Moro,
olen aloittelemassa rc-bobcat projektia, kun eka projekti, rc-plasto mopo, onnistui yli odotusten.
Täältähän löytyi aktiivinen foorumi josta voisi löytyä vertaistukea aloittelijalle. :)
Hienoja vehkeitä ootte rakennellu.
- Eli laitteesta tulee noi 10-13kg painoinen, bobcatin oloinen.
- Kahdella akkuporan moottorilla kulkeva, molemmille puolille oma veto. Kraftmekista ketjua ja ketjupyöriä. Poran moottorin laatikosta pitää alentaa vielä reilusti pyörän akseleille; 1:5? Hinnat kraftmekilla järkeviä, 8x3mm ketju 20eur/m ja ketjupyörät parista eurosta ylöspäin.
- Radiona hobbykingin 2.4 gigan 4 kanavainen radio. Yllättävän asiallinen hintasekseen...
- Kauha toimii ruuveilla, sopivat ruuvit löytyivät pienen etsinnän jälkeen motonetin 9,90 egen työpöydästä (yhdessä pöydässä 2 ruuvia, 1 per puristusleuka). Ruuveja pyörittävät akkuporan moottorit. Yksi ruuvi nostaa/laskee, ja toinen kääntää itse kauhaa. Sain kaverilta yhden b&d koneen joka kiertää 900 (akku sökö). Se vois olla sopiva kauhan nostoon.
Kysymys kuuluu, että kannattaako itse kauhaa (se kuuppa) kääntävä ruuvi sijoitella niin että nostossa kauha asento pysyy samana maahan nähden? Tämä helpottaisi jos käytössä ovat esim trukkipiikit.
- mekaniikka muute teräslevyä ja alumiinia.
- moottoripyörän lyijyakku takaosaan, jotta ei kippaa nostossa
Kaikki muu on oikeastaan jo hommattuna, paitsi nuo ketjut ja ketjupyörät. Renkaat täytyy varmaan laitella kun tietää tarkat mitat.
Miltäs tällainen kokoonpano kuulostaa?
-p-