oisko kellään tietoa mistä löytäs ohjeet diy valojen ohjaukselle kun en löydä kuin taskulamppu viritelmiä.
juupeli72
mistä löysit nuo teko ohjeet nuille valoille. oon nyt melkein kolme tuntia ehtiny googlella ohjeita vieläkin ilman tulosta
MitsuEvo on tehnyt hyvän ohjeen tähän, joka löytyy muutaman sivun kun menet taaksepäin.
Tuossa kuvan piirissä ei ole oikeastaan kuin ledien etuvastukset ja yksinkertainen vilkku piiri. Vilkkupiirejä löydät esim googlella "led flasher circuit" ja joita joutuu sitten soveltamaan sopivasti tuohon hommaan.
Jaa onko siitä tulossa joku kiihdytys rekka vai katoinko väärin jotta siinä ois harjaton moottori
Mie katoin kans heti, että harjaton hinuri, kyllä retelit liikahtaa...
Kyllä on harjaton kone eli 3-vaihe moottori paikoillaan, ollut crawlerissa ja siihen käyttöön ostettu aikanansa. Nykyään kyseinen kiipeilijä on vaihtanut omistajaa ja ostaja halusi sen hieman edullisempaan hintaan, joten vaihdoin moottoriksi alkuperäisen Tamiyan. Eli mulle jäi yksi joutilas SpeedPassion crawler combo. Halusin kokeilla tuon soveltuvuutta näihin kuorkki hommiin, sillä tuollaisen harjattoman etuihin luen itse ainakin paremman hyötysuhteen, jolloin akulla ajelee pidempään. Tämä on tullut testattua aiemmin jo mm. Tamiyan Minillä.
Tosin tuo combo (moottori + nopari) on sensoriton jolloin liikkeelle lähdössä on hieman tutinaa. Sensoriton moottori ei "tiedä", paikaltaan lähdettäessä, kumpaan suuntaan lähtisi pyörimään josta johtuu se tärinä / tutina liikkeelle lähdössä.
Kun taas sensorillinen moottori ja nopari tunnistavat pyörimissuunnat juurikin tuon moottorissa olevan sensorin eli tunnistimen ja siitä tulevan johdon kautta. Nopeuden säädin osaa siis syöttää oikealle käämitykselle jännitettä jotta haluttu pyörimissuunta saadaan aikaiseksi ilman tärinää.
Noin ainakin olen itse tuon ymmärtänyt. Tuollaista sensorillista en ole kuitenkaan vielä itse testaillut, joten en tiedä tarkkaan tuota käytännössä. Tuo nykyinen moottori antaa kyllä liiaksikin vauhtia, joten se vaihtunee tasavirta malliin. Tai sitten tarvii hommata alennusvaihteisto.