Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099827 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3360 : 05.12.13 - klo: 21.20 »
Iloinen sun puolesta kun saat paremmat hexit.. ei tarvii ens kesänä enää sun hexejä ja renkaita etsiä pitkin Petikkoa  :wink:
Juu ei tarvii enää niitä heksoja sitten keräillä  :laugh:. Heksat tulee kivana bonuksena mut suurin ilo ja hyöty tulee noista jykevimmistä vetareista  :cool:. Ehkä tän modauksen ja Flm:n UHB-bulkkien myötä uskaltaa jo käydä miettimään 6s powereita.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3361 : 05.12.13 - klo: 21.33 »
Tosi hyvä päivitys kyllä. Monihan on näin tehnyt tuolla rapakon takana. Mitäs nää makso suhteessa RPMiin ?
42,90€ /2kpl :angel: :shocked: :tongue: (X2) eli nuo heksat tulee myös mukana. Olen etsiskellyt näitä jonnin aikaa ja mistään ei ole löytynyt kun näiden valmistus loppui  loppukeväästä. Ei tarvinnut miettiä kahta kertaa kun löysin nämä viimeiset  http://www.rc-race-shop.de -liikkeestä. Kallis liike, normi RPM-axle carrierit 39,90€  :shocked:.
 Jep, kalliit oli mutta näiden ansiosta saan vielä isommat laakerit carriereihin, vahvemmat vetarit, paremmat heksat ym. :cool:. Saa nähdä minkälaisilla hinnoilla näitä rupeaa joskus ebayhin putkahtelemaan..

Itse löysin nopealla kuukeli haulla tommosen paikan, jossa tuo setti vain 35$: http://comparerc.com/#!/search?q=tekno-rc-axle-carriers-w17mm-adapters-1c4e8
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3362 : 06.12.13 - klo: 00.02 »
Tosi hyvä päivitys kyllä. Monihan on näin tehnyt tuolla rapakon takana. Mitäs nää makso suhteessa RPMiin ?
42,90€ /2kpl :angel: :shocked: :tongue: (X2) eli nuo heksat tulee myös mukana. Olen etsiskellyt näitä jonnin aikaa ja mistään ei ole löytynyt kun näiden valmistus loppui  loppukeväästä. Ei tarvinnut miettiä kahta kertaa kun löysin nämä viimeiset  http://www.rc-race-shop.de -liikkeestä. Kallis liike, normi RPM-axle carrierit 39,90€  :shocked:.
 Jep, kalliit oli mutta näiden ansiosta saan vielä isommat laakerit carriereihin, vahvemmat vetarit, paremmat heksat ym. :cool:. Saa nähdä minkälaisilla hinnoilla näitä rupeaa joskus ebayhin putkahtelemaan..

Itse löysin nopealla kuukeli haulla tommosen paikan, jossa tuo setti vain 35$: http://comparerc.com/#!/search?q=tekno-rc-axle-carriers-w17mm-adapters-1c4e8
tuo linkki(t) vie amainhobbiesiin sekä towerhobbiesiin.. ei niitä siellä enää ole.. Mut jos jossain noihin törmää niin kannattaa ostaa pois.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3363 : 06.12.13 - klo: 00.58 »
Niinpäs näköjään viekin. Luulin tota kaupaksi mut eipä olekkaan :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3364 : 06.12.13 - klo: 07.55 »
Tolla "image" kuvakkeella saa upotettua.. eli linkki vaan [img.]http://tähän kuvan osoite[/img.] väliin... paitsi ota pisteet pois  :smiley:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3365 : 06.12.13 - klo: 11.20 »
Ok, kiitos!. Olen joskus tuolla "image" jutulla yrittänyt laittaa kuvia omalta koneelta mut en onnistunut millään.
 Eli tuohon image hommien väliin www-osoite?.. Ei siis mitään oman koneen hakemistopolkua mistäkuva löytyy?.
 Eliks kuva/t pitää uploadata jonnekkin sivustolle ja linkittää sit sen osoite?  :roll:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3366 : 06.12.13 - klo: 15.21 »
Joo.. noiden pitää olla jollain nettisaitilla. Sen takia kandee joku photobuketti tai vastaavanlainen paikka minne voi kuvia laittaa availla  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3367 : 07.12.13 - klo: 17.20 »
Lumi tuli eli tässä nyt sitten ne mun ostokset, joista kauan aikaa sitten puhuin eli talvirenkaat kahteen autoon. Tänään otin testit ja kyllä nyt maxxi nostaa keulaa mukavasti, eikä pito lopu kesken paitsi sivusuunnassa :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3368 : 07.12.13 - klo: 18.16 »
Kyllä noilla pitäs eteenpäin päästä  :cheesy:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3369 : 07.12.13 - klo: 19.14 »
Tähän vielä kertaukseksi tarkat painot "kuivista" osista  :wink:

E-Maxx (TRXn mukaan joka ilmeisesti on Nimh:ien kanssa): 4360g
Vakio E-Maxx ilman renkaita: 3082g

Vakio renkaat: 1278g
Big Joet: 1496g

Oma auto (FLM alusta, FLM UH Bulkit, FLM Skidplatet, RPM tukivarret, 1x Futaban servo, Big Boret, TRX aluvetarit): 3400g
Oma auto yhteensä: 4896g

Eli hieman se tuosta täysin vakiosta nousee mutta kestävyys nousee myös aika dramaattisesti ja puhutaan nyt kuitenkin noin 500-600g joka ei tällaisessa 1:8 autossa vaikuta juuri mihinkään Castlen 2200kv moottorilla. Toki varmaan huiput tippuu vähän mutta ei tällaisella mitään speed runeja ajetakkaan..

Tänään illalla värkätään auto loppuu ja tehdään myös eka versio tuosta pohjapanssarista lähinnä mittojen takia.. Radiot vielä uupuvat kyydistä mutta eiköhän nekin saada matkaan tässä lähemmäksi joulua. Vielä on toinen lämpösensori hakusessa, että saa myös otettua tuolta ESC:ltä lämmöt..

Ja teetettävää pohjapanssaria odotellessa..  :smiley:

Nyt kun aloin omaa autoa purkamaan niin sain nuo tarkat painot mitattua eli:
renkaat HPI Goliath 1800g
Tai Trencher X:ät 1560g
Kori 220g
Akut 5s Graupner 575g
Tai 5s Turnigy 545g

Oma auto, ilman renkaita ja koria sekä akkuja. (alu tukivarret, titaani etupanssari, 3mm rst taka ja keskipanssarit, alubulkit edessä, 8mm alu iskaritorni, aluiskarit, 88mm pitkä 1600kv kone, MIP TERÄSvetarit takana, alu koritolpat, 10mm paksu alu puskuri, alu hexit ja alu chassis bracet): 4215g

Ajokunnossa auto painaa siis Goliatheilla ja Turnigyillä yhteensä: 6780g
Jonkin veraan on paino lissäntynyt edellisestä mittauksesta:

Mun E-Maxx paino tyhjänä (ilman akkuja ja koria) 5073g
painoa tulee ainakin siitä että kaikki tukivarret on alua, runkopalkit on alua sekä taka ja keski ponjapanssarit ovat 3mm rosteria.

EDIT: kori painaa 138g eli auton paino korin kanssa 5211g + akut noin 560g.
« Viimeksi muokattu: 07.12.13 - klo: 19.19 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3370 : 08.12.13 - klo: 20.29 »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3371 : 08.12.13 - klo: 20.46 »
Hmm..  :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=5oPH42LwvqY#t=161

Selvä. On niitä leluja moneen lähtöön;) Kyllähän tuo ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa ja kohtuu toimivaltakin joo..

Eniten häiritsee tuossa videossa se skeittipuisto testi jossa se yrittää ajaa ympyrää... Huono kuski ja/tai tarkoituksella pistää sen spinnaamaan.. Itse ainakaan en noin huonosti ajaisi tolpan ympäri ympyrää... Kukin voi vetää oman johtopäätöksensä tosta mutta itseä häiritsi :/

Mcly: Millos hankit tommosen että pääsee testailee sitä  :roll: :grin:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3372 : 08.12.13 - klo: 21.37 »
Tere,

Ajattelinpa lopulta tänne jotakin kirjoitella, enempi ollut vain tällä foorumilla lukumiehenä.
Itselle kun on nämä RC-autot taas tulleet taas kuvioihin oman jälkikasvun myötä.

Vanhemmalla 7v. pojalla tuollainen Grave digger.



Nuoremmalla 5v. taasen sitten Son Uva



Molemmat autot varustettu valoilla ja wheeliebarilla.

Sitten tietty itsekkin piti hankkia, joku ajettava kun ei millään jaksa vieressä seisoa ja katsella :laugh:

Niinpä pienen nettiselailun jälkeen löytyi käytetty E-Maxx 3903 harjallisilla moottoreilla :embarrassed:
Paketti oli lähes käyttämätön ei naarmun naarmua missään ja hintakin oli ihan ok, verrattuna uuteen.
Auton mukana tuli RPM:n pohjapanssarit sekä etu- ja takabulkit (toivottavasti termit osuvat oikeaan), pikalaturi ja pikkaisen ylimääräisiä lisävarusteita.




Tämän foorumin kautta tuli hankittua käytettynä uuden veroiset renkaat ja vanteet.
Kiitokset nimimerkille Varg.
Tietenkin 17 mm hexit piti hankkia.
Kuvissa jo saanut hiukan kyytiä.



Uusi koppakin tuli tilattua..



En tiedä onko kyseinen koppa johonkin "muun" mallin E-Maxxiin, mutta jää hiukan lyhyeksi etu- ja takapäästä. Mutta eiköhän tuolla saa pahimman näpräysinnostuksen laantumaan.




Mutta sitten itse asiaan eli nälkähän se kasvaa syödessä ja nyt tullut pieniä takaiskuja ajaessa.
Ensin hajosi takakardaanin takimmainen osa. Akselin tapin vierestä oli vääntynyt poikki(liekkö paremmat renkaat syynä).
Tämä ongelma korjaantui uudella osalla.


Heti korjauksen jälkeen 2 min ajon jälkeen hajosi sitten hiukan enemmän.
Pienen hypyn jälkeen alas tulossa auto käyttäytyi ihan normaalisti, mutta heti miten eturengas alkoi lenkottaa.
Tukivarsi oli irronnut Steerin blockista, blocki murtunut, ohjaustanko (toelink) mennyt poikki ja kiinnike murtunut.





Tarkoituksena olisi joskus tulevaisuudessa päivittää autoa harjattomalla moottorille yms. kilkeillä.
Nyt olisi kiva saada vinkkejä millaisia osia kannattaa lähteä tilailemaan, ettei tarvitsisi mennä hanuri edellä.

Itse ajattelin hankkia teräksiset kardaanit ja vetarit sekä paremmat ohjausvarret 5141R/5131R.
Steering blockiksi tarvitaan hyviä ahdotuksia.

Onko muuten olemassa 17 mm hexejä, jotka levittävät hiukan raideleveyttä / vanteen ET:tä.
Nyt näyttää siltä, että kyseisellä rengastuksella vanne hiertää rankaat käännettynä tuohon ohjausvarteen.
Toinen vaihtoehto tietty koneistaa hiukan vanteen reunuksesta pois.



Myös tarvittavia osia saa tarjota jos nurkissa tarpeettoma lojuu :roll:

J-P




« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 21.41 kirjoittanut jpmp »

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3373 : 08.12.13 - klo: 21.46 »
Jpmp: Ensinnä.. yllätyin että olet saanut ohjaustangon menemään poikki  :huh:

Mikäs on miehen budjetti päivittelyssä..? Helposti saat 200e katoamaan alumiinisiin bulkkeihin ja parempiin diffeihin + roinaan... Kokemuksella ^^ Saat myös helposti katoamaan 200e ostamalla suomesta. Vastaile tohon budjettiin vähän niin listaan sulle mitä itse ostaisin/olen ostanut.  :wink:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3374 : 08.12.13 - klo: 21.55 »
No sanotaan, että tuo budjetti on tietysti rajallinen, mutta ei nyt ihan sentin päälle mennä.
Pari sataa voisi olla ihan OK.
Ja saahan noita tilailla sitten erikseen niin ei karralla köyhdy kamalasti ja hallitus ala narista:roll:

Eli järkeviä ehdotuksia, mitä kannattaisi pitkällä jouksulla tilata.

En oikein innostu siitä, että nyt tilaisin jotain joka ei sitten sovi tulevaisuuden suunnitelmiin tai hajoaa taas heti alkuunsa.
Autolla on tarkoitus pitää lähinnä "hauskaa" eli osien ei välttämättä tarvitse olla mitään "hipo hipo pro" tavaraa, sellaista kestävää ja järkevää.

J-P

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3375 : 08.12.13 - klo: 22.23 »
No sanotaan, että tuo budjetti on tietysti rajallinen, mutta ei nyt ihan sentin päälle mennä.
Pari sataa voisi olla ihan OK.
Ja saahan noita tilailla sitten erikseen niin ei karralla köyhdy kamalasti ja hallitus ala narista:roll:

Eli järkeviä ehdotuksia, mitä kannattaisi pitkällä jouksulla tilata.

En oikein innostu siitä, että nyt tilaisin jotain joka ei sitten sovi tulevaisuuden suunnitelmiin tai hajoaa taas heti alkuunsa.
Autolla on tarkoitus pitää lähinnä "hauskaa" eli osien ei välttämättä tarvitse olla mitään "hipo hipo pro" tavaraa, sellaista kestävää ja järkevää.

J-P

(en lähde lupailemaan että linkeistä löytyy parhaimmalla hinnalla mutta ainakin kohtuu hinnalla :))

1: Alumiiniset bulkheadit. Esimerkiksi Integyltä saa.. http://www.ebay.com/itm/Integy-T3872S-Aluminum-Front-Bulkhead-Set-T-Maxx-E-Maxx-3906-4909-4910-/301024955238?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item46167c4b66 Sitten siihen vielä toiseen päähän alu bulkit.. 20-30e tuntuis noiden hinta olevan per pää.

2:RPM: Panssarit sulla jo onkin:) Hienoa! Rpm ripustukset. http://www.ebay.com/itm/RPM-80942-True-Track-Rear-A-Arm-Conversion-Black-T-Maxx-3-3-New-/291012181077?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item43c1ad7c55
http://www.ebay.com/itm/T-E-Maxx-3-3-Suspension-A-Arm-Front-or-Rear-by-RPM-80462-/310771991587?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item485b744423http://www.ebay.com/itm/RPM-80582-Axle-Carriers-Steering-Blocks-Revo-T-Maxx-2-5R-3-3-E-Maxx-16-8-Slayer-/380747552833?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item58a6529841

 Näiden kanssa tarvitset myös nämä : http://www.ebay.com/itm/Traxxas-Suspension-Hinge-Pin-Set-E-T-Maxx-4939x-/331022687828?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d127d5e54
tai http://www.ebay.com/itm/Integy-T3719-Evolution-3-Evo-3-Evo3-Suspension-Pins-8-E-Maxx-New-/350922385914?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item51b49aa9fa NÄistä en tiedä kyllä sanoa ovatko hyviä.. ei tietoa onko kukaan noita kokeillut. Itsellä käytössä traxxaksen omat pinnit.

3:Traxxakselta teräksiset vetarit/kardaanit kyllä. MIP vetarit pitäisi olla myös hyvät, mutta niillä enempi hintaa.. (s.heinonen voi enemmän tarinoida niistä jos haluaa) http://www.ebay.com/itm/Traxxas-5151R-Center-Driveshafts-Front-Rear-2-E-Maxx-/390640893753?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5af402ff39
http://www.ebay.com/itm/Traxxas-5451R-Steel-Driveshafts-Drive-Shafts-w-OptiDrive-CVD-E-REvo-Mamba-5608-/380695390887?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item58a336aaa7

(4: Parempi servo. Viim kun orkkis servo hajoaa)

Tuossa nyt oma top 3.. Tosiaan yritin pistää powerhobbystä noita linkkejä, koska itsellä sieltä vain hyviä kokemuksia. Toki voit löytää halvemmallakin kaikki nuo. Pitipähän jostain linkit pikasesti repästä.

Pitkän päälle sanoisin että osta FLM bulkheadit+diffikotelot jotka ovat siis yhtenäiset flmn kamoissa...
http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM17750&cat=15
http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM18750&cat=15
Hieman skrollaat täällä sivuja taaksepäin niin näet kuvia niistä+flm rungosta. FLM kamoja vähän vaikeampi saada järkevään hintaan..
FLM diffi/bulkki setti uskoakseni maksaa itsensä kyllä takaisin aika nopeasti.




edit. Harjattomat sähköt myös ajallaan. Joko Castlen mamba rompetta tai hobbywingin sensorillista settiä. Itse jos olisin ostamassa harjattomia sähköjä maxxiin ostaisin ehdottomasti sensorillisen setin hobbywingiltä.

No toivottavasti tuosta jotain saa selvää.. (Mcly ja muut: iskeppäs oma mielipide/neuvo ettei täysin meikän horinoiden mukaan osteta päivitys kamppeita:laugh:)
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 23.02 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3376 : 08.12.13 - klo: 22.38 »
Kiitos ja kumarrus.

Noista oli suuri apu.
Ensiksi täytyy tilata nuo välttämättömimmät osat, että pääsee taas ajelemaan.
Toki järkeväähän se olisi tilata noita hieman isommassa kasassa.

Itse viimeksi 80-luvulla ollut oikeastaan tekemisissä näiden RC-autojen yms. kanssa niin tuntuu tuo maailma muuttuneen niistä ajoista :shocked:

Tätäkin topiccia aika paljon olen selaillut ja lueskellut, mutta aina ei oikein ole päässyt selville, että mikä sopii omana autoon ja mikä olisi kannattava ostos.

Mutta eiköhän tässäkin asiassa päästä eteenpäin.
Tuntuu tulevan aika hyviä ehdotuksia, tulee vaan se valinnan vaikeus.

J-P
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 22.46 kirjoittanut jpmp »

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3377 : 08.12.13 - klo: 22.59 »
Kiitos ja kumarrus.

Noista oli suuri apu.
Ensiksi täytyy tilata nuo välttämättömimmät osat, että pääsee taas ajelemaan.
Toki järkeväähän se olisi tilata noita hieman isommassa kasassa.

Itse viimeksi 80-luvulla ollut oikeastaan tekemisissä näiden RC-autojen yms. kanssa niin tuntuu tuo maailma muuttuneen niistä ajoista :shocked:

Tätäkin topiccia aika paljon olen selaillut ja lueskellut, mutta aina ei oikein ole päässyt selville, että mikä sopii omana autoon ja mikä olisi kannattava ostos.

Mutta eiköhän tässäkin asiassa päästä eteenpäin.
Tuntuu tulevan aika hyviä ehdotuksia, tulee vaan se valinnan vaikeus.

J-P
Onhan nää pelit ja vehkeet vähän muuttunut.. Valitse sen mukaan mikä tuntuu omalle lompakolle kohtuulliselta..
+ Mikäli haluat auton orkkis kamaa tilata, tilaa http://www.dollarhobbyz.com/servlet/Categories?keyword=e+maxx Toki joutuu odottelamaan yleensä sen +-2vkoa(sitä se on ulkomailta tilatessa) mutta hinnat on ollut parhaimmistoa!
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3378 : 09.12.13 - klo: 02.11 »
Ensinnäkin MIPit olleet ainakin tähän asti hyvä, pyörivät äänettömästi, universal nivelen ansiosta mahdollistavat jyrkän pyörimis kulman = korkea maavara.

Nuo STruckin linkittämät Integyn bulkit ei välttämättä ole kovin hyvät koska niissä on tuommoiset kevennykset, parempi vain ostaa kympin kalliimmat umpinaiset bulkit: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8920&p_catid=144#.UqUKKfRdU0I
Tai sitten Integyn takoalumiinista koneistetut bulkit eivät voi olla huonot ja näyttävätkin järeiltä: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8510&p_catid=29#.UqUPIPRdU0I

En väitä että RPM olisi huono mutta siltä ei esim saa sellaista "Universal" iskari tornia jossa on paljon kiinnitys vaihtoehtoja, vaan RPM tornissa on vain yksi kiinnitys kohta. Siksi kannatan alu iskari torneja ja myös oma mielipide on se että RPM iskari tornin kanssa voi jousien tangot taipua helpommin koska itse torni joustaa.
RPM tukivarret/ripustekset on hyviä mutta ei alumiinisetkaan huonoja ole kunhan ostaa/tekee kerralla tarpeeks järeet.

Ohjaus paloja (steering block) ei välttämättä tarvi heti RPM:ltä tai Integyltä ostaa sillä itellä ollu takana samat blockit jo viis vuotta, eli kokeile nyt vielä Traxxasin orkkis blockia, jos sekään ei kestä niin päivitä sitten parempiin. RPM/Integy palat on kuiten yli tuplaten kalliimmat kuin orkkikset :wink:

Oma etu kokoonpano:
Integyn alumiiniset bulkheadit
Integyn alumiiniset (järeät) ylätukivarret
Itse koneistetut alatukivarret
8mm umpinainen vesileikattu alumec iskari torni
Big Bore iskarit
Integy titaani pohjapanssari
RPM pohjapanssarin pohjapanssari
Vetarit tulossa teräksisinä
Koritolpat tulossa rosterisina, kun ei kerpele GPM p*ska alumiiniset kestäneet
Traxxas stainless steel pinnit
Tuossa vielä pari kuvaa kokoonpanosta, tosin puolikkaasta:
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 02.38 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3379 : 09.12.13 - klo: 09.12 »
Tässä tapauksessa pitää yhtyä osaksi tähän meidän "nuorisoon"  :tongue:

Ensiksi muutama asia. Vaikka vanteesi ovat yhdet hienoimmista tähän autoon ja varsinkin kyseisiin renkaisiin ovat ne julmetun painavat. Joten pieni kritiikki kohdistuu niihin. Niiden ansiosta + toki renkaat sä tuut hajoittamaan jatkossakin samoja osia. Jos ne haluat pitää sun on päivitettävä tiettyjä osia. Alla omaa listaa siitä mitä mä päivittäisin ottamatta nyt kantaa noihin vanteisiin. Käyttäjä itse päättää mitä niiden kanssa tekee  :grin:

Jos budjetti on todella rajallinen päivitä ensin takapää ja sitten vasta etupäätä. Bulkit kuitenkin ostaisin molempiin päihin. RPMt on kyllä hyvät mutta pidän noita alubulkkeja tässä tilanteessa parempina antaen paremman tuen.

Mitä sitten iskareihin tulee liittyy ehkä aavistuksen tuohon sun iskaritolppaan.. Vakio iskarien kanssa menisin ehkä alutolpalla mutta Big Borejen kanssa RPM:llä..

s.heinosen kanssa samoilla linjoilla noiden etu carrierien kanssa, eli osta vakiot vielä ja katso miten kestää. Itsellä 3 vuotta samat.. Vaihtuuko ne ens kesään toisiksi ei liity niinkään kestävyyteen.

Alussa tekisin juuri niin kuin ehkä oletki ajatellut, eli mieti auton hajoamisen jälkeen aina oliko vika autossa vai itse kuskissa  :wink: Yleensä se vika perus ajossa ja pienissä hypyissä on kuskin  :smiley: Se kannattaa myös muistaa, että päivittämisessä on kyse vaan tuon heikon kohdan siirtämisessä johonkin muuhun. Se kohta kannattaa pitää halpana päivittää. Toinen vaihtoehto on toki sitten siirtyä tähän FLM/RPM maailmaan mutta vasta silloin kun pidät tätä harrastusta myös kiinnostavana rakentamisen kannalta.. Itse siis harrastan näiden rakentamista talvella ja kesällä sitten ajetaan kovaa. Te taas ajatte talvellakin joten isompia rakennus projekteja tuskin kandee heti lähtee tekee..

Integy Billet Machined Front Bulkhead
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8918&p_catid=144

Integy Billet Machined Rear Bulkhead
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8922&p_catid=144

Traxxas Steel Drive Shaft Revo/T-Maxx w/OptiDrive (4) (Toki voit ostaa kardaanitkin mutta en pidä välttämättömänä)
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPNJ8&P=ML

RPM Shock Tower/Adjustable Mount Black T/E-Maxx
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBBB7&P=7

Tossa perus offari 17mm hexit jos nyt päädyt vanteita pitämään..

Integy Alloy Wheel 17mm Hex Adapter +6mm Blue (4)
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCPTX&P=7

Se miten oma auto on rakennettu ootkin varmaan jo lukenut mutta yllä olevilla osilla lähdin liikkeelle, enkä ole kertaakaan katunut  :smiley:

Näiden jälkeen musta kandee sitten siirtyä harjattomaan tekniikkaan ellei sitten tässä samalla halua. Toki se on muutaman satasen päivitys jo ja silloin auto olis hyvä olla kunnossa.. Jos taas haluaa hissutella, ei siinäkään mitään vikaa ole.. ainakin auto kestää pidempään. tekniikka tosin ei  :smiley:

Eli ei muuta kuin kesällä sitten meijän ja lasten messiin ajelemaan Petikko/Nuuksio akselille. Päivisin lasten kanssa ja kesä iltaisin äijäporukalla sitten kun lapset on nukkumassa  :azn:

Milläs radiolla ajelet ? TRX:n oma vai joku muu..

Ja korisi on lyhyempään versioon.. Ei ole siis haitaa jos saat vaan koritolpat kiinni..

jpmp: Multa saattaa löytyä sulle ton puolen carrieri jos haluat sen pikaisella aikataululla ja halvalla hinnalla, että saat autoa ajoon.. Kuvasta päätellen kuskin puoli  :smiley: ?
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 09.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3380 : 09.12.13 - klo: 09.33 »
Osa sensoreista paikallaan  :smiley:

Jouduin tekee itse reiän tuohon RPM sensorille kun itsellä vanhemman mallinen suojakuori..


Moottorin lämpösensori (Vielä asennus puuttuu ESC:ltä kun pitää tehdä johdolle jatkoa  :smiley:)
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3381 : 09.12.13 - klo: 10.25 »
Huomentapäivää.

Nyt alkaa olla tuo monsteri-unelman toteutuminen lähellä,Scorpioni on ja pysyy mutta tässä on nyt ollut kiertolaisia patterikasista SC-autoon ja nyt tuli Slayerin tilalle nitro-buggy. En oikein innostunut siitäkään(varsinkaan talvella) ja tarkoitus olis nyt kyttäillä vaihtoa monsteriin.

E-Maxx on korkealla listassa juurikin sen vuoksi että tästä autosta tuntuu olevan eniten keskustelua fooorumilla tällä hetkellä ja muutenkin asiallista porukkaa keskustelemassa tässä topicissa :wink:

Ei haittais vaikka ostaisin harjallisena/rullaavana koska 6s sähköt löytyy kaapista :tongue:
Mutta auto tuntuu hieman "Muovi-sangolta" vakiona ja se onkin ainoa asia mikä puoltaa Savagea/Mad Forcea.

Toisaalta tähän autoon on ilmeisesti joka nippeli ja nappeli saatavilla rapakon takaa alumiinisena,joten ainahan voisi ajan myötä päivittää parempaan.

Eli kysyn nyt teidän mielipidettä,kestääkö auto vakiona yhtään mitään?
Ja että onko tämä paras vaihto monsteriksi?
EXC125

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3382 : 09.12.13 - klo: 12.00 »
Huomentapäivää.

Nyt alkaa olla tuo monsteri-unelman toteutuminen lähellä,Scorpioni on ja pysyy mutta tässä on nyt ollut kiertolaisia patterikasista SC-autoon ja nyt tuli Slayerin tilalle nitro-buggy. En oikein innostunut siitäkään(varsinkaan talvella) ja tarkoitus olis nyt kyttäillä vaihtoa monsteriin.

E-Maxx on korkealla listassa juurikin sen vuoksi että tästä autosta tuntuu olevan eniten keskustelua fooorumilla tällä hetkellä ja muutenkin asiallista porukkaa keskustelemassa tässä topicissa :wink:

Ei haittais vaikka ostaisin harjallisena/rullaavana koska 6s sähköt löytyy kaapista :tongue:
Mutta auto tuntuu hieman "Muovi-sangolta" vakiona ja se onkin ainoa asia mikä puoltaa Savagea/Mad Forcea.

Toisaalta tähän autoon on ilmeisesti joka nippeli ja nappeli saatavilla rapakon takaa alumiinisena,joten ainahan voisi ajan myötä päivittää parempaan.

Eli kysyn nyt teidän mielipidettä,kestääkö auto vakiona yhtään mitään?
Ja että onko tämä paras vaihto monsteriksi?

 Muovisankohan tää auto on vakiona. HPI:n Savage on uutena paljon kestävämpi ja parempi mutta pienellä panostuksella ja laitolla tähän saa todella helposti huikeata parannusta kestävyyteen ja ajettavuuteen.
En tiedä onko tää nyt sit paras monsteri mutta laitettuna todella nopea ja suorituskykyinen. Tää on itselle ainakin ollut miellyttävä ja selkeä auto rakennella. Paljon on erivalmistajan hop-up ym. aftermarket osia tarjolla ja keskustelua riittää kotimaisilla sekä ulkomaisilla foorumeilla. Itseäni ainakin heti miellytti tää Emaxxin ulkonäkö ja stance. "Madforce" :shocked: huh!, mitä se on?, uutta osaa Maxxiin?? :grin:. Osta rullaavana.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3383 : 09.12.13 - klo: 12.02 »
Huomentapäivää.

Nyt alkaa olla tuo monsteri-unelman toteutuminen lähellä,Scorpioni on ja pysyy mutta tässä on nyt ollut kiertolaisia patterikasista SC-autoon ja nyt tuli Slayerin tilalle nitro-buggy. En oikein innostunut siitäkään(varsinkaan talvella) ja tarkoitus olis nyt kyttäillä vaihtoa monsteriin.

E-Maxx on korkealla listassa juurikin sen vuoksi että tästä autosta tuntuu olevan eniten keskustelua fooorumilla tällä hetkellä ja muutenkin asiallista porukkaa keskustelemassa tässä topicissa :wink:

Ei haittais vaikka ostaisin harjallisena/rullaavana koska 6s sähköt löytyy kaapista :tongue:
Mutta auto tuntuu hieman "Muovi-sangolta" vakiona ja se onkin ainoa asia mikä puoltaa Savagea/Mad Forcea.

Toisaalta tähän autoon on ilmeisesti joka nippeli ja nappeli saatavilla rapakon takaa alumiinisena,joten ainahan voisi ajan myötä päivittää parempaan.

Eli kysyn nyt teidän mielipidettä,kestääkö auto vakiona yhtään mitään?
Ja että onko tämä paras vaihto monsteriksi?
Noista voit heittää kyllä ton Mad Forcen vekka.. Siitä autosta ei kyllä ole yhtään mihinkään ellet halua sellaista vanhan ajan solid axel monsua joka pomppii sinne tänne  :smiley: Eihän se välttämättä ole huono asia mutta ei mitään asiaa E-Maxx tai Savage linjalle..

Kumpi niistä onkin sitten vaikeampi kysymys mihin vaan sun pitää tehdä päätös.. Savage selkeästi lähtötilanteelta kestävämpi mutta siinäkin on kyllä heikot kohdat heti kättelyssä. Autonakin toki kalliimpi. Samalla rahalla saa käytännössä molemmista autoista kestävän joten haluatko helposti korjattavan E-Maxxin vai vaikeasti korjattavan twin vertical savan  :smiley: Eli kumpaan malliin kallistuu. Itse tykkään enemmän Maxxin päivittävyydestä ja helppoudesta mutta Savassakaan ei ole mitään vikaa jos muutamia päivityksiä tekee.

Eli kannatan himiksen tapaan E-Maxxia..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3384 : 09.12.13 - klo: 12.34 »
Huomentapäivää.

Nyt alkaa olla tuo monsteri-unelman toteutuminen lähellä,Scorpioni on ja pysyy mutta tässä on nyt ollut kiertolaisia patterikasista SC-autoon ja nyt tuli Slayerin tilalle nitro-buggy. En oikein innostunut siitäkään(varsinkaan talvella) ja tarkoitus olis nyt kyttäillä vaihtoa monsteriin.

E-Maxx on korkealla listassa juurikin sen vuoksi että tästä autosta tuntuu olevan eniten keskustelua fooorumilla tällä hetkellä ja muutenkin asiallista porukkaa keskustelemassa tässä topicissa :wink:

Ei haittais vaikka ostaisin harjallisena/rullaavana koska 6s sähköt löytyy kaapista :tongue:
Mutta auto tuntuu hieman "Muovi-sangolta" vakiona ja se onkin ainoa asia mikä puoltaa Savagea/Mad Forcea.

Toisaalta tähän autoon on ilmeisesti joka nippeli ja nappeli saatavilla rapakon takaa alumiinisena,joten ainahan voisi ajan myötä päivittää parempaan.

Eli kysyn nyt teidän mielipidettä,kestääkö auto vakiona yhtään mitään?
Ja että onko tämä paras vaihto monsteriksi?
Noista voit heittää kyllä ton Mad Forcen vekka.. Siitä autosta ei kyllä ole yhtään mihinkään ellet halua sellaista vanhan ajan solid axel monsua joka pomppii sinne tänne  :smiley: Eihän se välttämättä ole huono asia mutta ei mitään asiaa E-Maxx tai Savage linjalle..

Kumpi niistä onkin sitten vaikeampi kysymys mihin vaan sun pitää tehdä päätös.. Savage selkeästi lähtötilanteelta kestävämpi mutta siinäkin on kyllä heikot kohdat heti kättelyssä. Autonakin toki kalliimpi. Samalla rahalla saa käytännössä molemmista autoista kestävän joten haluatko helposti korjattavan E-Maxxin vai vaikeasti korjattavan twin vertical savan  :smiley: Eli kumpaan malliin kallistuu. Itse tykkään enemmän Maxxin päivittävyydestä ja helppoudesta mutta Savassakaan ei ole mitään vikaa jos muutamia päivityksiä tekee.

Eli kannatan himiksen tapaan E-Maxxia..  :smiley:

Joo,no se on kyllä totta,että Mad Forcesta ei ole Savan tai Maxxin haastajaksi.

Tuossa alempana onkin STruckin toimesta linkattuna joitakin osia..Ymmärsinkö oikein että noilla tästä autosta sais suht.kestävän?
EXC125

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3385 : 09.12.13 - klo: 12.36 »
Huomentapäivää.

Nyt alkaa olla tuo monsteri-unelman toteutuminen lähellä,Scorpioni on ja pysyy mutta tässä on nyt ollut kiertolaisia patterikasista SC-autoon ja nyt tuli Slayerin tilalle nitro-buggy. En oikein innostunut siitäkään(varsinkaan talvella) ja tarkoitus olis nyt kyttäillä vaihtoa monsteriin.

E-Maxx on korkealla listassa juurikin sen vuoksi että tästä autosta tuntuu olevan eniten keskustelua fooorumilla tällä hetkellä ja muutenkin asiallista porukkaa keskustelemassa tässä topicissa :wink:

Ei haittais vaikka ostaisin harjallisena/rullaavana koska 6s sähköt löytyy kaapista :tongue:
Mutta auto tuntuu hieman "Muovi-sangolta" vakiona ja se onkin ainoa asia mikä puoltaa Savagea/Mad Forcea.

Toisaalta tähän autoon on ilmeisesti joka nippeli ja nappeli saatavilla rapakon takaa alumiinisena,joten ainahan voisi ajan myötä päivittää parempaan.

Eli kysyn nyt teidän mielipidettä,kestääkö auto vakiona yhtään mitään?
Ja että onko tämä paras vaihto monsteriksi?

Kannattaa varmaan laittaa kyselyä myös tonne savatopicciin, koska täältä tuskin saat montaa savaa puolustavaa mielipidettä :wink: Itsekin pohdin tuota valintaa Savagen ja E-maxxin välillä kun aikanaan monsteria hain. Harjalliseen E-maxxiin valinta kuitenkin kallistui, koska tuntui liian suurelta rahamäärältä laittaa kerralla 700€ autoon ja sainkin oman maxxin saksasta vähän reilulla 300€. Nykykokoonpanossa autoon on mennyt toi 700€ ja nyt se on siinä kunnossa, että kestää jo melkosta tykitystä (vanhat osat myymällä on saanut päivitykset aika pienellä panostuksella :wink:) Kannattaa varmaan hommata käytettynä joku rullaava, jos sulta 6s sähköt kerran löytyy kotoa ja sit alottaa päivitykset kun paikat alkaa paukkua. Tervetuloa mukaan jos E-maxx on sun valinta!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3386 : 09.12.13 - klo: 12.50 »
Osa noista Sava jutuista on tuttuja ja noiden kanssa asioita pohtinut mutta kyllä se on selkeä, että vakiona saat kestävemmän kuin E-Maxx..

Mutta kyllä sä noilla linkatuilla osilla saat E-Maxxin sen verran kestäväksi ettei itku pääse joka hypystä. Suuri asia on myös oppia ajamaan sillä tavalla, ettet ole joka kerta toinen eturengas maassa ottamassa iskua vastaan  :wink: Kyllä ainakin omissa hypyissä jokaisessa on jokin idea.. eikä vaan paiskota.. Täysin paiskomalla hajoaa kyllä jokainen auto..

Sinuna ostaisin edelleen E-Maxxin mutta ehkä hieman päivitetyn. Ja ostaisin ilman muuta käytettynä, koska sulta sähköt jo omasta takaa löytyy. Ja jos sä videoita katsot, että Mad Forcen ja Savan myynti pätkissä ne tekee paikaltaan voltin niin kyllä tekee tääkin vehje vaikka ei videossa sellaista näytetäkään  :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 13.00 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3387 : 09.12.13 - klo: 13.02 »
Paaaljon kiitoksia kaikille vinkeistä!:)

Joo löytyy Hobbywingiä ja ja Orionia,eli uuden osto ei käy mielessäkään. Pitää kuitenkin vielä miettiä,heti en lähde mitää blingblingiä tilaamaan,auto ensin ja kun hajoaa alumiinia tilalle :wink:
EXC125

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3388 : 09.12.13 - klo: 13.07 »
Jos tulee emaxx threadista kysymään mikä auto kannattaa laittaa niin mikäpä muu on paras kun se emaxx. Mad forcesta voi sen verran sanoa että se on kestävä isolla k:lla, ei oo mulla hajonnu mitään vaikka montulla on paiskittu ja asvaltillaki heittäny volttia. Ei sillä joo radalle kannata lähteä mutta montulla aivan soiva peli.

Öhm ja jos pilkkua viilataan niin mf on näistä ainoa true monsteri..  :roll:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3389 : 09.12.13 - klo: 13.28 »
Pidetään vaan ne kädet nyt siellä omalla puolella ja vastataan vasta kun kysytään  :tongue:

Itse en kajoaisi Kössiin lähinnä sen takia, koska se on kössi.. toinen syy on puhtaasti tuo mainitsemasi todellinen monsu kiinteillä akseleilla eikä omaa joustoa per kulma  :smiley: Ei ainakaan helpota kun vedetään markka lasissa töyssyjä montulla.. Pomppii aivan hervottomasti jos näkemään on uskominen..

Kolmantena asiana tulee tuo ulkonäkö valitettavasti ja viimeisenä vetää puoleen TRXn varaosa saanti ja näiden liikkeiden hyvä asiakaspalvelu muutamaa liikettä lukuunottamatta  :smiley: Ainakin PK seudulla valitettavasti noi kössikauppojen myyjät on kyllä niin väsyneitä  :grin: Ei pahalla mutta ainakaan kauheaa innostusta en saa heihin kun menen joskus katsomaan autoja ja ehkä haluaisinkin jotain lisätietoa jostain.. Ehkä olen väärää sukupuolta.. tiedä tuota..  :cool:

Ihmetelkääpäs hintoja uutena. Hobbylinna ja kössikauppa.. Kaikki ilman akkuja..

Kössi: 549€
E-Maxx: 890€
Savage HP: 689€
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 13.46 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG