Eikä ole tyyliin sopimattomia kymmenen metrin loikkia tai muita älyttömyyksiä.
Mutta nämähän ovat pitkälti maku kysymyksiä. Hyvä että on useampia erilaisia ajopaikkoja
Tämä on asia mistä niin miljardi kuljettajaa valitti kuluneen talven aikana myyrin radasta.
Jokaiselle heille on myös selitetty ja jopa näytetty esimerkkiä että näitä 10 metrisiä loikkia ei tarvitse eikä yleensä edes kannata yrittää hypätä.
Torstaiset viikkokisat alkoivat lopulta näyttämään järkeviltä ja tasaisilta kilvanajoilta kun vihdoin ja viimein lähes jokainen ymmärsi että olkoot edessä ihan sama miten iso tai pieni hyppyri niin siitä ei missään nimessä kannata roiskasta kokopitkänä yli mikäli homma näyttää yhtään epävarmalta.
Eli... täysiä kohti hyppyriä... Ennen hyndää selkeä hidastus... vain lyhkäinen loikka kummun yli ja kaasu pohjaan... Tai sitten hyppy niin pitkälle kuin tietää varmasti ja nätisti lentävän ja sitten taas täysillä.
Sen näki myyrissä SC härveleillä nimenomaan siinä isolla pöydällä että vaikka itse ajoi joskus sen ison hypyn täysin hyppäämättä niin siinä ei ajallisesti menettänyt 5 kymppää enempää sellaiselle joka veti koko hypyn yli... Saati jos hyppäs lyhyemmälle alastulolle... Siinä ei menettänyt kymmenystä enempää.
Jopa voitti, koska pitkänä hypänneiden mutkaantulo ei sitten ollutkaan enää niin varmaa...
Saati sitten se virhemarginaali...
Noh... ihan jokaiselle se ei koko talven aikanakaan mennyt jakeluun että vaikka siinä onkin se iso hyppyri josta kyllä saa autoon pitkää lentoaikaa kun vaan tehot riittää, niin ei siitä todellakaan tarvitse edes yrittää.
Se nimenomaan erottelee monesti ne nopeat kuskit... He kun osaavat hypätä lyhyesti... menettävät korkeintaan kympän tai pari... Mutta isona hyppäävä menettää pienellä lipsahduksella sekunteja, tai hajoittaa autonsa samantien.
Syy EI ole hyppyreissä, vaan puhtaasti siellä vessan peilikaapissa.