Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1881369 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2010 : 01.03.10 - klo: 22.24 »
Ohjauksen lisäys "ohjeet" Tamiyaan, kääntyy huonosti japanian kieleltä ameriikaksi näin. Ohjeet jenkki mallien mukaiset, eli ohjausservo keulassa.

 Ehkä menee soveltaa Scaniaan. En ole kokeillut tätä itse!!


Huomatkaa, että ohjauksen raidetanko on kiinni väärän puolen vivuissa. Raidetangon täytyy olla noissa vinoissa varsissa, jotta sisempi pyörä kääntyisi enemmän kaarteessa, ns Ackerman-ohjaus. En tiedä, onko tällä kuinka paljon merkitystä, mutta kuitenkin...

http://www.rctek.com/technical/handling/ackerman_steering_principle.html

Sauli

Poissa sakke33

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2011 : 02.03.10 - klo: 06.58 »
Teillä kun on noita niin hienoja lavoja niin voiko puusta tehä lavan sora-autoon.

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2012 : 02.03.10 - klo: 12.34 »
Teillä kun on noita niin hienoja lavoja niin voiko puusta tehä lavan sora-autoon.

Miksei vois? Sehän on vaan tekijän mielikuvituksesta sekä kädentaidoista kiinni, ei sitä kukaan kuitenkaan estä.   :smiley:

Kuitenkin uskoisin, että puulava on hieman painavampi kuin esim. alumiinista pokkailtu.
En tiedä miten jokin ohut vanerilava tulis kestämään...
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa sakke33

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2013 : 02.03.10 - klo: 14.12 »
Aha no sepä hyvä kun ei ole noita hitsi vehkeitä eikä mitään pylväsporia. :cry:

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2014 : 02.03.10 - klo: 17.47 »
Tänään saatiin Scaniaan jo hieman väriä päälle, vielä pitäis itse hyttiosa maalata. Hieman jäi joihinkin kohtiin sumua kun en mikään maalauksen ammattilainen ole ja paukkupullolla suihkin. Olen kuitenkin tyytyväinen tulokseen, ei se oo niin tarkkaa...

En taida toistaiseksi laittaa ilmanohjaimia ollenkaan.

Foorumia turhaa rasittamatta pelkät linkit kuviin, kun ei suoraan liittäminen tunnu onnistuvan millään.
http://picasaweb.google.fi/Sakarius07/Scania#5444039450151157330

http://picasaweb.google.fi/Sakarius07/Scania#5444062810818168130

http://picasaweb.google.fi/Sakarius07/Scania#5444078075739562706
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo: 18.43 kirjoittanut Saku07 »
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2015 : 02.03.10 - klo: 18.16 »
Teillä kun on noita niin hienoja lavoja niin voiko puusta tehä lavan sora-autoon.

Ei myöskään kannata unohtaa polystyreenilevyä, Geswasin Volvon lava on tehty siitä.
Levy on edullista ostaa isompina paloina esim. Etolasta, ja sitä on helppo työstää ihan perus työkaluilla. Yhteen liittäminen tapahtuu nesteliimalla, joka sulattaa hieman muovin pintaa, ja liittää osat tukevasti yhteen.

Poissa sakke33

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2016 : 02.03.10 - klo: 20.10 »
Jaa no tiedätkö mistä sitä polystyreenilevyä oikein saa.

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2017 : 02.03.10 - klo: 20.49 »
e: ei mitään enää...
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo: 22.22 kirjoittanut Saku07 »
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2018 : 02.03.10 - klo: 21.06 »
Polystyreeni eli Styrox  :wink:

Nyt täytyy tunnustaa etten ole ihan varma tosta Poly-alusta, mutta puhutaan nyt sitten pelkistä Styreenilevyistä. Ja kuten tossa mainitsin, sitä saa esim. Etolasta eri paksuuksina.


Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2019 : 02.03.10 - klo: 22.21 »
tere

tyröksi (pienistä valkoisista palleroista liimattua) on muistini mukaan solupolystyreeniä
Polystyreeni tehdään mm. muovi astioita. nooh olipa taas snoppailua :laugh:
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2020 : 02.03.10 - klo: 23.46 »
[offtopic]
Löytyi kuva Tamiyan pikkuveljestä, eli revellin 500Ärrä, jonka väriteema toistuu tällä kertaa isommassa mittakaavassa.



[/offtopic]
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2021 : 03.03.10 - klo: 16.04 »
Ihan taas tämmöinen btw kysymys Tamiyan jo omistaville:

Kuinka paksu, tai toisaalta kuinka korkea tuo Tamiyan runkopalkki on?

Paljonko paripyörien renkaan sisäreunan ja rungon väliin jää tilaa?

Paljonko on runkopalkkien etäisyys toisistaan palkkien sisäreunasta?

Ja miksi tällaisia joutavia kyselen. Noh...kieltämättä alkanut hieman kiinnostamaan tuo Tamiya 6x4:n julkaisun jälkeen (ja yhtään ei noi täällä esitetyt kuvat helpota...) . Nyt kun tuon ruuvisylinterin sai toimimaan microservolla (joita muuten posti toi tänään pingpongista tusinan verran lisää), niin tuonne telipyörien väliin hieman kaipaisi rullia. Joku tietysti ihmettelee, että sällihän on ihan pimeä, 6x4:een rullia? Niin, jostain kumman syystä on pikkusällistä asti kiinnostanut tuo kuorma-autojen nostoteli (huom. terveellä tavalla  :wink:). Vetotapa ajateltuna "?"x2 ja vetävä tohtorin lukolla. Vielä kun saisi sen kytkettävän/poiskytkettävän vedon takimmaiseen teliakseliin (ja arvatenkin minkä takia). Tuohon Sisun patenttiin voisi soveltaa myös ruuvisylinteriä.

Sekin tässä myös yleisen rakentelun ohessa kiehtoisi, että jos tuon Tamiyan akseliston/teli-alueen mallintaisi 3D:hen, ja rakentelis putkella tuota nostoteliä ja rullia. Olisi hieman helpompaa ja nopeampaa "muutella suunnitelmia". Se tietysti vaatisi jo auton hommaamisen.

Pahat pojat kiusaa, kun laittelee tuollaisia kuvia...Siksi tässä tuli kyseltyä tuota tukivarsien kiinnitystäkin..



Jo sivulta 10 lähtien

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2022 : 03.03.10 - klo: 16.15 »

Kuinka paksu, tai toisaalta kuinka korkea tuo Tamiyan runkopalkki on?

Paljonko paripyörien renkaan sisäreunan ja rungon väliin jää tilaa?

Paljonko on runkopalkkien etäisyys toisistaan palkkien sisäreunasta?


Täältä tulee: Runkopalkin korkeus 20mm

Sisemmän renkaan ja rungon välissä tilaa noin. 15mm

Tarkoitatko runkopalkkien etäisyyttä toisistaan profiilien pohjalta? n.55mm

Saatiin hytti maalattua ja melkein jo valmiiksi, sovittelin sitä tuohon päälle ja hyvältähän se näyttää...

http://picasaweb.google.fi/Sakarius07/Scania#5444413697493813986

Nyt otan vastaan vinkkejä ja ideoita maskin kiinnitykseen, sellanen ratkaisu, että hytin saisi ruuvattua helposti irti saranoista.
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo: 16.27 kirjoittanut Saku07 »
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2023 : 03.03.10 - klo: 17.24 »
Kiitos Saku07:lle jälleen!
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa sakke33

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2024 : 03.03.10 - klo: 17.33 »
Tietääkö kukaan mistä saisi rc metsäkoneita.

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2025 : 03.03.10 - klo: 17.41 »

Vedon sais katkastua jollakin pienellä vaihteistolla, jossa olis irtikytkentä. RC4WD r2 tms. Vaihteiston sijoittais vetävien akseleiden väliin, akselit vaikka hieman etäämmäs toisistaan.

Tietenkin koko perän jousitus menis uusiksi jos akseleita alkais siirtämään.
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa RAULI

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2026 : 03.03.10 - klo: 18.28 »
Tietääkö kukaan mistä saisi rc metsäkoneita.
Vaikka tommosesta emekin koneesta modaamalla http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=fpkKeyhet-k&v=bXhxxAwDLsA Mutta ei noita valmiina mistään saa.

Poissa puuhapete

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2027 : 03.03.10 - klo: 19.05 »
http://www.fumotec.de/0344409abf11af805/0344409c770d47d02/index.html

Tuolta saa ilmeisesti ponssea, mutta luultavasti on myös hintaa...

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2028 : 03.03.10 - klo: 19.20 »
Ihan taas tämmöinen btw kysymys Tamiyan jo omistaville:

Kuinka paksu, tai toisaalta kuinka korkea tuo Tamiyan runkopalkki on?

Paljonko paripyörien renkaan sisäreunan ja rungon väliin jää tilaa?

Paljonko on runkopalkkien etäisyys toisistaan palkkien sisäreunasta?

Ja miksi tällaisia joutavia kyselen. Noh...kieltämättä alkanut hieman kiinnostamaan tuo Tamiya 6x4:n julkaisun jälkeen (ja yhtään ei noi täällä esitetyt kuvat helpota...) . Nyt kun tuon ruuvisylinterin sai toimimaan microservolla (joita muuten posti toi tänään pingpongista tusinan verran lisää), niin tuonne telipyörien väliin hieman kaipaisi rullia. Joku tietysti ihmettelee, että sällihän on ihan pimeä, 6x4:een rullia? Niin, jostain kumman syystä on pikkusällistä asti kiinnostanut tuo kuorma-autojen nostoteli (huom. terveellä tavalla  :wink:). Vetotapa ajateltuna "?"x2 ja vetävä tohtorin lukolla. Vielä kun saisi sen kytkettävän/poiskytkettävän vedon takimmaiseen teliakseliin (ja arvatenkin minkä takia). Tuohon Sisun patenttiin voisi soveltaa myös ruuvisylinteriä.

Sekin tässä myös yleisen rakentelun ohessa kiehtoisi, että jos tuon Tamiyan akseliston/teli-alueen mallintaisi 3D:hen, ja rakentelis putkella tuota nostoteliä ja rullia. Olisi hieman helpompaa ja nopeampaa "muutella suunnitelmia". Se tietysti vaatisi jo auton hommaamisen.

Pahat pojat kiusaa, kun laittelee tuollaisia kuvia...Siksi tässä tuli kyseltyä tuota tukivarsien kiinnitystäkin..




niin ja älä unohda että tamiya on tehnyt man nupin kanssa =)

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2029 : 03.03.10 - klo: 20.27 »
Vetotapa ajateltuna "?"x2 ja vetävä tohtorin lukolla. Vielä kun saisi sen kytkettävän/poiskytkettävän vedon takimmaiseen teliakseliin (ja arvatenkin minkä takia). Tuohon Sisun patenttiin voisi soveltaa myös ruuvisylinteriä.

Sekin tässä myös yleisen rakentelun ohessa kiehtoisi, että jos tuon Tamiyan akseliston/teli-alueen mallintaisi 3D:hen, ja rakentelis putkella tuota nostoteliä ja rullia. Olisi hieman helpompaa ja nopeampaa "muutella suunnitelmia". Se tietysti vaatisi jo auton hommaamisen.


Telin väliin taitaa olla mahdoton sijoittaa minkäänlaista vahdetta tai kytkintä. Nostettavan telin kanssa käytetään ns. Robsonia. Siinä pyörien väliin painetaan rivoitettu rulla, joka siirtää voiman vetävältä akselilta telille. Tämä tietysti vain hitailla nopeuksilla tilapäisesti. Lienee melko helppo toteuttaa 1:14 kaavassakin

Löytyi jopa kuva ja suomalainen edustaja. Laitteen nimi on Robsondrive
http://www.vta-tekniikka.fi/

Sauli

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2030 : 03.03.10 - klo: 20.42 »
Luulin että IMN olisi käyttämässä suoraan 6x4 -mallia.

Kai sellaisen rakentaisi tavan 2-akselisesta mallista, ei ois läpivetävä, eikä viimeinen vetävä akseli kiusaamassa.

Siis tuo tamiyan 6x4 on tandemilla.
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2031 : 03.03.10 - klo: 21.12 »
Juu, lähinnä tuolta Nurmi Auton sivuilta olen tuota Telikarhua tutkaillut.

http://www.nurmiauto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=86

Joo, tuo vetävä telivetohan on tosiaan kait vaan Sisun spesiaali (ei lyödä jos/kun olen väärässä), muilla taitaa mennä Robson/Telikarhu-linjalle nostettavissa teleissä. Lukothan auttavat rullia entisestään.

Jenkeillä vasta onkin veikeitä (lähinnä huvittavia) systeemejä etenemisen parantamiseen. Kauhea hypetys oli systeemistä, jolla sai renkaista ilmanpaineita pudotettua... :grin:..

Nämä parin euron mikroservot sopisivat servon akseli auton keula/perä-suuntaisesti asennettuna ilman korvakkeita aika hyvin rungon kylkeen (22 mm korkeus servossa, paksuus <12 mm, toisaalta renkaan liike joustossa?). Ruuvisysteemi olisi siitä näppärä, että se ei rasita servoa paikallaan ollessaan mitenkään (rasitus pelkästään servon rungolla). Telikarhu nyt ei kauhean järkyttävää voimaa tarvinne, pääasia lienee, että pureutuu renkaiden väliin ja pysyy siellä. Jos teliä mitottaisi reilusti esim. 20 tn nostavaksi, niin tällöin pystysuora "voima" tulisi skaalassa olla 7.3 kg eli 71 N. Tästä DIY-sylinterin voimasta en tiedä (täytynee jossain välissä laskea), mutta pitäisi kyllä 4 kg nostaa aika helposti. Tuossa Sisun systeemissä tietysti ratkaisee sen kolmion korkeuskin vaadittavaan voimaan. Toisaalta Scanian päällirakentajasivuilta, Nummekin sivuilta tms. apinoitunakin saisi tuota telin rakennetta kopioitua.

Telin mekanismi tulisi todellakin olla johonkin oikeaan edes jotenkin perustuva.

Vaihteiston sijoittaminen tuonne akselien väliin on kyllä mahdoton ajatus. Täytyyköhän laittaa Tohtorille ehdotus katkaistavasta vedosta? Jos siellä syttyis saksalainen "kiukku" ratkaisemiseen...

Saku kerkes väliin:
Juu, 6x4:stä oli tarkoitus "aloittaa". Tuosta saisi sen yhden vetävän lisäksi. 6x4:stähän tulee helposti 6x2...kardaani kankaalle. Sitä pitkittäistukivarsien kiinnitystä voisi mahdollisesti hyödyntää telin rakentamisessa. Teliä ja rullia voisi aluksi suunnitella tuohon alkuperäiseen 6x4:ään
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo: 21.25 kirjoittanut IMN »
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2032 : 03.03.10 - klo: 21.24 »
No juu siinä kohtaa aloin ihmettelemään kun olit teliä/rullia sovittamassa tandemiin, ei vaan sopinut omaan järkeen...
Itselläni ei oo muuta kokemusta kun parista scaniasta ja volvosta, joiden tandemiin ei rullia tietenkään sotketa ja teliakseli on erikseen.

Itse ottaisin tavan 4x2 ja lisäisin perään tavallisen etuakselin joka olis muutenkin kompaktimpi. Siihen teli ja rullat.

Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2033 : 03.03.10 - klo: 21.45 »
Hehheh, aivan, eihän siinä mitään järkeä olisikaan.

Tuo 4x2 on vaan rungoltaan jo valmiiksi liian lyhyt. 6x4:een pystyy jo ilman rungon pidennystä suunnittelemaan tuota telirakennetta. Nostotelillisen 6x2:n ja nousemattoman 6x4:n akselivälissä ei ole 1:1 kuin 35 mm eroa, eli Tamiyassa bauttiarallaa 2.5mm. Runkoa joutuu tietysti maansiirtovehkeeseen pidentämään.

Tarkoitus olisi suunnitella tuosta telistä mahdollisimman "bolt on"-systeemi ja mahdollisimman yksinkertaisella tavalla (voi kyllä olla toiveajattelua, mutta tuosta lähdetään). Alkuperäisiä kiinnitysreikiä pyrkisin ainakin alussa hyödyntämään.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa tga-480

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2034 : 03.03.10 - klo: 22.19 »
kertokaas viisaammat miten sais servoon tukevasti kierre tangon kiinni?tarkotus ois tehä scaniaan etu kippi ja kierteen pitäisi lähteä keti servosta asti jotta saa tarpeeksi nosto korkeutta...

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2035 : 04.03.10 - klo: 12.15 »
Hmm, etukipin tekeminen kierretangolla saattaa olla haastavaa, ja nostokorkeus saattaa jäädä aika matalaksi (kulma pieneksi). Kulma tietysti riippuu lavan pituudesta.

Normaali servo on myös auttamattoman hidas pyörittämään tavallista kierretankoa. Jos servo kääntyy esim 0.12s /60 astetta, niin silloin sekunnissa kierroksia tuleen n. 1.39. Esim. M6 kierretangon nousu on 1mm, eli tällöin 10 sekunnissa liikettä tulee n. 14 mm. 10 cm viekin jo sitten 72 sekuntia, ja kippi ei siinä vaiheessa vielä kovin korkealla ole.

Mutta jos nyt otetaan se lähtökohta, että servoon pitäisi kiinnittää, niin melkein kannattaisi servoon kiinnittää putki ("sylinteriputki" pyörii, "ruuvivarsi" pysyy paikallaan). Putkessa on tällöin kierre, jossa ruuvivarsi pyörii. Silloin sylinterin saa mahdollisimman matalaksi ja nostokorkeuden maksimoitua. Jos servoon kiinnittää kierretangon, niin tällöin melkein pakosti joutuu servon akseliin kiinnittämään jonkun holkin tms. jotta kierretangon saa akseliin edes kohtuu tukevasti. Itse kokeilin tätä sopivaksi poratulla jatkomutterilla, josta reikä servon akselin läpi ja siihen ruuvi/pultti/sokka tms. Tämä systeemi nostaa rakenteen ns. turhaa, "nostamatonta" korkeutta, ja ei ole siltikään kovin tukeva. Putken kiinnittämisessä ongelmana tietysti on sopivan putken löytäminen ja toisen pään kierre.

Melkein kannattaa katsella kuvia tuosta esim. Hemin kippimekanismista. Siinä kierretanko on auton pituussuunnassa. Kierretankoa saa pyörimään nopeammin vaihteellisella, isommalla sähkömoottorilla. Servon moottorihan (normaalikokoisessa servossa) on kokoluokkaa pikkusormen pää. Vaihteellisella ja isommalla moottorilla alkaa M-kierteinenkin tanko pyörimään riittävän nopeasti.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2036 : 04.03.10 - klo: 13.45 »
Auto alkais olemaan jo hyvällä mallilla, tosin aurinkolippa pitää vielä työstää uudestaan, en ole oikein tyytyväinen mitä siitä tuli.

Seuraavaksi pitäis keskittyä 4. akselin tuentaan ja sen jälkeen voikin alkaa suunnittelemaan lavaa/kippirunkoa/mitä ikinä.

http://picasaweb.google.fi/Sakarius07/Scania#5444742035387332466

Miten muuten onnistuu liittämään kuvan suoraan tähän? Onnistuneeko googlen kuvapalvelulla ollenkaan...

tästä on tullut varsinainen "esittele täällä oma kalustosi" -topic.

« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo: 16.47 kirjoittanut Saku07 »
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2037 : 04.03.10 - klo: 16.35 »


Pistät kursorin tohon kuvan päälle ja painat oikeanpuolista hiirtä, sitten painat kopioi kuvan osoite. Sen jälkeen liitä se kuvan osoite tänne ja sitten rajaat siniseksi sen ja painat tämmösestä napista.
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo: 16.39 kirjoittanut RcJuho »

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2038 : 04.03.10 - klo: 16.50 »
Joo tiedän kyllä IMG -tagit. Näköjään ei toimi suoraan "hxxp://picasaweb...", vaan osoite pitää ottaa erikseen kuvasta.
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2039 : 04.03.10 - klo: 19.30 »
 Telikarhusta eli robsonista eli robsondrivestä puhuttaessa, mitäkähän luulette minun tuohon nostoteli projektiini suunnitelleeni etenemisen varmistamiseen.

 :angel:

 Komiata kalustoa on rakenteilla porukoilla. Hyvä hyvä. Minne kokoonnutaan kesällä kaluston esittelyyn?

 :wink: