91
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018 alustava info ja sarja säännöt
« : 13.10.17 - klo: 16.36 »Traxxasin renkaita nelisenkymmentä paria varastossa.
Muuten hyvä mutta yhtäkään kisaa ei ole tarkoitus ajaa matolla...
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Traxxasin renkaita nelisenkymmentä paria varastossa.
Ny ilmotusta kehiin, alkaako 09:00 vai jotain muuta, tietää nouseeko 04:00 vai jotain muuta.
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.
Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?
Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄
B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....
Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....
Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂
Toinen asia on päivän läpiviennissä pitää kuskeja tietoisena aikataulusta. Jos printtiversio ei pidä paikkaansa, on hyvä kuulutella seuraavan kierroksen alkamisesta useampaan otteeseen esim 15, 10 ja 5 min. Nyt joillakin meinasi tulla vähän ohjelmaa kun yllättäen kuulutettiin että erä starttaa kahden minuutin kuluttua.
Ja seuraavaksi lainaus AKK:n sääntökirjasta...
3.6.4. AJAMINEN KILPAILUSSA
Erän alku ilmoitetaan ajajille:
• kolme (sähköluokissa 2) minuuttia ennen lähtöä taululla
tai kuulutuksella. Tällöin saa radiolähettimen noutaa
säilöstä ja viedä auton radalle lämmittelyä varten.
Myönnän että tiedotus olisi voinut olla parempaa, mutta kuitenkin eräjärjestys ei muuttunut mihinkään päivän aikana eli omaa erää edeltäväkin kuulutettiin 2 min ennen heidän lähtöään. Tästä kuulutuksesta jos pystyi ottamaan kopin sai jo tietää omasta erästään 7 min ennen erän alkua. Tämän takia ei juolahtanut mieleen kuuluttaa eriä 2-3 erää etukäteen vaan eräjärjestyksen ollessa selvä oletin että siitä jokainen pystyy arvioimaan että jos mun erä on tämän erän jälkeen niin sitten pitäisi olla pian valmis.
Re-seedistä olen samaa mieltä Jussin kanssa, paras kierrosaika taikka 3 kierrosta olisi ollut parempi.
Toki tähänkin olisi voitu puuttua jos suut olisivat auenneet kisakutsun julkaisun jälkeen, en miettinyt koko re-seediä kun ei ole omissa kisaluokissa (onroad) moista riesaa ole ollut aikaisemmin. Lisäksi kisaa edeltävät viikot olivat siviilielämässä hektisiä, joten jäi suurin osa kisapalavereista käymättä...
Mutta lupaan ottaa tästä opikseni ja ensi kerralla koitan palvella paremmin.
Jyrki Lehto
...mutta kun kaikki ei pääse niihin paljon parjattuihin perjantaitreeneihin niin heille taas aamutreenit on tarpeen.
Ja kun kuitenkin on kyse harrastelija ystävällisestä luokasta niin mielestäni aamutreeneillä tasataan sopivasti perjantaina treenanneiden etumatkaa.
Mutta miten vaan, ei jää mun kisat väliin vaikka aamulla ei ajettais. Pk-seudun kisoissahan ei yleensä oo rata ollu auki ennen virallisia treenejä joten ei se nyt ihan uus asia olis....
Ymmärrän mitä Jussi haet takaa mut eikös olis vaa parempi pitää kiinni vanhasta tutusta aamureenistä. Ei tehä tästä toista winterjumps piponkiristely sarjaa...
Itse en ainakaan keksi, miten saadaan tehtyä tasapuolinen reseed ilman, että aletaan harjoitusten määrää lisäämään. Rata muuttuu paljon ensimmäsen ja toisen treenin välillä, joten ainoastaan toisen treenin kierrosajoilla on jotain merkitystä. Jos sulla sitten toisessa treenissä vaikka hajoaa auto lämmittelyssä, niin sitten joudut automaattisesti viimeiseen erään. Viriluokassa kun on 2 settiä renkaita mahdollista käyttää, niin moni ajaa toisessa treenissä vielä uusia renkaita sisään. Sitten taas ne henkilöt, jotka ajavat toisessa treenissä jo sisäänajetuilla renkailla ovat paremmassa asemassa. Mielestäni nykyinen systeemi toimii varsin hyvin.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä pärstäkerrointa eräjaoissa. Itse saan aina tuolta alimmista eristä lähteä vaikka ikinä en kisoissa sinne vauhin puolesta kuulu. Ja se on ihan ok, kun on selkeet säännöt siitä, että rankingilla mennään.
Mut mikä ihme siinä on nii vaikeeta, että se ei voi olla sitten selkeän tasapuolinen kaikille vaan aina kaverit ja sukulaiset nostellaan? Ja miksi suomessa ei vaan voi olla oikeesti toimivaa reseedia käytössä? Ois ihan kaikille kivempaa tämäkin touhu..
-Niko
Vastaan Kipin puolesta sekä ilman lupaa:
Profiili tehdään uudelleen perjantaina illalla.
Tämän vuoksi rata suljetaan ko. ajankohtana.
Mites toi paljon parjattu perjantai reeni? Mihin aikaan rata auki?
Pääsee tälläset lahjattomat hankkiin täysin epäreilun etulyöntiaseman
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.
Varmasti hyvät kisat oli ja onnittelut voittajille. Kaikki varmasti tietää että juniorit menee kovaa, mutta Hoken kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä että perjantaina rata kiinni ja uutta profiilia kehiin. Olisi varmasti ihan oman keskustelun arvoinen aihe (taas kerran).
Tässä luokassa kisataan tällä hetkellä siitä kenellä on paras työnantaja että voi pitää päivän tai pari vapaata...
Jokainen kisaaja haluaa tasapuoliset lähtökohdat. Ihan turhaan nyt puolustelet.
Hyvänä puolena treenaamisessa oli, ettei kellään ainakaan kadonnut auto kesken finaaliin radan kiemuroihin
Eli voinko ymmärtää silloin vastauksesta että kaikki A finaalistit oli perjantaina treenaamassa😯😯
Jerzi