Miten tuo alumiinin maalaus, käykö normi primerit ? kuorma-auton rungon maalaus kyseessä.
Enpäs ole hoksannut tuota kysymystä. Sori.
Olen käyttäny alumiinin maalauksen alle alu primeriä. En tiiä pysyisikö noissa alu osissa maalit ilman tuota, mutta ainakin tuota käyttäen on maalit kiinni pysyneet. Ja maalit joita oon käyttäny on olleet autotarvike liikkeen spray automaaleja.
Vois kokeilla joskus josko nuo maalit pysyisi alu pinnoissa tavallisen pohjamaalin kanssa. Sittenpähän senkin tietäisi.
Onko kukaan puljannut noiden maastokuorma-autojen kanssa, yritin kovasti hakua käyttää mutta ei mitään järkevää vastaan tullut. Vai käykö niin että pääsen tekemään pioneerityötä tuon 4x4 man kuorkin kanssa :)
On täällä muutama 4 veto ollut ainakin suunnitteilla, mutta JBear on rakennellut Tamiyan Scaniasta 6x6 mallin. Se oli meillä näytilläkin tuolla Ruottalan tapahtumassa ja on teknikaltaan ajovalmis, mutta ei vielä muovi osiltaan. Ja olen sitä kokeillut ajaakin. Etenee kivasti verrattuna minun 6x4 kanikkaan. Ja vielä kun 6x6 malliin hän on laittanut "fermiitti" lukot, siis sitä tahnaa tasauspyörästön sisään. Silloin ne lukot ovat hieman kuin kitka lukot, jotka siis sallivat hieman luistoa ja helpottavat ohjausservon työtä. Laitan tuota myös omaan sora-autooni jossakin vaiheessa. (kunhan vain saisin aikaiseksi)
Itse olen samoilla linjoilla. Saisi olla oma kategoria laitteille, joita ei kaupasta saa. Ja jos sinne haluaa niin alakategoriat tyyliin:
- Autot
- Kuorma-autot
- Työkoneet
Toki tuo http://www.rc-offi.net/smf/index.php on hienoja käsin tehtyjä laitteita täynnä mutta keskittynyt kuitenkin noihin crawlereihin.
Tuon tyyppistä ratkaisua olen kai joskus ehdottanutkin. Vastaus oli tyyliin: "täällä on jo nytkin liikaa osioita" tai näin sen silloi käsitin. Eikä mitään herneitä kenellekkään tästä. Siitä on jo aikaa, eikä vanha (mie) jaksa muistaa kaikkea. Jospa nyt olisi aika kypsä tuon tyyppiselle muutokselle, niin pääsisi mestareiden rakennelmat arvoisellensa paikalle.
Kokoontumisajot olis todella hieno juttu, olen sitä täällä pariin kertaa ehdotellutkin mettei oiken ole ottanut tuulta alleen. Jos etelä-suomessa sellaiset pidetään niin täältä tulee ainakin volvo, liipperi ja catin köykkä!
Juu, on niitä ehdoteltu ennenkin. Sekä etelään että pohjoiseen.
Voisi tosissaan olla niin että siellä etelässä on paremmat olosuhteetkin kuin täällä pohjoisessa. Vähemmän sääskiä ja enempi rakentelijoita. Siispä toivotaan että Hemi muuttaa jonnekkin soramontun kupeeseen tai vielä parempaa olisi jos jollakin olisi tyhjä iso kasvihuone takapihallaan, jossa voisimme kokoontua.
Hmmmm. Paljonkohan joku vanha kasvihuone kustantaisi....