Kehveli: pura autosta muovinen ja alumiininen skidplate pois niin että pohjasta näkyy diffin iso ring gear.
Sitten lukitse diffin pinioni/bevel gear paikoilleen, viritä kamera ja ota kuvaa kun liikkuttelet ratasta edes takas, katsotaan että onko ne välykset kunnossa.
Tein ite tuossa just remppaa diffeihin uudet soosit 50k ja iskarit purettiin kokonaan, pestiin ja putsattiin partikkeleista, edelliset iskarit meni pilalle kun oli liian kauan huoltamatta ja partikkelit pääsi hiomaan männän ja iskarin rungon välissä ihan karheaksi sen tuubin. Eipä se olekaan tuo bajan öljy silikoniöljyä vaan purkissa lukee petroleum oil, siksi siinä värikin on rusehtava. mutta ihan ok tuntuu toimivan. 100cc pullon saa samaan hintaan kuin 60cc pullon silikoniöljyä, mainittava säästö vuositasolla.
Samalla huomasin että kuluu ne diffikotelot sittenkin, tai venyy, tai siis painuu kasaan laakerin kohdalta.
Onneksi tänään tuli chigacon naapuripitäjästä 3 diffiboksia á 2,99USD :) kiva säästö siinäkin.
Suunnittelin tuossa että jos tulevat bisnes äfäärit menee putkee niin rebuildaan koko vehkeen, alzalta alumiinia ja uudet muovit ympäriinsä. Ehkä jotain muitakin kivoja päivityksiä.
Edittiä edittiä: Kehveli, tuolta kaupasta saat erikseen niitä 9t rattaita, Dollarhobbyz. Kaksi viikkoa kesti toimittaa mulle nuo boksit sitten kun matkaan lähtivät
http://www.ebay.com/itm/HPI-Savage-XL-5-9-9T-PINION-BEVEL-GEAR-BEARINGS-differential-diff-104246-/370782706731?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item56545f1c2b