RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: MarGox - 27.09.04 - klo: 15.47
-
Siis otsikon mukaisesti tahton tieätää jotta mitä etua/hyötyä ON kalliista, hienosta ja monipuolisesta radiosta auton nopeuteen, hallittavuuteen ajo-ominaisuuksiin? -tiedossa on niiden "hienoudet", joilla saa esimerkiksi kaasun/jarrut exponentiaalisesti säädettyä, abs + muut.
Itselläni on tuollainen perus-rattiFutaba, jossa on tyhjäkäynnille, kääntösäteelle, suoraan ajolle sekä servojen käänteis säätimet, mekaaniset, itse en muuta tarvitse. Kaipuuta ei oikeastaan ole kuin "munakelloon". Kiinnostaakin kovin:
Kuinka paljon ajonautintoa lisäisi Mielestäsi KUNNON ratio?
edit: otsikko editoitu väärinkäsitysten välttämiseksi.
-
No, ensimmäisenä tulee mieleen autokohtaiset profiilit. Itsellä on 3 eri autoa ja jokaiselle on tallennettu oma profiili radioon. Eipähän tarvitse koko aikaa vaihdella asetuksia kun ajat eri autolla.
Jos ihan kirjaimellisesti tulkitsen otsikon niin etuna, että autoa voi ylipäätään ohjata. Ilman radiota se ois hankalaa :wink:
-
EPA (end-point-adjustment) on olennainen polttisautoissa
Kiteettömyys plussaa
Profiilit plussaa (so muistipaikat)
Kisoissa häiriöttömyys on pakollista!
-
Kaksi autoa tallissa ja yksi vene rakenteilla..
Saa samalla radiolla ohjattua kaikki pelit,kun saa asetukset muistiin ja lisäksi kaipaan itselleni kolmatta kanavaa... tulossa on talven aikana kolmas auto,jossa on kaksi servoa jarruille...
Toki computer toosalla saa säädettyä servojen liike rajat todella tarkasti,samoin keskikohdat.. kuten myös paljon muuta..
Nippelihullun toivelahja :D :D
Mielummin yksi todella hyvä kun kolme halpaa...
-
Saako kisoissa käyttää hienoja radioita joissa on esim ABS toiminto, SM -säännöissä elektroniset apuvälineet on kielletty, koskeeko tämä vain auton sisältöä?
Ilmoitanko hienomman radion omistajana kisaan kaikki mahdolliset taajuudet, joita voin käyttää?
-
ABS toiminnolla ei pahemmin mitään tee...
Hienommassa radiossa ei ole sen enempää taajuuksia käytettävissä kuin muissakaan.
Kisoihin tarvitaan neljät kiteet, eli se määrä riittä.
-
Esimerkiksi gyro-ohjaukset on kielletty ja tosta ABS- jarrusta ei oo tietääkseni hyötyä, paitsi monsussa, ja joissain on servo mikseri, joita käytetään isoimmissa autoissa, esim.monsu taas :wink: .
-
Itsellä on käytössä servo mikseri eli mulla on etu- ja takajarruille oma servo niin saa ne toimimaan yhtäaikaa ja saa säädettyä ratista suoraan jarrujen tasapainon.
ABS jarrulla ei ole käyttöä (vain joskus), vaikka autoina ovatkin isot 1/5 ja 1/6.
Muistipaikat on tarpeen niin saa eri renkaitten säädöt, ajopaikka säädöt helposti käyttöön ja tietysti ajan tällä muitakin autoja.
-
Eikös tärkein hyöty ns. kalliista radiosta ole häiriöttömyys. :D
-
Itellä ainaki menny totaalisesti hermot toho Gensun vakio rattiin ja vastariin.
Ongelmia:
- Jos känny soi/tulee viesti/ ettii kenttää kun on auton vieressä -> Auto jumiin, eli mitää sammuttaa autosta virrat ja takas pääl ni alkaa taas toimii
- Aika usein servot "sekoilee" eli ihan ku kokoajan tekis pientä edestakas liikettä ratista ja kaasusta, heti ku sammuttaa ohjaimen, häiriöt lakkaa
- Oma ohjain tuntuu syövän h*lvetisti pattereita/akkuja
- Ajaessa aika usein pieni viive. Eli ku painaa lutun tiskii kestää hetken enne ku auto tottelee -> todella vaikea kontroloida
Ainaki ku oon kaverin Sanwan "joku malli" tietokoneratilla ajellu ni sillä kyl on paljon parempi ajaa. auto tottelee niinku suoraa mitä ohjaimesta tekee. Sit ku siirtyy taas omaan autoon/ohjaimeen ni kyl vähä o pallo hukassa.
Koko ohjain tuntuu kädessäki iha lelulta, sopeis ennemmi jonku 49e Nikkon mukana toimitettavaks. Tässä tulevalla viikolla ajattelin hankkia Futaba 3PM-FM ratin, näyttää olevan kivan hintane ja ominaisuudet riittävät.
-
Akut menee nopeemmin ainakin ku patterit,kumpia käytät siinä radiossa?
-
No mul o nyt ollu normei Duracell jotai extra long patterei autos ja radios... silleehä niis o se suurempi jännite -> parempi kantavuus radios ja autossa servoille enemmä vääntöö
-
Pistä jotkut 2000mah ladattavat paristot tai vielä tehokkaammat, varmasti paremmat ku jotkut normi duracellit. Itse käytän Bilteman 1800mah akkuja 8kpl ohjaimessa ja kestää aikas kauan. Niin ja servojen vääntö riippuu enemmänkin vastarin akusta. :wink:
-
Itsekään edes viitsi kokeilla pattereilla. Tulee vaan kalliiksi niitä kokoajan vaihdella.
-
Pistä jotkut 2000mah ladattavat paristot tai vielä tehokkaammat, varmasti paremmat ku jotkut normi duracellit. Itse käytän Bilteman 1800mah akkuja 8kpl ohjaimessa ja kestää aikas kauan. Niin ja servojen vääntö riippuu enemmänkin vastarin akusta. :wink:
Mutta sanoinki että autossa ja ratissa patterit. Ratissa -> kantomatka, autossa -> servot
-
No mul o nyt ollu normei Duracell jotai extra long patterei autos ja radios... silleehä niis o se suurempi jännite -> parempi kantavuus radios ja autossa servoille enemmä vääntöö
Servojen vääntöön vaikuttaa vastarin akut/patterit ;)
-
No mul o nyt ollu normei Duracell jotai extra long patterei autos ja radios... silleehä niis o se suurempi jännite -> parempi kantavuus radios ja autossa servoille enemmä vääntöö
Servojen vääntöön vaikuttaa vastarin akut/patterit ;)
No nyt alkaa menee... Pilkku -> nusnusnus.
Polttis autoissa ei tietääkseni oo muita akkuja ku vastarin akku. Jolloin... Virta kulkee akku -> vastari -> servo... eli aivan sama sanooks auton akku vai vastarin akku... No, jos joitakin helpottaa ni sanotaan että vastarin akku
-
Mulla on vastarissa 5x sanwa 2500Mah AA akkuja ja ohjaimessa jotain muita akkuja...
-
No mul o nyt ollu normei Duracell jotai extra long patterei autos ja radios... silleehä niis o se suurempi jännite -> parempi kantavuus radios ja autossa servoille enemmä vääntöö
Servojen vääntöön vaikuttaa vastarin akut/patterit ;)
No nyt alkaa menee... Pilkku -> nusnusnus.
Polttis autoissa ei tietääkseni oo muita akkuja ku vastarin akku. Jolloin... Virta kulkee akku -> vastari -> servo... eli aivan sama sanooks auton akku vai vastarin akku... No, jos joitakin helpottaa ni sanotaan että vastarin akku
Eiku sori,luulin ettö tarkotit että ohjaimen patterit vaikuttaa servojen tehoon :oops:
-
No sattuuha noita... Tarkotuksena kuitenki ilmasta et perus pattereista tulee enemmä virtaa ku akkupattereista... ja että ohjaimessa vaikuttaa kantomatkaan ja autossa servojen tehoon (ja kai myös kantomatkaan täälläki päässä)
-
No sattuuha noita... Tarkotuksena kuitenki ilmasta et perus pattereista tulee enemmä virtaa ku akkupattereista... ja että ohjaimessa vaikuttaa kantomatkaan ja autossa servojen tehoon (ja kai myös kantomatkaan täälläki päässä)
Eipä mitenkään merkittävästi vaikuta... 0,3v joka patterista enemmän kuin akusta..
Mutta Akut tulee kumminkin halvemmiksi...
-
ja akkujen nykyhinnoilla saa vain 2 patteria per akku... itelle tulossa
tällaset (http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=67_128&products_id=1113)
-
No sattuuha noita... Tarkotuksena kuitenki ilmasta et perus pattereista tulee enemmä virtaa ku akkupattereista... ja että ohjaimessa vaikuttaa kantomatkaan ja autossa servojen tehoon (ja kai myös kantomatkaan täälläki päässä)
Eipä mitenkään merkittävästi vaikuta... 0,3v joka patterista enemmän kuin akusta..
Mutta Akut tulee kumminkin halvemmiksi...
Jännite pattereita (tai viidettä akkua) käytettäessä kasvaa 25% verrattuna neljään AA akkuun. Merkittävää vai ei.. Jokatapauksessa servojen toiminta ainakin parantuu. Nopeus ja vääntö kasvavat.
-
Onko tälläisestä radiosta mihinkään? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=1513&grpid=2903
Itse ajelen krossarilla, mutta en toistaiseksi ainakaan kisaa. Entä mistä saisi edullisen vastaavanlaisen FM radion?
-
Joo itellä ainaki tuntuu merkittävästi se tuleeko akusta virtaa 4.8V vai 6V. Kyllä sen oikee näkee kui paljo terhakkaammi kääntyy ja jarruttaa tolla 6V jännitteellä. Taidan väsätä ite normi 2300 "akkupattereista" sellasen 5 kasan jolloin jännite o toi 6V
-
Joo itellä ainaki tuntuu merkittävästi se tuleeko akusta virtaa 4.8V vai 6V. Kyllä sen oikee näkee kui paljo terhakkaammi kääntyy ja jarruttaa tolla 6V jännitteellä. Taidan väsätä ite normi 2300 "akkupattereista" sellasen 5 kasan jolloin jännite o toi 6V
juu'u. niin kantsii tehdä!
pattereiden käyttö ei mielestäni ole perusteltua kuin "hätätapauksissa".
-lyhyempi käyttöikä kuin akuilla (siis kertalauksella) jos on hyvät akut.
-hinta on enää marginaalisesti pienempi pattereissa. pari kertaa lataamalla ovat akut jo maksaneet ittensä takaisin.
-käytetyt patterit ovat ongelmajätettä.
-patterit pitää aina käydä hakemassa jostakin, akkuja senkun latailee kotona.
-
Juu no siis mullaki tosiaa autossa vasta toiset patterit, eli 4 se o syöny pattereita ja ohjaimessa kanssa toiset, eli siellä simahti 8 patteria... mut on toiki jo 12 patteria ja ku käsii ottaa ni aika kasa... Maanantaina hakee suurimmat akut mitä löytää ja vähä kolvailee johtoja :D
-
Pistä vastariin 6v akku ihan suosiolla,vääntää huomattavasti paremmin ku 4 patteria ;)
-
eihän se yhtään enempää väännä koska:
4 patteria --> 6v
5 akkua ----> 6v
-
lähes kaikkiin autoihin ei mahdu viittä sormiakkua.
-
gensuun menee vaikka 12V 65Ah auton akku :D, no ei vaiskaan.. Mitattu on ja kyllä menee noi 5 akkua, eli nou hätä
-
eihän se yhtään enempää väännä koska:
4 patteria --> 6v
5 akkua ----> 6v
Paneppas jännitemittari paristopitimen kanssa rinnan ja kääntele(ohjaimesta) servoja samaan aikaan. Kas kummaa, eipä olekaan enään tuota 6V noilla paristoilla(varsinkaan jos vähän kuormittaa renkaista servoa). Ne ei nimittäin anna tarpeeksi virtaa servoille.
Ja käyttääkö porukka ihan oikeesti niitä mukana tulleita paristopitimiä? No, muutaman kerran kun katoo sähköt autosta niin rupeaa nuo pitimet katoilemaan. Kokemusta on, katos aikoinaan virrat Big Bearista juurikin tuon pitimen takia(ei ollut bec-noparia vaan ihan omilla paristoilla oli radiot). Mitään ei onneks hajonnut(eipä tuo kyllä kovaa kulkenutkaan) kun sukelsi kohtuullisen märkään ojaan.
lähes kaikkiin autoihin ei mahdu viittä sormiakkua.
Mutta jotain pienempiä(fyysisesti) akkuja mahtuu, esim. KAN 1050-kennoista limittäin juoteltu 5-kennonen paketti mahtuu aika kivasti jo moneen autoon.
[EDIT]Muutama kirjoitusvirhe
-
^^ sitten taas joutuisi ostamaan uuden laturin kun nyt on sellanen mihin pityää irrottaa kennot ja laittaa laturiin... pitänee ostaa sellanen millä saa vastarin ja lähettimen akut täyteen :roll:
-
eihän se yhtään enempää väännä koska:
4 patteria --> 6v
5 akkua ----> 6v
Ei varmana 4 patteria anna saman verran virtaa ku 6v akku :lol:
-
eihän se yhtään enempää väännä koska:
4 patteria --> 6v
5 akkua ----> 6v
Ei varmana 4 patteria anna saman verran virtaa ku 6v akku :lol:
jännitettä on saman verran...
-
Ei varmana 4 patteria anna saman verran virtaa ku 6v akku :lol:
Täällä taas äly lentää :roll:
-
Hupsis,laski9n niin siitä tulikin tasan 6v :oops:
-
Jännite ja virta on eri asia. Mulla on vastarissa 4 2300mAh akkupatteria.
-
eihän se yhtään enempää väännä koska:
4 patteria --> 6v
5 akkua ----> 6v
Ei varmana 4 patteria anna saman verran virtaa ku 6v akku :lol:
jännitettä on saman verran...
Jos tarkkoja ollaan niin 5-kennosessa on suurempi jännite, sillä ladatun kennon jännite lähentelee 1,4V eikä tuota 1,2V joka on kennon nimellisjännite. Eli tuossa 5-kennosessa akussa jännite on latauksen jäljiltä karkeasti laskien 5x1,4V=7V.
Ja tosiaan akku antaa huomattavasti paremmin virtaa mitä paristo, sillä paristo on tarkoitettu antamaan pientä virtaa pitkiä aikoja(servot haukkaa helposti pari amppeeria mikä ei ole pieni virta) toisin kuin akut. Esim. noita KAN 1050-kennoja porukka kuormittaa lennokkien ajoakkuina tollasilla 20A virroilla. Paristot melkosuurella todennäköisyydellä kyykkää jo käynnistyshetkellä.
-
Joo, hyvältähän se näyttää teoriassa kun mullakin täyteen ladattu AA akku näyttää 1,47V mutta kokeile laittaa kuormaa siihen, niin johan tipahtaa ja nopeasti. Ei ole nyt mittaria käsillä, mutta voisin veikata että tuoreen patterinkin jännite on hiukan yli sen 1,5V..
-
Jännite ja virta on eri asia. Mulla on vastarissa 4 2300mAh akkupatteria.
Mulla onkin 5x 2500mAh sanyot...
-
No hei onkos kellää kokemuksia Futaba 3PM-FM radiosta ja eri servoyhdistelmistä? Ku tossa mun toisessa threadis joku heitti kommenttii et kaikki servot ja radiolaitteet ei pelaa yhteen... Ku oon ajatellu tollasen Futaban ostaa gensuun, että onkos järkee vai ei?
-
Ihan varmasti on järkeä päivittää radiolaitteet. Gensun omat on roskis-luokkaa.
Minulla ei ole ollut ikinä ongelmia eri servo/vastari/lähetin-yhdistelmillä. Minulla on kuitenkin Hitec/Futaba/Graupner/KoPro lähettimiä ja vastareita, servoista puhumattakaan. Eli, huonoa tuuria vaatii, että ongelmia tulee.
-
Kun kaverilla tosiaa Acoms Technisport Hayabusa rattiohjain ja siin mukana tullut vastari ja servot. Sen omat servot ei tehny mitää ongelmii, mutku pisti bluebirdin ni autoo ei voi yhtää hallita, menee iha omia teitään.
-
En taidakkaan ostaa bluebirdin servoa :x :( .
-
No mulla sit taas gensussa o kaasu/jarru ja pakissa Gensun omat ja bluebird ohjaukses ja ei mitää ongelmia gensun vakio vastarilla ja ratilla
-
vaihda se acomssi pois!!! roskikseen :wink:
-
Ei muuta ku akku 6v akku paikalleen niin loppuu kikkailu...
Toi on ihan tuttua Spektrumilla kun akku on lopussa...
Mä huomasin omasta kun hommasin Spektrumin ja ekan kerran ajoin akun lähes tyhjäks, että kaasuservo sekos... Kun paino jarruu niin se sätki edestakas kaasu, jarru, kaasu, jarru.
-
Täytyy huomenna käydä ostamas joku akku. Saakos noita iha perus vaik kamera liikkeestä? Vai mistä te olette omanne hommanneet?
-
Ei nyt taas mitään hajua millainen pakka sinne Gensuun menee, mutta niitä "akkuja" (yksittäisiä kennoja) tulee olla 5kpl sarjaan juotettuna, jotta saadaan 6V:n jännite. Kameraliikkeestä tuskin saat mitään 5kennon akkua. Yksittäisiä kennoja ehkä, joista sitten itse voi juotella akun.
Esim. Hobbypeople myy sekä Dynomaxin että KAN:in vastariakkuja.
Näistä Dynomaxissa on 1100mAh kapasiteetti ja 5x 2/3A kennoja, joko pötkössä tai ns. Hump-packina. (3alla 2päällä) (molemmista kuvat linkkien takana)
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/images/tuotekuvat/muut/dynomax/B1020.jpg
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/images/tuotekuvat/muut/dynomax/B1021.jpg
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/akut.htm
Vastaavia voi myös kysellä muista harrasteliikkeeistä, kuten Hobbylinna tai Sabe. Ja voi olla että Genesikseen menee myös AA-koon akuista tehty pakka sisälle, mutta aiheesta voi varmaan kertoa tarkemmin joku auton omistava henkilö. Kuitenkin tuolla 1100mAh:illa ajelee todella pitkään. AA-pakalla päästään jo 2100mAh kapasiteetteihin hinnan pysyessä vielä järkevänä (,mutta fyysinen koko tietysti 2/3A pakkaa suurempi).
-
Eli tollasen voi myös ite juottaa ostamalla kennot erikseen?
-
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niin hyvän radion hyödyt ovat aika pienet. Jos Futaban 3PK lasketaan hyväksi lähettimeksi, niin M8 luokassa käytimme sen kolmea "hyvän radion" ominaisuutta hyödyksi.
Fail safe akkujännitteen tippumisen varalta. Tästä voi olla säästönä ehjä moottori.
Toinen hyvä asia on karkean kaasusormen latistaminen. Jos on epälineaarinen moottori, kuten usein asia on, niin voi tasoittaa radiolla kaasua tasaisemmaksi.
Ja sama koskee jarrupuolta. Kun oli Imatran kisoissa 4 levyiset kuidut kiinni 9 kg servossa, niin ilman ABS toimintoa olisivat olleet mahdottoman äkäiset. ABS toiminnolla jarrubalanssi oli sen verran hyvä, että muutama autoa katsellut kävi oikein kysymässä miten niin hyvät jarrut oli saatu aikaiseksi. Nyt autosta on poistettu pari levyä tarpeettomana. ABS toiminnosta on hyötyä m8 luokassa lähinnä kokemattoman kuskin paniikkijarrutuksessa. Silloin radio hellittää jarrua ennen kuin kuski sitä tajuaa tehdä.
Neljättä ominaisuutta kaivattaisiin vielä käyttöön eli ajon aikainen jarrun säätö. Mutta kun ei ossaa ohjelmoida/käyttää!
-
Kummassa on parempi enemmän MaHejja Vastarissa vai radiossa?
-
akuista riippuen tietysti :lol:
-
Nyt kun täällä tota akku asiaa o puitu aika paljo, ni kysäsisin. Ku kävin tänää ostaa tollasen 6V 5kenosen akun, niin mitenkäs sen lataus. Millä jännitteellä? onks 8V liikaa ku mul o tollane muuntaja mikä mist säätää 7.5V ni se antaa 10.2V ilman kuormaa ja ku pistää akkuun kiinni ni näyttää 8.V tienoilla, onko liikaa?
-
Hommaa sille kunnon laturi suoraan eikä mitään muuntajaa...
Ne ei paljoa maksa, mutta säästää monelta hermilta.
-
Mitään sellasia tarvita... Tosimies tekee ite... Tälläsin siihe kiinni vaa... Ladata a auton akkujaki jollai 14V jännitteel vaik en o 12V akkuja. Kyl tää nyt vähä ylijännitettä kestää :D
-
Sanokaa mikä on paras ohjain minkä saa alle 100€? :?:
-
Sanokaa mikä on paras ohjain minkä saa alle 100?? :?:
Joku joka on maksanu uutena yli 200e :mrgreen:
-
joo vaikkapa Sanwa M8 tai M11 Spectrumilla :wink: tosin kukaan ei toimivia myy alle sataseen, eikä vielä lähellekkään satasta
Mut ihan tosissaan niin käytettynä saa varmaan ihan hyvii... Futaba, Graupner, Sanwa, Hitec... noita merkkejä varmaan kannattaa lähinnä seurata.. muut lisäilköön merkkejä...
-
Eli tollasen voi myös ite juottaa ostamalla kennot erikseen?
Kyllä. Kasaan kaikki akut itse. Tietääpä ketä syyttää kun virrat katkeaa huonoon juotokseen.
-
eiköhä toi Futaba 2PM oo aika kova, ja jos 3 kanavaista tarttee ni karvanverran yli 100e o toi Futaba 3PM... Itellä puoliks tilattu jo tuo Futaba 3PM
-
joo vaikkapa Sanwa M8 tai M11 Spectrumilla :wink: tosin kukaan ei toimivia myy alle sataseen, eikä vielä lähellekkään satasta
Mut ihan tosissaan niin käytettynä saa varmaan ihan hyvii... Futaba, Graupner, Sanwa, Hitec... noita merkkejä varmaan kannattaa lähinnä seurata.. muut lisäilköön merkkejä...
Joo, mut hetki sitte M8kin maksoi vielä 350e (en oo varma tän päivän hinnasta),
mut saattaa olla vähä laskenu ny ku M11 on tullu.
Tarkotinkin niitä hiukan vielä edullisempia, mutta ei halpiksia.
-
sabessa näyttää olevan edelleen 375, tosin soittamalla vois hintaa saada tiputettua hieman :wink:
-
Jos ettii 100€ lähetintä(lähinnä pakettia) ja ei tarvitse kiteetöntä, niin kannattaa kattoa Graupner XR-6 esim. täältä (http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?ktg=63). Postikulut on 12,90€ ja maksu onnistuu ennakkomaksuna jos ei Visaa/Masteria(itse käytän Visaa). Voihan tuolla toimia tuo "teini"-Visakin(Visa-elektro). Selviää kun kysyy esim. s-postilla.
-
Onkos Futaban 2PM:ää olemassakaan? Google ei ihan heti löytänyt. Monesti Suomestakin tuntuu löytyvän tavaraa sopuhintaan: 2 kanavainen Futaba (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=65)
3-kanavainen pätevä ohjain runsailla säätömahdollisuuksilla: Futaba 3PM (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=610)
Käytettynä en kovin paljoa radioista viitsisi maksaa. Tekniikka kehittyy näissäkin.
-
Pahoittelen virhettäni tarkoitin Futaba 2PHKA-AM 2 radiota
-
Kyseessä tais olla 2 PL malli... Sitä löytyy ja saa alle satasella.
-
Kyseessä tais olla 2 PL malli... Sitä löytyy ja saa alle satasella.
Ja minäkin jaksoin kattella sitä reilu vuoden, ku oli niin sairaasti häiriöitä :shock:
Sääli sinänsä ku muuten oli sika hyvä ohjain hyvillä säädöillä!
-
Noniin tänään tuli 2 gallonaa ainetta ja Futaba 3PM ratti... Kyllä tuntuu kädessä niin hyvältä että voi voi... Harmittaa vaan kun takadiffi romuna ja edestä vetarien tapit niin ei pääse testaa... No, tällä viikolla odotettavissa korjausosat ja viikonlopulla ajamaan
-
Eikö kannattaisi ostaa pari gensua varaosiksi, kun kaikki tuntuu valittavan, että olisi kiva ajaa jos vain olisi *** osa...
-
maahantuoja käsittääkseni täydentää varastoaan tällä viikolla... "kohta niitä taas saa"
-
Eikö kannattaisi ostaa pari gensua varaosiksi, kun kaikki tuntuu valittavan, että olisi kiva ajaa jos vain olisi *** osa...
No siis osia sais, jos niitä olis maahantuojalla... Tosin, jos ei antais kaverin ajaa ei autokaan hajois... www.aumanet.fi/~tuomo.vesala/gensu.html