Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1881370 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2820 : 13.11.10 - klo: 23.10 »
"...joku sanoi että lastu lentää jo,
onko ihme kun kunnon vermeet on.
Anna Hemille suorat linjasi,
ole muille kateuden enkeli...

Toiset viilaavat ruosteisin sormin railoja muoveihin,
kuka antaisi niille edes luvan keittiön tuoleihin.
Täällä komeron nurkalla ahertaa, vaikka tahtois,  autotalliin sorvaamaan..."

Snif, elämä on julmaa.  :smiley:

 Loistavaa, loistavaa!

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2821 : 13.11.10 - klo: 23.21 »
Tietääköhän joku että saako conradilta vaihdettua kielen englanniksi? Ei tuo Saksa oikeen taivu.  :undecided:

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2822 : 13.11.10 - klo: 23.41 »
Tietääköhän joku että saako conradilta vaihdettua kielen englanniksi? Ei tuo Saksa oikeen taivu.  :undecided:

http://www.conrad-international.com/

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2823 : 14.11.10 - klo: 11.44 »
Tietääköhän joku että saako conradilta vaihdettua kielen englanniksi? Ei tuo Saksa oikeen taivu.  :undecided:

http://www.conrad-international.com/

Tattista!

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2824 : 14.11.10 - klo: 15.29 »
Moro,

mistäköhän johtuu seuraavanlainen ongelma:

Kyseessä siis tuo pienoiskuormaaja. Lisäsin yhden aiemmin kuvatun videon joutuubiin...
http://www.youtube.com/watch?v=FW4fEtwIWXo

Eli laitteessa on 4 kanavainen vastaanotin, jonka perässä on tällainen power unit:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8355
, jonka perässä on neljä nopeudensäädintä.
Kaksi on ajoon, vasen - ja oikea puoli ja kaksi kauhan toimintoihin. No, näin jälkeenpäin ajatellen tuo "power unit" on varmaan turha, mutta ei varmaan haittaakaan tee.

Pistin laitteeseen kaksi 20A sulaketta, yksi ajoon ja toinen kauhan toimintoihin. Lähinnä ettei mikään menisi ihan solmuun. Sulakkeet ovat akun ja nopeudensäädinten plussien välissä, eli akun plussasta piuha sulakepesään ja sulakepesältä sitten kahden nopeudensäätimen plussaan... ja kaksi näitä settejä, toinen kahdelle ajomoottorille ja toinen kahdelle kauhan toimintojen moottorille. Power unit saa syötön suoraan akulta.

No, jos nyt esim ajo sulake palaa, niin silti laitteella voi ajaa, mutta tooosi verkkaisesti. Ikävänä lisämausteena sopassa on se, että koneesta alkaa nousta vieno "vanhan sähkön" tuoksu jos sulake on palanut.

Oma epäily on, että noparit saavat plussan nyt jotain muuta kautta. Olisko sen säätimien "ohjauspiuhojen" kautta? Eli se power unitti yrittää syöttää kahta nopeudensäädintä joiden sulake palanut, mutta sen rahkeet ei oikein riitä.


Eli kysymys kuuluu pistänkö vain yhden "pääsulakkeen", vai poistanko senkin?

Onkos näissä vehkeissä yleensä sulakkeita? Kehitystyössä ovat ainakin kivoja, voi silloin tällöin joku kalliimpi komponentti säästyä.


   -p-

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2825 : 14.11.10 - klo: 16.24 »
Melko tyylikästä työtä Hemillä. Nythän tässä voi alkaa miettiä oikeasti, että saisi joskun oman unelman työnalle jos Hemiltä saisi apuja työstämiseen. Olen nimittäin miettinyt pidempään Valmetin 1502 tekemistä 1:16 malliksi. Se on sopivan kanttinen kone tehdä ihan omatoimisesti mutta koska ko. kone on kuusipyöräinen ja vetää vielä joka pyörällä niin siihenkin tarvii telikotelot taakse :-) Omalla manuaalikoneella vähän työläs tehdä mutta tuollaisella CNC-vehkeellähän toi voisi onnistua.



Olen kyllä valmis toimimaan koneistus alihankkiana :grin: pientä korvausta vastaan :cry:
Toi 1502 on senverran äijämäinen laite että kyllä siitä malli pitäis tosiaan tehdä :grin:

Tässä pari kuvaa ketjukoteloiden edistymisestä (harmi kun sorvi on manuaali ohjattu :cry:)

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2826 : 14.11.10 - klo: 20.10 »
[
Olen kyllä valmis toimimaan koneistus alihankkiana :grin: pientä korvausta vastaan :cry:
Toi 1502 on senverran äijämäinen laite että kyllä siitä malli pitäis tosiaan tehdä :grin:

Tässä pari kuvaa ketjukoteloiden edistymisestä (harmi kun sorvi on manuaali ohjattu :cry:)

Hieno homma, että löytyy intoa tehdä koneistusta. Korvaus on selvä asia, ei sitä ilmaiseksi tarvi tehdä.

Täytyykin alkaa haalia kuvia ko härvelistä :-)

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2827 : 14.11.10 - klo: 21.40 »
Heijaa, MASI tarvitsee uuden radion.
Kymysys kuuluu, jos haluaa johonkin kanavaan esim (työ,peruutus jne)valon, niin mites se käytännössä toimii?
Pelkkä vastarin +/- napoihin valon kytkeminen ei tainnut onnistua :grin:

Samalla voi vinkata kumpi kannttaa hommata:
Spektrumin DX6(tai mahdollisesti DX7) ja FlaiHain 8kanavainen.
DEX410r

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2828 : 14.11.10 - klo: 21.55 »
Moro,

mistäköhän johtuu seuraavanlainen ongelma:

Kyseessä siis tuo pienoiskuormaaja. Lisäsin yhden aiemmin kuvatun videon joutuubiin...
http://www.youtube.com/watch?v=FW4fEtwIWXo

Eli laitteessa on 4 kanavainen vastaanotin, jonka perässä on tällainen power unit:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8355
, jonka perässä on neljä nopeudensäädintä.
Kaksi on ajoon, vasen - ja oikea puoli ja kaksi kauhan toimintoihin. No, näin jälkeenpäin ajatellen tuo "power unit" on varmaan turha, mutta ei varmaan haittaakaan tee.

Pistin laitteeseen kaksi 20A sulaketta, yksi ajoon ja toinen kauhan toimintoihin. Lähinnä ettei mikään menisi ihan solmuun. Sulakkeet ovat akun ja nopeudensäädinten plussien välissä, eli akun plussasta piuha sulakepesään ja sulakepesältä sitten kahden nopeudensäätimen plussaan... ja kaksi näitä settejä, toinen kahdelle ajomoottorille ja toinen kahdelle kauhan toimintojen moottorille. Power unit saa syötön suoraan akulta.

No, jos nyt esim ajo sulake palaa, niin silti laitteella voi ajaa, mutta tooosi verkkaisesti. Ikävänä lisämausteena sopassa on se, että koneesta alkaa nousta vieno "vanhan sähkön" tuoksu jos sulake on palanut.

Oma epäily on, että noparit saavat plussan nyt jotain muuta kautta. Olisko sen säätimien "ohjauspiuhojen" kautta? Eli se power unitti yrittää syöttää kahta nopeudensäädintä joiden sulake palanut, mutta sen rahkeet ei oikein riitä.


Eli kysymys kuuluu pistänkö vain yhden "pääsulakkeen", vai poistanko senkin?

Onkos näissä vehkeissä yleensä sulakkeita? Kehitystyössä ovat ainakin kivoja, voi silloin tällöin joku kalliimpi komponentti säästyä.


   -p-



Mikä tuon power unitin varsinainen funktio on tuossa koneessasi? Eikö tuon varsinainen tarkoitus ole se, että jos koneessa/laitteessa on large scale-servoja, jotka syövät suurempaa virtaa, niin vain antaa servoille tarvitsemansa suurempi virta/korkeampi jännite? Tuolla siis meikäläisen näkemyksen mukaan vain annetaan enemmän ruutia servoille, jos vastari ei siihen pysty.

Nyt tilanne näyttäisi siltä, että ruokit tuolla power unitilla vain noparille suurempaa  "käskemisvirtaa", jolla ei ole noparin toiminnalle mitään merkitystä, sillä tämä virta on lähinnä noparin tarvitsema ohjaussignaali. Nopari ottaa suuren virtansa moottorin pyörittämiseen suoraan akusta omien johtojensa kautta.

Itse toteuttaisin vastaavan siten, että yksi nopari antaa BEC-virran vastarille, muista nopareista punainen piuha irti servoliittimestä. Noparien todelliset virtapiuhat akkuun normaaliin tapaan. Tuon power unitin ottaisin kokonaan pois, siitä ei liene hyötyä.

Jos moottorin stall current on pienempi kuin noparin max. virta ja voltit on oikeissa rajoissa, niin silloin noparin pitäisi kestää ilman sulakkeitakin.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2829 : 14.11.10 - klo: 22.25 »
Heijaa, MASI tarvitsee uuden radion.
Kymysys kuuluu, jos haluaa johonkin kanavaan esim (työ,peruutus jne)valon, niin mites se käytännössä toimii?
Pelkkä vastarin +/- napoihin valon kytkeminen ei tainnut onnistua :grin:

Samalla voi vinkata kumpi kannttaa hommata:
Spektrumin DX6(tai mahdollisesti DX7) ja FlaiHain 8kanavainen.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8991

Kumpi mode nyt sitten olikaan kaasu vasemmalla en nyt äkkiseltään muista, mutta noita ei ainakaan ole hinnalla pilattu. Toisaalta mikä noiden saatavuus sitten on...
Vastarissa on servopinneissä 4.8-6-voltin jännite koko ajan. Suoraan kytkemällä siis valo palaa koko ajan (tai tappaa ledin ilman vastusta).

Jaa miten saa valoja käskettyä ohjaimesta? Ostamalla jonkun hävyttömän kalliin rc-switchin tai sitten tekee tämän opiskelijaversion hyödyntämällä vanhaa servon piirilevyä. Servon moottorin piuhoista vaan virta, väliin vaan sopivat vastukset käyttöjännitteen mukaan. Trimmeripotikan voi korvata vastuksilla tai sitten vaan ns. antaa olla, ja säätää siitä oikea kohta syttymiselle.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2830 : 14.11.10 - klo: 23.04 »


http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8991

Kumpi mode nyt sitten olikaan kaasu vasemmalla en nyt äkkiseltään muista, mutta noita ei ainakaan ole hinnalla pilattu. Toisaalta mikä noiden saatavuus sitten on...
Vastarissa on servopinneissä 4.8-6-voltin jännite koko ajan. Suoraan kytkemällä siis valo palaa koko ajan (tai tappaa ledin ilman vastusta).

Jaa miten saa valoja käskettyä ohjaimesta? Ostamalla jonkun hävyttömän kalliin rc-switchin tai sitten tekee tämän opiskelijaversion hyödyntämällä vanhaa servon piirilevyä. Servon moottorin piuhoista vaan virta, väliin vaan sopivat vastukset käyttöjännitteen mukaan. Trimmeripotikan voi korvata vastuksilla tai sitten vaan ns. antaa olla, ja säätää siitä oikea kohta syttymiselle.

Mites nämä lennokki-/kopteriradiot toimii näissä maa-ajoneuvoissa. Lähinnä siis sitä tarkoita, että tässäkin oli 9 kanavaa, mutta onko noista osa potentiometrejä ja osa on-off-on tyyppisiä katkaisijoita.

Näitähän tarvii työkoneissa (nostolaitteet, työkoneiden toiminnot yms). Toi vanhan servon käyttäminen valojen ohjaukseen oli hieno idea. Kiitos siitä :-)

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2831 : 15.11.10 - klo: 11.55 »
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8991

Kumpi mode nyt sitten olikaan kaasu vasemmalla en nyt äkkiseltään muista, mutta noita ei ainakaan ole hinnalla pilattu. Toisaalta mikä noiden saatavuus sitten on...
Vastarissa on servopinneissä 4.8-6-voltin jännite koko ajan. Suoraan kytkemällä siis valo palaa koko ajan (tai tappaa ledin ilman vastusta).

Jaa miten saa valoja käskettyä ohjaimesta? Ostamalla jonkun hävyttömän kalliin rc-switchin tai sitten tekee tämän opiskelijaversion hyödyntämällä vanhaa servon piirilevyä. Servon moottorin piuhoista vaan virta, väliin vaan sopivat vastukset käyttöjännitteen mukaan. Trimmeripotikan voi korvata vastuksilla tai sitten vaan ns. antaa olla, ja säätää siitä oikea kohta syttymiselle.

Mode 2 tais olla kaasu vasurissa, aika hävyttömän halpa tuo turnigy, suomen hintoihin verrattuna.
Tiiä sitten onko tuosta jäänyt vaan ilmoittamatta, vai puuttuuko End point adjustment tuosta turnigyn rammarista.

Kiitosta pirkka niksistä, meneekin kaikki vanhat servot purkuun  :grin:

Apidapi:
Spektrumin radiossa ei näytä potikoita olevan, turnigyn/flyskyn radioissa on.
Mihin potikoita voi sitten hyödyntää?
« Viimeksi muokattu: 15.11.10 - klo: 12.25 kirjoittanut Jarzanza »
DEX410r

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2832 : 15.11.10 - klo: 12.39 »
Melkeen 100% voisi veikata, että EPA löytyy (kyllä joku siitä olisi huudellut, jos ei löytyisi).

Potikkaa/liukua pystyy hyödyntämään paljon pelkkää kytkintä paremmin. Kytkimelle pystyy yleensä ohjelmoimaan vain 2 tai 3 asentoa kytkimen tyypistä riippuen. Potikassa ovat nämä kaikki väliasennot ihan samalla tavalla, kuin mitä esim. varsinaisissa tikuissa. Jos siis työkoneessa on servoja, joiden asemaa tarvitsee säätää, niin tällöin potikka käskee servoa juuri haluttuun asemaan n:llä eri tavalla, kytkin vain niihin kahteen tai kolmeen. Sama koskee myös sitä, jos vastaavan kanavan takana on nopari. Potikalla saat ryömittyä koko nopeusalueen läpi molempiin suuntiin (tietysti vaatii reverse-noparin, toisaalta kuka näihin vermeisiin ostaa pelkkää forward noparia, paitsi ehkä kompuraan tms.),kytkimellä vain taas esiasetetut nopeudet. Niin juu, 2-asentoinen kytkin ei sitten omaa noparikäytössä vapaata tai pakkia ollenkaan, eli potikka pieksee tässäkin asiassa.

Kopteri/lennokki-radiot toimivat äärimmäisen hyvin näissäkin laitteissa, jos vaan nielevät tätä nykyistä 2.4 GHz:ä. Toimivathan ne muutkin taajuudet, mutta tästä ei ainakaan tule sanomista. Nämä ns. computer-radiot ovat siitä näppäriä, että kaikenlaisia miksauksia löytyy vaikka kuinka. Tarvittaessa saat siis useamman kanavan seuraamaan yhtä tikkua. Esimerkkinä tästä on omassa CAT:n "bobcatissa" kauhan tasaus, jonka saa kytkettyä päälle/pois. Tällöin kauhan asento seuraa puomin asentoa siten, että kauha pysyy suorassa/halutussa asennossa. Sitten löytyy esim. puolittajat, joilla saat kytkimellä tikun liikeradan esim. 50 % vakiosta ts. tarvittaessa tarkemman ohjauksen. Expoilla saa taas eksponentiaalisen liikeradan, eli vaikka alussa hyvin tarkan/hitaan liikkeen ja tikun ääriasentoa lähestyttäessä nopean vasteen. Näiden lisäksi löytyy vielä yleensä n-kappaletta kaikkia mahdollisuuksia, joiden hyödyntäminen on yleensä vaan viitsimisestä kiinni (lue: kun vaan jaksaisi perehtyä ohjekirjaan ja kokeilla). Computer-radioissa on yleensä myös tämä elevon/v-tail tjsp. mix, jolla esim. tällaista skid steer-tyyppistä konetta saa ohjattua yhdellä tikulla.

Lisäksi computer-radioissa on poikkeuksetta muistipaikkoja, joilla saa eri mallien asetukset muistiin.

Mää olen tätä toitottanut n-kertaa ja toitotan vieläkin. Ostakaa kerralla kunnon radiot, joissa on mieluummin liikaa kanavia ja liikaa ominaisuuksia. Kyllä niille käyttöä löytyy. Pätkääkään ei ole harmittanut, vaikka maksoi itsensä kipeäksi noista omista.
 
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2833 : 15.11.10 - klo: 14.00 »
Täytyy alkaa ketteleen milloin noita Turnigyjä olisi taas varastossa. Hinta on niin halpa, että kokeilen ihan piruuttani toimintaa.

Mulla on Valtrassa nostolaitteet liukukytkimellä ja kärryn kippi on-off-on katkaisijan takana. Ei ollut noparia niin laitoin servon käyttää vipukatkaisijaa. Tuon virityksen voi sitten joskus korvata noparilla. Sattu  kuitenkin laatikossa pyöriin yksi ylimääräinen mikroservo sekä 1 € katkaisija  :grin:

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2834 : 15.11.10 - klo: 14.00 »



Mikä tuon power unitin varsinainen funktio on tuossa koneessasi? Eikö tuon varsinainen tarkoitus ole se, että jos koneessa/laitteessa on large scale-servoja, jotka syövät suurempaa virtaa, niin vain antaa servoille tarvitsemansa suurempi virta/korkeampi jännite? Tuolla siis meikäläisen näkemyksen mukaan vain annetaan enemmän ruutia servoille, jos vastari ei siihen pysty.

Nyt tilanne näyttäisi siltä, että ruokit tuolla power unitilla vain noparille suurempaa  "käskemisvirtaa", jolla ei ole noparin toiminnalle mitään merkitystä, sillä tämä virta on lähinnä noparin tarvitsema ohjaussignaali. Nopari ottaa suuren virtansa moottorin pyörittämiseen suoraan akusta omien johtojensa kautta.

Itse toteuttaisin vastaavan siten, että yksi nopari antaa BEC-virran vastarille, muista nopareista punainen piuha irti servoliittimestä. Noparien todelliset virtapiuhat akkuun normaaliin tapaan. Tuon power unitin ottaisin kokonaan pois, siitä ei liene hyötyä.

Jos moottorin stall current on pienempi kuin noparin max. virta ja voltit on oikeissa rajoissa, niin silloin noparin pitäisi kestää ilman sulakkeitakin.
[/quote]

Moro,

koneessa on 12V lyijyakku, joten power unitista saan sen käyttöjännitteen tuolle vastaanottimelle.
...ja jos tarttee 6V/muutamaA jossakin muussa jutussa, niin on saatavilla. Vähän niinku BEC käytössä tällä hetkellä. Mutta kuten sanoit sen voisi varmaan poistaakin ja ottaa jännitteen yhdeltä nopeudensäätimeltä.

Nopeudensäädin kestää varmaan hienosti vaikka moottorin jumittaisikin, mutta laitteen mekaniikka ei. Ruuvikäyttöjen työntövoima 12V:lla on noin 1500N = 150kg = game over jos jotain kamaa välissä sopivassa paikassa. Sulakkeella koetan lähinnä suojata siis ihan mekaniikkaa.

Mutta alkuperäinen ongelma oli niiden sulakkeiden palamisen yhteydessä. En usko että sen power unitin poistaminen muuttaisi sitä. Ehkä power unitin sijaan vastaanotin olisi alkanut haista jos power unittia ei olisi ollut välissä.

Laitan varmaan yhden 30A sulakkeen, niin silloin katoaa kaikki sähköt, eikä tule mitään mystistä kärytilannetta.


    -p-


Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2835 : 15.11.10 - klo: 15.39 »
Täytyy alkaa ketteleen milloin noita Turnigyjä olisi taas varastossa. Hinta on niin halpa, että kokeilen ihan piruuttani toimintaa.

Mulla on Valtrassa nostolaitteet liukukytkimellä ja kärryn kippi on-off-on katkaisijan takana. Ei ollut noparia niin laitoin servon käyttää vipukatkaisijaa. Tuon virityksen voi sitten joskus korvata noparilla. Sattu  kuitenkin laatikossa pyöriin yksi ylimääräinen mikroservo sekä 1 € katkaisija  :grin:
tääläkin on aika halpoja radioita, laadusta en sitte tiedä
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2836 : 15.11.10 - klo: 16.56 »

tääläkin on aika halpoja radioita, laadusta en sitte tiedä


Niin on. Kannattaa miettiä http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps61207_mode. Itsellä on http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps61207_mode ja olen tyytyväinen, tosin en ole kovin paljon käyttänyt. Oli ongelmia kytkennän kanssa, kun en ole ennen rc-vehkeitä kytkenyt/käyttänyt. Heillä on hyvä tuki, vastaukset kysymyksiin tulee nopeasti videoiden/kuvien kera. Toimitus kesti n. viikon. Ovat niin halpoja, että voi ostaa jokaiselle vehkeelle oman. On tarvittaessa vararadioitakin.

Poissa Colt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2837 : 15.11.10 - klo: 17.45 »
http://www.valtra.fi/2481.asp
Joku foorumilainen asialla? Apidapi?


Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2839 : 15.11.10 - klo: 17.55 »
Ei kait sulla pajatso nyt sitten ole ns. tuplasyöttöä (tai nelinkertaista syöttöä) virralle? Eli jos tuo power unit syöttää virtaa vastarille, niin ei kai noparit nyt sitten vielä lisäksi syötä BEC:iä tuolle power unitille? Se saattaisi selittää tuota "ryömintää".



Jo sivulta 10 lähtien

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2840 : 15.11.10 - klo: 17.58 »

tääläkin on aika halpoja radioita, laadusta en sitte tiedä


Niin on. Kannattaa miettiä http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps61207_mode. Itsellä on http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps61207_mode ja olen tyytyväinen, tosin en ole kovin paljon käyttänyt. Oli ongelmia kytkennän kanssa, kun en ole ennen rc-vehkeitä kytkenyt/käyttänyt. Heillä on hyvä tuki, vastaukset kysymyksiin tulee nopeasti videoiden/kuvien kera. Toimitus kesti n. viikon. Ovat niin halpoja, että voi ostaa jokaiselle vehkeelle oman. On tarvittaessa vararadioitakin.


Nuo näyttää ihan samalta kuin Turnigy 9X radio. Hinta noin kympin kalliimpi. Taidan laittaa tilaukseen. Katoin Futabaan muutossettiä gigaseksi, maksaa useamman satkun joten ne jää ainakin hankkimatta.

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2841 : 15.11.10 - klo: 19.34 »
Ei kait sulla pajatso nyt sitten ole ns. tuplasyöttöä (tai nelinkertaista syöttöä) virralle? Eli jos tuo power unit syöttää virtaa vastarille, niin ei kai noparit nyt sitten vielä lisäksi syötä BEC:iä tuolle power unitille? Se saattaisi selittää tuota "ryömintää".





Moro,

no  tuohan se saattaa olla, kun jokainen nopeudensäädin puskee kuutta volttia sinne power unitille. Kokeilen ottaa sen power unitin pois, ja nypin punaiset piuhat irti kolmesta säätimestä. Ja pistän yhden sulakkeen...
Kiitti.

      -p-

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2842 : 16.11.10 - klo: 08.08 »
http://www.valtra.fi/2481.asp
Joku foorumilainen asialla? Apidapi?

Tuttu naama :-)
Komee valtra, vielä kun saat 2.4 giga radiot tuohon niin avot (saat tuo rc anteenin pois ulko näköä sotkemasta) :afro:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2843 : 16.11.10 - klo: 08.47 »

Komee valtra, vielä kun saat 2.4 giga radiot tuohon niin avot (saat tuo rc anteenin pois ulko näköä sotkemasta) :afro:

Radiot on tilattu, katotaan miten toimii. Jos hyvät niin laitan Futabat sivuun.


Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2844 : 16.11.10 - klo: 10.06 »
Jeps, kiva kuula miltä krammari vaikuttaa, oliko se mod 2 jossa kaasu vasemalla? voipi olla että tarvii itsekin Scale maasturiin jossain vaiheesa lisää kanavia  :wink:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2845 : 17.11.10 - klo: 11.16 »
Voi kihveli. Nyt ei sitten ole radioita eikä tuota turnigyäkään bälttämättä ihan heti lisää tule. Päätin ostaa tuon turnigyn (jos sitä ilmestyy varastoihin) koska se on esteettisempi ilman tuota toista piiskaa  :laugh:

Taas jotain pientä, runko alkaa pikku hiljaa olemaan kasassa.


DEX410r

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2846 : 17.11.10 - klo: 11.43 »
Taas jotain pientä, runko alkaa pikku hiljaa olemaan kasassa.

Kyllä näyttää Masi hyvältä jo nyt :grin:  :shocked: :grin:

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2847 : 17.11.10 - klo: 16.51 »
Pojalle katselin joululahjaa Citymarketin lelu mainoksesta, josta huomasin Dickien Letkuohjattavan auton kuljetus rekan. 55cm pitkä (nuppi+kärry ja kaksi autoa) ajovalotkin valmiina ja hinta 22,90€. Olisikohan tuosta helppo rakennella ensimäistä "työkonetta"?

E: Tommonen.. http://www.dickietoys.de/en/products/dickie_cable-controlled/utility_vehicles/detail.shtml?sArtNr=203412943

« Viimeksi muokattu: 17.11.10 - klo: 18.42 kirjoittanut Smuli85 »
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2848 : 17.11.10 - klo: 18.25 »
Tämmönen linkki osu silmiin netissä surffaillessa:
http://www.rctruckandconstruction.com/index.php?s=5a073d65cff054969560f57213132412
Saattaa olla jotain kiinnostavaa..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #2849 : 17.11.10 - klo: 18.57 »
Kävi tosiaan taas pari viikkoa takaperin "vahinko", ja tarttui matkaan tuollainen Emekin koukku-Scania. Noita vaiheessa olevia proggiksia nyt tuntuu kerääntyvän, mutta ei vain pysty vastustamaan itseään.

Koukkulaitteen pitkittäisliike (eli lavan pituussuuntainen liike) toimii jo, eli vaikein lienee voitettu. Nämä Tamiyan vaihteistot ovat lähes bolt-on ratkaisu Emekin vedoksi. Nopeuttakin on juuri sopivasti bauttiarallaa 1:100 välityksellä.

Pienoinen haaste vain näissä lineaarisylintereissä (kippiin tulevat) on varsinaisen sylinteriputken saaminen moottoriin kiinni siten, että se pyörisi edes kohtuullisen suoraan. Täytynee varmaankin jossain välissä tehdä joku erillinen jigi tuohon hommaan.

Noh, tulevassa työpaikassa on 5-akselijyrsin... :azn:

Laittelen videota sitten, kun tuo lavanvaihto onnistuu.
Jo sivulta 10 lähtien