Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 184572 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #150 : 13.08.09 - klo: 08.31 »
Kuoliko tää touhu sit alkuunsa?  :undecided:

laji kuin laji vaatii sen vetäjän. Ei nää ittekseen synny.
Jerzi

Taitaa CORR-autot olla enemmän meidän alottelijoiden juttu.
Kynnys lähteä kisaamaan on korkea ja järjestämään vieläkin korkeampi.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #151 : 13.08.09 - klo: 08.35 »
Kyllähän noille CORR-autoille löytyy kisoja:
Tammisaari 23.8.: http://rc10.fi/index.php?topic=38569.0
Vaasa 5.9.: http://rc10.fi/index.php?topic=38188.0

Tuonne vaan kaikki CORR-kuskit ajamaan niin nähdään onko luokassa potentiaalia kisaluokaksi myös ensi kesänä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #152 : 13.08.09 - klo: 08.48 »
Kuoliko tää touhu sit alkuunsa?  :undecided:

laji kuin laji vaatii sen vetäjän. Ei nää ittekseen synny.
Jerzi

Taitaa CORR-autot olla enemmän meidän alottelijoiden juttu.
Kynnys lähteä kisaamaan on korkea ja järjestämään vieläkin korkeampi.

Kisoissa on tuhat kertaa kivempi olla kuin treeneissä,usko minua. Minuakin jännittää edelleen vaikka olen yli 20 vuotta ajannut kisaa näillä, viimeksi viime viikonloppuna kuusankoskella oli semmoiset hermopelit päällä että oikein hirvitti ajaa noita pikku autoja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #153 : 13.08.09 - klo: 10.27 »

Kisoissa on tuhat kertaa kivempi olla kuin treeneissä,usko minua. Minuakin jännittää edelleen vaikka olen yli 20 vuotta ajannut kisaa näillä, viimeksi viime viikonloppuna kuusankoskella oli semmoiset hermopelit päällä että oikein hirvitti ajaa noita pikku autoja.
Jerzi

Uskon. Kynnys osallistua vaan on korkea... Jos ensin saisi auton pysymään radalla...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #154 : 13.08.09 - klo: 11.20 »

Kisoissa on tuhat kertaa kivempi olla kuin treeneissä,usko minua. Minuakin jännittää edelleen vaikka olen yli 20 vuotta ajannut kisaa näillä, viimeksi viime viikonloppuna kuusankoskella oli semmoiset hermopelit päällä että oikein hirvitti ajaa noita pikku autoja.
Jerzi

Uskon. Kynnys osallistua vaan on korkea... Jos ensin saisi auton pysymään radalla...

Väärä asenne heti alkuun. Ei kukaan siellä kisoissa morkaa jos se menee laitoja pitkin. se tulee menemään laitoja pikin vaikka olet huippukuski.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #155 : 13.08.09 - klo: 11.25 »
Vaasaan vaan mukaan ajamaan 5.9 CORR-autoilla. Näillä näkymin pari hullua lähtee Slashiä piiskaamaan. Vaikka ei osata ajaa näillä kuin maailmanmestarit. :lol:


Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #156 : 13.08.09 - klo: 21.26 »
Sain hankittua pojalleni Slashin, jota ajateltiin tulla myös ulkoiluttamaan 5.9. Vaasaan. Täytyy hieman treenata ennen kisoja, jotta ei tarvitse pojan hävetä isäänsä joka paikassa.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #157 : 13.08.09 - klo: 21.45 »
Sain hankittua pojalleni Slashin, jota ajateltiin tulla myös ulkoiluttamaan 5.9. Vaasaan. Täytyy hieman treenata ennen kisoja, jotta ei tarvitse pojan hävetä isäänsä joka paikassa.

Tuo on väärä asenne mitä me hiukan kokeneemmat tuntevat teitä kohtaan(ei siellä tarvitse missään nimessä hävetä). On hienoa saada uusia harrastelijoita (ikää katsomatta) kisoihin mukaan koska se on tämän lajin suola. Ja se piristää nostajaa kuin on niin paljon nostettavaa kuin nuo aloittelijat ajavat.
Joten sekaan vaan, aina on se joku on aina viimeinen ja aina joku voittaa.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #158 : 04.10.09 - klo: 21.41 »
http://rc10.fi/index.php?topic=40382.0

Rata sopii Slashille hyvin, näyttävää piiitkää luisua ja pomputtelua. Hypyistäkin selviää.
Loistava mahdollisuus kokeilla kilpailemista kunnon radalla.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #159 : 07.10.09 - klo: 18.39 »
Hei! Missäs kaikki corr auton omistajat luuraa? Ilmottautumisia,että saadaan kunnon rähinät pystyyn!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #160 : 12.10.09 - klo: 18.22 »
Ovatkos kaikki jo myyneet autonsa pois,kun ei aiheesta enää keskustella?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #161 : 12.10.09 - klo: 20.21 »
Mä myin. Oli pikkupojalle vähän liian vaikee ajaa ulkona. Neliveto tuli tilalle.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #162 : 12.10.09 - klo: 22.18 »
Kyllä luulisi että jossain vaiheessa muitakin ilmaantuu mukaan.
Toivottavasti kerhokisoissa luokkaa ajatetaan, vaikka ei porukkaa kamalasti ilmaannu paikalle. Aikaa se vaatii.. ehkä :roll:

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #163 : 12.10.09 - klo: 22.22 »
itse olen mukana heti kun kisat rantautuu hieman lähemmäs turkua :undecided:
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #164 : 12.10.09 - klo: 23.03 »
Taitaa olla täysin kuollut idea tämä Corr luokka? 
« Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo: 23.15 kirjoittanut atarauskis »
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #165 : 12.10.09 - klo: 23.38 »
Täysin aloittelijana (ja selkeästi lähempänä 40 kuin 30 ikävuotta) minusta ainakin olisi kiva osallistua johonkin "romuralli" luokkaan jossa meno on enemmän sellaista ryysimistä ja taktikointia järkevillä nopeuksilla kuin tarkkojen ajolinjojen hakemista. Eikä haittaisi että sama auto toimisi pihasudittelussa myös että sitä oppisi myös ajamaan vaikkei radalle aina ehdikään.

Pyöriikö tämä (suomessa) aloitteva luokka edelleen täysin Slashin ja SC10 ympärillä vai onko muita varteenotettavia runkoja? Ja onko uusi nelikkoslässi sääntöspeksissä vai takatuupparipakko? :)

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #166 : 12.10.09 - klo: 23.55 »
Olet asian ytimessä vaizki :laugh:
Romurallia ja hauskanpitoa pitääkin olla.
Varsinaisesti takavedot valitettavasti voisi kelpuuttaa, koska nelikolla aloittelijakin vetelee ohi hyvinkin pian ja sitten kaikki ajaisivat 4wd:llä, että pärjää :undecided:
Tällöin voisi unohtaa kokonaan ns. CORR merkityksen ja luoda jokin muu luokka nelikoille suoraan.


itse olen mukana heti kun kisat rantautuu hieman lähemmäs turkua :undecided:

Pidetään tuo mielessä, jos Raisua järjestää CORR kilpailuita ensivuonna ulkoradalla.
Meillä on jonkinlainen rata Raisiossa ja olemme todenneet sen toimivan näille "jokkis autoille"
kuvia tuolla. http://nikanoracing.pictures.fi/kuvat/Raisua/
 

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #167 : 13.10.09 - klo: 00.13 »
Ens vuonan meikäläinenkin vois tulla slashia näyttämään johonkin, mikä sijaitsee kohtlaisen lähellä loimaata. Jos sitä siihen mennessä olis oppinut ajamaan :). Ilmeisesti osallistujia on joka tapauksessa vähän ja kisat kestää kaunako (tunnin vai niinkään kauaa?)? Lähinnä hakusessa se, että lähteäkkö ajamaan montaa sataa kilometriä vartin pyrähdystä varten.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #168 : 13.10.09 - klo: 00.25 »
Onhan se totta, jos luokkia on monia kerhokilpailussa ja ajaminen siksi rajoittuu pieneksi.
Pelkässä CORR kisassa puhutaan sitten jo hyvinkin pidemmistä ajo määristä, joten ei sitten sen puolesta tule "turhaa" reissua :smiley:


Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #169 : 13.10.09 - klo: 00.30 »
Olet asian ytimessä vaizki :laugh:
Romurallia ja hauskanpitoa pitääkin olla.


itse olen mukana heti kun kisat rantautuu hieman lähemmäs turkua :undecided:

Pidetään tuo mielessä, jos Raisua järjestää CORR kilpailuita ensivuonna ulkoradalla.
Meillä on jonkinlainen rata Raisiossa ja olemme todenneet sen toimivan näille "jokkis autoille"
kuvia tuolla. http://nikanoracing.pictures.fi/kuvat/Raisua/
 


Ai että tuo ois kyllä kiva jos saatais tähän lähistölle (Salossa asustelen) moista kisaa aikaseks!! Ite oisin kypällä mukana, vaikka ajotaidosta ei oo tietookaan!
Autohan on vielä hankkimatta, mutta josko tässä talven/kevään aikana sais moisen hommattua, Slashia kun olen kuolannut jo pitkään...
Pitänee vissiin laittaa osa nykyisistä leluista myyntiin :/
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #170 : 13.10.09 - klo: 00.45 »
En minä sitä sano että takavetopakko on huono asia, pelkkää plussaa vaan että autot on halpoja ja simppeleitä eikä niihin kannata lisätä hirveästi tehoja puhumattakaan että olisi juuri se yksi sikahintainen sähkökombo jolla on mahdollisuudet voittoon.

Mutta onkos jossain ajantaisainen yhteenveto noista säännöistä joita täällä ollaan sovellettu tähän luokkaan?

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #171 : 13.10.09 - klo: 01.41 »
Onhan se totta, jos luokkia on monia kerhokilpailussa ja ajaminen siksi rajoittuu pieneksi.
Pelkässä CORR kisassa puhutaan sitten jo hyvinkin pidemmistä ajo määristä, joten ei sitten sen puolesta tule "turhaa" reissua :smiley:


Tuohan on vaan plussaa. Luulin, että tyyliin 10-15 kierrosta ja thäts it. Jos niitä kisoja ens vuonna tulee tosiaan tänne turun suuntaan niin kyllä ite varmaan tuun pilaaman teidän keimit tolla 6900kv koneella kun meen pisin seiniä/mettiä. Pitäis tuonkin jäähdytys olla vihdoin kunnossa kun on alukoppaa ja jäähdytys ripaa tuplatuulettimilla :) ja varmuuden vuoksi vois ottaa varikon viereen 10l saavin vettä ja viskata auton päälle aina joka viidennellä kerroksella  :laugh:

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #172 : 13.10.09 - klo: 03.18 »
Mutta onkos jossain ajantaisainen yhteenveto noista säännöistä joita täällä ollaan sovellettu tähän luokkaan?

No nyt on ROAR laatinut säännöt näillekin autoille...

Linkki

- Renkaat kokonaan peittävä kori
- 17.5 hiiletön tai 27T hiilellinen
- 2S 7.4V LiPo tai 7.2V 6 cell NiMh


Kuten monessa paikassakin on ollut keskustelua moottorin rajoituksesta, sitä ei ole mielestäni järkevää noudattaa. Kuten ei ole noudatettukaan kerhokisoissa.
Olisi se typerää vaihtaa kone löysään ja sitten vaihtaa treeneihin takaisin "huvituskone" :tongue:
Loppujen lopuksi mm. meidänkin radalla on periaatteessa ihan sama, ajaako 4.5t taikka 8.5t:llä. Uskon että moni tähän kommentoi välittömästi, mutta ennemmin ajan 35-40min rataa ympäri 8.5T koneella, kuin 4.5T koneella 20min. :undecided:
Saa siinä sekunnin parannettua, mutta lipot tyhjenevät sitten jo vauhdilla.

Rengas sääntöä on hyvä noudattaa. Ei tule mitään trukin renkaita taikka M8 sovelluksia käytettyä. Tämäkin pitää sen skaalan oikeana ja pito haetaan samalta pohjalta kuin kaikki muut. Ei missään muussakaan virallisessa luokassa sovelleta eri skaalaisesta autosta renkaita. :cheesy:

Ja koska ei virrallisesta kilpailusta ole kysymys Suomen kamaralla, kerhokilpailun järjestäjät asettavat säädökset parhaalla katsomallaan tavalla, joten maalaisjärjenkäyttö lienee sallittua vähäisen harrastajakunnan ajattamiseksi.


Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #173 : 13.10.09 - klo: 09.20 »
Espoossa ajettiin todella löysillä säännöillä. Ja hyvä niin. Enemmän kuskilla oli merkitystä kun autolla. MikkoL kiusasi vakio Slashillä harjatonta SC10:iä eli ei tää tehoista paljoakaan ole kiinni. Corr-renkaat ja autot ja ei kun kisaamaan.

Onko niin että näitä autoja ostavat lähinnä aloittelijat kuten minä? Luulisi että jos kokeneemmilla kuskeilla corr-autoja olisi niin olisi kisojakin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #174 : 13.10.09 - klo: 09.30 »
Luokka kuin luokka vaati sen kylähullun joka vie lajia eteenpäin ja sitä vissiin teillä ei ole.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #175 : 13.10.09 - klo: 10.18 »
Totta. Kylähullun paikka vapaana  :smiley:
Kisaaminen näillä autoilla on oikeasti hauskaa.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #176 : 13.10.09 - klo: 10.24 »
Pitää pitää triidi pinnalla jos joku hullunpaperit saanut sattuisi ostamaan corr auton ja lähtisi potkimaan muita persuksiin.

Sanotaan nyt näin, että ite ainakin olen valmis osallistumaan kisoihin jos ne on 300km päässä Loimaasta (tampereelta turkuun päin 100km) ja ne kisat kestää ainakin about puolpäivää. Ei oikeen lyhkäsemmän ajan takia viite ajaa pitkiä matkoja.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #177 : 13.10.09 - klo: 10.35 »
Yhdestä kylähullusta ei paljon apua ole, mutta kun niitä on useampia siitä voikin tullakin jotain..

Onko niin että näitä autoja ostavat lähinnä aloittelijat kuten minä?

No ainakin nämä kylähullut täällä harrastavat ja ovat harrastaneet muitakin autoja useamman vuoden.
CORR on kuitenkin tapa rentoutua, koska ei vaadi mitään ihmeellistä panostusta ja hauskan pidosta lähinnä omalla kohdallani onkin vain kysymys.
Mitä edelleenkin noihin moottoreihin tulee, ulkona onkin sitten ihan toinen juttu kun vauhdit kasvaa. :laugh:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #178 : 13.10.09 - klo: 11.17 »
Yhdestä kylähullusta ei paljon apua ole, mutta kun niitä on useampia siitä voikin tullakin jotain..

Onko niin että näitä autoja ostavat lähinnä aloittelijat kuten minä?

No ainakin nämä kylähullut täällä harrastavat ja ovat harrastaneet muitakin autoja useamman vuoden.
CORR on kuitenkin tapa rentoutua, koska ei vaadi mitään ihmeellistä panostusta ja hauskan pidosta lähinnä omalla kohdallani onkin vain kysymys.
Mitä edelleenkin noihin moottoreihin tulee, ulkona onkin sitten ihan toinen juttu kun vauhdit kasvaa. :laugh:

No me vedettiin Jonnin kanssa uusi sarja hatusta viime keväällä ja katso missä ollaan nyt VTR sarjan kanssa.
Se kuin ei ole paljosta kiinni.
Perustelkaa miksi luokka on hyvä ja laittaa videoita ja kuvia ja hyvät säännöt ja olkaa aktiivisia.
Ei se auta että täällä ihmetellään missä autot ja kisat ovat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #179 : 13.10.09 - klo: 11.20 »
Tää on taas niin tätä...Osallistukaa niihin kilpailuihin joita järjestetään, tai järjestäkää itse kilpailu! Viikonloppuna olleeseen Espoon sisäkisaankin näytti ilmoittautuneen 5 autoa, kun yllä olevassa topicissa useampikin kaipailee niitä kisoja.

Nettipuheet on suuria, teot vaan puuttuu...