Oliko kyseessä vakio moottori. Se kun ei itsellä kuumentunut edes niin lämpimäksi että olisi voinut mitenkään kuumaksi sanoa.
Sipsit ostettu kotimatkalla joten...
Kone oli Asson vakiokiuas, muistaakseni 270 vai 280, sellainen pikku käppärä mutta tehoa tuntui olevan vähintään riittävästi. Nopari Nosramin perusrasia ja 1400 NiMh akut, akullisen jälkeen kiukaaseen ei arvannut sormella koskea ettei tullut pipi. Eikä auttanut vaikka välityksiä muutettiin, jäähdytinsiili olisi varmaan auttanut asiaan mutta pelit lähti kierrätykseen ennen niiden hankintaa
Asso on hyvä peli ja kestävä, sitä ei voi kieltää. Se vaan ei ollut mun makuun ajettavuudeltaan vakiona, pohjalevy liian letku, iskarit epäherkät/pientä vuotoa, ohjaus väljä, pirun ahtaat tilat kopan sisällä, suojaamaton spurri/pinjoni, pehmeä muovi/kierteet korkkaa herkästi ym ym.
Loistavia ominaisuuksia Assossa oli oikea pomminkestävyys ja keveyden sekä hyvän vakiokoneen takia pitkä ajoaika jopa 1400 NiMh akuilla. Nopeuttakin siinä riitti radalla mutta kuten aiemmin mainittiin niin sitä "joutuu viemään" kun taas itse olen hitaiden reaktioaikojen osalta liian hidas agressiivisesti ajettavalle Assolle, siitä syystä jouhevasti käyttäytyvä Shark sopii paremmin omalle ajotyylille. Samaa sanoi aloittelevat Assoilla ajavat pojat kun kokeili mun Shark FT:tä, kommentti oli että tää on niin älyttömän helppo ajaa. Tämä on mielestäni kokemattomalle kuskille yhtä tärkeää kuin auton pomminvarmuus.
Nämä on niitä makuasioita joista voi kiistellä niin kauan kun sipsejä ja juomaa riittää eikä kuitenkaan päästä kompromissiin. Pääasia on että jokaiselle löytyy mieleinen auto ja radalla on eri merkkisiä värkkejä, varmaa on että kumpikaan ei ole huono valinta kun ajatellaan kokonaisuutta eikä pelkästään tuijoteta yhtä tai kahta ominaisuutta kuten nylppääntyviä ruuveja tai laakereiden rasvoja