Hmm, etukipin tekeminen kierretangolla saattaa olla haastavaa, ja nostokorkeus saattaa jäädä aika matalaksi (kulma pieneksi). Kulma tietysti riippuu lavan pituudesta.
Normaali servo on myös auttamattoman hidas pyörittämään tavallista kierretankoa. Jos servo kääntyy esim 0.12s /60 astetta, niin silloin sekunnissa kierroksia tuleen n. 1.39. Esim. M6 kierretangon nousu on 1mm, eli tällöin 10 sekunnissa liikettä tulee n. 14 mm. 10 cm viekin jo sitten 72 sekuntia, ja kippi ei siinä vaiheessa vielä kovin korkealla ole.
Mutta jos nyt otetaan se lähtökohta, että servoon pitäisi kiinnittää, niin melkein kannattaisi servoon kiinnittää putki ("sylinteriputki" pyörii, "ruuvivarsi" pysyy paikallaan). Putkessa on tällöin kierre, jossa ruuvivarsi pyörii. Silloin sylinterin saa mahdollisimman matalaksi ja nostokorkeuden maksimoitua. Jos servoon kiinnittää kierretangon, niin tällöin melkein pakosti joutuu servon akseliin kiinnittämään jonkun holkin tms. jotta kierretangon saa akseliin edes kohtuu tukevasti. Itse kokeilin tätä sopivaksi poratulla jatkomutterilla, josta reikä servon akselin läpi ja siihen ruuvi/pultti/sokka tms. Tämä systeemi nostaa rakenteen ns. turhaa, "nostamatonta" korkeutta, ja ei ole siltikään kovin tukeva. Putken kiinnittämisessä ongelmana tietysti on sopivan putken löytäminen ja toisen pään kierre.
Melkein kannattaa katsella kuvia tuosta esim. Hemin kippimekanismista. Siinä kierretanko on auton pituussuunnassa. Kierretankoa saa pyörimään nopeammin vaihteellisella, isommalla sähkömoottorilla. Servon moottorihan (normaalikokoisessa servossa) on kokoluokkaa pikkusormen pää. Vaihteellisella ja isommalla moottorilla alkaa M-kierteinenkin tanko pyörimään riittävän nopeasti.