Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099885 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3390 : 09.12.13 - klo: 13.44 »
Pidetään vaan ne kädet nyt siellä omalla puolella ja vastataan vasta kun kysytään  :tongue:

Itse en kajoaisi Kössiin lähinnä sen takia, koska se on kössi.. toinen syy on puhtaasti tuo mainitsemasi todellinen monsu kiinteillä akseleilla eikä omaa joustoa per kulma  :smiley: Ei ainakaan helpota kun vedetään markka lasissa töyssyjä montulla.. Pomppii aivan hervottomasti jos näkemään on uskominen..

Kolmantena asiana tulee tuo ulkonäkö valitettavasti ja viimeisenä vetää puoleen TRXn varaosa saanti ja näiden liikkeiden hyvä asiakaspalvelu muutamaa liikettä lukuunottamatta  :smiley: Ainakin PK seudulla valitettavasti noi kössikauppojen myyjät on kyllä niin väsyneitä  :grin: Ei pahalla mutta ainakaan kauheaa innostusta en saa heihin kun menen joskus katsomaan autoja ja ehkä haluaisinkin jotain lisätietoa jostain.. Ehkä olen väärää sukupuolta.. tiedä tuota..  :cool:

Kun molempien (Sava ja Maxxi) autojen arvosteluja katsoin niin on se vaan hankalaa päättää :grin: varmaa on että Jouluaattona avaan paketin mistä tulla putkahtaa monsteri mutta kumpi,on se vaan hankalaa.

Maxxia puoltaa hyvä varaosien saanti,hyvä alu-osien saanti ja muokattavuus itsensä näköiseksi.Savagessa ei vakiona ilmeisesti suuria vikoja ole ja näyttäis siihenki aika hyvin blinblingiä olevan saatavilla.

Nyt olen oikeastaan siinä tilanteessa että sama kumman auton jostain löydän sopivassa kunnossa ja sopivaan hintaan niin otan sen. Toivon kuitenkin että se on E-Maxx :tongue:
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3391 : 09.12.13 - klo: 13.50 »
Pidetään vaan ne kädet nyt siellä omalla puolella ja vastataan vasta kun kysytään  :tongue:

Itse en kajoaisi Kössiin lähinnä sen takia, koska se on kössi.. toinen syy on puhtaasti tuo mainitsemasi todellinen monsu kiinteillä akseleilla eikä omaa joustoa per kulma  :smiley: Ei ainakaan helpota kun vedetään markka lasissa töyssyjä montulla.. Pomppii aivan hervottomasti jos näkemään on uskominen..

Kolmantena asiana tulee tuo ulkonäkö valitettavasti ja viimeisenä vetää puoleen TRXn varaosa saanti ja näiden liikkeiden hyvä asiakaspalvelu muutamaa liikettä lukuunottamatta  :smiley: Ainakin PK seudulla valitettavasti noi kössikauppojen myyjät on kyllä niin väsyneitä  :grin: Ei pahalla mutta ainakaan kauheaa innostusta en saa heihin kun menen joskus katsomaan autoja ja ehkä haluaisinkin jotain lisätietoa jostain.. Ehkä olen väärää sukupuolta.. tiedä tuota..  :cool:

Kun molempien (Sava ja Maxxi) autojen arvosteluja katsoin niin on se vaan hankalaa päättää :grin: varmaa on että Jouluaattona avaan paketin mistä tulla putkahtaa monsteri mutta kumpi,on se vaan hankalaa.

Maxxia puoltaa hyvä varaosien saanti,hyvä alu-osien saanti ja muokattavuus itsensä näköiseksi.Savagessa ei vakiona ilmeisesti suuria vikoja ole ja näyttäis siihenki aika hyvin blinblingiä olevan saatavilla.

Nyt olen oikeastaan siinä tilanteessa että sama kumman auton jostain löydän sopivassa kunnossa ja sopivaan hintaan niin otan sen. Toivon kuitenkin että se on E-Maxx :tongue:
Päädyt sit kumpaan vaan niin hyvän saat.. Savagesta silität kyllä drive gearin tuolla 6S:llä melko nopsaa.. On Savaankin aika paljon Bling Blingiä jos sitä haluaa  :cool: Vaikeampi vaan rakentaa.. tai no.. hitaampaa jos oikeella termillä puhutaan  :smiley:

Kyse on siitä miten ajat edelleen.. vakiona kummatkin kestää hyvin pihasuttausta ja pikku hyppyjä..

Kössi on kevyin.. sitten E-Maxx ja vikana Sava..

Ja muoks..

Jos käytettynä ostat niin muista katsoa sitten osien yms.. kunto..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3392 : 09.12.13 - klo: 14.58 »
Kyosho olisi nyt todella halvalla saannissa modelsportissa:
http://www.modelsport.co.uk/kyosho-mad-force-ve-brushless/rc-car-categories/24/9900/990010&ChassisID=756

Tuohon tulee pari kymppiä postikuluja päälle eli yhteensä n. 340-350€. Itse tilasin tuolta ja tuli noin viikossa kotiovelle..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3393 : 09.12.13 - klo: 15.06 »
Valitse nyt siitä  :wink: Tarviiko auttaa kertomaan mikä näistä on rumin  :cool: ?





[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3394 : 09.12.13 - klo: 15.08 »
Mutta tähän vielä, että makuasioista ei voi kiistellä ja ehkä tän vertailun voisi jättää sikseen ettei mene hyvä topicci tukkoon kaikesta......  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3395 : 09.12.13 - klo: 15.35 »
Ei hel*etti toi Mad Forcen kori, ite en ainakaa tykkää tosta yhtään.
Mutta oma mielipide Madistä on se että vois olla hyvä kun siinä ei maavara ainakaan laske kun kiihdyttää :wink:
Ja Mad Forcen renkaat on paljon paremmat vakiona kuin Maxxin.
Mutta ison miinuksen Kyosho saa kyllä varaosien hinnasta. Kyosholla olis kerran (ja mahdollisesti on vieläkin) yhet renkaat jotka olisin halunnu, mutta empä ostanu kun kumit olisivat maksaneet 50€/pari ja vanteet 20€/pari. Prolineltahan saa tuolla hinnalla jo koko kierroksen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3396 : 09.12.13 - klo: 15.51 »
Niin,Madissa olis varmaan sama vaikka siinä ei ois iskareita ollenkaan :laugh:

Mutta ihan sama minkä ostan tulee varmasti päivitettävää :wink:
EXC125

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3397 : 09.12.13 - klo: 15.58 »
Ulkonäöstä sen verran, että itse pidän juurikin tuosta Madforcen ulkonäöstä. Iskee lujaa tuollainen vanha pick-up -look.

Mutta muuten autoihin liittyen, kyllähän Savage ja E-maxx ovat erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja myös, mutta niiden hinta oli ainakin omalle pussille liian kova. Ok, käytettynä varmaan saa halvemmalla, mutta jotenkin omalla kohdalla pakasta vedetty houkuttelee enemmän. Johtuneekohan sitten siitä pettymyksestä minkä aikoinaan koin kun sain käytetyn Big Bearin joululahjaksi :D

Mutta kyllä tämän hintaluokan autoissa kannattaa toki miettiä tarkkaan minkä valitsee..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3398 : 09.12.13 - klo: 16.00 »
Ulkonäöstä sen verran, että itse pidän juurikin tuosta Madforcen ulkonäöstä. Iskee lujaa tuollainen vanha pick-up -look.

Mutta muuten autoihin liittyen, kyllähän Savage ja E-maxx ovat erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja myös, mutta niiden hinta oli ainakin omalle pussille liian kova. Ok, käytettynä varmaan saa halvemmalla, mutta jotenkin omalla kohdalla pakasta vedetty houkuttelee enemmän. Johtuneekohan sitten siitä pettymyksestä minkä aikoinaan koin kun sain käytetyn Big Bearin joululahjaksi :D

Mutta kyllä tämän hintaluokan autoissa kannattaa toki miettiä tarkkaan minkä valitsee..

Niin ja saahan sen korin aina vaihettua  :smiley:

Nyt vetäydyn hartaasti miettimään näiden autojen välillä :afro:
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3399 : 09.12.13 - klo: 16.48 »
Ulkonäöstä sen verran, että itse pidän juurikin tuosta Madforcen ulkonäöstä. Iskee lujaa tuollainen vanha pick-up -look.

Mutta muuten autoihin liittyen, kyllähän Savage ja E-maxx ovat erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja myös, mutta niiden hinta oli ainakin omalle pussille liian kova. Ok, käytettynä varmaan saa halvemmalla, mutta jotenkin omalla kohdalla pakasta vedetty houkuttelee enemmän. Johtuneekohan sitten siitä pettymyksestä minkä aikoinaan koin kun sain käytetyn Big Bearin joululahjaksi :D

Mutta kyllä tämän hintaluokan autoissa kannattaa toki miettiä tarkkaan minkä valitsee..
Onhan kössissäkin puolensa.. ei siinä mitään  :smiley: Ja kun noita tube videoita siitäkin tossa katsonut niin kyllä muutamilla päivitysosilla senkin saa rokkaamaan..  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3400 : 09.12.13 - klo: 16.49 »
OT:Osaatko sanoa sitten mitä tarvii että siitä saa ajokelpoisen?:)
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3401 : 09.12.13 - klo: 16.52 »
OT:Osaatko sanoa sitten mitä tarvii että siitä saa ajokelpoisen?:)
Vaikeampi toki sanoa kun päivääkään sellaisella ei ole ajanut mutta kun foorumeja ja tubea on selaillut kun aikoinaan asioita selvitti niin kyllä listan siitäkin saan tehtyä. Ne toki perustuu sitten muiden mielipiteisiin enkä optio osaa, osaa sulle mainita mutta heikot kohdat kyllä..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3402 : 09.12.13 - klo: 19.26 »
Minkä valmistajan sensori sulla mcly on käytössä? Kuinka tarkka tuollainen lämpösensori mahtaa olla?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3403 : 09.12.13 - klo: 19.38 »
Minkä valmistajan sensori sulla mcly on käytössä? Kuinka tarkka tuollainen lämpösensori mahtaa olla?
On kyllä tosi tarkka.. ja Sanwanhan nuo ovat kun on Sanwan tele ohjainkin MT-4.

Toisaalta tuskin noi sanwan tekemiä on mutta radion mukana tuli ja pari ostin erikseen..
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 19.42 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3404 : 09.12.13 - klo: 19.48 »
Nyt on polttis myynnissä,toivotaan että sen joku ostaa  :smiley:
Nyt löytyi henkilö jolta saa sit Maxxin rullaavana;)
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3405 : 09.12.13 - klo: 19.51 »
Nyt on polttis myynnissä,toivotaan että sen joku ostaa  :smiley:
Nyt löytyi henkilö jolta saa sit Maxxin rullaavana;)
Näin kattelin  :wink: Toivotaan että saat myytyä niin autetaan sitten kovasti sut tähän maailmaan  :laugh:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3406 : 09.12.13 - klo: 21.47 »
1: Juu itse uskoisin että nuo kevennetytkin Integy bulkiit kestäisi mutta voin olla väärässä! Ne nyt oliv ekat mitä tuli eteen..

2: Huh mikä väittely :D Sanoisin että maxxi on se paras. Varsinkin muokattavuudeltaan. Itsellä tuo t maxx konversio sähköksi niin siinä on parhaimmillaan +-30cm maavara! Toki sillä ei ajetakaan lujaa vaan möyritään jne.

Itellä kyllä hermot välillä mennyt että vi**uun tämä maxxi ja sava tilalle! Mutta hiukan kun päivitellyt niin hyvä tulee ;)

Jpmp: paljonko sun renkaat painaa kpl?
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3407 : 09.12.13 - klo: 22.08 »
1: Juu itse uskoisin että nuo kevennetytkin Integy bulkiit kestäisi mutta voin olla väärässä! Ne nyt oliv ekat mitä tuli eteen..

2: Huh mikä väittely :D Sanoisin että maxxi on se paras. Varsinkin muokattavuudeltaan. Itsellä tuo t maxx konversio sähköksi niin siinä on parhaimmillaan +-30cm maavara! Toki sillä ei ajetakaan lujaa vaan möyritään jne.

Itellä kyllä hermot välillä mennyt että vi**uun tämä maxxi ja sava tilalle! Mutta hiukan kun päivitellyt niin hyvä tulee ;)

Jpmp: paljonko sun renkaat painaa kpl?
Heh.. hyvä vaan, että tulee keskustelua ja aina palataan takaisin tähän autoon  :wink:

Himiksellä samat vanteet mutta hieman eri renkaat joten himiskin vois punnita jos kykenee  :smiley:

Tähän vielä se että osa ylipäätään tän lajin harrastamista on juurikin auton parantaminen.. joko sitten suoraan, jonkun hajoamisen kautta, muuten vaan nopeuden tai ajonautinnon lisäämistä. Näihin nyt vaan sitten uppoo eri määrä rahaa ja musta se on hyvä että autosta voi tehdä sellaisen mikä itseä miellyttää  :smiley: Enkä nyt puhu vaan ulkonäöstä.. Ehkä se onkin just se osa syy miksi oman EMaxxn muutos prosentti on varmaan 95%.. En itsekään nyt ole täysin sitä mieltä että nykyistä setuppia pakosti tarvii että auto kestäisi mutta osa ainakin omaa harrastamista on se että tuo miellyttää omaa silmää  :wink: Samalla jos se miellyttää jotain toista tai toinen innostuu harrastukseen sen takia on vaan plussaa  :cool:
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo: 22.30 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3408 : 09.12.13 - klo: 22.41 »
Itellä kyllä hermot välillä mennyt että vi**uun tämä maxxi ja sava tilalle! Mutta hiukan kun päivitellyt niin hyvä tulee ;)

Tuo on tuttua, itellä käy monesti sillee et kun jotain osaa vaihtaa niin työkalut ja osat lentelee pitkin seiniä ja kirotaan niin saat*nasti ja sitten kun ollaan vähän rauhoituttu niin osan vaihtaminen käykin todella helposti, mutta sitten joskus taas on semmonen päivä että kaikki menee päin hel*ettiä, silloin on paras lopettaa korjaus yritys ja tehdä jotain muuta ja yrittää seuraavana päivänä uudestaan. Tämmöisiä p*skahommia on esim bulkin vaihto.
Tai sitten tuo Maxxi vihaa minua kun Summitin korjaus käy yleensä helposti ilman suurempaa vit*tusta :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3409 : 10.12.13 - klo: 18.03 »
Castlen oma tuuletin on vissiin aika tehoton(?). Oiskohan tämmöisestä apuja  :azn:..



..kuvat Traxxasin foorumilta.


EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3410 : 10.12.13 - klo: 18.05 »
Nyt näkyy kuvatkin ja siis täh ?!?!?! Mikä v...... toi on  :grin:
Ja kyllä toi castlen oma aika hyvin lämpöjä pudottaa.. Tosiaan vaan kerran +30 kelissä Åbyssä oli liian kuuma. Muuten ei ole ollut ongelmaa lämmöissä..

Muoks..

Tokan kuvan silmälaseista kyl näkee että kaveri on aikamoinen pelle peloton  :wink:
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 18.13 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3411 : 10.12.13 - klo: 18.36 »
Varmaan toimii aika mukavasti toi isoillakin välityksillä :D Niin ja hyh harmaat kuvassa yök  :wink:

Edit FLM! Wohoo ensimmäinen diffi shimmattu viellä toinen jäljellä tänään auto pitäis kokonaan valmistua! Vihdoinkin
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 18.55 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3412 : 10.12.13 - klo: 18.47 »
"Tokan kuvan silmälaseista kyl näkee että kaveri on aikamoinen pelle peloton", LÖL!!  :laugh:. Aikamoinen viritelmä mutta epäilemättä erittäin tehokas. Koolla on väliä ainakin jäähdytyksessä..
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3413 : 10.12.13 - klo: 20.22 »
Ei saa*ana noitten Traxxas stainless pinnien kaa kun eivät riittäneet RPM tukarien läpi. Joutu RPMää vähän jyrsiä että meni, kun pinniä on vähän vaikea pidentää :wink: Onko se oikeesti niin ylivoimaista tehä niistä millin pidemmät? Alapinneissä sama ongelma, ei tosin niin paha. Ihan alkuperäinen ruuvattava taka alapinni on 60mm pitkä niin minkä hel*etin takia noista stainless pinneistä pitää tehä 59mm pitkiä?? Okei, paremmin Traxxas on osunut kuin FastLane, sillä FLM:n ylä pinni on 69mm pitkä kun se pitäis olla 72.6mm. Tosin ihan oikea pituus yläpinnille olis 73.6mm silloin se menis heittämällä kiinni. Pitääpä kokeilla Integyä seuraavaks, jos ne osuis vähä paremmin ja ne ei luojan kiitos ole E-clipseillä :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3414 : 10.12.13 - klo: 21.07 »
Noista pinneistä on vähän jokaisella vissiin ollut harmia ja tulee varmaan olemaankin. Monessa ketjussa puhutaan "ejector pinneistä"(en tiiä suomennosta) mitkä on halvat ja todella kestävät. Kun tulee tarpeeksi kova paukku niin ne napsahtaa nätisti poikki ja ei riko sitten bulkkia tai tukaria. Luulen että  tilailen sitten kevväämmällä tuolta materiaalia ni ei tarttee enää miettiä.
 http://plastixs.com/ep03.html You want the 1/8 dia pins = 3.175 close enough to the stock 3mm traxxas use. You'll have to cut them down and either cut a groove in them for e-clips or drill and tap your bulks for a set screw if they don't have one already though. Onko FLM:n bulkeissa tuota?...set screw paikkaa?.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3415 : 10.12.13 - klo: 21.23 »
Ei ole paikkaa kyllä. Menee tolkuttoman ahtaasti tuosta bell crankin kohdalta. En usko siihen mahtuvan mitään mutteria..

Itse edelleen todella tyytyväinen noihin TRXn stainless pinneihin kun samoilla ajetaan nyt kolmatta kesää.. Ja se mikä yllätti oli, että noista pinneistä kaikki olivat suoria kun otin vanhoista bulkeista vekka ja laitoin FLMmään sitten osan niistä takas  :smiley: Täysin suoraan ne sinne putkahti ja e clipseillä kiinni.. Sen verran helppoa, että meikkis pysyttäytyy niissä.. Lundsforssin titaanit on niin hiton kalliit enkä näe niissä mitään sen paremaa kun näissäkään. Musta on vaan niin super kätevää laittaa e clipsi kiinni kun se pysyy siinä niin hyvin.

FLM:n mukanahan tulee ne pidemmät alapinnit kun eivät TRXn omat yletä RPMn tukivarsien kanssa. Ihan Himiksellekin tiedoksi. Joskus FLM myi ihan omaa settiä RPMn tukivarsille juuri tuon takia.

Näitä keskusteluja kun hieman on pohtinut niin meillä jokaisella on kuitenkin eri setupit ajaa joten jokaisella eri osat paukkuu jos on paukkuakseen.

Taitaa tossa olla just se milli väliä  :wink:
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 21.35 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3416 : 10.12.13 - klo: 22.13 »
Noista pinneistä on vähän jokaisella vissiin ollut harmia ja tulee varmaan olemaankin. Monessa ketjussa puhutaan "ejector pinneistä"(en tiiä suomennosta) mitkä on halvat ja todella kestävät. Kun tulee tarpeeksi kova paukku niin ne napsahtaa nätisti poikki ja ei riko sitten bulkkia tai tukaria. Luulen että  tilailen sitten kevväämmällä tuolta materiaalia ni ei tarttee enää miettiä.
 http://plastixs.com/ep03.html You want the 1/8 dia pins = 3.175 close enough to the stock 3mm traxxas use. You'll have to cut them down and either cut a groove in them for e-clips or drill and tap your bulks for a set screw if they don't have one already though. Onko FLM:n bulkeissa tuota?...set screw paikkaa?.

Toi jäi vähän epäselväks eli mitä materiaalia siis tilaat tuolta plastixs.comista ?

Ejector pinneistä löysin sen verran tietoa että ovat ilmeisesti HSSää eli samaa tavaraa kuin poranterät ja sitten vielä karkaistu. Tuolta niitä ainakin löytää: https://www.buyatpcs.com/e2wItemMain.aspx?parentID=IT00003433
Vois noita muutaman tilata jos toimittavat suomeen ja postikulut on kohtuulliset. Tosin joutuu pikkasen lyhentää kun minimi pituus on 6" :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3417 : 10.12.13 - klo: 22.16 »
Mut eiks noissakin ole sit sama ongelma kuin ihan vakio pinneissä että hajoaa sitten liian helposti ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3418 : 10.12.13 - klo: 22.34 »
eiii välttämättä jos ovat kovempaa ja hieman sitkeämpää matskua. Ku esim. jos lähet poranterän vartta taivuttamaan niin se ei ihan heti katkea vaan vääntyy hivenen ja sitten vasta napsahtaa poikki.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3419 : 10.12.13 - klo: 22.42 »
Mut eiks noissakin ole sit sama ongelma kuin ihan vakio pinneissä että hajoaa sitten liian helposti ?
Ei ku nuo kestää kovempaa voimaa (vahvemmat) kuin vakiot ja kun se pinni ei enää kestä näitä extremeMega-voimia niin se napsahtaa nätisti poikki. Tää napsahtaminen on vain hyvä asia, sillä siten saat sen pinnin sieltä bulkin sisältä nätisti ulos. Nyt ku siullakii Mcly on autossa jo aika paljon kaikennäköistä alumiinia ja painoa niin luulen että sinullakin tulee moinen onkelma väistämättä eteen.. vasaroimista ja ynnä muuta nihkeetä rimpuilemista jonkun vääntyneen pinnin takia  :wink:!. Pitäis ajaa varovasti ja olla riskeeramatta mut eihä siin oo sit mitn järkeä :evil:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//