Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Koppa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 04.05.14 - klo: 19.27 »
Onko tietoa paljonko T8pro eroaa "Stoke N" TR8 KITistä? Voiko esim päivittää pro osilla?
jatkoa/tarkennusta Jukan mainitsemille osille:

-pohjalevy, T8PRO 7075 T6 -alumiinia, Stoke N 6065 T6 -alumiinia
-iskarit, T8PRO kierresäätö, Stoke N klipsisäätö
-iskatornit, T8PRO koneistetut, Stoke N ei koneistetut (todennäköisesti tehty levytyöstökeskuksella)
-vetoakselit & kardaanit, T8PRO CVD, Stoke N CVD edessä, koiranluut takana sekä kardaanit
-diffien ulostulot, T8PRO kevennetyt, Stoke N ei kevennetty
-ackerman levy, T8PRO koneistettu sekä varustettu 3 säätöreiän holkilla, Stoke N ei koneistettu sekä ainostaan 1 reiällä (todennäköisesti tehty levytyöstökeskuksella)
-taka-aurauksen & antisquatin säätö, T8PRO säädettävissä holkeilla, Stoke N ei säätöä

muoviosat on täysin samat kummassakin autossa, joten niiden hajoamisesta ei ole pelkoa tai no joo, taipuuhan se ratakiskokin, kun oikein vääntää... :grin:

2
kumirenkailla meinaat mitä? en oo oikee perillä näistä :/
siis sileät kumirenkaat (esim. samantapaiset, mitä touring-autoissa käytetään tai sileäksi kuluneet krossirenkaat) tai sitten foamit muttei mitkään nappularenkaat...

3
Kelpaavatko ''mattorenkaat''? http://prolineracing.com/images/catalog/category398.jpg
noi linkin renkaat on kaikkea muuta, kuin mattorenkaat...
rata on neulehuopamattoa, eli renkaat joko sileät kumiversiot tai sitten foamit...

4
"driverstand" on rc-Nummelan .
tietääkseni asia ei ole näin, vaan tätä teline-asiaa kannattaa kysellä sen radan alkuperäisiltä rakentajilta, koska he sen telineen sinne ovat aikoinaan tuoneet, jos nyt puhutaan siitä metallisesta rakennustelineestä...
tässä lista, keitä he ovat/olivat: (jos muistan oikein)
junttapave, Bysse, JUkka-san, markoae, vili83, make xd, nik-92...

5
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 30.01.13 - klo: 21.06 »
muoviosat on samoja, mitä "kilpaversiossakin" ja on ehkä "väärin" sanoa, et alu-osat ois huonompi laatuisia, ne on ainoastaan hieman pehmeämpää versiota, mitä noissa pro-autoissa...
muista eroavaisuuksista, niin tuossa on koiranluu kardaanit ja takavetarit, kun taas pro autoissa ne on nivelmalliset...
iskarit on ihan yhtä hyvät tuossa, mitä prossakin... ei klipsisäätö ole sen huonompi, mitä on kierresäätöinen...
moottoripukit on erilaiset sekä pro-autoissa diffien ulostulot on kevennettyjä...
taka-alatukivarsien sisemmät kiinnikeet on muovia, prossa ne on alua sekä mukana tulee holkit, joilla saa säädettyä aurausta & antisquattia... sekä sisemmät & ulommat saranatapit on erilaiset perus ja pro autoissa...
ackermannlevyt on erilaiset...

siis suurin osa noista eroavaisuuksista on sellaisia, mitkä ei todellakaan tee perusautosta yhtään sen huonompaa, mitä on kilpaversio...
ja ainahan perusvessasta saa tehtyä kilpurin... :wink:

6
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 12.01.13 - klo: 15.24 »
Tuleeko näissä renkaissa insertit: https://sabe.fi/hobby/?lang=fi&prodid=17530&grpid=5035
lainaus Pro-Line:n sivuilta:
"What's Included:  Dirt Paw tires (2 pcs)   (Foam Not Included and Not Required)"

Dirt Paw 2.2" All Terrain Truck Tires

7
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 19.37 »
No kokeilisin kyllä ensin joo vaikkapa 540 kokosta kireetä moottoria mutta kun tohon säätimeen saa laitta maksimissaan 12t moottorin. :angry: Ja täytyy tukee se kasimotti jotenkin ettei just toi moottori levy päse taittuun.

No uuden säätimen joudut ostamaan myös niihin 1:8 sähköihin...
Täh?
mitä täh...?
luulitko, että 10-sähköt ja 8-sähköt ois jotenkin yhteensopivia keskenään... :shocked:
no way bro... :wink:

eli, jos ostat sen 8-moottorin, niin joudut myös ostamaan 8-säätimen...

8
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 16.31 »
Mitäs comboa/nopari moottori yhdistelmää susittelette tähän autoon perus bashaukseen ja monttu ajeluihin? Mullahan on nyt tässä toi hobbywingin 35a ja 3000kv combo.
toi 3000kV vastaa varmaan suurin piirtein 13.5T -konetta, eli jos mielesi tekee "tiukempaa" konetta, niin joko 10.5T tai 8.5T -kone kiinni, niin varmasti tulee lisää iloa bashaukseen ja autolla pystyy vielä ajamaankin... :wink:

No eikös noi 1/8 moottorit oo vaan pidempiä?
valitettavasti asia ei ole ihan noi yksinkertainen... :shocked:
koneet ovat pidempiä, isompia halkaisijaltaan sekä moottorin akselin halkaisija on 5mm, kun näissä 540-koneissa akseli on karvan päälle 3mm...
ja jos laitat tuollaisen 1/8-kokoisen koneen, niin joudut vaihtamaan myös päärattaan (spurrin), koska 8-kokoisissa laitteissa on eri hammasmodi rattaissa...

9
Team C / Vs: TeamC TC02T
« : 21.09.12 - klo: 07.41 »
No tota meniskö nää noille truggy vanteille: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306
ei, koska nuo ovat 30-sarjan renkaat (2.8") ja tarvitsevat luonnollisesti samansarjan vanteet...

esim ProLine:lta sekä Jconcepts:lta löytyy varmasti "sopivia" renkaita:
ProLine Racing ja Jconcepts

10
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 22.03.12 - klo: 16.31 »
tuossa sun linkittämän sivun kuvassa on slipperential, eli diffin ja slipperin (luistokytkimen) risteytys...

ainakin tuossa AR X8e:ssä, minkä itse vuosi sitten ostin&kasasin, niin oli aivan perinteinen diffi, mut jos ovat tuolla AR:n & Team C:n puolella päättäneet laittaa tuon optiona saatavan osan jo vakiona autoon, niin pisteet siitä heille...

täältä voi lueskella lisää tuosta slipperentiaalista...

11
Vapaa keskustelu / Vs: AIRSOFT
« : 25.10.11 - klo: 10.13 »
nostetaas hiukan tätä, kun on päässyt kesän aikana putoamaan... :roll:
eli, tsekatkaas seuraava video, joko tässä ja/tai tuubin puolella ja samalla klikatkaa TYKKÄÄ -nappia, niin saadaan jälleen voitto Suomeen... :wink: [ G&G Your Greatest Glory 2011 Video Contest ] - Top Gun Boys

12
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 02.10.11 - klo: 21.35 »
hiukan listaa positiivisista kauppakumppaneista... :afro: (päivitystä tarpeen mukaan)
clarkkent ja DeMac sekä erityiskiitos sjos:lle... :smiley:
svheebo:lle KIITOKSET kaupoista... :grin: ja JMOK:lle nopeasta maksusta... :smiley:
R/C:lle ja vwaltsu:lle plussat nopeasta maksusta sekä Duster1:lle nopeasta tuotteen toimituksesta...  :smiley:
Spin:lle kiitokset nopesta maksusta... :smiley:
savapude:lle ja mattimoi:lle kiitokset kaupoista... :grin:
leppis2001:lle ja poppes:lle kiitokset kaupoista...
R/C Man:lle kiitokset nopeasta maksusta sekä kaupoista...
Casull:lle sekä ekiz:lle kiitokset nopeasta maksusta... :smiley:
RC-kärpänen72:lle kiitokset hyvistä kaupoista... :smiley: tuote oli just sitä, mitä ilmossa sanottiin...
Hyper:lle ja chevy55:lle plussat asiallisesta toiminnasta... :smiley: :smiley: :smiley:
koivipa2:lle kiitokset nopeasta maksusta... :smiley:
pOINTER:lle plussat nopeasta toimituksesta... :smiley:
Penguin:lle kiitokset asiallisesta kaupankäynnistä... :smiley:
MitjaSkin:lle kiitokset nopeasta maksusta... :smiley: :smiley:
Hartoma:lle plussat asiallisesta ja nopeasta maksusta... :smiley:
Jabe:lle kiitokset nopeasta toimituksesta... :smiley:
Jellona77:lle peukut nopeasta maksusta... :smiley: :smiley:
Casull:lle ISO kiitos virheettömistä tuotteista sekä erittäin nopeasta toimituksesta... :smiley: :smiley: :smiley:
sjos:lle plussat nopeasta maksusta... :smiley:
miksalo:lle peukut asillisesta toiminasta sekä tavaroista... :smiley: :smiley:
pcu:lle kiitokset erittäin asillisesta kaupankäynnistä... :smiley: :smiley: :smiley:
Casull:lle jälleen ISOT kiitokset nopeasta maksusta... :smiley: :smiley: :smiley:
redman:lle plussat virheettömistä tuotteista... :smiley: :smiley: :smiley:
tepiii1@gmail.com:lle kiitokset hienosti sujuneista kaupoista... :smiley: :smiley:
ArT51:lle isot peukut asiallisesti menneistä kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:
Ile__:lle ISOT kiitokset tavarasta sekä nopeasta toimituksesta... :smiley: :smiley: :smiley:
Stombba:lle kiitokset hienosti sujuneista kaupoista... :smiley:
Yamaha201:lle kiitos asiallisesta kaupankäynnistä... :smiley:
tape:lle plussat nopeasta maksusta... :smiley: :smiley:
kankke:lle kiitos hienosti sujuneista kaupoista... :smiley:
Qazu:lle sekä sjos:lle plussaa ilmotusta vastaavista tuotteista sekä nopeasta toimituksesta... :smiley: :smiley: :smiley:
Ile__:lle jälleen kiitokset kaupoista... :smiley:
Historik:lle plussat ERITTÄIN nopeasta maksusta... :smiley: :smiley: :smiley:
HVoltage:lle sekä MKE:lle kiitokset hyvistä kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:
juhku1:lle kiitokset kaupoista... :smiley:
JariV:lle kiitokset hyvistä kaupoista sekä nopeasta toimituksesta... :smiley: :smiley: :smiley:
jarkkom:lle kiitokset asiallisesta ja hienosti kasatusta laitteesta... :smiley: :smiley: :smiley:
legless:lle kiitokset nopeasta maksusta...  :smiley: :smiley:
yleis:lle kiitos ja kumarrus ERITTÄIN nopeasta toimituksesta ja buenoista tuotteista... :smiley: :smiley: :smiley:
Vesa:lle kiitokset hyvistä kaupoista... :smiley: :smiley:
bazz:lle sekä Makke73:lle plussat nopeasta maksusta ja asiallisesta kaupankäynnistä... :smiley: :smiley: :smiley:
Ile__:lle jälleen isot kiitokset kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:JiiIii:lle sekä Maxximo:lle peukut nopeasta maksusta... :smiley: :smiley:
yleis:lle kiitokset virheettömästä tuotteesta sekä nopeasta toimituksesta... :smiley:
tonfan:lle kiitokset erittäin nopeasta maksusta ja hienosta kaupankäynnistä... :smiley: :smiley: :smiley:
Hohtimet sekä tansu95 ansaitsevat plussat hyvin sujuneista kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:
Duster1:lle kiitokset nopeasta toimituksesta sekä virheettömästä tuotteesta... :smiley: :smiley:
jucca:lle, Ile__:lle ja ripe:lle plussat hyvin sujuneista kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:
heppe:lle kiitokset kaupoista... :smiley:
bastor:lle plussat nopeasta maksusta sekä Soo:lle nopeasta toimituksesta... :smiley: :smiley: :smiley:
wilho:lle, 4wdkanootti:lle, sanppa75:lle kiitokset hyvin menneistä kaupoista sekä Tomsantommy:lle lisäksi plussat kärsivällisyydestä... :smiley: :smiley: :smiley:
jucca:lle ja heppe:lle jälleen kiitos ja kumarrus kaupoista... :smiley: :smiley:
kappi:lle HJH:lle ja kiitokset kaupoista ja nopeasta maksusta... :smiley: :smiley: :smiley:
DagO:lle, KoppimopoRacing:lle sekä ALi:lle plussat hyvin sujuneista kaupoista... :smiley: :smiley: :smiley:
niko.lindvall:lle kiitokset hyvistä kaupoista... :smiley: :smiley:
1up:lle kiitokset nopeasta maksusta ja hyvin menneistä kaupoista... :smiley:
vato:lle, tontsa:lle, AkR:lle sekä TomiKoo:lle kiitos ja kumarrus hienosti menneistä kaupoista ja tuotteista... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:Kinski01:lle, cz22lr:lle, Ama:lle sekä Monstertruck76:lle kiitokset nopeasta maksusta sekä virheettömistä tuotteista...  :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Vesa:lle, ALi:lle, Juhaz:lle ja pijokela:lle kiitos ja kumarrus hyvin sujuneista kaupoista sekä asianmukaisista tuotteista... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Divi:lle, the_man:lle, JiiIii:lle, RangerWalker :lle ja Ile__:lle plussat ilmoituksen mukaisista tuotteista  :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
pijokela:lle ja Speed79:lle kiitokset nopeasta maksusta... :smiley: :smiley:
RoddeR:lle, nestori:lle, heebis:lle, tikkunekku:lle, pivo:lle, *ville*:lle, kaasari:lle, Joginen:lle, puu-ha:lle, Gixi:lle, Lassi:lle, wcville:lle sekä andetee:lle kiitokset kaikinpuolin hienosti sujuneista kaupoista sekä asianmukaisista tuotteista... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
kaasari:lle, Haze:lle, Kolera:lle, redman:lle, Crikter:lle, Iku:lle, Divi:lle, bastor:lle, nestori:lle, kentech:lle, primeri:lle, tonij:lle ja juhamatti:lle peukut hienosti menneistä kaupoista, ostajan ja/tai myyjän ominaisuudessa...

13
minkä ihmeen takia pitäisi olla aloittelijoille joku "vapaa rengas"...? jos haluaa ajaa kilpaa, niin silloin ajetaan niillä renkailla, mitkä on "listalla"...
eihän Maastosajan kilpailuihinkaan aloittelijat voi mennä vapailla renkailla, vai voiko...?

eli, kaikessa yksinkertaisuudessa, nuo Schumin Pinnit & Spiket renkaiksi kaikille ja kisajärjestäjä saa päättää, että kummat on heidän radalle paremmat ja ovat myöskin siinä tapauksessa velvollisia huolehtimaan, että renkaita saa esim. heiltä ostettua kisapäivänä...

14
Lohjan UA:n pienoisautojen sisävuorot:
 
Paikka: Harjun koulun liikuntasali (Toivonkatu 2, 08100 LOHJA)

Aika: Lauantaisin 15.30-19.30, alkaen 10.09.2011

Ratamaksu: Kausi 20€
                    Kerta 5€


Tervetuloa treenaamaan!!!

15
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 23.08.11 - klo: 12.41 »
itselläni ei ole tietoa/kokemusta tuosta mukana tulevasta kombosta, mutta jos laitat Matille asiasta viestiä/kysymystä tänne, niin hän varmasti osaa vastata parhaiten...

by the way, mistä ymmärsit, että setti kestäis 6S lipot...?
näin äkkiseltään laskettuna, tuon auton spekseillä ja käyttäen renkaina ProLinen Crimeja, 4S lipoilla ja 15T pinjonilla, niin kone kiertää 28120rpm ja nopeutta kertyy 47.94km/h...
kun vastaavasti 6S:llä 42180rpm ja 71.91km/h, mikä on ainakin rata-ajoon hieman liikaa...

16
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 23.08.11 - klo: 00.24 »
Ansmannilla ainakin on aika heikkoja muoveja, tukievarret napsuu helpommin kuin "laatumerkeistä".
ai siis millä perusteella...? :shocked:
joko sulla on ollut oikeasti jotain maanantai-päivän malleja tai sitten et tiedä kyseisestä merkistä mitään...

itse ajoin esim. kyseisen firman tuuppikrossilla pari kesää ja vaikka en olekkaan saanut syntymälahjaksi kuskinkäsiä, niin silti EI YHTÄÄN tukivartta napsunut poikki...
sekä ei tietääkseni myöskään Suomessa myytävästä Ansmannia vastaavasta merkistä...

ja mitä tulee tuohon itse topikin autoon, niin se on hyvin pitkälti sama auto, mitä tuo X8e, mistä myöskin löytyy kokemusta...
eli, jos topikin aloittaja päättää ostaa kyseisen auton, niin varmasti saa rahoillensa vastinetta...

ja eikös meidän harrastajien kannattaisi olla enemmän, kuin tyytyväisiä, että joskus myöskin oman maan kauppiaat pystyvät tarjoamaan tuotteita kilpailukykyiseen hintaan... :wink:

17
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.07.11 - klo: 10.27 »
...

18
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 02.05.11 - klo: 20.10 »
päivitys jatkuu jälleen...

eli Answer-RC:n valikoimista löytyi alumiiniset, kovapinnotetut pyöränakselit, tosin Xray:n 808:iin tarkoitetut, mutta kun aiheen autossa on täysin samat mitat kyseisissä osissa, niin sellaiset ilmestyivät tänään postilaatikkoon... klick

ja mitä tuohon painoeroon tulee, niin kyllähän nuo alumiiniset luonnollisesti kevyemmät ovat ja tässä tapauksessa painoa lähtee pois pyörivästä osasta, mikä ainakin oman järjen mukaan on enemmän, kuin hyvä asia...
alkuperäiset akselit versus alu akselit

aika näyttää tai siis ajamallahan se sitten selvii, että kuinka kestävät nuo alu-versiot oikeasti ovat, mutta ainakin tässä vaiheessa mennään niillä eteenpäin...

edit. yksi kuva lisää aiheeseen liittyen... klick

19
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 28.04.11 - klo: 10.35 »
Montako grammaa tuli säästöä?
en tiedä vielä tässä vaiheessa, kun en ole punninnut erikseen muita osia, kuin pohjalevyn...
mutta eiköhän sekin asia selvinne tässä pikkuhiljaa...

20
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 27.04.11 - klo: 18.58 »
jatketaas päivitystä...
seuraavassa juttua hiukan "päänvaivaa" aiheuttaneista iskunvaimentimien ja vakaajien alapalloista...

autoa jo kasatessa tuli mieleen, että voisin käyttää kevennysosina, esim. HoBaon alupalloja tukivarsissa, iskareissa ja vakaajissa, koska ne omaavat samat mitat...
ja noita HoBaon osia sattuu löytymään nurkista... :roll:

eikun tuumasta toimeen ja orkkispallot pois ja HoBaon versiot tilalle...
no nehän sopivat, kuin nenä päähän, mutta kun yritin sovittaa vakaajien kiinnikeitä ja iskareita tukivarsiin, niin eihän ne sinne sopineet... :sad:

mitta käteen ja mittaus... HoBaon pallot on 6.3mm leveitä ja Ansmannin omat 5.8mm...
siis puoli milliä liian leveitä...

hetken mietittyäni asiaa ja pari viestiä eräälle tämän foorumin kaverilleni lähetettyäni asiaan tuli ratkaisu... :afro:

itse ajattelin, että olisin vaan hiukan jyrsinyt tavaraa pois tukivarresta, mutta kaveri meinasikin, että parempi vaihto-ehto on poistaa tarvittava materiaali palloista, koska jos sattuisi tulemaan tukivarren hajoaminen, niin joutuisin uudestaan tekemään tuon saman aineenpoiston...

no ei muuta, kuin pallot yksitellen varovasti penkkiin kiinni ja pieni jyrsintä kummallekin puolelle...

uusi sovitus ja homma pelasi, kuin junan vessa... :cheesy:

loppuun vielä pari kuvaa edellisestä aiheesta...
kuva 1 (pallot vasemmalta oikealle: Ansmann oma, HoBao no mod ja HoBao mod)
kuva 2 (takavakaajan kiinnike)
kuva 3 (etuvakaajan kiinnike)

21
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 22.04.11 - klo: 22.46 »
Miten maltoit diffien kolot jättää tehtaan jäljille? :grin:
heh, pitäähän sitä jotain jättää tehtaan tekemäksikin... :wink:
ei vaan, noi etu- ja takadiffien lautasrattaiden kolot on jo leveyssuunnassa "oikean" kokoiset, et ainoastaan, jos ois halunnu, niin pituussuunnassa ois voinu kaivaa vähän pois...

Mistä muuten ostit tuon kitin ja paljonko maksoi?
kitti tuli täältä ja hinta sille oli 410€ + pk:t...

22
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 22.04.11 - klo: 22.01 »
päivitetääs tätä hiukan...
elikkäs "projekti" on edennyt puuttuvien tavaroiden tilaamisella, omien kätköjen tutkimisella sekä pohjalevyn kevennyksellä...
vaaka näytti orkkispohjalle 308g ja täyteen koloja kaivetulle 244g... siis 64g pois painosta tässä vaiheessa...

tarkoitus tai siis tavoite on, että paino ajokunnossa olisi siellä 3000g-3200g nurkilla... :roll:

vastarin virkaa hoitaa Futaban R203HF ja servoksi valikoitui tuttu ja turvallinen, Futaba S9452 digiservo... klick

tästä on hyvä jatkaa...

23
Team C / Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 17.04.11 - klo: 23.04 »
aloitetaas näillekin autoille oma topikki... :afro:

itselleni kusti polki tuossa loppuviikosta Ansmannin version, jonka menneen viikonlopun aikana, muiden töiden lomassa niputin...

Ansmannista löytyy tietoa/kuvia täältä ja Team C:n vastaavasta täältä...

kaikki tarvittavat osat oli pakattu siististi pusseihin, kuten tapana on... joskin hieman isohkoja/omituisia kokonaisuuksia...
eli etu- ja takadiffit olivat samassa pussissa muiden etupään osien kanssa ja takapään kamat erikseen...

no anyway, eipä tuo mitään haittaa, varsinkaan, kun manuaali on selkeä ja johdonmukainen...

auton kasaaminen alkaa servosaverin niputuksella jonka jälkeen päästäänkin käsiksi diffeihin...

diffit kasasin suosiolla paketin mukana tulleilla öljyillä, etu #5000 ja taka #2000...
rattaat olivat/ovat teräksiset ja istuivat muiden osien kanssa diffikuppeihin hienosti, eikä mitään ylimääräisiä shimmailuja tarvinnut tehdä...

tämän jälkeen homma jatkuikin kallistuksenvakaajan kiinnityksellä... :shocked: siis mitä...? vakaaja kiinni, ennen tukivarsia...
orjallisesti, manuaalia uskoen jatkoin sen opastamana, ja ruuvasin vakaajan kiinni...

tästä selvinneenä tukivarsien kiinnikkeet ja tukivarret saranatappeineen menivätkin paikoilleen ihan huomaamatta...
tukivarret ovat erittäin, tai sanoisinko sitkeän oloista muovia, joten en alkanut turhaan muokkaamaan muovia kotikonstein pehmeämmäksi/sitkeämmäksi...
diffiboksi, c- ja ohjauspalat ovatkin sitten huomattavasti kuitupitoisempaa muovia... vai pitäisikö käyttää sanaa, komposiittimaisempaa... :roll:

seuraavaksi laitoin iskaritornin, joka on 5mm alumiinia, pienillä kevennyksillä, kiinni ja samaan hengenvetoon vielä etuylätukivarret...

sitten pääsinkin käsiksi keskidiffiin, johon laitoin myös paketin mukana tullutta öljyä, #5000...
myös tämän rattaat, muiden osien kera istuivat hienosti...

keskidiffi kasattuna aloin sovittamaan sitä moottori/keskidiffipukkiin...
hyvinhän se siihen istuu, ilman mitään shimailuja... :grin:

keskidiffipukki/moottoripukki on kokonaan, 8mm paksua alumiinia ja moottori kiinnitetään pukkiin erillisellä palikalla, missä on kierteet yläpuolella, joista se ruuvataan kiinni itse pukkiin...
erittäin simppeli ja myöskin joissain muissakin tämän hetken sähkökaseissa nähty osa...

pienen hengähdystauon jälkeen pääsinkin jo levittelemään takapään osia pöydälle...

takadiffi olikin jo kasattu etudiffin kanssa samaan aikaan, joten pinjoni kiinni, diffi boksin sisään ja kansi kiinni...
ja jälleen manuaali käskee laittamaan vakaajan kiinni, ennen muita osia...
no, tein työtä käskettyä ja niputin vakaajan palloineen...

takatukivarsien saranatappien kiinnikkeet ovat kummatkin alumiinia ja paketin mukana tulee 2 eri antisquat- ja aurausholkit...
itse laitoin kiinni ne holkit, mitkä antavat enemmän antisquattia sekä aurausta...

seuraavaksi jälleen iskaritornin kiinnitys, siipitelineen ja takarunkojäykkärin kera...

nyt alkoi jo auto olemaankin aika hyvin nipussa ja muistuttamaan 8-krossaria... :smiley:

homma jatkui seuraavaksi vastaboksin/ohjausservon kiinnikeen ja akkutelineiden asennuksella...
servonkiinnike ja vastariboksi ovat ns. yhtäpuuta, eli siis boksi vastarille, jonka vieressä on kehys servolle...

akkutelineitä kiinnittäessä tulikin sitten vastaan ensimmäinen "suunnittelun kukkanen"... :sad:
eli, ne ottavat kiinni tai siis niihin ottaa takaa kiinni takatukivarsien saranatapit/kiinnitysmutterit...
"ongelma" ei ole mikään iso, eli akkutelineet olisivat varmasti sopineet paikalleen, jos olisi käyttänyt hieman voimaa/ pantannut ne "väkisin"... :evil:

no, enpä alkanut siinä sitten sen enempää painimaan asian kanssa, vaan merkkasin sanatappien kohdat akkutelineisiin ja jyrsin niihin pienet kolot...
ja vóila... mikään ei pantannut enää mihinkään ja sain akkutelineet hienosti kiinni omille paikoilleen...

hetken hengähdys ja eikun iskareiden kimppuun...

iskarin rungot, ala- ja yläkorkit ovat alumiinia ja männät ovat 16mm:set, 6x1.3 reikäiset...
sekä männänvarret ovat halkaisijaltaan 3.5mm...
siis hyvinkin vastaavat, mitä on totuttu näkemään erään muun valmistajan autoissa...

toiminnaltaan pumput ovat erittäin smoothit, ei liian nahkeat tai väljät...
eli o-renkaat ja holkit ovat juurikin oikein mitoitettu...

paketin mukana tuli iso pullo jotain #450 öljyä, mutta päätin käyttää hyllystä löytyvää Losin öljyä, eteen 50wt ja taakse 45wt...

öljyä iskariin, mäntä varovasti ylös, vielä hitaammin pyörittämällä alas sekä hetken odottelu, että ei toivutut ilmakuplat poistuivat öljystä...
iskari täyteen öljyä, mäntä alhaalla korkki kiinni, korkki puoliksi auki ja mäntä ylös sopivaan kohtaan ja korkki uudelleen kiinni...
pieni putsaus päälle valuneesta öljystä ja autoon kiinni manuaalin ilmoittamiin paikkoihin...

vähän käsien putsausta ja takasiiven kiinnitys...
siipi oli/on ilman reikiä, eli ne joutuu myös itse porailemaan...

ei mikään paha rasti, merkkaus ja joko poralla tai korin rei'ittäjä reiät ja siipi kiinni kahdella ruuvilla...

viimeisenä vuorossa oli vielä luonnollisesti korin leikkaus, minkä leikkasin suoraan leikkausviivoja pitkin...
ainoastaan ohjauslinkkien/servosaverin kohdalta piti vähän tehdä aukkoja isommiksi, ettei ohjauslinkistö ottanut koriin kiinni...

auto painaa kuvien kunnossa, eli ILMAN renkaita, noparia, moottoria ja akkuja karvan alle 2.200g...
ei siis ole mikään kauhean tankki...
tosin, näin koneistajan silmin siitä kyllä löytyy kohtia, mistä pystyy nipistämään painoa pois, heikentämättä kuitenkaan kestävyyttä...

siis jatkoa tarinalle seuraa, ensin dietin muodossa ja sitten sillä tavanomaisemalla tavalla, eli ajamalla...

lisäsin myös kansiooni kuvia rakennuksesta, eli ne löytyvät täältä...


summa summarum...
auto/osat vaikuttavat varsin laadukkailta, ns. markan autoksi... vaikka auton hinta onkin hyvin pitkälti samaa tasoa, mitä kilpailevilla valmistajilla, omissa vastaavissa tuotteissaan...

ja mitä noihin yhteneväisyyksiin muihin merkkeihin verrattuna tulee, niin kyllähän niitä tästäkin autosta löytyy... :roll:
mutta toisaalta, miksi turhaan keksiä pyörää uudestaan... :wink:

24
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.03.11 - klo: 14.23 »
...

25
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 17.01.11 - klo: 19.28 »
...

26
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.01.11 - klo: 15.04 »
...

27
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 27.11.10 - klo: 13.15 »
...

28
Team C / Vs: Team C tc02
« : 25.11.10 - klo: 10.23 »
Kokeilepa ostaa tC varaosat enskerralla, josko sattuis olemaan muoveissa eroja. :grin:
itse-asiassa, tuossa menneenä kesänä "sain" Hyvinkään radalla itse Team C:n maahantuojalta vara-osia, kun Ansmannista oli hajonnut nuo takahubit ja ihan samalla tavalla myös Team C:n versiot hajosivat... :wink:
mut ehkä tää homma onkin kiinni siitä, ku sitä ohjainta pitelee... :roll:

29
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 25.11.10 - klo: 10.13 »
Mitä järkee ajaa renkaalla jolla ei pääse ajelemaan kisan loppuun asti.
Pari alkuerää ja kisat on siinä  :huh:
no eihän näissä hommissa muutenkaan ole mitään järkeä... :roll: ja sehän olisi jokaisen oma henkilökohtainen valinta, jos haluaisi ajaa renkailla, mitkä ei mahdollisesti kestä niin hyvin, mitä ne toiset versiot... :wink:

Ilman pitoainetta on kokeiltu ajaa ja täytyy sanoa että jos tykkää romurallista niin silloin VTR luokka on vääräluokka missä ajaa.
Eli ilman pitoainetta on kyllä aika hankala ajaa VTR autoa matolla  :wink:
Jerzi
kyllä, hankalaa, muttei mahdotonta... :wink:

30
Team C / Vs: Team C tc02
« : 18.11.10 - klo: 13.06 »
Varmaan perinteiset takahubit, casterpalat. Ehkä t-pala ja etummainen pohjan jatke.. Tukivarret tuntuisi kestävän.
itselläni on tuo Ansmannin X PRO, (mikä on ihan sama vessa, mitä tämänkin topikin laite) niin en menneenä kesänä ulkoradalla "saanut" hajalle muuta, kuin nuo jo mainitut takahubit sekä pohjan etujatkopala sekä sen yläpuolinen osa, mihin tulee iskaritorni kiinni...
takahubien hajoaminen korjaantuu varmasti noilla alumiinisilla versioilla tai vaihtamalla jonkun muun vessan hubit...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8