Onhan siinä joku vika, kun sillä tavalla ääntelee.
Oletan, että moottorin pinionin ja spurrin välys on jo katsottu, eikä se spurri, joka on heti kohta antautumassa. Tämän jälkeen erittäin vahva veikkaukseni on takadiffin pinionin ja lautapyörän välys, joka aiheuttaa pinionin hampaiden hyppimisen diffin lautauspyörän hampaiden yli. Koska tuo tapahtuu vain vetopäällä tai kovassa vedossa, kielii se siitä että jokin antaa periksi ja diffi pääsee siirtymään vedon aiheuttaman voiman vaikutuksesta sivusuunnassa.
Mini E-Revossa/Slashissä ei ole erillisiä diffinkuoria, kuten isommassa (E)-Revossa, vaan bulkhead toimii suoraan kuorena. Tuo bulkhead antaa helposti periksi, etenkin kun niitä puolikkaita puristaa toisissaan vain yksi ruuvi (yllä kuvassa 7029).
Avaa tuo paketti uudelleen, tarkista että
- bulkhead on ehjä
- diffi toimii oikein eikä rutina kuulu siitä
- kaikki laakerit ovat ehjiä ja oikein paikallaan.
Noin pienet laakerit hajoavat helposti tai niihin tulee sen verran väljää, että esimerkiksi pinioni pääsee siirtymään sivusuunnassa.
Kasatessasi kokonaisuutta kiinnitä huomiota siihen, että oikeat ruuvit tulevat oikeisiin paikkoihin ja että ne kaikki tulevat kiinni. Jos jokin ruuvi pyörii muovisessa bulkheadissa tyhjää, niin se on potenttiaalinen syy hampaiden hyppimiseen. Erityisesti tuo ainoa bulkheadin puolikkaita toisiinsa puristava ruuvi.
Jos edelleenkin kuuluu sama ääni, niin lisäämällä sopivan kokoisia shimmiprikkoja laakereiden 7019 väliin bulkheadissa olevan pienen kynnyksen ja pinionin puoleisen laakerin väliin ja/tai diffin laakereiden ja bulkheadin väliin saat pienennettyä välystä, joka noiden rattaiden välissä on.
Shimmiprikat ovat erittäin ohuita, teräsprikkoja. Niitä ei tule auton mukana, eikä niitä saa rautakaupasta. Pitäisi kuitenkin löytyä hyvin varustetusta RC-kaupasta ja kyllä niitä on ennenkin joutunut Traxxasin autoihin laittamaan.