Kirjoittaja Aihe: SH Engines  (Luettu 42907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #30 : 18.11.06 - klo: 19.17 »
mitmit:n moottori:


ja SamiL:n moottori, oikean puoleinen:


Kyllä aika vahvasti näyttää samalta molemmat.

Edit: Täsmälleen samat tekstit näyttää olevan ainakin, vai onko muutosta sitten tehty ilman mallimerkinnän muuttumista?
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #31 : 18.11.06 - klo: 19.29 »
kampiakselin päässä ei ole tappia roottori käynnistystä varten,tuossa auki olevassa koneessa.Eli kyllä niissä jotain eroja on.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #32 : 18.11.06 - klo: 19.58 »
hah, kerroppas miten tuo vaikuttaa moottorin suorituskykyyn?
ja kyllä sain ihan samanlaisessa paketissa ja Sami, olikos tossa koneessa valmiiksi tulppa?
Koska mulla ei ainakaan ollu.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #33 : 18.11.06 - klo: 20.30 »
Starttitavoista ainoastaan starttiboksi on sellainen joka ei vaikuta koneen tehoihin heikentävästi. Kaikki rotot ym. lisää rotaatiomassaa ja voivat aiheuttaa myös painevuotoja lohkosta.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #34 : 18.11.06 - klo: 22.27 »
No, mä en ainakaan jaksaisi raahata aina sitä starttiboksia ja 12V akkua mukanani jaSavageahan ei voi käynnistää starttiboxilla. :wink:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #35 : 18.11.06 - klo: 23.31 »
Koittakaas nyt vaan ymmärtää että on olemassa erilaisia moottorimalleja jotka näyttävät aivan samalta.
Tämä myös ihme ja kumma vaikuttaa moottorin hintaan.

Pitääkö mun oikeesti kaivaa vanhoja moottoreita ja ottaa niistä kuvat ulkoa.
Kukaan ei pysty sanomaan muuta kuin että moottorit ovat samoja... vaikka koneet ovat aivan täysin erilaisia.

Moottoreissa on erimäärä portteja, porttaukset on tehty erilaisiksi jne jne.

Joten lopettakaahan nyt jo tuo täysin turhanpäiväinen ihmettely.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #36 : 19.11.06 - klo: 10.59 »
OK, OK

Voisinhan mä lähipäivinä ottaa noi sisuskalut ulos ja kuvata niin tarkasti että toi hokekin ymmärtää :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #37 : 19.11.06 - klo: 12.32 »
Video on uploadaamassa photobuckettiin kun siinä näyttää menenvän jos toinenkin tovi.
mutta kun vertailin näitä sylinteriputkia niin näyttäisi siltä että omani on vieläkin edistyneempi kuin tuo Samin sylinteriputki.
Meillä molemmilla kuitenkin 7 porttia :wink:  ja olen varma etten kattonut sitä Samin 21 sisuskaluja :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #38 : 19.11.06 - klo: 12.41 »
Nonniin,

Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #39 : 19.11.06 - klo: 13.35 »
Ja sitten kun tutustut tähän: http://rc10.fi/viewtopic.php?p=187721#187721 , niin huomaat Hoken olevankin oikeassa. Eikö?

Ja tuo purkamani moottori ei ole minun.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #40 : 19.11.06 - klo: 14.24 »
Hupaisaa porukkaa...
Ensin vertaa moottoria samaksi pelkän ulkonäön mukaan...
Sitten vielä keksii toisen olevan edistyneempi toista...
ja vieläpä sen halvemman  :mrgreen:

No aivan sama mitä ajattelette...
Kuten sanoin... moottorit eivät ole samat, joten hintaa on turha verrata keskenään.
Ja ohhoh... tiesin tuonkin asian vaikka en ole koskaan edes nähnyt kyseisten koneiden sisuskaluja muuten kuin nyt tässä.

Pliis... älkää nyt enää vääntäkö tästä asiasta.
Näitte jo että olin oikeassa.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #41 : 19.11.06 - klo: 15.01 »
Selkis :|

Nyt annetaan tämän asian olla, eikös juu?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

tuplaesa

  • Vieras
SH Engines
« Vastaus #42 : 21.11.06 - klo: 17.10 »
Hoke, saat mitä ilmeisemmin aikamoiset kiksit pätemisestä täällä?
Oon pitemmän aikaa seurannu noita sun juttuja ja oikeassahan sä oot yleensä mutta hirveä halu tuoda se esille ja olla ylimielinen.
Saatan olla väärässä mutta musta tuntuu että saat tosiaan jotain tyydytystä väitellessäsi, oletan, kakaroiden kans.
Sähän taisit kuitenkin olla jo täys jätkä?
Asiahan ei mulle kuulu, sivuhuomautus, ignorettakaa ja jatkakaa keskustelua, meni pahasti offtopickiksi.
Mullakin on varmaan huono päivä kun pitää tästä kitistä.
Tsemppiä!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #43 : 21.11.06 - klo: 17.24 »
Väärässä olet tuon pätemisen suhteen ja näköjään on huono päivä.

Tuo ei ollut mitään pätemistä vaan toin esiin sen tosiasian että moottoreita on todellakin useita jotka näyttävät aivan samalta ulkoapäin.
Eli turha siis sanoa ostaneensa juuri samaa moottoria reeeeeeeeilusti halvemmalla... Kun se ei ole sama moottori niin tietenkin se hintakin on eri.

Nätimmin olisin toki voinut tämänkin asian hoitaa, mutta sitäpäs ei olisi taaskaan näin nopeasti hoidettu, eikä sitä varsinkaan kovin moni hetkenpäästä muistaisi...
Tapa jolla asian esitin meni näköjään nopeasti perille, se ärsytti varmaan taas muutamia... hyvä että ärsytti... se todistaa vain sen että asia on rekisteröity ja ehkä myös opittu  :wink:

tuplaesa

  • Vieras
SH Engines
« Vastaus #44 : 21.11.06 - klo: 17.54 »
Todellakin rekisteröityy nuo sinun vastauksesi. :) ja se on vaan hyvä asia.
Älä käsitä väärin, en ole riitaa haastamassa vaan pistää aika-ajoin silmään tuo sinun kirjoitustyylisi.
Jokainen taplaa tyylillään, eiks jeh? ;)
Emme muistele pahalla.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #45 : 21.11.06 - klo: 17.54 »
Mutta artikuloidessa asioita tulisi muistaa että "valta väärissä käsissä on huono idea".Eli kaikkia ei kiinnosta se,millaisen kuvan vastapuoli hänestä saa.

Ontopic.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
SH Engines
« Vastaus #46 : 22.11.06 - klo: 12.03 »
Hokella on aina "vähän" kärkäs tyyli kirjoittaa. Aina kun luen sen juttuja niin, mä luulen että se on vihainen tai jotain. Sitten soitan sille et onko kaikki hyvin vai onks sun aamumuroihin pissitty niin aina se kuitenkin on ihan suu messingillä siellä  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
SH Engines
« Vastaus #47 : 22.11.06 - klo: 16.29 »
Tuolla olisi SamiL:n tekemä juttu SH:n pannuista jos jotain sattuu kiinnostamaan :wink:

http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=7516.html
Kai tämän saa tänne lisätä?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #48 : 03.01.07 - klo: 18.36 »
Kumman ostaisin näistä:       Nosra .28evo  vaiko   sh .28 pro.
Ottaisin varman vetokäynnistimellä ja vetokäynnistimellä noita ei saa ilman modausta mp7,5 alustaan joten joutuisin leikkamaan alustasta palasen pois. Jos ostaisin rotolla käynnistettävän niin ei tarttis kuin pukit, mutta mistä sitten rotokäynnistin ja siihen akku ja mihin hintaan?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #49 : 03.01.07 - klo: 18.51 »
Ota vaan suoraan ilman vetokäynnistintä ja starttaa laatikolta,
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=67
Mutta jos vättämättä haluat vetokäynnistimellä, suosittelen ostamaan täältä:
http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=6_29&products_id=8007
Itse ostin tuolta ilman mitään hämminkiä :wink:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
SH Engines
« Vastaus #50 : 04.01.07 - klo: 11.24 »
Löytyy myös RC-Garagesta vetokäynnistimellä ja tulppa tulee mukaan vain meiltä ostettuihin koneisiin. Kyseiseen moottoriin on varaosat erittäin edullisia, ja sen verran voin valottaa että SH:n pannulla ei jää tehoista kiinni kyllä alkaa buggy liikkuu alavääntö on todella vahva ei voi verrata .21 koneisiin. Tämä kone vie isompaa truggyakin jo aikalailla valkeakosken maapohjahallin videoissa on kiinni tuo SH .28 Pro http://www.kolumbus.fi/rcautot/VM02.12.2006.wmv
Keltasiipinen Hong Norin Truggy on se kyseinen auto jossa on vielä konekin aika paksulla kuten pölläytyksistä näkyy  :mrgreen:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
SH Engines
« Vastaus #51 : 04.02.07 - klo: 21.23 »
Nitro Pit Arizona
viikonlopun tulokset.
Mikä mielenkiintoisinta Ashton debytoi uudella Sidorfilla ja SH:n kone.
Ei huono.

1. Mike Truhe - Losi/Novarossi
2. Ryan Maifield - Associated/OS
3. Jared Tebo - O'Donnell/O'Donnell
4. Jason Ashton - Sidorf/SH
5. Josh Nelson

Lähde: Neo Buggy
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #52 : 11.02.07 - klo: 15.44 »
Saakos tämän sh:oon rotostartilla olevan moottoriin roton jos sen laittaa kyoshon inferno st:seen?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
SH Engines
« Vastaus #53 : 11.02.07 - klo: 16.22 »
Eiks Ashtonilla olekkaan Sidorffin kone? Jos ei ole, niin pian varmaan on.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #54 : 12.02.07 - klo: 13.20 »
Muakin kiinnostaa kovasti toi mosan kestävyys / ikäisyys.

Itse kun ostin RC-Garagesta tollasen .28 motin niin nyt sillä on ajettu suunnilleen gallonan verran ja eipä ainakaan toistaseks oo ollu näkyvissä väsymisen merkkejä. Mä oon ainakin erittäin tyytyväinen hankintaani, motissa on voimaa kyllä niin, että 1/8 krossari kyllä lentää.

Tosin omastani sellanen huomionarvoinen seikka, että 8mm viripilli ei oikein tunnu olevan tarpeeksi iso tälle motille. Ostin RC Garagesta myös yhden HN:n 8mm viripillin siis ja kokeilin sitä. Mulla oli myös yksi RB:n vanha EFRA -pilli, jonka ulostulon porasin 8mm -> 9 milliseksi, sekä suurensin hieman etu/takakammion välistä reikää pillin sisällä ja suuntasin senkin ulostuloa takakammioon. Tehoero oli huomattava ja vääntökin oli selkeästi parempi. Tämä tuli kokeiltua piikkirenkailla, joilla pito on varsin raju, kytkinkellona on 15-hampainen.

Muttamutta, jos aattelee että ostaa varaosina pytyn, männän, kiertokangen ja laakerit, niin summa muodostuu sellaiseksi, että itse harkitsisin jo suoraan samalla vaan uuden koneen ostoa. Noiden osien hinnaksi tule kuitenkin jo 115e joten ero uuden moottorin hintaan on jo pieni.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
SH Engines
« Vastaus #55 : 12.02.07 - klo: 13.25 »
Se onkin SH

italo padoista saa maksaa helposti 300-400e jolloin kiertoknki ja laakerit alkaa olla ihan hyvä ajatus

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
SH Engines
« Vastaus #56 : 12.02.07 - klo: 14.37 »
1 gallonan jälkeen kone pitäisi vasta olla sisäänajettu.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
SH Engines
« Vastaus #57 : 12.02.07 - klo: 14.57 »
Lainaus käyttäjältä: "JariV"
Tosin omastani sellanen huomionarvoinen seikka, että 8mm viripilli ei oikein tunnu olevan tarpeeksi iso tälle motille. Ostin RC Garagesta myös yhden HN:n 8mm viripillin siis ja kokeilin sitä. Mulla oli myös yksi RB:n vanha EFRA -pilli, jonka ulostulon porasin 8mm -> 9 milliseksi, sekä suurensin hieman etu/takakammion välistä reikää pillin sisällä ja suuntasin senkin ulostuloa takakammioon. Tehoero oli huomattava ja vääntökin oli selkeästi parempi. Tämä tuli kokeiltua piikkirenkailla, joilla pito on varsin raju, kytkinkellona on 15-hampainen.

Jari, jos selaat esim. RB sivuja läpi niin huomaat että pillin on tehtävä on tehon (tai tehokäyrän) lisäksi optimoida polttoaineenkulutusta (ja desibelejä). Kasvatuksella voi olla negatiivinen vaikutus näihin. En tosin ollenkaan epäile etteikö tässä tapauksessa kyseinen modaus olisi ollut hyödyllinen. Tai ehkä tämä olikin sulle jo ihan tuttua asiaa, mutta tulipa sanottua :D

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #58 : 12.02.07 - klo: 15.12 »
No tota polttoaineen kulutusta en tiennyt varsinaisesti, mutta onhan se selkiö, että missä on voimaa, siellä on myös ääntä. Ja missä on ääntä, on myös polttoaineen kulutusta. Tosin eihän se ollenkaan aina näin mee, vaan kakstahtari varsinkin tarttee aina sitä pakopainetta toimiakseen muuallakin kuin huippukierroksilla.

Kylläpä tuossa ajokaverini ovat sanoneet useaan otteeseen, että mun autossa on tosi raju ääni, ja kyllä se sitten kulkeekin äänensä veroisesti. Tyhjäkäyntikin on sellasta kireän kakstahtari krossipyörän pämpätystä.

Ja yhdellä tankillisella (vakio Kössi MP-6 tankki) ajelee sellasen 7-8 minuuttia, joten mulle ihan ookoo. Säädöt on kyllä aika kohillaan.

Tosin vertailun vuoks tuli ajettua toisella pelilläni (Mugen Super Athlete) nyt viikonloppuna, jossa on OS:n RX 21 joku motti joka onkin varsin pirteä, niin sillä pääsi jo ajoajassa samankokoisella tankilla 12min.
Just joo.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #59 : 12.02.07 - klo: 20.33 »