Kirjoittaja Aihe: Tulokset/fiilikset 21.8.2011 Short Course Truck Race - Jyrkkälä - Turku  (Luettu 4135 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Lyhyesti: Oli mukava viettää kesän viimeinen kisa kotiradalla, kiitokset myös kauempaa tulleille. Hieno päivä!


Tulokset liitteissä, SC4-10 luokassa isännät olivat tylyjä ja SC2-10 luokassa pienoinen epäonni allekirjoittaneella :/


"Syvällisempi" raportti tulee sivuilleni tulevan viikon aikana...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Iso kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille.
Hieno kisa, sopivan säänkin olitte tilanneet.
Näitä lisää, tiukkaa vääntöä loppuun asti.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Todella hyvät kisat tosiaan. Järjestelyt toimi, päivä sujui hienosti ja ajettavaa riitti. Ajoseura vaan oli selkeesti liian hyvää ja parannettavaa jäi vielä paljon itselle.

Laitoin kuvia tuonne ja tein pienen videopätkänkin tuubiin;

turkusc.mp4

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Kiitoksia kaikille osallistuneille!

Saatiin tehtyä kunnon kapinat kun porukkaa tuli mukavasti ympäri Suomea. Kotka taisi olla kaukaisin paikka. Selkeästi tällaisille kisoille on tarvetta.

Olen erittäin tyytyväinen kun saimme myös ensikertalaisia mukaan. Oli ilo huomata hymyileviä kasvoja koko päivän. Ei ajettu hampaat irvessä vaikka sijoitukset välillä vaihtuivat moneenkin kertaan yhden kierroksen aikana.

Hvoltage laittoikin jo tulokset nähtäväksi. Kiitos! Molemmissa luokissa oli kovaa menoa ja tiukkaa kisaamista - kumminkin ajettiin rehdisti kilpaa. Järjestävän kerhon kuskeilla oli aamupäivästä pienoinen etu muihin kilpakumppaneihin nähden, koska tunsivat osan radasta etukäteen, mutta oli hauska huomata vauhdin kasvaneen kaikilla iltapäivää kohti.


Erityiskunniamaininta menee tällä kertaa Juha Mennalle, joka hoiti ajanottoa ja kuulutusta koko päivän.


Terveisin Kai Jämsä myös muiden TUA:laisten puolesta


PS: Hieno video Hazard.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Kivaa oli, paljon tuli opittua ja ainakin oma menestys oli odotuksia vastaava, tavoiteeseeni pääsin  :wink:

Video nelkkujen A finaalin kakkos erästä.

Turku Open Jyrkkälä SC4-10 Final 2
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Hyvä video nelkkujen A finaalista!!
Pakko sanoa vaikka itse olenkin osallisena, että kohdassa 1.50 löytyy ehkä päivän hienoin ohitus.  :shocked:

Kiitos kilpakumppaneille rehdistä ja äärettömän mukavasta kisapäivästä. Mielestäni ajot ja järjestelyt toimivat oikein hyvin. Iso kiitos kuuluu tietysti kierroslaskenta ja kuulluttaja "sedälle".
Erityis kiitos lähettäjälle, joka parhaansa mukaan yritti pitää nelkku A finalistit hereillä aina lähdössä.  :grin:

Toivotaan tuleviin kisoihin entistä enemmän kuskeja ja tiukkoja tilanteita.
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset minunkin puolesta hyvin järjestetyistä kisoista! Hauskaa oli, vaikka tuplaluokan ajaminen piti kiireisenä - useimmiten kuultu kuuluttajan lausahdus taisi olla "vielä kun saadaan Vuoristo radalle..." :)

Hauskaa oli myös katsoa nelivetoluokan finaaleja. Ennen kisapäivää en olisi uskonut, että näillä autoilla ikinä voi ajaa (ja lentää) niin kovaa.
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo: 19.55 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa VAJ

  • Honkala GP
    • Profiili
    • Honkala GP
Kiitos hienoista ja hyvin järjestetyistä kisoista.

Ville & Eetu

Poissa Wegas

  • Tulokas
    • Profiili
Kiitokset täältäkin suunnalta järjestäjille ja kanssakilpailijoille! Ensikertalaisena tässä kilpailussa oli mukava ajella. Tunnelma oli sopivan rento vaikka kilpaa ajettiinkin.

Tulosten puolesta päivä oli vähän kaksijakoinen. Alkuerissä vauhti riitti oman erän kärkeen, vaikkakin välillä kuuluttajan väliaikatiedot saivat ratin tutisemaan ja mentiin pitkin reunoja. Parhaiten tuntui toimivan rauhallinen ajo ilman suuria riskejä. Jälkeenpäin on hyvä sanoa että viimeistään neljännessä alkuerässä olisi pitänyt rohkeammin hakea nopeampia ajolinjoja. VP oli tällöin osia hakemassa ja ainoa uhkaaja A-finaaliin pääsyssä.

A-finaaliin pääsy täytti jo kaikki odotukset, joten periaatteessa olisi pitänyt olla helppo lähtökohta ilman paineita. Ensimmäinen finaali menikin ihan hyvin ja onnistuneella riskinotolla lopussa olisin voinut Tommin haastaa. Nyt tuli antauduttua turhan helpolla. Videolla näkyvä toinen finaali oli heikoin suoritus ja sen kohokohta oli ehkä kuuluttajankin noteeraama kärjen ohitse päästäminen katollaan odotellen. Viimeisessä finaalissa sai ajella rauhassa kunnes päivän voittajan auto aloitti nikottelun. Käsittämätöntä miten nopeasti puolen kierroksen etumatka hupenee kun toinen ajaa vielä riskillä kärkeä kiinni.

Auto toimi hienosti kuten myös renkaat (kiitokset Tonille!). Samoilla renkailla ja setupilla mentiin koko päivä. Auton säätämisessä sitä opettelua vielä riittääkin ja siinä että uskaltaa myös kokeilla harjoituksissa erilaisia setuppeja.

Tämän kokemuksen perusteella olen ehdottomasti tulossa vastaaviin kapinoihin toistekin kunhan päivämäärät ovat ajoissa selvillä. Saa kalenterista päivän varattua ja ajolupa-anomuksen käsittelyyn.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kasipuolen kisoja kiertäneenä voisin sanoa että täällä oli leppoisin meininki vuosiin. Kiitokset siis puuhamiehille sekä kanssakilpailijoille.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Kiitokset myös TUA:n porukoille mainioista kisoista. Oli kerta kaikkiaan hauskaa palata kisoihin 18 vuoden tauon jälkeen; vieläpä samalla Futaban 27MHz radiolla jonka pistin aikanaan hyllylle odottamaan seuraavaa kisaa.

Jyrkkälän rata oli teknisesti haastava ajaa, ja silmään pisti myös selvä ero takatuuppareiden ja nelkkujen välillä: Nelkkujen A-finaalissa nähtiin lähes joka kierroksella autojen hyppäävään toiselta isolta hyppyriltä suoraan pöydälle asti, ja taas takatuupparilla tämä ei vissiin onnistunut kun muutaman kerran. Ilmeisesti pomppuun ei saa tarpeeksi vauhtia vain kahden pyörän vetäessä. Sattuiko joku katsomaan paljonko parhaan 2WD ja 4WD kierrosajan välille tuli eroa?
Wacky Stack Racing Team

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Sattuiko joku katsomaan paljonko parhaan 2WD ja 4WD kierrosajan välille tuli eroa?

3-4 sekuntia. Nopein tuuppiläppi oli 26.995 ja nopein nelkku 22 ja risat.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hyppäämisessä on iso ero 2- ja 4-vetoisilla. Vaudinpuutetta suurempi ongelma tuupissa on leijunta johtuen auton keveydestä. Kaasulla voi kerran korjata mutta ei mitenkään paljon. Vastatuuli vielä nosti keulan ylös joten ei voinut edes yrittää hyppyjä. Pomppusuora oli myös todella vaikea, siinä ei pito riittänyt jos rytmitys ei ollut täydellinen.

Osa erosta johtuu kuskien ajotaidosta. Tuntui että parhaat nelkkukuskit osasivat hommansa paljon paremmin kuin tuuppikuskit :roll:

Vaan edelleen hymyilyttää kun katsoo kuvia tai videota. Kivaa oli, tätä lisää.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
"Syvällisempi" raportti tulee sivuilleni tulevan viikon aikana...


Tulipa raapaistua kisatarina http://www.lehtojarvi.net/21-8-2011-short-course-truck-race-turku-jyrkkala/


Huom! Paljon kuvia...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Autolla hyppäämisestä hieman. Ennen erän alkua kokeilin monesti onko tuuli liian kova hyyppäämiseen. Jos hyppy onnistui ekalla kerralla hyvin, niin tiesin, että voin tarpeen vaatiessa kokeilla sitä erän aikana. Yhdessä lähdössä oli pakko todeta tuuli liian kovaksi.

Yksi erä taas oli sellainen, että en saanut hyppyä onnistumaan kertaakaan kunnolla. Sitten taas finaaleissa auto lensi välillä erittäinkin hyvin, jolloin auto piti ottaa jarrulla alas.

Huonon alkuerän jälkeen tein koriin saksilla hieman viritystä. Leikkasin korin takahelmasta takalamppujen sisäreunan kokonaan auki. (Siinä on sellanen kulma ylhäältäpäin katsoessa.) Lisäksi leikkasin myöskin takaa keskeltä koria hieman enemmän auki, jotta takapuskuri ei hakkaa koria - ehkä noin sentin verran pois korkeussuunnassa. Nämä muutokset tuntuivat auttavan paljon hyyppäämiseen. Kun ilmavirta pääsee purkautumaan takalamppujen vierestä, niin hyppy ei enää kääntynyt sivulle kovassakaan vauhdissa. Kori myös pysyy paremmin ehjänä kaadoissa.

Tämän lisäksi olen avannut etulasin sentin reiät kaikki auki sekä takapeiton tuulettimet kokonaan auki - noin 4cm reiät kaksi kappaletta.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Saisitko Hvoltage finaalien läppiajat vaikkapa pdf:änä näkymään?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autolla hyppäämisestä hieman.

Tuo siis 4wd:llä.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Saisitko Hvoltage finaalien läppiajat vaikkapa pdf:änä näkymään?


Voin koittaa sopivassa välissä tehdä, mitenkään kätevästi se ei tapahdu...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Autolla hyppäämisestä hieman.

Tuo siis 4wd:llä.
Samanlaisset korileikkaukset mulla oli joskus HPI Blitzissä. Tässä kisassa ajelin nelkulla. Olet siinä ihan oikeassa.

Poissa MatuvicRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili