Kirjoittaja Aihe: KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA  (Luettu 31864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #90 : 15.01.07 - klo: 15.17 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Tämän estämiseksi voisi tehdä jonkun säännön, vaikka että pudonneiden autot luovutetaan katsastuksesta vasta seuraavan finaalin jälkeen, mikä se nyt onkaan.

Toivottavasti tässäkin on pientä joustoa esim. märän kelin kisoissa. On ihan jees päästä laittaan se wd-40 kerros laakereihin ennen finaalinostoo ellei sit tykkää mekkaa..

Ja imo semistä tippuneet saa luvan lähteä kotiin mikäli näin tahtovat ja jos saavat jonkun nostamaan oman vuoronsa (kuka hullu suostuisi :)).

Mitä panttimaksuun tulee, niin sanoisin että siitä tulee liian iso härdelli. Kuitenkin joku unohtaa hakee rahansa ja sit siitä tullaan vineen foorumille kuinka on tyhmä sääntö ja sit ei ollu ilmottautumisen yhteydessä sitä ylimäärästä kakskymppistä ja joutu lähteen kotio yms. Ei tuosta ole nyt niin isoa ongelmaa tullut? Itse tiedän vain yhden tapauksen jossa jätettiin tahallaan finaali nostamatta. Tuloksena diskaus. Jos porukka edelleen luistaa niin tätä rangaistusta voidaan nostaa vaikka väliaikaiseen kilpailukieltoon? Luulisi tehoavan.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #91 : 15.01.07 - klo: 17.04 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Lainaus käyttäjältä: "JQ"


pudonneiden autot luovutetaan katsastuksesta vasta seuraavan finaalin jälkeen, mikä se nyt onkaan

Kannatetaan ja otetaan käytäntöön...


Turun SM:ssä kun olin tuomarina ehdotin tuota mäkiselle silloin ja oli käytössä.
Totesi että loistava idea joka pitäisi saada sääntökirjaan.
no,ei se siellä vielä tietääkseni ole
The

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #92 : 15.01.07 - klo: 17.25 »
Ehdottomasti juuri näin.

Autot samantien putoamisen jälkeen parkferme alueelle ja ne saa sieltä vasta oman nostovuoronsa jälkeen.

Mitä tulee tuohon WD-roiskimiseen niin märän kuran päällä ei WD auta...
Eikä kukaan ole estänyt mekaanikkoa/kaveria mennä roiskasemaan sitä öljyä auton päälle.
Mikäli nostaja on paikalla niin en minä ainakaan näkisi mitään estettä tosiaan vesikelillä että näin tapahtuisi.

Tarkoitushan ei ole siinä että autoa seisotetaan jossain, vaan se että kuski ei lähde ennenkuin on oman velvollisuutensa suorittanut.
Auto on monelle varmasti tarpeeksi iso asia pysyäkseen kisapaikalla.

Ylipäätään en millään ymmärrä henkilöitä jotka lähtevät välittömästi oman suorituksen lakattua.
Itse olen aina ollut aivan tappiin asti... Yleensä jopa lähes viimeinen auto joka kisapaikalta poistuu.
Olin sitten pudonnut pelistä pois vaikka alkuvaiheissa.
Mikäli on kisaan lähdetty ja tavoitellaan finaalipaikkaa niin silloin on asennoitunut olemaan paikalla palkintojenjakoon asti.
Täysin lapselliselta on kuulostanut kun on kuulunut selityksiä että on kiire kotiin... PAH... eipä olis ollu kiirettä jos olis jatkoon päässy.

Pakko tähän on vetää -05 vuoden tapahtuma mukaan.
Ulvilan SM kilpailu.
Eräs suomen kiistattomista kärkikuskeista ei päässyt semifinaalista jatkoon.
Alkoi aikuisella miehellä melkoinen kiukuttelu.
Onneksi tuomaristo näki tilanteen ja ilmoitti että herra ei lähde mihinkään ennen kuin on suorittanut nostovuoronsa.
"itku ja kitinä... kiire kotiin, pitää olla siellä ja täällä... pakko"
Onneksi kyseinen valvoja oli senverran kilpailuhenkeä omaava että totesi kylmänviileästi hoitavansa kilpailukiellon mikäli ei ole palkintojenjakoakin loppuun asti.
Herra pysyi tämän jälkeen kisapaikalla tasan siihen asti kunnes palkinnot oli jaettu.

Suoraansanottuna isolta mieheltä aivan naurettava kiukuttelu.
Tämän jälkeen on -06 kaudella tuota poistumista nähty hyvinkin paljon.
Jopa tosiaan nähtiin tämä kahden kuskin diskauskin.
Päätös oli vähintäänkin oikea... mielestäni vaan turhan lepsu.

Ei se haittaa jos huonosti menneen kisan pisteet mitätöidään.
Ehdottomasti kilpailukielto mikä suoritetaan seuraavalla kerralla kun päättää kisapaikalle tulla.
Ilmoittautuu siis aivan normaalisti... maksaa osallistumisen ja on kisapaikalla palkintojenjaon loppuun asti ajamatta metriäkään.
Ketään tähän ei valvomaan tarvita...
Kyllä toiset kuskit pitää siitä huolen että tiedetään missä rangaistusta kärsivä on.

Koska moni asia on alkanut mennä aivan suoraan sanottuna lapselliseksi niin on otettava rajut konstit käyttöön.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #93 : 15.01.07 - klo: 18.01 »
Itse olen tuon lämmittely-ropleeman ratkaissu sillä, että ajan tasan yhden kierroksen. Kaksi olis toki parempi, muttakun... yks kippi sinne, jota nostaja ei huomaa tai muuta mukavaa, niin sitten rupeekin tulemaan kiirus jo mekkarillekkin ja kun kuulutukset tuntuu tulevan vähän miten missäkin on tapana. Toivottavasti tähän saataisiin hierottua joku yhtenäinen käytäntö, jossa pysytään pilkuntarkasti.

Nostotoimeen kiiruhtamisesta suoraan lauteilta... Mekkari kun useimmiten on pikapikaa jostain tempaistu, niin itse käyn mekkauspaikalla tsekkaamassa että kaikki romut olis mukana ja autan yleensä mekkaria kantamaan romppeet takaisin pilttuuseen, tai kannan kamat pilttuuseen ja käsken mekkaria viedä auto katsastukseen. Muuten herkästi jää romut levälleen ja sit ne hukkuu, kun ei mekkari tiedä mikä on kenenkä tavaroita.
Hanskat pöydältä ja pinkaisu nostopaikalle, yleensä on just kerenny.

Kisoissa ei olla loppuun asti vain sen nostohomman takia, vaan urheiluhengen. Ääni siis näille Le ParcFermé -ideoille ja joskus vois ihan rykästä nimenhuudon palkintojenjaossa.

(Tässä sen huomaa miten paljon elämää auttais vakimekkari.  :D )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #94 : 15.01.07 - klo: 18.34 »
Mun mielestä imatralla toimi hyvin se ohjain panttina, vielä kun oli nimetyt ohjain paikat ! Hiukka lisää työtä toki järjestäjille...
Junnumestari 2007

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #95 : 15.01.07 - klo: 18.36 »
Ai siellä oli tollanen homma käytössä...
Enpä edes huomannut koko juttua.
No mutta kuten todettua niin olen aina paikalla tappin asti... Päälle vielä kisanjälkeiset höpinät kavereitten kanssa jne.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #96 : 15.01.07 - klo: 19.32 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Hobao Cupissa voitaisiin nostovelvollisuuden laiminlyönnistä kurinpitona/peloitteena pitää sääntönä sellaista että seuraavaan kisaan mihin tulee PAIKALLE automaattisesti suljetaan pois. Eli laiminlyönnin saa kuitattua vain tulemalla paikalle seuraavaan kisaan johon ei voi osallistua...   ...raakaa mutta laittaa kyllä miettimään.

Ehkä tehokkaampi voisi olla seuraavien kisojen alkuerätulosten mitätöinti, eli pääsee ajamaan kilpaa, mutta lähtee ensimmäisen nousun viimeiseltä paikalta vaikka olisi vetänyt TQ:n tauluun aikaisemmin. Pääsisi ajamaan -> olisi ylipäätään syy tulla paikalle. Jos uusii niin silloin toi "rankempi" sääntö.

Asiasta karvanoppiin, itelle tuli joskus viime kesän kisoissa mieleen että ois hieno jos joku nakertelis kisoihin sellaisen NASA tyylisen "t minus" digitaalikellon, eli kello raksuttaisi alaspäin ensin lämmittelyn alkuun ja siitä sitten startin alkuun. Jos hiitti alkaa esim. 13.05 niin joku käy näppäisemässä kello 13 kellon päälle, joka sitten ruksuttelee viis minuuttia alaspäin. Jokainen tietäisi milloin rata on auki ja voisi ennakoida kanssa milloin minuutti tulee. Kello vaikka pysähtyisi 30sek kohdalle mistä sitten joku (lähin nostaja?) käy näppäisemässä päälle kun lippu heilahtaa. Laskennankin olisi helpompi toimia jos ei ole PA-kalustoa paikalla ja kuski voisi finaalin aikana vilkaista kelloa huolimattomasti joutumatta miettimään paljonko on ajettu..

Just a thought.

Tuohon nostamiseen vielä sen verran, että omasta mielestä ei niin väliä meneekö sen auton nostamiseen 3 vai 8 sekuntia, mutta kuten armeijassa sanotaan yrityksen pitää näkyä. Itsellä elopainoa on about tuplat joihinkin kisaajiin nähden, josta johtuen monen hiitin jälkeen on ollut olo kuin ois taas ollu tetsari selässä ja rynkky kaulassa.. Mutta itse ainakin yritän pysyä tilanteen tasalla ja koitan kääntää mahdollisimman nopeasti. Siinä sitten korokkeella saattaa hieman ahdistaa jos joku sporttisemman näköinen jamppa katselee talitinttejä kun oma auto on melkein nilkoissa nurinperin tai siitä sitten lähtee hitaasti laahustamaan ja autoa kääntämään. Yrittäkää edes, pliis. Itse suhtaudun koko lajiin harrastuksena, mutta silti välillä ahdistaa. Nostajan tarkoitus on nostaa, ei bongata lintuja ja saada näyttämään paralympialaisten kokovartaloamputoidut sadan metrin aiturit hitailta..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #97 : 16.01.07 - klo: 09.26 »
Ääni final count downille. Vaikka ilmankin on tultu toimeen. Se kuitenkin selkeyttäisi toimintaa, jos on häsää.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #98 : 16.01.07 - klo: 12.21 »
Se mitä kukaan ei tunnu ymmärtävän on että se aika on viitteellinen. Ei se finaali lähde TASAN silloin kun lämmittelyä on kulunut 3min. 30s lasku alkaa silloin kun kaikki on ensin ehtinyt varikolle, jonka jäljkeen kaikki on marsinut yhdessä lähtöruutuihin. Vasta sitten 30s lasku alkaa.

kun on kuulutettu "1min, autot varikolle", kelloa ei enää tarvita. Sit eletään tilanteen mukaan.

Muuten käy niinkuin imatralla viimevuonne:-) Pelisilmä hieman puuttui lähettäjältä ja lähtö tapahtui kun puolet autoista oli vielä varikolla, pari mekkaria käveli pääsuoralla ja paria autoa tankattiin viivalla:-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

tuplaesa

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #99 : 16.01.07 - klo: 12.34 »
OT: kerrankin mielenkiintoista keskustelua, kiinnostaa lukea tätä kisaläppää koska en tiedä miten homma käytännössä toimii. Olisi mukava itsekin kisata M8-luokassa mutta ei ole ensinnäkään taitoja, kalustoa, varoja ja matkat kilpailuihin täältä Oulusta ihan mahdottomia.
jatkakaa

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #100 : 16.01.07 - klo: 14.33 »
noi on just noita tekosyitä. Lue mun pitkä postaus.....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #101 : 16.01.07 - klo: 14.59 »
Lainaus
ja matkat kilpailuihin täältä Oulusta ihan mahdottomia.


Tiedän ainekin yhden henkilön joka oulun suunnalta meinaa kisata , ja varmasti saisitte sovittua kyydit puoliksi , joten yksi tekosyy kumottu. ja loput kumoutuu sillä että itellä ihan samat ongelmat ja silti meinaan selviytyä kisoihin!
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #102 : 16.01.07 - klo: 15.01 »
Lainaus käyttäjältä: "CluBBaH"
Lainaus
ja matkat kilpailuihin täältä Oulusta ihan mahdottomia.


Tiedän ainekin yhden henkilön joka oulun suunnalta meinaa kisata , ja varmasti saisitte sovittua kyydit puoliksi , joten yksi tekosyy kumottu. ja loput kumoutuu sillä että itellä ihan samat ongelmat ja silti meinaan selviytyä kisoihin!


Ja itselläni oli samat ongelmat (ja joitain noista vieläkin :D ) ja kisoihin asti selviydyttiin silti.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Tikkeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #103 : 16.01.07 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "tuplaesa"
OT: kerrankin mielenkiintoista keskustelua, kiinnostaa lukea tätä kisaläppää koska en tiedä miten homma käytännössä toimii. Olisi mukava itsekin kisata M8-luokassa mutta ei ole ensinnäkään taitoja, kalustoa, varoja ja matkat kilpailuihin täältä Oulusta ihan mahdottomia.
jatkakaa


Joo tosiaan mun ois tarkotus täältä Oulusta aina rampata noissa kisoissa ja alottelija itekkin mutta ei muutakun mukaan vaan... Kyllä kyydit saadaan aina sovittua.
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #104 : 16.01.07 - klo: 19.58 »
Nostaminen korkeasta polviasennosta. Hyvää päivää!

Ei se tuoli nostamista hidasta. Siinä vaiheessa, kun auto alkaa suorittamaan kärrynpyörää on oikea aika nostaa hanuri penkistä vaikka lopputuloksesta ei vielä ole tietoa. Penkki ei nostamista hidasta vaan väärä asenne.

Esimerkiksi Lavangossa olen vuosien saatossa toivonut nostajille tuoleja lukemattomia kertoja. Valitettavan useasti nostajat nimittäin seisovat juuri siten, että he peittävät sisämutkan. Kaikkein yleisin paikka missä näin kävi vielä jokunen vuosi takaperin oli pääsuoran alun pyöreää mutkaa edeltävä neulansilmä. Korokkeen vasemmasta reunasta ajettaessa teki useammankin kerran mieli heittää nostajaa kengällä tämän peittäessä parhaan ajolinjan vähän väliä.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #105 : 16.01.07 - klo: 19.59 »
Itse olen ehdottomasti tätä kisapaikalla viimeiseen asti villitystä vastaan. Oman nostovuoronsa (lue seuraavan erän) suoritettuaan pitäisi olla vapaa lähtemään. Mitä sillä säännöllä haetaan, että pitää notkua paikan päällä hamaan loppuun asti. Jotkut meistä aikuisista harrastajista ja nuorten harrastajien vanhemmista saattaa tehdä esim. vuorotöitä, jolloin viikonloput eivät ole automaattisesti vapaita, joutuu sumplimaan töiden, perheen ja harrastusten välimaastossa, jolloin tunnin parin aikaisempi kotiinlähtö auttaa kummasti. Tämä on kuitenkin vain harrastus ja harva meistä saa tai tulee koskaan siitä leipäänsä saamaan.

Ja esimerkiksi harva F1-tähti jää keskeytykseen päättyneen kilpailun jälkeen varikolle aurinkoisena patsastelemaan, jotkut poistuvat välittömästi ihan ovet paukkuen antamatta minkäänlaisia kommentteja... Ja hei, molemmissa on kyse autourheilusta!

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #106 : 16.01.07 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Tämä on kuitenkin vain harrastus ja harva meistä saa tai tulee koskaan siitä leipäänsä saamaan.

Ja esimerkiksi harva F1-tähti jää keskeytykseen päättyneen kilpailun jälkeen varikolle aurinkoisena patsastelemaan, jotkut poistuvat välittömästi ihan ovet paukkuen antamatta minkäänlaisia kommentteja... Ja hei, molemmissa on kyse autourheilusta!


Joo eka on kyse harrastuksesta ja sitten formuloista  :roll:  yrittäisit päättää.

Edit: Formuloista vielä. Kyllähän se kuski saattaa lähteä mutta auto kyllä jää ihan loppuun asti.

Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Oman nostovuoronsa (lue seuraavan erän) suoritettuaan pitäisi olla vapaa lähtemään.


Ja ongelma taitaa juuri olla se että jotkut henkilöt eivät jää hoitamaan omaa nostovuoroaan.

Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Jotkut meistä aikuisista harrastajista ja nuorten harrastajien vanhemmista saattaa tehdä esim. vuorotöitä, jolloin viikonloput eivät ole automaattisesti vapaita, joutuu sumplimaan töiden, perheen ja harrastusten välimaastossa, jolloin tunnin parin aikaisempi kotiinlähtö auttaa kummasti.


Entäs jos itse/mukula sattuu pärjäämään? Pitääkö silloinkin lähteä paria tuntia aikaisemmin kun ei millään ehdi ajaa semiä tai finaalia?

Tuskin.

On se suhteellista tämä aika. Niinhän se Einstein jo sanoi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #107 : 16.01.07 - klo: 22.37 »
Kukaan ei ole tietääkseni vakavissaan ehdottanut sääntöihin että paikalla pitäisi olla viimeiseen asti.
Vain oman velvollisuutensa loppuun.
Toki kilpailuhenkeen kuuluu että ollaan loppuun asti.
Mutta eihän tähän voi toki pakotetta keksiä.

Tuo mainitsemani kerta jolloin on pakotettu, oli hyvin räikeä ja mielestäni erittäin oikea päätös.
Otettuna huomioon kyseinen kuljettaja, sekä hänen kiukuttelunsa oli päätös aivan oikea.
Tämä kyseinen henkilö kun on lähes jokaisessa kisassa aivan kuuminta kärkeä... Vain tässä yhdessä kisassa pääsi tapahtumaan vahinko ja alkoi mieletön kiukuttelu.
Aivan puhtaasti kieltäydyttiin hoitamasta nostovuoroa ja väitettiin tuomaristolle vastaan.
Ainoa selitys oli että on kiire kotiin... IHAN OIKEESTI... Kyllä hän oli aivan satavarmasti asennoitunut olemaan paikalla aivan tappiin asti...
Nyt kun vaan sattu kerrankin käymään niin että ei nopeus riittänytkään finaaliin ja jopa sinne tutuksi käyneelle palkintopallille niin eiku kiukuttelu päälle.

Tällaista toimintaa minä en ymmärrä en sekuntiakaan.
Mikäli tosiaan olisi mukava päästä kotiin hoitamaan muita asioita niin kyllä tasan tarkkaan hoidetaan se oma nostovelvollisuus loppuun asti, koska mikäli olisikin käynyt niin että olisi jatkoon päässyt niin paikalla oltaisiin oltu siihen asti että saadaan se kippo käteen.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #108 : 16.01.07 - klo: 22.43 »
Oman nostovelvollisuuden hoito ja palkintojenjaon kunnioitus läsnäololla. Joskus voi olla sinun tai kenen tahansa muksu siellä korokkeella ja se on varsinkin nuorelle podium-neitsyyden menettävälle hieno hetki kun on kilpakumppanit onnittelemassa saavutuksesta paikanpäällä. On aika apaattista jos palkintojenjaossa on vain finalistit ja finaalin nostajat paikalla.

Tuomaristolta voi pyytää lupaa lähteä pois, mikäli on syytä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #109 : 17.01.07 - klo: 08.17 »
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Itse olen ehdottomasti tätä kisapaikalla viimeiseen asti villitystä vastaan. Oman nostovuoronsa (lue seuraavan erän) suoritettuaan pitäisi olla vapaa lähtemään. Mitä sillä säännöllä haetaan, että pitää notkua paikan päällä hamaan loppuun asti. !


Pitää valita harrastus johon on aikaa.
Olishan se töissäkin kiva käydä vain ylitöissä.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #110 : 17.01.07 - klo: 08.18 »
Lainaus käyttäjältä: "JK"
Nostaminen korkeasta polviasennosta. Hyvää päivää!


En tiedä luitko tarkkaan mutta mainitsin tästä (sulkeiden sisässä) jolla yritin ilmaista mitä tarkoitan. Ei siellä kenenkään tarvitse korkeassa polviasennossa jäpittää, mun puolesta saa seistä vaikka päällää jos uskoo siitä lähtevänsä kuin rusakko makuulta...

Lainaus käyttäjältä: "JK"

Ei se tuoli nostamista hidasta. Siinä vaiheessa, kun auto alkaa suorittamaan kärrynpyörää on oikea aika nostaa hanuri penkistä vaikka lopputuloksesta ei vielä ole tietoa. Penkki ei nostamista hidasta vaan väärä asenne.


Muuta sinä kaikkien asenne niin minä kerään sillä aikaa tuolit pois, katsotaan kumpi on ennen valmis

Lainaus käyttäjältä: "JK"

Esimerkiksi Lavangossa olen vuosien saatossa toivonut nostajille tuoleja lukemattomia kertoja. Valitettavan useasti nostajat nimittäin seisovat juuri siten, että he peittävät sisämutkan. Kaikkein yleisin paikka missä näin kävi vielä jokunen vuosi takaperin oli pääsuoran alun pyöreää mutkaa edeltävä neulansilmä. Korokkeen vasemmasta reunasta ajettaessa teki useammankin kerran mieli heittää nostajaa kengällä tämän peittäessä parhaan ajolinjan vähän väliä.


En tiedä huomasitko että omassa seputuksessani otin tämänkin huomioon, ei tuoli tätä asiaa korjaa, riittää kun jokainen vähän viitsii funtsia.

Itse asiassa tuoli siellä radan varressa on omalla tavallaan epätervellinen. Olisiko ollut Ulvilassa; Radalta karannut pikkuauto pyyhkäisi tuolilla istuvalta nostajalta tuolinjalat alta, nostaja ei siinä ehtinyt kissaa sanoa kun selkä oli tonttia vasten...   ...mitä jos siinä kohtaa olisi tullut toinen harhateille karannut kilpuri?

Finaalissa ja puolikkaissa tilanne on eri kun yleensä silloin baanalla rullaa autoja jotka yleensä enemmän ajavat rataa pitkin ruohonleikkaamisen sijaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #111 : 17.01.07 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Sääntökirja 2007"

Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Itse olen ehdottomasti tätä kisapaikalla viimeiseen asti villitystä vastaan.


Ilmoittautuminen kilpailuun sitoo ajajaa. Syytä (force majeure) ilmoittamatta poisjäänti kilpailusta voidaan tulkita epäurheilijamaiseksi käytökseksi On kohteliasta osallistua palkintojen jakoon. Syytä ilmoittamatta poisjäänti palkintojen jaosta voidaan tulkita epäurheilijamaiseksi käytökseksi.


Näin seisoo sääntökirjassa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #112 : 17.01.07 - klo: 09.46 »
Nyt kun teamistamme nostamassa on tämä hieman vanhempi ja enemmän marmoroitu henkilö, niin kannatan tuolia. Siihen on kaksi syytä. Ensinnäkin tuoli kertoo yksiselitteisesti missä pitäisi olla ja voidaan suunnitella tuolien paikat niin, että näkyväisyys kaikilla kuskeilla on taattu. Toinen ja se henkilökohtaisempi syy on se, että kun sattuneesta syystä aika usein nostin a-finaalissa, jossa ei kuskit kaada ja aika kyykyssä voi olla pitkä, niin en muistuta makuulta lähtevää rusakkoa ainakaan liikunnallisilta ominaisuuksiltani. Pakkaa jalat puutumaan.

Tuolin haittapuoli on sitten se turvallisuuden heikkeneminen, koska siitä auton alta poistuminen ei ole niin nopeaa kuin siihen yhteen suuntaan. Toki tuolissa voi ajatus ja katsekin helpommin harhautua.

Jos et halua olla palkintojen jaossa mukana, älä odota sitten muittenkaan olevan, kun sinä olet onnistunut. Jaettu ilo - paras ilo. Hyvin toteutettu palkintojen jako kruunaa kaikkien osallistujien panoksen kilpailuun. Tässähän kuitenkin on perimmäisenä tarkoituksena yhteinen tapahtuma rakastamaamme lajia kohtaan.

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #113 : 17.01.07 - klo: 09.56 »
Miten olis pallit,siis istuimet.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k orpo
« Vastaus #114 : 17.01.07 - klo: 10.08 »
tuolit tai jotkut jakkarat olis hyvät. KORPO ei käy ainakaan meikäläisel ku on toi polvi vähän huonossa hapessa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #115 : 17.01.07 - klo: 10.38 »
Lainaus käyttäjältä: "ropsan"
Miten olis pallit,siis istuimet.


Joka radalla paikalliset(alkuasukkaat) katsoisivat turvalliset ja näkyvyyttä estävät paikat. Tähän katsottuun paikkaan lyötäisiin kakkosnelonen pystyyn abaut 50 cm korkea ja tähän ruuvataan vesivaneri kiinni. Voisi olla toisissa paikoissa korkeampi(nojata enemmän), jossain matalampi(istua)
Ehdotus

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #116 : 17.01.07 - klo: 10.39 »
Mitä vielä saisi olla. Laitetaanko pieni aurinkovarjo ettei häikäse tai sateella tukka kastu. Varjon reunassa vois olla kans tuulettimia jotka mukavasti viilentäisivät kesähelteellä.  :mrgreen:

Vakavasti puhuen, tuolit sopivat tiettyihin paikkoihin 45min finaalissa.  Jos alkuerissä ja nousufinaaleissa ei jaksa seistä/kyykkiä on väärä mies nostamassa!!

Poissa vehkis1

  • Jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #117 : 17.01.07 - klo: 10.52 »
Tuohon auton sammuttamiseen voisi käydä vaikka kumilevyn palanen millä tökkää vauhtipyörään olen valmis vaikka tekemään muutaman sellaisen lavangon seuraaviin kisoihin toimii ainakin käytännössä ja hyväksi todettu.

Viime kaudella olin poikani kanssa parissa viimeisessä kisassa mukana aloittelijoina vaikka kisat loppuivatkin meidän osalta jo aika alku metreillä niin loppuun asti oltiin aina ja jos ei nostajia ollut tarpeeksi niin nostamaankin mentiin vaikka ei ollutkaan meidän vuoro aina näytti olevan tyhjiä nostajan paikkoja vapaana. Olen sitä mieltä jos kisoihin lähtee niin kiire kotiin ei voi tulla kun putoo pelistä, onhan sitä aikaa VARATTU mikäli pääsee jatkookin:). Minusta tuo 20 euron pantti olisi ihan opettavainen ja hyvä konsti niin ei toimitsijoiden tarvitsisi kuuluttaa vapaaehtoisia ja jos joku kenen täytyisi nostaa ei ilmaantuisi nostamaan annettaisiin pantti vapaa ehtoiselle nostajalle niin kohta siellä olisi jo tungosta nostajista.

t:vapaaehtoinen nostaja

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #118 : 17.01.07 - klo: 11.18 »
ei paljon kumilevy auta jos kaasu on pohjassa. Uskokaa jo et silloin ainoa hyvä tapa sammuttaa on pillistä. Tästä oli joskus jopa topicci!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #119 : 17.01.07 - klo: 11.55 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Vakavasti puhuen, tuolit sopivat tiettyihin paikkoihin 45min finaalissa.  Jos alkuerissä ja nousufinaaleissa ei jaksa seistä/kyykkiä on väärä mies nostamassa!!


Nuoren miehen puhetta.  :mrgreen:

Yli viisikymppiselle on kova paikka kykkiä 45 minuuttia polvillaan. Jos 18 vuoden nostorajasta pidetään kiinni, niin siellä kykkii kesällä monta vanhempaa kaveria.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike