Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niin hyvän radion hyödyt ovat aika pienet. Jos Futaban 3PK lasketaan hyväksi lähettimeksi, niin M8 luokassa käytimme sen kolmea "hyvän radion" ominaisuutta hyödyksi.
Fail safe akkujännitteen tippumisen varalta. Tästä voi olla säästönä ehjä moottori.
Toinen hyvä asia on karkean kaasusormen latistaminen. Jos on epälineaarinen moottori, kuten usein asia on, niin voi tasoittaa radiolla kaasua tasaisemmaksi.
Ja sama koskee jarrupuolta. Kun oli Imatran kisoissa 4 levyiset kuidut kiinni 9 kg servossa, niin ilman ABS toimintoa olisivat olleet mahdottoman äkäiset. ABS toiminnolla jarrubalanssi oli sen verran hyvä, että muutama autoa katsellut kävi oikein kysymässä miten niin hyvät jarrut oli saatu aikaiseksi. Nyt autosta on poistettu pari levyä tarpeettomana. ABS toiminnosta on hyötyä m8 luokassa lähinnä kokemattoman kuskin paniikkijarrutuksessa. Silloin radio hellittää jarrua ennen kuin kuski sitä tajuaa tehdä.
Neljättä ominaisuutta kaivattaisiin vielä käyttöön eli ajon aikainen jarrun säätö. Mutta kun ei ossaa ohjelmoida/käyttää!