Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Paarma78

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 26.03.09 - klo: 23.02 »
älä lukkoperää laita, takana diffi ja edessä lukko on hyvä.
Näinkö on ?? Lukko onko sama kuin spooli =

juu spool = lukko.

on kokeiltu vapailla tasauspyörästöillä, lukkoperällä, kaikilla lukoilla, mut parhaaksi hallittavaksi on todettu tuo yhdistelmä, missä takana on diffi vapaana ja edessä lukittu.

+1

Eli toistaiseksi itsekkin toimivaksi todettu: edessä spooli (=lukko?) ja takana kuuladiffi löysällä. Eteen löysää jousta, taakse kireää.

Tosin aloittelija olen tässä hommassa, säädettävää varmasti riittää vielä omassa härvelissä ennen kuin OIKEESTI alkaa olla hyvä ajettava. Mut harjotellaan... :shock:

62
Tulokset / Vs: Luisua lippulaivassa? Hobbylinna Drifting
« : 23.03.09 - klo: 16.23 »
http://rc10.fi/index.php?topic=33214.0

Siinä ekassa postauksessa on ilmeisesti tämänhetkinen päivämäärä. Tulevana viikonloppuna ei taida olla driftauskisoja...

63
Vapaa keskustelu / Vs: Metallica Porissa 25.7.
« : 20.03.09 - klo: 12.53 »
Aika järisyttävä päivän festari on luvassa. Kovia nimiä tulee varmasti suhteellisen pienin palkkioin (ihmettelen vähän miten ne on Poriin saatu). Uusimpana esiintyjäkaartiin oli lisääntynyt Machine Head! On muuten yks meikäläisen lempparibändeistä :evil:...

Innolla odotetaan tuota päivää!

64
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.03.09 - klo: 21.13 »
Siinä pari drift koria, Nissan Silvia S15 TOP SECRET ja Subaru Impreza Yukes

Komiat on drifterit! Kivasti yksityiskohtia ja valot toteutettu asiallisesti. Samankaltaista projektia ittelläkin päällä, yhdestä korista tulee sitten "viimeseenasti" tuunattu... :cool:

65
Eipä oo aikaa lukee kaikkia topikkeja foorumilla (ja en varmasti oo viimeinen kenelle tulee yllätyksenä). Ensimmäinen ongelmatapaus oli tämä Timitri87 joka mulla foorumilaisten kanssa on tullut, siksi kiinnostuin myös tzekkaamaan onko muilla ollut hankaluuksia.

Eikös tällaisessa tapauksessa voisi laitta bannit vaikka osto ja myyntipalstalle? Vähenisi se turha kaupanteko (tosin ylläolevaan esimerkin mukaan tämäkään ei kokonaisuudessa lopeta kaupantekomahdollisuutta).

66
Tässäkin ketjussa suuren "suosion" saaneen Timitri87 kaverin kanssa hierottiin kauppoja noparista ja moottorista tässä eilissäpäivänä. Neuvoteltiin pakettiin vielä rengasta + vannetta ja yksi LiPo. Käytin puhelinneuvotteluun aikaa runsaasti työpäivänä (tykkäsi jutustella niitä näitä RC autoista) ja useamman kerran. Melkein väkisin oli lopetettava puhelu että pääsi tekemään duunia. No kun sitten tavarat ja summat oli viimeinkin sovittu niin ongelmaksi muodostuikin se että rahaa ei nyt ollutkaan ja rahaa saisi vasta vajaan parin viikon kuluttua niin että voisi suorittaa ensimmäisen osamaksun. Siihen loppui kaupanteko. Pikkasen sapetti kun kusi samalla duunihommat :angry:...

67
Vapaa keskustelu / Vs: Metallica Porissa 25.7.
« : 18.03.09 - klo: 19.27 »
Joo, eipä noissa paljoa "katetta" enää ole. Mutta 3kpl löytyy ylimääräisenä jos joku sattuu tarviimaan...

68
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 18.03.09 - klo: 18.39 »
Ruusuja seuraaville nimimerkeille joiden kanssa olen käynyt kauppaa:
Hamietti
Koheltaja
Isosuo
tturku
Petri T
alarauta
Chosen4


Risuja puolestaan:
Timitri87 (rahaa ei ollukkaan sitten kun oltiin sovittu jo kaupoista)

69
Vapaa keskustelu / Vs: Metallica Porissa 25.7.
« : 18.03.09 - klo: 18.27 »
Vihje: mulla on 3 ylimääräistä lippua! :tongue:

70
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 16.03.09 - klo: 10.04 »
Nopari ja moottori kombinaatioita löytyy tästäkin ketjusta runsaasti. Harjattomia ainakin itse suosittelen. Touring kisavehkeissä käytetyt noparit ja moottorin ovat varmasti parhaasta päästä, monet ovat todenneet kiinalaitteetkin ihan riittäviksi. Myös driftingiin erityisesti suunniteltuja comboja on saatavilla (itselle on juuri tulossa Novak SLYDR).

Harjaton 5.5 moottori on liian kireä (ainakin omasta mielestäni), joten vaihdan sen nyt 7.5 koneeseen joka on aikalailla optimiksi kaikkiin olosuhteisiin kehuttu (mm. ulkomaisilla foorumeilla).

Servona mulla on laatulaite joka toimii tosi hyvin, halpaservoista en kommentoi koska ei niistä ole kokemusta.

Budjetti rajaa tietty vaihtoehtoja, kannattaa varmaan sillä reunaehdolla lähteä sähköjä metsästämään.

P.S. Muista myös LiPo akut jos haluat ottaa kaiken irti laitteistasi.

71
Sähköautot / Vs: lrp sphere comp2007 häiriö
« : 10.03.09 - klo: 21.41 »
Jatketaas tähän.

Itsellä siis LRP Sphere Competition 2007 edition nopari. Lipo cut-off ei näytä toimivan, muuten härveli toimii hyvin. Cut-off toimi kyllä aikaisemmin. Radiossa mulla on vastarin jännittenvalvonta päällä ja se hälyttää jännitteenlaskusta (raja 5,5V) jolloin olen lopettanut ajamisen (ihan hyvä back-up). Jännitemittaus liposta on tämän jälkeen näyttänyt 6-6,3V ettei nuo nyt ihan tyhjäksi ole mennyt.

Onko hyviä vinkkejä mikä noparia vaivaa ja mitä tuolle voisi tehdä?

72
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 10.03.09 - klo: 14.52 »
Juu tuli hommattua ko. auto ja ainakin kasaus sujui niinku elokuvissa eli ei mitään ongelmia (yksi lukitus ruuvi oli valuvikainen siinä ei ollut kuusiokoloa. Ajokokemuksia ei vielä ole muuta kuin, olohuonesudittelua, kun on ollut korin kiinnitys ongelmia. Tarkoitus on laittaa a4 farkku koppa ja takakoritolpat on niin leveällä että pitäisi tehdä kiinitysreiät sivuikkunoihin ja ei oikein hotsittaisi niitä puhkoa. Pitää katsella jos jostain tulisi vastaan taivutetut pitkät tolpat niin jos niistä sais modattua.

Tee takatolpille "kavennuspalat/levy" ja käytä alkuperäiset tolpat. Sillen vissiin porukka on noita tehnyt...

73
Uusi matto ei ollut ihan tasainen ja tolpissa joita käytän Lambossa ei ollut säätövaraa => matala auto otti koko ajan mattoon kopastaan kiinni ja spinnaili ellei olis vaihtanu uusia tolppia ja korottanut koria. Nuo leikkaamattomat tolpat tulee jollekkin toiselle kopalle ja ne kyllä leikataan lyhyemmäksi sitten ajallaan...

On se paljon fiksumman näköinen normikunnossa (joka ei siis nyt ollut ajokunto):


Mutta ei tällä mitään pystiä olis voitettu, oli siellä paljon hienompiakin autoja paikalla useita! Uutta koppaprojektia tulossa, sitten taistellaan toivottavasti jo voitosta :mrgreen:...

74
Noniin,

video on valmis

http://www.youtube.com/watch?v=e3FCmev-93k

Olkaa hyvät.



Hieno!!! :grin:

Komiannäköistä menoa videollakin, taitaa parhaat palat olla tuossa (pätkät joissa porukka pysy radalla)!? :tongue:

Kyllä toi Bluebeetlen meno oli videollakin tosi SMOOTH, ihan oikeeseen osoitteeseen meni voitto vaikka aika tiukkaan sai siitä lopulta taistellakkin...

75
Tulokset / Vs: RC Drifting SM-kisat?
« : 23.02.09 - klo: 08.44 »
Mukana ollaan jatkossakin kisailemassa, oli sitten kyse SM-tittelistä tai muusta!

Samoilla linjoilla Luisun kanssa, kierroksia lisää sooloon. Toimisikohan 2x2 kierrosta. Pariajon kierroksissa minimi 2, ehkäpä 3.

Huomasi muuten kuinka paljon oli päivän päätteeksi porukalla taidot Lippiksen kisassa parantuneet verrattuna lauantai aamuun. Rata tulee tietty tutuksi kun tulee kierroksiakin, mutta kyllä ne pelit paremmin luisussa (ja  radalla) pysyi sitten oikeestaan vasta kisojen jälkeen kun porukalla höntsäiltiin. Luulempa että siitäkin porukasta moni on kiinnostunut kisailemaan jatkossakin. Taso näyttäis ainakin olevan nousussa! :tongue:

76
Kiitokset minunkin puolestani sekä järjestäjille että myöskin kanssakilpailijoille. Itse olin ottamassa oppia driftingin puolella. Mukavaa oli meininki ja tosi paljon hyviä vinkkejä sain kokeneemmilta kuskeilta auton säätöjen suhteen. Harmi kun ne paremmat säädöt löytyi vasta kilpailun jälkeen!? :grin:

Joko on uutta tapahtumaa suunnitteilla?

77
Mulle tuli JESparesilta (http://www.jespares.com) Spektrumin DX3S juuri, toimitus perillä kuudessa päivässä ja punnan kurssin osuessa sopivasti tuli hintaa posteineen alta 180€.

78
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 01.02.09 - klo: 18.10 »
Jokainen joka on kokeillut esim. TRF415 tunkea lipoakkua osannee arvostaa tuota lipo-ready tekstiä, vai mitä esim. Isosuo?

KYÄNÄIO! (Kyllä näin on)  Eli autoonhan ei minkään valtakunnan kohtuukapasiteettista lipoa saa ilman dremeliä, ja suurikapasiteettisista lipoista voi vain uneksia...

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/akku1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/teerf3.jpg


SAMA!!!

Nyt sitten ajellaan isoilla lipoilla tarrasysteemin ja lasikuituteipin varassa niin että akku tulee hivenen toisesta päästä ulos autoa. Hienoa että uusissa autoissa alkaa kaikkiin mahtua jo nuo isot lipot. TRF415 alkaa siis oleen jo melkoonen vanhus :tongue:!?

Mutta tämä ei ollut tähän topikkiin varsinaisesti liittyvää keskustelua. Tuo T2R Pro on kyllä nätti laite ja oikein hyvä vaihtoehto jos ei nyt ihan parasta tourinkia tartte. Laitteleppas Voyager kuvia vaan jos pystyt...

79
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.02.09 - klo: 15.47 »
Laitetaan tänne myös kuvat omasta drifteristä:







80
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 31.01.09 - klo: 22.02 »
Edessä on Tamiyan valkoiset jouset, takana vihreät löysemmät jouset (taakse löytyy myös nuo valkoiset). Takana tolpat on yhtä vajaat, edestä en nyt muista mutta tais olla yhtä vajaat pystyssä kans. Camberit pitäis olla aikalailla nolla, aurausta takana pikkasen yli 2 astetta (1XB ja 1C palat). Muutin takatolpat yhden pystympään ja tuon 1C palan asensin 1F paikalle (oli tosi paljon aurausta takana). Muuten alusta täysin mattotouring säädöissä. Edessä spooli, takana kuuladiffi joka on kyllä drifteriin liian kireällä.

81
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 31.01.09 - klo: 15.56 »
Tänään ekat tyypit otettu Lippiksessä. Oli pirun hauskaa, pikkasen sai jo tuntumaakin ajamiseen. Tosin koppa on jo aika kärsineen näköinen, ei taida vaimo enää koristeeksi kelpuuttaa :grin:!?

Säätövinkkejä kaipais autoon, tuntui että oli aika kova puskemaan. Piti antaa kaasua kunnolla niin lähti paremmin kääntymään mutta sitten mutkien ajaminen siististi menikin vähän vaikeaksi...

82
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.01.09 - klo: 20.03 »
Kävin tänään hakemassa LRP 5300 lipon (hard case). Sub-c kokoa pitäis olla, mutta omaan Tamiyan TRF415 autoon se näyttää vaan olevan liian ahdas. Yhdelle lipolle (Team Orion 3200) on tehty jo alumiiniosiin hivenen tilaa dremelöimällä, eikä tarpeeksi enää autoa saa "kevennettyä" että uusi akku mahtuisi alkuperäiselle paikalle.

Hivenen väljältä tuo LRP kotelo näyttää. Onko ihan hullua mennä tekemään hard case koteloon tilaa (tehdä pari aukkoa suojakoteloon) jotta akun saisi mahtumaan? Näyttäis kaikki muutkin uutukaiset akut olevan tuota kokoa, eli hyvää vaihtoehtoa ei oikeen löydy (muuta kuin nuo orionin akut). LRP ilmoittaa korkeudeksi 23,5mm joka on ilman nystyjä. Orion 23mm nystyjen kanssa, tässä tulee tuo ero...

Paras kompromissi taitaa olla rakentaa lipolle teline jolla tukee akun pohjalevyä vasten. Painopiste ei kovin taida lipon keveyden takia kärsiä. Tällöin akku jää reilun sentin dekin ulkopuolelle. Kova kotelo niin kaitpa tuossa sen uskaltaa pitää vaikka kolhuja ottaisikin...  :huh:

83
Lainaus
Paarma78, mitä muotoa sulla on se seurantakoodi?

Paketti tuli eilen kotio. Vaimo otti vastaan, tais olla Itellan toimitus.

Koodi oli jotain LYxxxxxxxGB muotoa. Briteissä näkyi Royal Mail palvelussa (Wheelspinmodelsin My Account kautta sai tuon koodin ja siellä oli linkki suoraan sivulle josta saa träkättyä).

84
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 19.01.09 - klo: 21.35 »
Lainaus
Oma mielipide kun on 'koreja menee ja koreja tulee'.

Näinhän se menee. Ajamiseen tuo kori on tehty, ei koristeeksi...

Vähän vaikee varmaan saada tohon maalin päälle jotain joka oikeesti tukis niin ettei rengas/vanne ala sitten ottamaan kiinni! :grin:

85
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 19.01.09 - klo: 21.27 »
Tänks!

Sit pikavinkki että miten hieman vahvistetaan/tuetaan lokaria sisäpuolelta? Voiko sinne jotain fiksua töhnää tunkea?  :wink:

86
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 19.01.09 - klo: 21.02 »
Oma tekele valmistui. Onnistuin omasta mielestäni ensimmäiseksi tekeleeksi paremmin kuin kuvittelin.









Vanteiden offset siis 3mm. Vielä mahtui 1,5mm levityspaloja joka kulmaan eli lopulta levitystä 4,5mm. Enempää ei uskaltanu laittaa, olis varmaan puolikasta johonkin kulmaan mahtunu...

87
Tilasin Wheelspinistä viime viikon torstaina luottokortilla tavaraa. Tavara lähti matkaan tiistaina (13.1.) ja lauantaiaamuna (17.1.) oli Postin/Itellan sivuille tullut koodilla vastaanotto ulkomaan terminaalissa. Otin sen kalliimman toimituksen, en tiedä onko siitä mitään hyötyä. En tiedä miten jatkossa toimitus menee mutta jos kuriiri niin kait se Itella sen kotio toimittaa viimeistään tiistaina. Eli reilu puoltoista viikkoa tilauksesta on mun tapauksessa ollut toimitus...

88
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 18.01.09 - klo: 11.25 »

Täytyy vielä puntaroida noita HPI:n ja Tamiyan renkaita, josko niistä löytys jonkin asteen välimallin rengas. Tosiaan toi 5.5 on sinänsä aika tunteeton renkaalle, se kyllä sutii, mutta tahtoo vauhdit karata toisessa päässä suoraa vähän liikaaki  :mrgreen:


Eikös niitä tehoja saa kivasti rajoitettua vaikka säätimen EPA:lla...

Itelläkin on 5.5 kone. Vieläkään ei oo päässy kokeilemaan uutta autoa kun on renkaat matkalla Briteistä. Toivottavasti ensi viikolla pääsis vaikka Lippikseen kokeileen. Olis sitten edes jonkinlaista kokemusta kommentoida spekuloinnin lisäksi!? :tongue:

89
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 15.01.09 - klo: 07.21 »
Taitaa tuo 102t ratas olla 64dp ja Paarmalla 48dp.
Kyllä vielä jollain 15 hampaisellakin pinjonilla pystyy ajamaan.

Yes, juuri näin. Uudet olis hyvä olla 48dp rattaita (kun on vanhatkin). 88T näyttää RF:llä olevan isoin spurri. Tulis tällöin lisää välitysvaihtoehtoja eikä aina tarttis välttämättä molempia rattaita vaihtaa. Eiköhän sieltä sitten kombinaatio löydy jolla nuo välitykset sais kympin tienoille.

Kiitos vastanneille tuesta! :smiley:

90
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 14.01.09 - klo: 22.46 »
TRF415MSX sisäinen välitys opuksen mukaan on 2,187.

88 spurri ja 20 pinioni niin tulis  9,62 välitykset. Eli molemmat rattaat vaihtoon, mutta pysyis vielä 48P versiona kuten kiinni olevat. Isompaa spurria ei viittis välttämättä tunkea kun alkaa tulee pohjan läpi. Ei tuo 78 kaukana ole pohjan tasosta (muutaman millin korkeintaan). Onko järkeä kuitenkaan pienentää pinionia enää tuosta parikymppisestä? :undecided:

Sivuja: 1 2 [3] 4