31
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 16.05.09 - klo: 13.34 »
Ei taida mennä juuri mihinkään tuolla koneella ja 2S LiPolla. Suosittelisin 4000kv ylöspäin koneita 2S LiPolla.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Just eilen rantautui 14 paria Tamiyan Super Driftech:ejä, ja setti Hpi:n Type A renkaita (kumiset) vanteineen, jos viikonloppuna ehtis testaamaan.....
Mikä rengas-vanne -setti tuossa on? Pirun hyvän näköiset vanteet!
Se on Hpi:n setti 3mm Offsetillä, tarkempi malli on Work Xsa 02C. Löytyy ihan 1:1 koossa samaa vannetta. Renkaat on Ansmannin slicksit kun ei ollut muita gummeja ympärille kiedottavaksi, ei sillä aika huono pitoiset ovat joten menee se hieman sivuttain noillakin väkisin ottamiseksi vaan menee
T-Driftit on perus kumilta/muoviltaan samanlaiset. Mielestäni kuviollisissa on aavistuksen parempi pito kuin sileässä mallissa, näin ainakin matolla minun akustalla.
Sitten olin näkevinäni jossain T-Drift - olisko ollu A-type tms ja ne oli huomattavasti mehmeämmät (pitävämmät).
Kunhan menee korin alle piiloon niin 31mm edessä on ok.
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):
HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.
Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:
1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)PARAS KOMBINAATIO
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.EI TAIDA MAHTUA ETURANKAAT TUOHON
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.OLEN NÄHNYT KUIN PEKKA AJAA TUOLLA SETILLÄ JA HYVIN MENI
Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:
Mikäli ostat HPI,n korin niin 26 eteen ja 31 taakse ihan niinkuin ohjeissa sanotaa. retro racingin korin jos hankit niin 26 eteen ja taakse mutta silloin joudut leikkaamaan saksilla sen lärpäkkeen renkaat etupuolelta pois joka ei ole kovin vaikea työtehtävä jotta saat sen istumaan retro racingin vanteelle. et voi käyttää hpi,n vanteen retro racing korin kanssa vaan ihan perus vanne malli pitää olla jotta se mahtuu korin sisään nätistä.
Ois ollut mielenkiintoista nähdä, jos et ois Jukka osunu keulalla siihen sisämutkaan. Se oli oikeasti lähellä. Olis ollut mielenkiintoista kuunnella tuomarien kommentit. Se on se sun celica aika liukas peli kulkemaan.
Ps. Onpas hieno oranssi Trueno tossa kuvassa, oikein liekit ja kaikki (väärään suuntaan) :p
Kyllä tossa on asennetta, mutta missä oli vilkkuvat etuvalot?
Onkos tuo joku valmis valokitti vai oletkos ite tehnyt, siis nuo vilkku systeemit.
Autossa yhteensä 24kpl ledejä (tällä hetkellä). :mrgreen:
On se kyllä hävyttömän hieno...
Yleisö vaatii videota
Joo-oh.. minut voi ainakin siirtää mineissä heat2:sta heat1:en. Sen verran nopeampaan seuraan on jouduttu, että menee pelkäksi väistelyksi.
Kappas, ompa jännä. Meneekö toi jollai tarralla kiini korin sisäpintaan tuo klipsi ja onko kuin pitävä? Mietin vaan pysyykö kori kiini autossa miten jos meet nostamaan tosta korista autoa ilmaan.
Pikanen kysymys tosta sun Drift korista että millä kori on autossa kiini? ku ei tuu koritolppia läpi.
tere
mistä porukka on hommannut noita bling bling keula coolereit yms. tuuning osia. saako suomesta??
Oikeasti drifterissä on hyvä olla hieman "reserviä" tehon suhteen, saa pienet lipsaukset joskus kotjattua ku antaa kunnolla mailaa...
6,5 varmasti ok, itsellä on kokeiltu sekä 6,5 velocitia ja ss5800 eli 8,5 lankaista. 8,5 riittää sisällä mainiosti, 6,5 parempi asvaltilla ulkona.
Tossa aikaisemminhan nuo kokeneemmat driftaajat sanoivat, että eteen spooli ja taakse diffitoimintaaei ihan. Lukko on ihan kokonaan jäykkä akseli. Spooli antaa pyöriä vapaasti toiseen suuntaan eli peruuttaessa/jarruttaessa ei vedä mutta muuten kiinteä akseli? ja oneway taas antaa pyörittää eri tahtiin renkaita mutta vetää vain toiseen suuntaan.
siis WTF?
Oneway on lukko kun vetoa on päällä, vapaana rullatessa (kun vetoa ei ole) niin toimii tasauspyörästönä, ja jarruttaessa ei jarruta vaan pyörii vapaasti.
Miten lukko ja spool eroaa toisistaan? Ei mitenkään?
E: Kyllä spool ainakin minun turistissani välittää vedon pyörille sekä jarruttaessa että eteen tai taakse ajaessa.
Mutta onko hyvä vetää takaa vai onko oikeesti parempi ottaa eteen ihan lukossa?
ei ihan. Lukko on ihan kokonaan jäykkä akseli. Spooli antaa pyöriä vapaasti toiseen suuntaan eli peruuttaessa/jarruttaessa ei vedä mutta muuten kiinteä akseli? ja oneway taas antaa pyörittää eri tahtiin renkaita mutta vetää vain toiseen suuntaan.
siis WTF?
Oneway on lukko kun vetoa on päällä, vapaana rullatessa (kun vetoa ei ole) niin toimii tasauspyörästönä, ja jarruttaessa ei jarruta vaan pyörii vapaasti.
Miten lukko ja spool eroaa toisistaan? Ei mitenkään?
E: Kyllä spool ainakin minun turistissani välittää vedon pyörille sekä jarruttaessa että eteen tai taakse ajaessa.