Kirjoittaja Aihe: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski  (Luettu 2749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I
29.5.2011 Kuusankoski



TP-10

FINAALI
1.   # 2   Matias Kuusinen      PKSRCA          163    45:06.178
2.   # 4   Teemu Saarinen       HyUA            163    45:11.905
3.   # 7   Sami Munck           TamUA           157    45:02.879
4.   # 3   Alexandr Naumov      RUS             153    45:02.434
5.   # 6   Niko Putkonen        TamUA           152    45:12.773
6.   # 29  Jarkko Mustonen      PKSRCA          150    45:11.044
7.   # 33  Sami Haapsaari       TUA             149    45:08.580
8.   # 20  Marko Salminen       HyUA            145    44:08.359
9.   # 12  Janne Westerlund     PKSRCA           84    26:22.202
10.  # 11  Daniel Kalves        TamUA            36    10:35.622

SEMIFINAALIT
11.  # 22  Tero Kupari          LohUA            58    20:01.756
12.  # 15  Aarre Sillanpää      TamUA            58    20:12.073
13.  # 5   Alexey Egorov        RUS              58    20:19.516
14.  # 31  Jari Valkola         PKSRCA           55    17:37.024
15.  # 14  Lassi Salo           HyUA             43    13:00.991
16.  # 10  Jomi Pulli           KyPAK            32    9:50.529
17.  # 30  Axel Toivonen        PKSRCA           17    6:15.231
18.  # 13  Jethro Lehtojärvi    TUA              13    3:58.548
19.  # 8   Ossi Kaario          PKSRCA           5     6:06.019
20.  # 9   Lari Jäppinen        TamUA            0     -.---

1/4 FINAALI
21.  # 27  Jaakko Louhi         Raision SRK      42    12:35.292
22.  # 16  Harri Kaasinen       PKSRCA           23    8:08.252

TOP 4 Qualifiers
1.   # 2   Matias Kuusinen      PKSRCA           27    7:14.597
2.   # 4   Teemu Saarinen       HyUA             26    7:00.680
3.   # 7   Sami Munck           TamUA            26    7:15.204
4.   # 29  Jarkko Mustonen      PKSRCA           25    7:02.761



GT-8

A-FINAALI                                         
1.   # 4   Pekka Kuronen        KUA              88    30:19.865
2.   # 14  Jethro Lehtojärvi    TUA              84    30:15.633
3.   # 20  Petri Hoffman        PKSRCA           83    30:18.930
4.   # 17  Petteri Jäntti       PKSRCA           83    30:20.268
5.   # 10  Tommi Turku          PKSRCA           82    30:05.228
6.   # 3   Vesa Rousku          PKSRCA           82    30:17.810
7.   # 6   Juho Hattunen        PKSRCA           76    30:00.546
8.   # 22  Jaakko Mursula       PKSRCA           72    30:06.779

B-FINAALI
9.   # 9   Markus Aallonen      AAU              39    15:15.878
10.  # 24  Riku Forsström       PKSRCA           35    15:03.583
11.  # 21  Jarmo Kiiski         KyPak            14    5:54.848


Tuloksia myös MyLapsissa.
« Viimeksi muokattu: 30.05.11 - klo: 12.07 kirjoittanut KyPak »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #1 : 30.05.11 - klo: 08.39 »
Kiitos järjestäjille hyvistä ja hienosti sujuneista kisoista, saitte kuin saittekin pidettyä ne vesisateet pois radan päältä  :cool:

Tämä oli minulle ensimmäinen kisa Kuusankosken radalla ja tykkäsin radasta kovasti. Jostain taustalta kuului höpötystä, ettei rata sovellu GT-autoille, mutta olen kyllä toista mieltä. Totta on, että pitää ajaa vähän enemmän maltilla, mutta kaiken kaikkiaan radan profiili on ihan loistava, eikä se suinkaan liian pieni ole.

Oma kisa meni ihan nappiin, kaikilta osin. Kiitos vielä kilpakumppaneille ja mekkareille, kisoissa on aina hauskaa.
Flying Calacucco

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #2 : 30.05.11 - klo: 09.31 »
Kiitokset kisojen puuhamiehille. Olen samaa mieltä Pekan kanssa, että baana on kyllä mainio ja pienen totuttelun jälkeen sopii hyvin myös TP-10 autoille.

Harmillisesti rikoin kakkosvaihteen vetorattaan jo 10 minuuttia ennen finaalin loppumista ja jengiä lappasi joka puolelta ohi sen aikaa. Tekniikkamurheet vaan piti olla täysin poissuljettu asia, sillä tällä kertaa valmistautuminen oli kunnossa.

Mukavaa oli myös nähdä, että GT-8:t pääsi finaalissa täyden ajan.

Kiitokset mekkareille ja erityisesti Jerzille, joka ykköserässä joutui hanskaamaan useamman auton kerralla.
---

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #3 : 30.05.11 - klo: 09.48 »
Järjestäjät veti hyvin ja eka TP-10 kisa on takana, olin säännöt lukenu pariin otteeseen mutta vaikea siitä on hahmottaa rytmitystä etukäteen mutta helposti siitä pääsi kiinni. Jerzille iso kiitos kun tankkasi liukuhihnalla qualifierissa.

Profiili oli hyvä, se kannusti ajamaan hitaasti ja maltilla. Kiva profiili joka rankaisee huonoista ajolinjoista, mutta ei voi teholla kompensoida. Ainoa mikä voisi olla toisin, olisi korkeammat kanttarit nyt niiden yli pysty ajamaan aika surutta tietyissä paikoissa. Missä menee oikaisun raja?

Mekkaustilat oli myös hyvät vaikka oli tuulinen päivä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #4 : 30.05.11 - klo: 10.05 »
+ Erittäin hyvin järjestetty, teltat, rata, toimarit, kaikki toimi
+ Alun roiskimisen jälkeen tuntui ratakin mukavalta ja kyllä se sopi hyvin GT-8 autoille
+ Oma ajo ja auto, ei tarttenu mitään ropata koko päivän aikana
+ Kisaaminen ja fiilis varikolla "GT-8 henki", tasasta vääntöä monin paikoin
+ Kaikki 8 autoa finaalissa täydet 30 min, muutenkin pelit tais pelata kaikilla muutamaa rattaiden sorvausta lukuunottamatta. Alkaa olla hyvä varmuus autoissa.

- Oma starttiboxi antautui, kiitos Aallosille yhdestä käynnistyksestä ja Petskulle boxin lainauksesta!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #5 : 30.05.11 - klo: 17.47 »
Kiitokset jälleen KyPakin porukoille erinomaisen onnistuneesta viikonlopusta.

Kokosin alle vertailuun eri luokkien finaaleista kärjen tuloksia ja kierrosaikoja.
Sähköpuolella stanu on Kuusaan radalla noin kierroksen hitaampi kuin poro. Ja vastaavasti poro on noin kierroksen hitaampi kuin viri. Keskikierrosajoissa tuo näkyy noin 1 s erona luokkien välillä.

TP-10 on hieman nopeampi kuin TSM-10.

LUOKKA   Kierroksia        Keskikierrosaika   Best lap
               finaalissa            (average lap)    (finaaleissa)
TSS-10   16  (aika 5:01)     18,81            18,08
TSP-10   18  (aika 5:18)     17,67            16,71
TSM-10   19  (aika 5:16)     16,64            16,09
TP-10     163                      16,6              15,58
GT-8        88                       20,67            19,48
 
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #6 : 30.05.11 - klo: 18.28 »
Järjestäjille paljon kiitoksia hyvin järjestetyistä kisoista. Kuusaalle on aina ollut ilo mennä kisaamaan.
 
Itse ajoin molempia sunnuntain luokkia, plussana sai ajaa paljon, mutta miinuksena se, että vire pitää aina autoa vaihtaessa vähän hakea uusiksi. Niin erilaisia tuo nitroturisti on GT-autoon verrattuna. Kiirekkin oli myös ajoittain sitä luokkaa, ettei oikein autoja ehtinyt mekkailla kun piti ravata myös varikkoapinan tehtävissä.
 
GT8-autot mahtuivat ennakkospekuloinneista huolimatta mainiosti kuusaan radalle. "Katuratamaista ajoa", mitään huippunopeuksia ei siis otettu. Ajoittain ainakin minun vuoden vanhoilla renkailla ajo oli osittain melkoista luistelua, ainakin ensimmäiset 4-5 minuuttia, renkaat lämpenevät ajokelpoisiksi todella hitaasti. Kolmas eräkierros taisi olla GT-autoilla se nopein jolloin aurinko oli saanut asvalttiin lämpöä. Itselläni auton pito hävisi ehtoota kohden tyystin, eikä yksi todella outo moottorin sammuminenkaan auttanut asiaan finaalissa, tosin tuli sitä sitten muutenkin koomailtua pariin otteeseen.
 
TP-10:ssä alkuerien 10. sija oli yllätys joka vei b-semi:n vitos ruutuun. Neljä minuuttia letkan keskivaiheilla Kalveksen ahdisteltavana johti takahihnan katkeamiseen. Haapsaaren finaalipaikka ja lopullinen 7. sija oli mukava piristysruiske Raisiolaiseen nitroturismiin, eikä tuo Stanuluokkaa hallitseva Jaakkokaan kovinkaan huonosti toiskertalaisena nitrokuskina ajanut, tekniikka vain petti sielläkin...
 
Kiitokset Kuusaalle...
 
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo: 12.41 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #7 : 31.05.11 - klo: 11.51 »
Kokosin alle vertailuun eri luokkien finaaleista kärjen tuloksia ja kierrosaikoja.

Ilmeisesti noissa keskikierrosajoissa mukana polttisautojen osalta myös tankkauskierrokset? Jos esim. GT8 -luokasta ottaa tankkaukset pois (3*8s.), päästään noin 20,4 sekunnin keskikierrosaikaan.

Kierrosaika on kuitenkin yllättävän hidas verratuna esim. staunuihin.
Flying Calacucco

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #8 : 31.05.11 - klo: 13.25 »
Nuo keskikierrosajat on sähköluokissakin "väärin", koska finaaleissa kokonaisaikaan tulee lisää ne muutamat sekunnit, mitä kului ehtiä lähtöpaikalta ensimmäisen kokonaisen kierroksen alkuun.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LOPPUTULOKSET - TP-10 SM I + GT-8 I 29.5.2011 Kuusankoski
« Vastaus #9 : 31.05.11 - klo: 14.43 »
Nuo keskikierrosajat on sähköluokissakin "väärin", koska finaaleissa kokonaisaikaan tulee lisää ne muutamat sekunnit, mitä kului ehtiä lähtöpaikalta ensimmäisen kokonaisen kierroksen alkuun.

Vertailussa käytetty paalulta lähteneen aikoja, jolloin kohtuullisen vertailukelpoisia ajat ovat sähköluokkien välillä. Kun poistetaan metrit ennen ekaa viivan ylitystä keskikierrosajat ovat
TSM-10   16,46 s
TSP-10   17,44 s
TSS-10  18,50 s

TSM-10 (16,46) ja TP-10 (16,40) keskikierrosajat koko erän osalta ovat hyvin lähellä toisiaan, kun huomioidaan sekä lähtöpaikat että tankkaukset.

Peitsamolle: joo, myös GT-8:ssa tankkauskierrokset mukana tuossa ensimmäisessä simppelilaskennassani. GT-8 (lähtöpaikka+tankkaus) puhdistettu keskikierrosaika on 20,36.
Minäkin yllätyin erosta TSS-10 luokan aikoihin.
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo: 14.51 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi