Ite oon miettiny olisiko niistä Valluun kuormaajan sylintereiksi.
Kyllä noista olisi moneen sovellukseen, mutta hinta on tosiaan turhan kova.
Kiitos vastauksesta. Ei auta kun ottaa kippi ja moottori siihen lisäksi. Tulee kärrille hintaa
Tervetuloa.
Juu noille kärryille tulee käsittämättömästi hintaa.
Kysymys servoista (sähköhommat ei ole ihan hallussa näiden osalta vielä). Miten noi servot toimii noilla F-14 lisäpotikoilla, jotka on on-off-on tyyppisiä. Keskittääkö servo automaattisesti kun laittaa offille? Miten tuosta pääsee eroon. Kysymys siksi, että Bruderin nostolaitteiden toteusta suunnittelen ja servo pitäisi olla siten, että sen voi pysäyttää mihin haluaa.
Tuo aiemmin linkittämäni potikka on siis potentiometri ja tuo ei ole jousi palautteinen. Siispä tuon asennolla säädetään juurikin servon asento portaattomasti. Liu'un maksimit vastaavat siis servon koko liikealuetta.
Vipu kytkin on sitten erikseen, jolloin kytkimen keskiasento vastaa servon keskiasentoa. Ja vivun napsautus päälle eli joko ylös tai alas, liikuttaa servon varren vastaavasti ääriasentoon.
Nuo F14 lisäkytkimet sekä liu'ut ovat helppoja kytkeä. Liitin on samanlainen kuin servojen liitin, eli 3 napainen. Mikäli toiminta suunta on väärä, riittää liittimen irroitus ja asentaminen toisinpäin.
Samoin jos F14 vakio tikut toimivat väärinpäin, esim ohjaus tikun kääntö vasemmalle saa mallin kääntymään oikealle. Sammuta ajokki sekä radio. Avaa radion takakansi (helppoa, ei ruuveja). Katso kyseisen tikun potentiometriltä lähtevän johdon sijainti piirikortissa. Irroita liitin kortista, ja asenna toisinpäin. Asenna takakansi ja testaa mallin toiminta.
Siellä piirikortissa on 4 tyhjää paikkaa lisäkanaville. Ja vastaanottimessa samaten. Eli käytössä on helposti 8 kanavaa. Tuon F14 hinta on kyllä korkeahko, sisuskaluja kun katselee.