Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pexi

Sivuja: [1] 2 3
2
Moro,
Itse olen käyttänyt 40 Ampeerista poweria ja on kestänyt.
Nykyään löytyy monelta merkiltä.

3
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 17.07.16 - klo: 16.05 »
Saa olla välystä vähän, videon välys on kohtuullisen iso, mutta vielä siedettävä.
Jos on tiukka, niin slipperin laakerit hajoavat.

4
Myrcm:stä jos katsoo, niin finaali on 1/8 osalta vielä ajamatta, vai onko tieto väärä?

5
Harmi, että Syyrian ongelmat ovat ilmeisesti verottaneet osallistujia kisasta aika paljon.
Ongelmat ovat aivan idässä Turkkia ja kisat lännessä, joten matkaa välissä riittää. Etenkin brittimedia ym. mustamaalaavat maata tällä hetkellä aika paljon ja sen turvallisuutta.

Hienoa, että Suomesta lähti kisoihin hyvä porukka, onnea kaikille kisaan!

T. Pekka

6
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
« : 03.09.15 - klo: 17.54 »
Ei välttämättä ole mennyt sekaisin, yleensä kuvaan kyseisellä sanonnalla auton helppoutta ajaa. Tässä tapauksessa helppous oli todella ilmeinen asia, mutta kääntyvyyttä uupu, joten omasta mielestäni helppous tuli vähän liian paljon vauhdin kustannuksella Nokian radalla.

Setuppi ja modaus etupäähän ovat varmasti hyvät, sen näkee jo Josen kisatuloksistakin, mutta ratakohtaisia eroja on.

T. Pekka

7
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
« : 25.08.15 - klo: 20.11 »
Moro,
Tänään kävin muutaman akun testaamassa.
Ruuvasin autoon kiinni Josen modauksen nokkaan, eli ohjausgeometria, etulinkki jaohjauspalaa ylöspäin (ohjausgeomerrian säätö näkyy myös jvalin setupissa).

Auto oli röykkyiselläkin radalla todella helppo ajaa ja kääntyi pyöreästi ja piti mutkissa vauhtia hyvin. Auto oli selkeästi tunnin finaalia varten säädetty.

Vikalle akulle laitoin ohjauksen vakioksi. Auto kääntyi selkeästi enemmän etenkin keskellä mutkaa ja mutkasta ulos kaasu päällä. Auto oli selkeästi nopeamman tuntuinen, mutta 5 min ajo vaikeaa kun rata oli kohtalaisen huonossa kunnossa.

Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla, etenkin ohjauksen muutoksesta vaikutus on merkittävä.

8
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 18.08.15 - klo: 17.21 »
Paras tapa tukkia männästä reikiä on kolvilla sulattaminen.

-Pekka

9
Moro,
taitaa todella moni tiimikuski maailmalla ajaa uusilla b5 palloilla ja kupeilla nykyään.
vakio palloihin suosittelen j conceptin kuppeja, joita saa rcm:stä.

T.pekka

10
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
« : 16.06.15 - klo: 20.32 »
Nyt on autolla ajettu pari akkua ja nipussa pysyi kuten olettaa saattoi.

Rata oli kosteaa savea ja saven pinta ehjä, mutta kohtalaisen pomppuinen ja pitoa ei ollut kovin paljoa.
Auto tuntui kohtalaisen hyvältä, mutta parannettavaa kyllä jäi ja ajatuksia muutoksistakin on.
Rakensin autoon lähes perus setupin, mutta hieman pehmeämällä vaimennuksella ja diffeillä. Diffit jätän toistaiseksi tuohon, mutta iskareiden kanssa täytyy pelata ja löytää sopiva pehmeys, että ei pompi liikaa.
Voimansiirto oli hyvä, erittäin tunnokas, mutta silti pehmeä hihnavedon ansiosta, lisäksi poikittain oleva kone tuntui hyvältä, kaasu /Jarru ilmassa sai tapahtumaan ihmeitä.

Seuraavat ajatukset ovat taka-aurauksen lisäys, siiven pienentäminen ja etupäätä pitää saada kallistumaan myös lisää.

-pekka

11
Schumacher / Cat K1 Aero
« : 08.06.15 - klo: 20.47 »
Tällainen auto tuli hankittua ja nyt on jo kasattunakin.
muutama huomio mitä kasauksen yhteydessä tuli huomattua.

- säätöjä löytyy paljon, mm auton leveys säädettävissä
- tukivarsien auraus säädettävissä
- laatu hiilikuituosissa ja alumiiniosissa todella hyvä
- hihnan kiristin+ axis pidempi hihna, niin autossa voi käyttää saddle tai shorty akkuja.
- shortyllä auton saa alipainoiseksi
- moottori pannalla kiinni, niin pystyy auton balanssin säätämään sillä poikittaisessa suunnassa
- tilaa sähköille paljon
- diffien ympärillä olevia suojia voi jättää reilusti pois sisällä ajettaessa=> etu-ja takaylitys pienenee, painopiste laskee

Pistän tietoa miten auto toimii kunhan pääsen radalle.

-Pekka

12
Moro,
ylimääräisiä ruuveja ei paketin mukana tule.
kannattaa heti tilata jonkun valmistajan ruuvisarjoja autoon, niin ei jää ajot kesken, kun ruuvi menee pilalle tai hukkuu.

Mitä auton ohjeisiin tulee, niin ne ovat ihan ok kun osat ovat livenä kädessä. Auto itsessään on todella yksinkertainen ja osamäärä todella pieni.

13
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 08.03.15 - klo: 14.05 »
Moro, tuossa pari viestiä aikaisemmin on mainittuna takalinkin sisäpään kiinnitysosa alumiiniseksi.
säätöjä jos haluat testailla, niin moni ajaa b5 tukivarsilla ja etu iskaritornilla.  Auto itsessään on tosi kestävä ja hyvin säädettävissä vakio varusteillakin ja vastaa säätöihin hyvin. Esimerkiksi balanssia saa hyvin hienosäädettyä camper linkkin sisäpään korkeudella.

T. Pekka

14
Tulokset / Vs: EOS Berlin
« : 31.01.15 - klo: 13.54 »
Tuolta löytyy...
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=18778

-Pekka

15
Kisa ajetaan reedy race formaatilla, joten poikkeaa normaalista merkittävästi.
Kannattaa tutustua kidaformaattiin kisasivuilla, niin tietä miten kisa etenee ja pisteet lasketaan.

T. Pekka

16
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 14.12.14 - klo: 07.59 »
Moro,
auto on kierossa jostakin kohtaa.

1. Tarkista auton rungon suoruus ilman renkaita ja taka sivujousia (huom spurri ottaa maahan todennäköisesti)
2. Tarkista auton etuakselien korkeus maasta kun auto on kiinni pohjastaan suoralla alustalla
3. Tarkista auton painojakauma vasen/oikea
4. Aseta maavara sopivaksi radalle, eteen 3,2...3,5mm taakse ryngon alta 3,2....3,6mm takapukin alla vähän enemmän kuin rungosta. Huomioi, että iskari ei ole liian lyhyt, tai pitkä, että perä pääsee tämän liikkeen tekemään, mutta ei päästä peräämyöskään roikkumaan kun nostat auton ilmaa.
5. Auton ollessa ajovalmiina ilman koria, auto tasaiselle alustalle ja nosta ayton nokkaa meisselin avulla keskeltä runkoa (pohjalevyssä on tidennäköisesti reikä keskikohdassa) säädä taka sivujousia siten, että etupyörät laskeutuvat maahan samanaikaisesti, OLE TARKKA.
6. Tarkasta, että sivujouset eivät ole perus ajoasennossa esijännityksellä vaan että tyhjää on vähän.
7. Tarkasta tämän kaiken jälkeen, että eturenkaasta nostamalla kumpikin pyörä nousee yhtä paljon ilmaan, ennen kuin vastakkaisen puoken rengas nousee.
8. Tarkasta, että kori ei osu renkaisiin tai mattoon ajaessa.


Nämä autot on tarkkoja säätämisen suhteen, joten huolellinen täytyy olla.

Toivottavasti näistä on jotain apua.
t. Pekka k.



17
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 10.09.14 - klo: 18.11 »
Totta tuo sinun kirjoituksesi. Eli jos mittalaitteet olisivat sellaiset, että mittaaminen onnistuu 1000 kertaa samalla tavalla mittaajasta riippumatta, olisi asia toinen, eikä epävarmuystekiöiyä kisapaikalla olisi sen jälkeen kuin yksi, eli itse kisaaja.

18
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 10.09.14 - klo: 17.37 »
Mielestäni todelliset ongelmat ovat juuri aikaisemmin kirjoitetuissa viesteissä olevat mm. mittaustapa ongelmat.
Pyritään mittaamaan siiven korkeus suhteessa katon korkeuteen 0,1mm tarkkuudella ja kuvitellaan, että maailma pelastuu ja kisoista tulee hyvät sen ansiosta. Todellisuudessa 1mm ylitys ei juurikaan ratkaise päivän lopputuloksia.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta silti liiallinen tarkkuuteen pyrkiminen ja niuhottaminen merkityksettömistä asioista ei jätä kenellekkään hyvää maku kisoista/kisa päivistä/ harrastuksesta.

Vaikka kontrolli olisi höllempi kuten ets kisoissa, ei merkittäviä sääntörikkomuksia tulisi esille, selkeät ylilyönnit näkee jo paljaalla silmälläkin.

Siis mielestäni pitäisi keskittyä asioihin, jotka vaikuttavat turvallisuuteen (akku jännitteet) ja MERKITTÄVÄSTI suorituskykyyn (renkaat).

19
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 30.08.14 - klo: 20.48 »
Tulliin menee lähes 100% varmuudella, amainistatuleejahintaa on yli 50€.
Verokannat eri laitteille löytyy tullin nettisivuilta, esimerkiksi ohjaimista ei mene veroa. Vero % on aika pieni todennäköisesti.
Alv 24 % tulee aina kun menee tulliin, eli sillä on suurempi merkitys kokonaisuueen kannalta.

20
Mikäs on, kun kisoissa on noin vähän osallistujia?
Vain 41 on ajanut kierroksia.

21
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 18.08.14 - klo: 07.27 »
Samat koneet ovat hyviä kuin muissakin takaveto crossareissa, eli jos maksimi tehoa hakee, niin 7,0 lankanen on maksimitehoinen, perus nopee olis 8,5 ja jos helppoa ja hiljempaa kulkevaa niin 10,5 tai 13,5 on hyviä. Merkkinä suosittelen Reedyä.


22
Mori,
Siitä syystä tappi eivtule pihalle, koska slipperin jousi on kireellä vielä.
Eli löysää slipperin sininenvmutteri, jonka jälkeen vastapuolen o-renkaan alla oleva tappi lähtee pois helposti.
Tämän jälkeen koko paketti purkaantuu helposti.

T,pekka

23
Kannattaa tarkastaa säädinkohtaisesti miten homna hoituu. Lrp sätimessä esimerkiksi ei tarvitse ottaa johtoa pois, vaan säädintä ei laiteta säätimen katkaisijasta päälle ( pitää varmistaa  että ei vahingossakaan mene päälle, muuten hajoo).
Novakilla ainakin aikoinaan hoitu + johdon poistamisella.

24
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 07.37 »
Hienoa tulosta edelleen nelkussakin. Vielä tänään hyvät vedot, niin saa kaikki mahdollisimnan hyvät finaalipaikat.
Kahvinkeittimestä muistuu hyvin mieleen omat kisamatkat eurooppaan. Syy kaikkeen tähän on todella pitkät erävälit ja halli täynnä ikuisia lapsia (=todella hienoa väkeä).

Tsemppiä kisaan koko porukalle!

25
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 Classic story
« : 19.07.14 - klo: 07.30 »
Pelkästä koneesta pitäisi tulla siisti ja tasainen ääni, ei mitään ylimääräistä. Laita vähän öljyä laakereihin ja katso jatkuuko epämääräinen ääni. Myös sensorivika ( johto tai kone) voi aiheuttaa ylimääräistä ääntä.

Jos magneetti luistaa akselissa on vika aika yllättävä noin laadukkaalta merkiltä ja tänä päivänä. Lämpö mitä äkkiä alkaa syntymään roottorissa, kun  pyörität konetta "helpottaa" akselin luistamista huomattavasti, joten kun kokeilet että luistaako, voisi roottoria vähän lämmittää. Ajotilanteessa se on kuitenkin koneessa kuumimpia osia mitä on.

26
Reikiä joudut todennäköisesti poraamaan runkoon, että palijat sopii paikoilleen. Muovisten palojen koko on akku+3mm+muovin ainevahvuus noin 3mm+3mm. Tuosta voit tarkastaa sopiiko, todennäköisesti sopii.

27
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 18.07.14 - klo: 21.17 »
Kyllä saa ratasdiffin asennettua. Löytyy varmaan rcm:stä.


28
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 16.07.14 - klo: 20.48 »
Todella komeeta suorittamista!
Varokaa että huomenna ei ole tukka kipeä nelkku treenissä.

Onnea kaikille A- finalisteille ja heidän mekaanikoille!


29
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 05.07.14 - klo: 07.23 »
Tuo Aaken 7-8 kuskiä voi hyvinkin pitää paikkansa. Naoto ja Lemieux+joku japanista, niin siinä se sitten on mm finalistit.

-Pekka

30
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.07.14 - klo: 07.19 »
Taitaa olla meisselit vanhat ja kuluneet. Ruuveja aina muistetaan vaihtaa ja ihmetellä, mutta samat avaimet vuodesta toiseen käytössä, niin kummasti nekin kuluu.

-Pekka

Sivuja: [1] 2 3