagekoppia löytyy myös muilta valmistajilta kuin HPI:ltä, joihin joka kulmaan sais mahtumaan tuon 31mm setin 190mm touringaihiolla.

HPI:n sivuilta lainattua:
HPI Vintage wheels and tyres (shown) are highly recommended for a realistic appearance, use 26mm Vintage wheels on the front and 31mm wheels on the rear of this body (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7494), with 26mm Vintage tyres up front and 31mm in the rear. 190mm touring car owners can use our 6mm offset Vintage wheels and tyres to adapt this 200mm body to fit their car.

39
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 04.05.09 - klo: 15.05 »
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):

HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.

Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:

1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.

Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:

40
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 28.04.09 - klo: 17.09 »
Avataas vähän rengaskeskustelua taas kun alkaa aika olla siirtyä sisältä mattoajeluista ulos asfaltille!

Tässä yksi linkki missä arvosteltu renkaita:
http://www.rcdriftclub.com/home/archives/14

Tässä toinen missä vertailua:
http://ausdrift.net/portal/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=264

Sen verran tuli kokeiltua että matolla hyvin toimiva HPI T-Drift slicksi on mielestäni aivan liian liukas asfaltille. Jos T-Drift on liukas niin on varmaan nuo ABS putkesta tehdyt rinkulatkin ihan varmasti. Tämä oli siis minun ensitestin mielipide 5 min pihaparkkiksella sudittelusta. Siinä toistaiseksi minun asfalttikokemukseni drifterillä.

Jotain pitävämpää pitää siis alle saada. Laatikossa mulla on HPI Super Drift Type-A (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=4402) satsi joista puuttuu toistaiseksi insertit että sais testiin. Pitäis olla selkeästi pitävämmät kuin T-Drift (on selkeästi pehmeämpää kumiseosta). Hyvältä kuulostivat ensimmäisen linkin mukaan. Onko kellään käytännön kokemusta?

Kertokaahan kommentteja/kokemuksia asfaltille soveltuvista driftirenkaista!

41
Hyvä että tuomaristokin otti kantaa! :azn: Mielestäni pariajossa juuri pitäisi hyödyntää noita clippoing-pointteja. Ainakin lauantaina tuomariston kommentti oli ettei pariajossa niitä liiemmin katsota ja tämä vaikutti kyllä pariajon ajosuorituksiini. Ehkäpä jatkossa kiinnitetään näihin kuitenkin enemmän huomiota...

Myönnän että ainakin minulla on ajotyylin/-tavan ja sääntöjen kanssa vielä sisäistettävää, tahtoo kilpailutilanteessa unohtua kaikki!? :tongue:

Kuten sanoin, paras driftaaja voitti! :angel:

42
Ois ollut mielenkiintoista nähdä, jos et ois Jukka osunu keulalla siihen sisämutkaan. Se oli oikeasti lähellä. Olis ollut mielenkiintoista kuunnella tuomarien kommentit. Se on se sun celica aika liukas peli kulkemaan.

Ps. Onpas hieno oranssi Trueno tossa kuvassa, oikein liekit ja kaikki (väärään suuntaan)  :p

EDIT: Jotenkin mulle jäi sellainen käsitys että onnistuessaan tuo ohitus olisi tuomareiden mielestä ollut ihan sallittu, vaikka siinä ei edelläajavan virheestä ollut kyse. Täytyy kyllä myöntää että jotenkin siinä kilpailutilanteessa ainakin itsellä pyöri koko ajan ohitus mielessä. Eikä niinkään tullut vaan peesattua toisen virhettä. Sain tuomareilta kommentin alkuerissäkin ettei toista tarvii karkuun ajaa (tais olla just Tommi sua vastaan :kiss:). Kysehän on driftingistä, eikä niinkään jokkiksesta tms. :p

Hyvin silläkin Trueno kuskilla taas alkoi pelit ja vehkeet pysymään lapasessa loppua kohti! :p

43
Pakko oli yrittää ohi, tilaahan siellä sisällä kuitenkin oli. Tosin aika vauhdikkaasti sinne tuli puskettua (eikä ihan clipping-pointin kautta tullu tosiaan mentyä) :wink:. Se eka erä tuli munittua omaan hölmöilyyn niin ohituspiste olis toisessa ollu tarpeen että olis ollu mahikset edes uusintaan :shock:.

Kyllä se vaan niin on että paras voitti! Täytyy ite kato pistää kaikki munat kerralla samaan koriin ja koittaa ylittää ittensä, nähtiinhän se miten siinä käy :evil:...

44
Oli se lähellä se ohitus :mrgreen:...

45
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 18.04.09 - klo: 22.01 »
Kyllä tossa on asennetta, mutta missä oli vilkkuvat etuvalot?
Onkos tuo joku valmis valokitti vai oletkos ite tehnyt, siis nuo vilkku systeemit.

Kts. edellinen sivu (30). Siellä on valojen toteutus kuvailtu pääpiirteittäin. Vilkkusysteemit on duunailtu itse (kaverin avustuksella)...

46
Lisäsin tuonne drifterikeskusteluun videopätkän Celicasta yleisön pyynnöstä:
http://rc10.fi/index.php?topic=23990.900

Maalausvirheitä lukuunottamatta ylitin omat odotukseni tässä koppaprojektissa. Mukavaa että Celica näyttää hyvälle myös muidenkin mielestä! :afro:

47
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 18.04.09 - klo: 21.18 »
Autossa yhteensä 24kpl ledejä (tällä hetkellä). :mrgreen:

On se kyllä hävyttömän hieno...

Yleisö vaatii videota  :grin:

Yleisön pyynnöstä snadi video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vLmCd3gxbnU[/youtube]

Alussa näkyy siis tuo showmoodi. Kaikki ledit palavat koko ajan kun auto liikkeessä (pätkän lopussa).

48
Suuret kiitokset järjestäjille! Jatkuukos kesällä kisat Gallerian katolla?

Pikkasen hintsusti oli driftaajia, lisää porukkaa vaan mukaan niin saadaan vieläkin paremmat kahinat aikaiseksi!

Finaali tuli munittua ihan omaan hermoiluun, kyllä vastustajan (Bluebeetle) meriitit sai sen verran polvet tutisemaan että vapina siirtyi sormiin asti :mrgreen:...

Kiitokset myös 'best in show' maininnasta! Kyllähän tuohon koppaan tuli panostettua, taisi lisäpainon ansiosta ajettavuuskin vielä parantua kun noin hyvä sijoitus tuli!?

49

Joo-oh.. minut voi ainakin siirtää mineissä heat2:sta heat1:en. Sen verran nopeampaan seuraan on jouduttu, että menee pelkäksi väistelyksi.


Tarkoitatko että heat1:ssä on hidasta porukkaa? :laugh:

50
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 17.04.09 - klo: 09.36 »
Laitetaan tännekkin kuvat kokolailla valmiista drifteristä:








Lisätietoa valoista löytyy driftikeskustelussa (sähköautot osiossa)...

51
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 16.04.09 - klo: 23.52 »
Nyt on auto kokolailla valmis:








Kyllähän tuohon aikaakin meni, kiva oli näperrellä.

Muutama sana valojen toteutuksesta:

Etuvalot palavat koko ajan kirkkaana. Putkiston valot ovat neutraalina himmeät, kaasua painaessa valo palaa kirkkaasti. Takaa löytyy myös huomiovalot (jarruvalo sekä pakki), himmeä punainen näkyy kuvissa vähän heikosti kun tuli hivenen liikaa "umpioihin" tummennusta (jarruttaessa palaa kyllä kirkkaasti). Valot ovat toteutettu 3Racingin ledisetillä.

Alustavalot on toteutettu 16kpl superkirkkailla ledeillä joita ohjaa mikroprossu. Virta tulee 3kpl AAA paristoakuista, jännite reguloidaan prossulle sopivaksi. Kuvissa kaikki ledit palaa, ja näin on kun auto liikkeessä. Kun auto pysähtyy hetkeksi niin alkaa valoshow, jota aika hankala tähän kuvailla (tekee useita erilaisia "kuvioita"). Liike tunnistetaan yksinkertaisella "anturilla". Ledeille on rakennettu telineet auton sisälle metallilevystä. Painoa tuli hivenen lisää (enimmäkseen eteen). Ajettavuus oli kuitenkin ihan kelvollinen ensitesteissä, jotain säätöä alustaan vielä pitää tehdä...

Autossa yhteensä 24kpl ledejä (tällä hetkellä). :mrgreen:

52
Eikö tosiaan ole kuin 3 driftaajaa tulossa kisoihin tällä hetkellä? Ilmoittautukaahan nyt joukolla niin saadaan kunnon kahinat aikaiseksi! :roll:

53
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.04.09 - klo: 21.43 »
Kappas, ompa jännä. Meneekö toi jollai tarralla kiini korin sisäpintaan tuo klipsi ja onko kuin pitävä? Mietin vaan pysyykö kori kiini autossa miten jos meet nostamaan tosta korista autoa ilmaan.

Tarralla on kiinni ja hyvin tuntuvat pysyvän. On oikeen tukevat ja koko auto nousee korista nostettaessa :laugh:...

54
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.04.09 - klo: 21.22 »
Pikanen kysymys tosta sun Drift korista että millä kori on autossa kiini? ku ei tuu koritolppia läpi.

ABC Stealth Mount:
http://www.abchobby.com/productimg/acs/s_mount/index.htm

Ebaysta noita kannattaa tilata...

55
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.04.09 - klo: 21.02 »
Laitetaan tännekkin kuva uusimmasta drifterikorista:


Hivenen keskeneräinen vielä (yksityiskohtia ja vajaa 30 lediä puuttuu)...

56
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.04.09 - klo: 11.22 »
tere

mistä porukka on hommannut noita bling bling keula coolereit yms. tuuning osia. saako suomesta??

Tuo kuuleri on HPI Body Tuner Kit -setistä. Siinä tulee mukana vielä takapönttö + peilejä. Myös Ansmann Racingilla on kuuleri (setissä ei tuu muuta mukana). Ulkomailtahan noita joutuu melkein tilailemaan...

57
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.04.09 - klo: 09.16 »
Tällainen tekeillä:


Maalaus meni joistakin kohdin munilleen (sininen). Vielä tuo on vähän kesken. Yksityiskohtia tulee lisää + yhteensä pikkasen vajaa 30 lediä :mrgreen:...

58
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 27.03.09 - klo: 19.58 »
Oikeasti drifterissä on hyvä olla hieman "reserviä" tehon suhteen, saa pienet lipsaukset joskus kotjattua ku antaa kunnolla mailaa...

6,5 varmasti ok, itsellä on kokeiltu sekä 6,5 velocitia ja ss5800 eli 8,5 lankaista. 8,5 riittää sisällä mainiosti, 6,5 parempi asvaltilla ulkona.

5.5 kone mulla oli, ja siinä oli tehoa kyllä ihan liikaa. Ajettavuuskin oli vähän niin ja näin. Nyt on 7.5 kone, toivottavasti riittää powerit vielä ulkosallakin.

6.5R Velociticin mulla just oli, mutta enpä ehtiny testaamaan kun meni jo Isosuolle. :shock:

RCCRVETTE: Mites toi sun 3.0T X11 soveltuu driftaamiseen? Sillä koneella vissiin ajelet...

59
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 26.03.09 - klo: 23.11 »
ei ihan. Lukko on ihan kokonaan jäykkä akseli. Spooli antaa pyöriä vapaasti toiseen suuntaan eli peruuttaessa/jarruttaessa ei vedä mutta muuten kiinteä akseli? ja oneway taas antaa pyörittää eri tahtiin renkaita mutta vetää vain toiseen suuntaan.

siis WTF?

Oneway on lukko kun vetoa on päällä, vapaana rullatessa (kun vetoa ei ole) niin toimii tasauspyörästönä, ja jarruttaessa ei jarruta vaan pyörii vapaasti.

Miten lukko ja spool eroaa toisistaan? Ei mitenkään?

E: Kyllä spool ainakin minun turistissani välittää vedon pyörille sekä jarruttaessa että eteen tai taakse ajaessa.


Mutta onko hyvä vetää takaa vai onko oikeesti parempi ottaa eteen ihan lukossa?
Tossa aikaisemminhan nuo kokeneemmat driftaajat sanoivat, että eteen spooli ja taakse diffitoimintaa

:laugh:

Edellinen kommenttini oli lähinnä tarkoitettu vitsiksi. Mulla meni ainakin hetkellisesti sällien jorinoista pää ihan sekaisin etten tiennyt mitä se spooli tai oneway tekee... :p

60
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 26.03.09 - klo: 23.06 »
ei ihan. Lukko on ihan kokonaan jäykkä akseli. Spooli antaa pyöriä vapaasti toiseen suuntaan eli peruuttaessa/jarruttaessa ei vedä mutta muuten kiinteä akseli? ja oneway taas antaa pyörittää eri tahtiin renkaita mutta vetää vain toiseen suuntaan.

siis WTF?

Oneway on lukko kun vetoa on päällä, vapaana rullatessa (kun vetoa ei ole) niin toimii tasauspyörästönä, ja jarruttaessa ei jarruta vaan pyörii vapaasti.

Miten lukko ja spool eroaa toisistaan? Ei mitenkään?

E: Kyllä spool ainakin minun turistissani välittää vedon pyörille sekä jarruttaessa että eteen tai taakse ajaessa.


Mutta onko hyvä vetää takaa vai onko oikeesti parempi ottaa eteen ihan lukossa?

Sivuja: 1 [2] 3 4