Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 53
181
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 16.11.10 - klo: 00.00 »
Pari kysymystä aloittelijalta.

- Jos joku LiPo-akku on päässyt Efran hyväksyntälistalle jonakin vuonna, niin onko se automaattisesti FTT:ssä hyväksytty akku siitä eteenpäin? Eli jos akku on saanut Efra hyväksynnän 2009 niin pysyykö se hyväksyttyjen akkujen listalla 2011:kin vai tiputetaanko akkuja jollakin aikavälillä pois listalta (eihän niitä loputtomiin asti saa uutena tai loputtomiin kestä käytössä eli joskus niitä kai tipautetaan pois, mutta millä kriteereillä ja milloin)? Pitäis ostaa uusia akkuja ja koitan varmistella, että niillä voisi kisata TSS:ssä talvikauden aikana (yksi ehdokas on 2009 listalta).
- TSS:n alkavan kauden LRP koneesta. Onko hyvää arvausta (tai päätöstä) millä koneen ennakolla kannattaisi alkaa treenamaan eli monenko täpän palikan ruuvaan kiinni? Tehdasasennuksena on näköjään 4 täppää eli -10.

2009 akkulistan akuilla saa ajaa varmasti vielä 2011. Sen suhteen ei hätää.

LRP:n / Nosramin koneissa ennakko tulee äärimmäisen todennäköisesti olemaan tuo "X-10" eli neljän täpän pala.

182
Tänään oli hyvät driftailut poikain kanssa! Kerrassan mukavaa harrastustoimintaa.

Olin väsäilly Corallysta CS-modin. Välitykset 42/18 eteen ja 36/21 taakse. Edessä oneway ja takana spooli. Moottori edessä ja servo etupuskurilla. Toimi ihan hienosti, mutta soveltuu selkeesti enemmän pienempään pyörittelyyn kun tommoselle turistibaanalle.

Onneksi tuo viritys toimi myös loistavasti "normimoodissa" heittämällä keskiakselin hihnapyörät toisin päin, jolloin siis samat välitykset edessä ja takana. Tuolla setupilla pystyi sitten vinoilemaan porukassa oikein mukavasti isollakin baanalla.

183
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 03.11.10 - klo: 15.46 »

Koneet ja säätimet


TSS-10
ROAR 0-ennakkosäätimet*
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
Nosram PURE Evolution 17.5T

...

Kaikissa yllä mainituissa luokissa vakioroottorit ja kiinteä tietty ennakkoasetus moottorissa. LRP-/Nosram-koneiden osalta tarkemmat ohjeet tähän tulee myöhemmin.

Mitäs nämä tarkennokset oikein tarkoittavat? Ennakon säätöä vai jotain muuta? Olisihan se mukava saada säännöt selväksi...

Juuri ennakon säätöä tarkoitetaan. Kuten tuossa ylempänä mm. Vesa kertoi, tulee LRP/Nosram -koneissa 4 eri ennakon säätöpalikkaa mukana ja säännöissä tullaan määrittelemään, mitä niistä pitää käyttää. Ja lisäksi sääntöihin tulee maininta sallitusta roottorityypistä (=moottorin mukana tuleva tyyppi).

184
Muistutuksena vielä tämä.

185
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 27.10.10 - klo: 17.19 »
Hajua on. Ei vaan vielä voi julistella mitään, ennen kuin saa lajiryhmältä päätöksen asioihin. Toivottavasti saadaan tällä viikolla päätökset julki.

Sen verran voin sanoa, että TSS-10:ssä mennään 17.5 koneella, TSP-10:ssä 10.5 ja C-12 stockissa (tai mikälie sen nimi lopulta onkaan) todennäköisesti 10.5 koneilla. Jokaiseen luokaan tulee pari eri moottoria, millä saa ajaa.

Kyllä tässä mielellään antaisi jo varmaa tietoa kisaajille, mutta katsotaan vielä mitä "hovissa" käy.

186
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 11.10.10 - klo: 21.02 »
Tuo on lajiryhmän asia päättää sitten tarkemmin, mut minun kanta on se, että tuota listaa voidaan täydentää selkeillä tapauksilla. Mutta ne pitää olla sitten oikeasti selkeitä tapauksia, eikä jotain vanhoja säätimiä, joiden ennakoista ei voida olla varmoja.

187
Toivottavasti tulee myös listalle, mutta tarkoitus on saada tuon kaltaiset 0-ennakkosäätimet tietenkin mukaan.

188
Kilpailijoiden kanava / FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 11.10.10 - klo: 19.57 »
Alla hieman tähän mennessä varmistunutta ensi kauden FinTrack Tour -asioista. Kalenteri ja varsinaiset säännöt kokonaisuudessaan saadaan ulos EFRA-kokouksen jälkeen, toivottavasti marraskuun puoleen väliin mennessä.

FTT renkaat 2011

Talvi
Schumacher # XG-28JB
(Sorex 28R+ JB + Revlite24)

Kesä
Schumacher # XG-32BM
(Sorex 32R+ Med B + Revlite24)

+ sama vanha sadekelin rengas

Sorex -kisarenkaiden virallinen maahantuoja on RCM.fi / Medasec Ky.


Koneet ja säätimet


TSS-10
ROAR 0-ennakkosäätimet*
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
Nosram PURE Evolution 17.5T

TSP-10
ROAR 0-ennakkosäätimet*
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290

C-12 Stock
Ajetaan C-12 luokan yhteydessä kaudella 2011
ROAR 0-ennakkosäätimet*
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290

*ROARin listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät nollaennakkosäätimet (linkki).

Kaikissa yllä mainituissa luokissa vakioroottorit ja kiinteä tietty ennakkoasetus moottorissa. LRP-/Nosram-moottoreissa käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakonsäätöpalaa.

189
Samat jutut, mitä C-12 stock -topicciin tuli kirjoitettua. Eli samaten stanussa (ja porossa) voi varautua ajamaan 0-ennakkosäätimillä. Konetyyppi/tyypit odottaa saatavuuksien varmistumista.

Säätimiä voi tutkailla ROARin listalta:
http://www.roarracing.com/?page_id=737

190
Jepjep,

Koneiden saatavuusselvitykset on menossa vielä, joten aivan valmiina ei sääntöjen kanssa olla. Se mitä C-12 stock-luokasta ensi talvena voidaan tässä vaiheessa luvata on 0-ennakko säätimet. Konetyyppi selviää toivottavasti mahdollisimman pian.

Säätimiä voi tutkailla ROARin listalta:
http://www.roarracing.com/?page_id=737

191
Meniköhän toi nyt sitten ihan niinkun haluttiin? Dynaamisen ennakon kieltäminenhän ei tarkoita 0-ennakkoa.

192
Kilpailijoiden kanava / TSM-10 ja C-12 EM halukkuudet 2011
« : 07.10.10 - klo: 12.15 »
Ensi kauden EM-kisapaikkoja anotaan EFRA-kokouksessa marraskuun alussa. Kilpailujen päivämäärät vahvistetaan kokouksessa, mutta alustavat päivämäärät ovat esillä alla.

Touring Sisä EM
24.-27.2. Praha, Tsekki.

1/12 EC Modified

3.-6.3. Montbrison, Ranska

1/12 EC Stock
3.-6.3. Montbrison, Ranska

Touring Ulko EM
Elokuussa Wien, Itävalta

Sitovat ilmoittautumiset halukkuudesta lähteä voi toimittaa minulle lokakuun loppuun mennessä sähköpostilla osoitteeseen kalle.lehto (a) gmail.com

Ilmoittautumisen voi perua vielä vuoden loppuun mennessä ilman sanktioita.

193
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT Open Endurance Race 2011
« : 06.10.10 - klo: 09.45 »
- tiimillä salittu yksi tai useampi auto, mutta vain 1 ponderi kierroslaskentaan

Huoltoväleistä ei tarvi niin murehtia, jos tuo pykälä jää voimaan. Paljon hauskempaa homma olisi, jos olisi oikeasti kestävyysajon hengessä vain yksi auto tiimiä kohden.

194
Mitenkäs tulevana kautena, jos tulee näitä ns. nollaennakkoluokkia ajetaan niin saako vielä ajaa säätimellä mihin ei saa ohjelmoitua nollaennakko softaa? Jos saa ajaa vanhemmilla säätimillä pienimmällä profiililla niin miten se todennetaan ja mistä tietää paljon ko profiili oikeasti antaa ennakkoa?
Sehän se suurin ongelma juuri onkin.

Pohjana on varmasti fiksua käyttää ROARin listausta aiheesta. Ja aika hyvin tuolta listalta säätimiä jo löytyykin.

195
Mitenkäs silloin "ennen wanhaan", kun vielä ajettiin hiilikoneilla ja NIMH:eillä - mitkä olivat silloin erot eri luokkien välillä Alue-8 kisoissa tai vastaavissa kisoissa/ FTT-kisoissa? Nyt tuntuu, että viime vuosina hiilettömien koneiden, LIPO-akkujen ja säätimien softarallin myötä erot eri luokkien välillä ovat kaventuneet ja TSS-luokan vehkeillä pärjäisi nopeammissakin luokissa...

Alla nopeimpia kierrosaikoja FTT I -kisasta Kuusankoskelta vuosilta 2005 - 2009

2005
http://rc10.fi/index.php?topic=10387.0

2006
http://rc10.fi/index.php?topic=15063.0

2007
http://rc10.fi/index.php?topic=19972.0

2008
http://rc10.fi/index.php?topic=25644.0

2009
http://rc10.fi/index.php?topic=33234.0


Tuolla aikavälillä luokkien väliset nopeuserot ovat pienentyneet. Alla nopeimmat kierrokset noilta vuosilta. TSP ja TSS vauhteja on verrattu virin vauhteihin. Prosenttiluku kertoo sekunteja paremmin tilanteesta. Toki radat ovat olleet eri vuosina erilaisia ja kuskien taso vaihdellu eri luokissa vuodesta toiseen, mutta kyllä tuosta jotain käsitystä asiasta saa.

Vuosi     TSM       TSP     ero (s)      %        TSS     ero (s)      %
2005    11,822    12,755   + 0,933   107,9 %    13,344   + 1,522   112,9 %
2006    12,411    12,901   + 0,490   103,9 %    13,643   + 1,232   109,9 %
2007    11,532    12,265   + 0,733   106,4 %    12,955   + 1,423   112,3 %
2008    13,726    14,375   + 0,649   104,7 %    14,962   + 1,236   109,0 %
2009    12,694    13,032   + 0,338   102,7 %    13,731   + 1,037   108,2 %


196
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 27.09.10 - klo: 19.19 »
Niin siis siellä on PM:t + kaikki EFRAn kisat, eli EM:t ja MM:t joiden lopulliset päivämäärät sinetöidään silloin marraskuun alussa. Itse toki toivon myös alustavia päivämääriä mahdollisimman aikaisin julki, mutta mullakaan ei niistä vielä ole tietoa.

197
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 27.09.10 - klo: 16.24 »
Alustavia päivämääriä on varmaan lajiryhmällä tiedossa, mutta jokavuotinen "ongelman", eli EFRA-kalenteri ja PM-kisojen päivämäärät saadaan vasta marraskuun ekana viikonloppuna, joten kaikki ennen sitä ilmoitetut päivämäärät on aina enemmän ja vähemmän epävarmoja.

198
Tällä viikolla ei ainakaan minun suunnalta ole mitään infoa tulossa. Viimeisen kisan yhteydessä lupailtiin, että lokakuun alkupuolella tiedetään tärkeimmät, eli renkaat ja moottori-/ennakkoasiat.

Eilen ajettiin vielä kisaa ulkona, joten rengastestit ovat valitettavasti viikon verran myöhässä, mutta kuitenkin työn alla.

199
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 24.09.10 - klo: 19.14 »
Miltähän tuo olisi näyttänyt jos sunnuntaina olisi ollut kamera autossa.  :shocked:

Parin mutkan ajon jälkeen varmaan aika pitkältä tältä:




:tongue:

200
Tällä hetkellä suomessa on muutenkin tilanne sellainen että koko laji-sekmentiltä puuttuu visio.
Ei ole selkeää suunnitelmaa miten saataisiin lisää kisaajia nousemaan takapihoilta -> kerhokisoista -> maailmanmestareiksi. Tähän tarvitaan "road-map" jossa on kuvattu luokat ja niiden kehityssuunta, tähtäimenä luokat joista ajetaan EM/MM-titteli.

Suurin osa toiminnasta on heitetty kerhojen vastuulle ilman mitään selkeää ohjausta, tuki AKK:n jäsenkerhoille on aika heikkoa. Toiset kerhot onnistuu hyvin ja toiset kärsii harrastajakadosta. Yhteinen suunta ja visio puuttuu.

Nyt ollaan asian ytimessä!

Pitkän tähtäimen suunnitelmallinen kehitystyö on se mitä tarvitaan, ei pelkästään yksittäisen luokan nostamiseksi, vaan koko pienoisautoilun näkyvyyden ja tunnettuuden parantamiseksi ja sitä kautta harrastajien ja tukijoukkojen mukaan saamiseksi.

Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaisesti Jepelle tai Pekalle suunnattu, mutta myös tällaiset asiat kuuluu lajiryhmän toimenkuvaan ja käsittääkseni siellä on ensi kaudeksi pari paikkaa vapautumassa. Eli jos aikaa, intoa ja tunteenpaloa löytyy, niin ihmeessä hakemusta vetämään, ettei Korvenmaan Matin tarvi tehdä kaikkea sitä työtä yksin.

http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/muuttiedotteet/26918.aspx

201
Tulokset / Vs: SARJAN LOPPUTULOKSET - FinTrack Tour 2010
« : 15.09.10 - klo: 15.07 »
VUODEN TULOKKAAT - FinTrack Tour 2010

Vuoden Tulokas -tittelistä kamppailevat kilpailijat, jotka eivät ole FTT-sarjan ollessa nykymuodossaan (2005 eteenpäin) osallistuneet kyseisen luokan FTT-osakilpailuihin. Järjestys määräytyy normaalein sarjapistein. Jokaisen luokan voittaja palkitaan kiertopalkinnolla.


- Power Racing -
Vuoden Tulokas**
TSM-10

sij.num   nimi                   seura     [ FTT1 FTT2 FTT3 FTT4 FTT5 FTT6 FTT7 FTT8 ]    yht.
1.  #44   Karri Salmela          UAU       [  38   46   60   48   50   72   52   60  ]    342
2.  #47   Niko Lindvall          UAU       [  22   28   52   36    0   54   48   57  ]    275
3.  #40   Janne Kiiski           RiiUA     [  19   21   48   24   34    0    0    0  ]    146
4.  #50   Jesse Kallio           SaiKart   [  21   24    0   30   48    0    0    0  ]    123
5.  #54   Joel Valander          RiiUA     [   0    0    0   28   40    0    0   44  ]    112
6.  #62   Jari Valkola           UAU       [   0    0    0    0    0   57    0   46  ]    103
7.  #59   Sami Takkinen          LahUA     [   0    0    0    0   46    0    0   42  ]     88
8.  #57   Valtteri Eklund        KyPak     [   0    0    0    0   44    0    0   38  ]     82
9.  #53   Henri Tenhunen         JyvSRK    [   0    0    0   38   38    0    0    0  ]     76
10. #48   Arto Heinonen          UAU       [  36   32    0    0    0    0    0    0  ]     68
11. #59   Jörg Tiit              EST       [   0    0    0    0    0   63    0    0  ]     63
12. #63   Jethro Lehtojärvi      TUA       [   0    0    0    0    0    0   50    0  ]     50
13. #43   Samuli Kesseli         RiiUA     [  16   20    0    0    0    0    0    0  ]     36
14. #56   Niko Sinervo           RiiUA     [   0    0    0    0   32    0    0    0  ]     32
15. #51   Cyrill Trofimov        RUS       [  32    0    0    0    0    0    0    0  ]     32
16. #55   Sakari Penttinen       JyvSRK    [   0    0    0   22    0    0    0    0  ]     22
17. #41   Lassi Salo             HyUA      [  18    0    0    0    0    0    0    0  ]     18



- RC Sabe -
Vuoden Tulokas**
TSS-10


sij.num   nimi                   seura       [  FTT1  FTT2  FTT3  FTT4  FTT5  FTT6  FTT7  FTT8 ]  yht.

1.  #54   Lasse Ilvessalo        UAU         [  100    76    0     90    76    90    0     90  ]  522
2.  #50   Niko Laineaho          UAU         [   36    72    76    30    72    0     82    82  ]  420
3.  #30   Aake Kutvonen          UAU         [   57    63    52    38    69    0     66    66  ]  373
4.  #43   Janne Mäkynen          JyvSRK      [   30    24    60    34    60    82    72    63  ]  371
5.  #35   Antti Luoto            Ospa        [   63    46    40    50    0     76    52    46  ]  333
6.  #27   Janne Aspinen          JyvSRK      [   76    82    82    82    0     0     0     0   ]  322
7.  #49   Markus Riekkinen       HyUA        [   21    36    0     42    44    60    69    40  ]  291
8.  #48   Matias Riekkinen       HyUA        [   16    20    0     18    36    69    57    72  ]  272
9.  #38   Jyrki Malinen          LahUA       [   26    44    36    24    46    0     63    48  ]  263
10. #40   Eetu Pesonen           LahUA       [   18    19    20    21    48    54    60    54  ]  257
11. #36   Tuukka Tiainen         UAU         [   42    50    46    46    0     0     0     60  ]  244
12. #34   Juha Söderholm         UAU         [   34    0     32    40    42    0     46    50  ]  244
13. #31   Jussi Rinne            JyvSRK      [   66    69    44    60    0     0     0     0   ]  239
14. #55   Kalle Laurén           UAU         [   28    14    34    13    57    57    48    0   ]  238
15. #42   Axel Toivonen          UAU         [   32    60    69    72    0     0     0     0   ]  233
16. #52   Tommi Pausio           RaiSRK      [   17    18    0     0     30    50    50    42  ]  207
17. #51   Teemu Toivonen         KyPAK       [   44    32    30    36    0     0     0     57  ]  199
18. #44   Sakari Penttinen       JyvSRK      [   60    66    72    0     0     0     0     0   ]  198
19. #37   Tuomo Otsavaara        UAU         [   22    22    38    16    40    0     0     44  ]  182
20. #29   Pekka Kuronen          UAU         [   54    0     57    63    0     0     0     0   ]  174
21. #59   Valtteri Pausio        RaiSRK      [   0     15    0     0     32    48    42    36  ]  173
22. #41   Matti Iivonen          KyPAK       [   20    28    0     52    63    0     0     0   ]  163
23. #32   Sami Huhta             UAU         [   46    54    0     44    0     0     0     0   ]  144
24. #28   Harri Kaasinen         UAU         [   38    26    48    20    0     0     0     0   ]  132
25. #53   Timo Levänen           RiiUA       [   48    0     0     48    0     0     0     0   ]   96
26. #57   Henry Kanerva          TamUA       [   0     48    26    19    0     0     0     0   ]   93
27. #70   Antti Louhi            RaiSRK      [   0     0     0     0     0     0     44    38  ]   82
28. #60   Jukka Laine            VUA         [   0     21    21    0     38    0     0     0   ]   80
29. #45   Pekko Iivonen          KyPAK       [   14    16    0     11    34    0     0     0   ]   75
30. #47   Jiri Jokinen           UAU         [   72    0     0     0     0     0     0     0   ]   72
31. #63   Mikko Vuolteenaho      Ospa        [   0     0     42    17    0     0     0     0   ]   59
32. #70   Kai Jansson            KyPak       [   0     0     0     0     54    0     0     0   ]   54
33. #61   Tomi Marttinen         AAU         [   0     40    0     0     0     0     0     0   ]   40
34. #46   Eemeli Anttonen        Ospa        [   13    0     18    7     0     0     0     0   ]   38
35. #65   Jukka Kangas           Ospa        [   0     0     22    10    0     0     0     0   ]   32
36. #64   Matti Korkiakoski      Ospa        [   0     0     19    8     0     0     0     0   ]   27
37. #39   Juho Mikkelä           KyPAK       [   15    0     0     9     0     0     0     0   ]   24
38. #58   Wille Kiuru            TamUA       [   0     17    0     0     0     0     0     0   ]   17
39. #69   Miro Hujanen           LMM         [   0     0     0     12    0     0     0     0   ]   12



- Atk-palvelu Teemu Harju -
Vuoden Tulokas**
C-12

sij. num.  nimi                 seura       [ FTT1  FTT2  FTT3  FTT4 ]      Yht.
1.   #39   Tom Kalves           TamUA       [  82    60    63    0   ]      205
2.   #43   Pasi Lento           Ospa        [   0    38    52    48  ]      138
3.   #38   Sami Huovinen        Ospa        [  38    36    42    36  ]      116
4.   #40   Sami Haapsaari       TUA         [  40    34    0     38  ]      112
5.   #46   Lassi Salo           HyUA        [   0    0     44    44  ]       88
6.   #47   Jani Seppälä         Ospa        [   0    0     46    42  ]       88
7.   #48   Pauli Helin          TamUA       [   0    0     0     54  ]       54
8.   #44   Lari Jäppinen        TamUA       [   0    52    0     0   ]       52



- Racing Factory -
Vuoden Tulokas
TSP-10

sij. num.  nimi                 seura       [  FTT1  FTT2  FTT3  FTT4 ]      Yht.
1.   #58   Teppo Kauppinen      UAU         [  100    82    0     76  ]      258
2.   #49   Ville Sipola         Ospa        [   40    42    57    32  ]      139
3.   #55   Taneli Erkkilä       FED         [   36    48    0     34  ]      118
4.   #50   Juha Menna           TUA         [   38    38    0     38  ]      114
5.   #56   Petri Oksanen        MMRc        [   24    36    0     30  ]       90
6.   #57   Taneli Vehkomäki     RaiSRK      [   30    34    0     24  ]       88
7.   #52   Valtteri Eklund      KyPAK       [   22    0     0     50  ]       72
8.   #62   Sami Huovinen        Ospa        [   0     0     50    0   ]       50
9.   #60   Petri Ström          JoeUA       [   0     0     0     46  ]       46
10.  #65   Mihail Golubkov      RUS         [   0     0     0     22  ]       22


* * *

Aikasemmat Vuoden Tulokkaat


TSM
2007 - Matias Kuusinen VAU
2008 - Otto Laurila RiiUA
2009 - Toni Niinivirta MMRc

TSP
2007 - Santeri Jokinen KyPak
2008 - Miika Laurila OUA
2009 - Matti Hölttä UAU

TSS
2007 - Eetu Luukkonen MMRc
2008 - Nikke Pitkä RiiUA
2009 - Juha Ahola LahUA

C-12
2007 - Teppo Kauppinen VAU
2008 - Ari Heinonen UAU
2009 - Juho Levänen RiiUA

202
Heitetään tähän vielä ajatus FTT sarjasta, jos FTT:ssä on TSS-10 ja TSM-10 tällöin nämä luokat voisi ajaa toisena päivänä ja C-12 ja WGT sitten toisena, vai oliko TSP-10 vielä listoilla. Toisaalta karkea arvio kilpailijamääristä pitäisi saada jotenkin selvillä, jotta päivän aikan saadaan kisat vietyä läpi.

Tätä on mietitty, mutta ongelmana on se, ettei kaikki touring-kuskit mahdu yhdelle päivälle. Viime talven osallistujamäärät FTT-talviosakilpailuissa vain touring-luokat huomioiden olivat 97, 85, 58 (Oulu) ja 96. Tuollaisella osallistujamäärän puristaminen yhdelle päivälle ei ole täysin ongelmatonta tai mielekästäkään. Varsinkin, jos tuon viikonlopun toisen kilpailupäivän osallistujamäärä jää alhaiseksi.

Pidemmällä tähtäimella tavoitteena on oma erillinen sarja C-12/foami-autoille, jolloin voidaan tehdä radat palvelemaan näitä luokkia ja vastaavasti turistipuolelle turistiratoja.

203
Tätä kokeiltiin ennen ja M8 luokka kuoli samantien pois. Näin olen kuullut. Sitten kun siirryttiin taas sarja SM kisaan, niin luokka elpyi.

Osittain voin uskoa tarinaan, sillä porukka lähtee herkemmin SM-kisaan, kuin kerhosarjan kisaan.

Myös sähköturisti ja C-12 osallistujamäärät kilpailuissa kasvoivat huomattavasti, kun siirryttiin kerrasta poikki SM-kisasta SM-sarjaan.

Tuota sähkötouringin muuttamista vaan sisäluokaksi en allekirjoita ollenkaan. Arvokisat on (MM ja EM) on ajettu kautta aikain ulkona asfaltilla. Lisäksi meiltä Suomesta löytyy ratoja, jotka on rakennettu sähkötouringia varten. Optimitilanne olisi toki erilliset SM:t sisälle ja ulos (kuten EM), mutta AKK antaa noita uusia SM-titteleitä aika nihkeästi.

204
Alustava suunnitelma moottori-/säädinjuttujen suhteen on siis seuraava.

TSS-10
Nykyiset koneet, 0-ennakko säätimet

TSP-10
Nykyiset stanukoneet + vapaa säädin (=2009 TSS-10)

C-12 stock
Moottori-/säädinasia työn alla


0-ennakon toteamisessa on omat haasteensa ja niitä tässä pyritään selvittelemään. ROARin listan orjallinen seuraaminen olisi varmaankin yksinkertaisinta, mutta mutta myös ns. vanhoja säätimiä pyritään saamaan mukaan mahdollisuuksien mukaan.


205
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« : 06.09.10 - klo: 09.20 »
- Heinäkuussa ei voi ajaa koska silloin on suurimmalla osalla kesäloma

Muusta en tiedä mutta millä tavalla tämä vaikuttaa kisakalenterin tekoon? Jos ei pääse niin sitten pysyy anoppilassa kitkemässä kasvimaata :evil:

Taisi olla copterin listaus vähän kärjistäen tehty  :wink:

Mutta heinäkuu on osottautunut sitä kautta ongelmalliseksi, että ei meinaa löytyä järjestäjiä. Kisaajia varmaan riittäisi, mutta monta kertaa on törmätty siihen, ettei seurat pysty/halua/suostu järjestämään kisoja ns. lomakaudella. Kilpailijoita varmaan riittäisi.

206
Tarkennetaan sen verran, että varmistuksia lupailtiin lokakuun alkupuolelle.

207
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 23.08.10 - klo: 00.27 »
Viimeisimpiä viestejä:

Lainaus käyttäjältä: Vesa
Lähetä mulle 13.5t kone niin voin testata sitä tulevina viikkoina.

Menee nämä topikit vähän sekaisin, mutta olisi hyvä sada vahvistusta asiaan lajiryhmältä, eli ajetaanko stanuluokka talven FTT-sarjassa ja missä muodossa. Jotain keskusteluja jos ja kun on käyty, ne olisi hyvä tuoda julki, jotta porukka tietäisi vähän tehdä hankintoja. Sisäkausi kun alkaa parin viikon päästä.

Lainaus käyttäjältä: copter
Tästä asiata on keskusteltu kovasti, mutta päätöksiä asiasta ei ole tehty. Mikäli siihen päädytään että C-12 "stock" luokkaa ajetaan, niin mitä ilmeisimmin autot ajavat nykyisen C-12 luokan seassa ja erotellaan sitten lopputuloksissa. Samalla tapaa siis kuin mitä ajettiin S2-10 luokkaa M2-10 luokan seassa Maastosarjassa aikoinaan.

Lainaus käyttäjältä: Vesa
Mikä tahansa vaihtoehto olisi hyvä, koska C-12 tarvitsee Suomeenkin sisäänheittoluokan. Viri on aivan liian HC-kisaajien luokka ollut jo vuosia, sinne on uuden kuskin lähes mahdoton tulla mukaan. Ainoa ongelma jonka tuossa yhdessä ajamisessa näen, on tehoerot, vaikka kuskit jaoteltaisiinkin omiin eriinsä alkuerissä. Vaikka läppiajat ovatkin kärkistanuilla kovempia kuin loppupään vireillä, tehoerot kuitenkin ovat pieni huolenaihe mielestäni.

Mutta parempi tuokin vaihtoehto, kuin ettei luokkaa ajettaisi. Nyt sille olisi tilausta, joten toivoisin näkeväni paljon uusia C-12 kuskeja kun mattokausi alkaa, ja myös FTT-kisoissa siis.

Lainaus käyttäjältä: copter
Kuten ilmoitettu aikaisemmin, niin kauden 2011 osalta päätökset tullaan tekemään syyskuun loppuun mennessä.

Mitä ilmeisimmin luokka tullaan ajamaan tuossa yllä kuvaamassani muodossa, mutta tosiaan virallista päätöstä asiasta ei ole olemassa (vielä).

Teknisiä sääntöjä on myös mietitty ja niistä tullaan tiedottamaan samassa aikataulussa kuin muistakin FTT 2011 asioista. Alustava näkemys asioista on olemassa niin säätimien kuin moottorien suhteen. Muutoksia on tulossa C-12 "Stock" luokan lisäksi myös TSS-10 ja TSP-10 luokkiin, joten näissä halutaan tiettyä yhteistä linjausta viedä ja sen takia asiat halutaan miettiä kokonaisuutena toimiviksi eikä yksi luokka kerrallaan.

208
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 18.08.10 - klo: 13.49 »
Tulipa otettua tämmönen omakuva:

Onpa muuten törkeen komeen Opeli!

209
Onko lauantain kisan jälkeen vapaatreeniä sähköautoille?

210
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup IV 22.8.2010
« : 10.08.10 - klo: 10.14 »
Kyllä talvella ainakin kerran ilmoittauduit sähköpostilla, mikä on hyvä asia. On järjestäjää kohtaan kohteliasta toimia kuten kutsussa pyydetään. Huomattavasti helpompaa tehdä kilpailuun liittyviä listoja kun kaikki kilpailijatiedot löytyy samasta paikasta. Jos sen lisäksi haluaa julistaa täällä kilpailuun osallistumisensa, niin sehän ei ole sitten keltään pois.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 53