Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miksu79

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12
271
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 09.02.10 - klo: 14.17 »
no sepä sitten siitä noparista

272
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 09.02.10 - klo: 13.12 »
jokos tuota saa suomesta mistään ja paljonko tuo tuuppaa jatkuvana ampeereita?

273
ja ehkä miro sun täytyy sitten vaan siirtyä ajamaan niitä muita luokkia jossa autoa saa rakentaa ja muuttaa omilla osilla ja kokeilla sielä kuinka nopeaksi sen autos saat itse rakennettua. ennemmin kitenkin tuonkin energian panostaisin ajon ja ennenkaikkea sen ajon tasaisuuden treenaamiseen ja siihen että se auto pysyy lapasessa pyörät maatakohden. ei kisaa sille best lapilla voiteta.

hoke ruvetaaskin kehittämään m8e tekniikkaan pohjautuvaa omaa sc autoa joke ei kuitenkaan ole suoraan m8 autosta tehty vaan itse tehtynä katsotaan päästetäänkö meitä viivalle  :afro:

274
katsos tuleehan meitä sääntöjen puolustajia mitakin kun minä ja hoke :mrgreen: mn mielestä jos osa on kaupallisesti kaikkien saatavissa ja että osa on selkeästi tehty johonkin tiettyyn sc autoon niin silloin ok mutta ei todellakaan mitkään itse tehdyt pohjalevyt yms

275
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.02.10 - klo: 02.06 »
eikös tossa tietääkseni keskustella nimen omaan shlassin muutoksista ja siitä onko ne sääntöjen mukaisia. nooh joka tapauksessa kohta sielä näkyy ainakin 4vd puolella autoja joissa on m8e sähköt pitkäkannuisella moottorilla ja 8 noparila ja nämä siis vain siksi että lämpö ongelmia tuppaa olemaan sekä nopareissa että moottoreissa

nyt nukkumaan jatkakaahan te vääntöä

276
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.02.10 - klo: 01.58 »
itse asiassa ei ketuta yhtään että ei saa ajaa m8ellä. ja toiseksi itse kyllä ajan muuttolaatikollakin. tarkoituksena vaan se että ei sallita niitä traxasin itse tehtyjä muutos osia kyllähän tuo itse muutos on sallittu. ja tiedän että ottaa päähän lyödä 100 e pariin hiilikuitu levyn palaseen ja huomata että osat ei olekkaan hyvä kun menee eka ajossa poikki. mutta elämä on.

277
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.02.10 - klo: 01.40 »
AIVAN!!!
ja toi on kokeiltu juttu kerhokisoissa tosin alla oli loppuun ajetut minipinnit silti tälle kyseiselle herralle jäin best lapissa 0.6s ja 5 min 2 kierrosta

278
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.02.10 - klo: 01.35 »
siksi että säännöissä lukee että omavalmiste osat kiellettyjä jos sen haluat siihen tehdä niin ostat kaupasta sen osan. muuttaminen ei ole kiellettyä kunhan se osa on ostettavissa kaupasta ja se on sc autoon suunniteltu osa aamen. ei voi olla noin vaikeaa sulattaa yhteisiä sääntöjä. vai pitääkö mun yrittää lähtee ajamaan nelkuissa sillä 1/8 autolla heittää siihen sc renkaat ja koppa joka peittää renkaat 4s tekniikalla ihan yhtälailla mulla on sillon itse rakennettu sc auto ja vaikka ajaisin sillä m8e autolla ilman mitään muutoksia uusilla minipinneillä niin siltikään mulla ei olis jakoa eräälle nimeltämainitsemattomalle kuljettajalle joka menee kovaa vaikka sen shlassin pahvilaatikosta tehdyllä autolla

279
Kyosho / Vs: inferno ve
« : 09.02.10 - klo: 00.12 »
eiköhän tuohon infernoonkin käyne muutkin 1/8 sähköt esim mamba monster ja castlen 2200kv moottori tai team tekin combo yms mamban combon hinta taitaa suomessa olla n 300e moottori ja nopari. ja kyllä nuo 1/8 autot käytännössä kaikki käyttää 4s lipoa tai kahta 2s lipoa sarjaan kytkettyinä eli nimellis jännite se 14.8v ja akkujen virran antokykyyn ja laatuun kannattaa kiinnittää huomiota itsellä 5200mah 35c akutkin tuppaa lämpiämään. kullostaa tuon vakio sähköjen kv arvo aika pieneltä toki en tiedä sitten mitkä on auton välitykset pinjoni ja spurri...

280
Polttisautot / Vs: Aloittelijalle auto...ehdotuksia?
« : 09.02.10 - klo: 00.07 »
osta mielumin joku käytetty valtamerkin pro auto saat joskus osiakin kun niitä kuitenkin tarvitsee joka ikinen kuski. joku esim xray 808 tai honkkarin x2cr pro käytettynä tai vastaavien merkkien trukit niin ei tarvitse osien kanssa tuskailla että koska saa yms ja aina se halpa rtr auto tulee kalliimmaksi kuin se käytettynä ostettu pro tason auto toki lisänä rtr auton hankinta hinnalle tulee starttiboksin hankinta ja sille akku ja käytetty huollettu pro auto on kestävämpi kun nuo rtr autot

281
no niin no shumin tukivarsista ja iskareiden siirtämisestä kuitenki. ei takerruta pikkuseikkoihin :afro:

282
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 23.56 »
No niin minunkin mielestä...
Ja siis koska heti alkujaan kun säännöistä edes lähdettiin keskustelemaan niin tämähän oli heti ajatuksena että saataisiin tästä luokasta sellainen ettei kustannukset nousisi, ja kaikilla olisi edes lähtökohtaisesti tasapuoliset mahdollisuudet saada kaupan hyllyiltä tasapuolinen kalusto.

Siksihän juuri kyseisestä asiasta tässä olen höpissyt.

Ja kuten olen ennenkin esiin tuonut niin ei se mua nappaa vaikka säännöt sallis mitälie... kyllähän mulla niihin mahdollisuus olis.
Mutta kun kaikilla perus harrastajilla ei...
Saati sitten aloittelevalla kuskilla.
Eli kuskeilla joita juuri tämäkin luokka kaipaisi... Uusia aloittelevia harrastajia.

Ja juuri ne eksoottiset blingit on niitä jotka saa porukan päättämään että kyseinen luokka ei ole heille, koska eivät ole halukkaita tai valmiita tällaiseen panostamaan.

Kun kauppaan astelee juniori jonka vanhemmat haluavat ostaa muksulle harrastevälineen kivaan harrastukseen... Corri näyttää kivalta ja just sellanen haluttais...
No mutta kisoihin ei ole halukkuutta lähteä, koska siellä porukalla on sellastakin evo härveliä että ei sillä kaupan koslalla ole enää mitään jakoa... ellet sitten ole todellakin kovan tason kuski...
No mutta kun ainahan se menee niin että kovantason aktiiviharrastajalla on aina ne kovimmat blingit ja aloittelija aloittaa homman perus tasosta.

Eli ero aloittelevan ja aktiivikuskin välillä on todella suuri jo kalustonkin suhteen.

Se ei oikeesti enää aloittelevaa kiinnostakaan.


 kerrankin hoke sun kanssa täysin samaa mieltä :mrgreen:

283
tuossa taitaa olla kyseessä cat sx tukivarret

284
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 22.50 »
mistäs minä tiedän mitä se painaisi kun en sellaista rakentanut edes kun tyrmättiin heti alkuun ettei saa olla rakennettu muuttolaatikko ja 2s lipolla saa hyvin kulkemaan tuollakin painolla

285
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 22.37 »
nimen omaan mulla oli autossa prolinen valmistamat shlassiin tarkoitetut kumit eli ainut poikkeavuus oli se crt.5 vanne. että näin mun puolestani ajakaa vaikka lentokoneesta tehdyllä autolla mulle ihan yks hailee. täytynee ottaa honkkarin pohja ja ruveta asentelemaan siihen xrayn palikkaa tai tehdä jopa itse pohjalevykin päälle corri koppa ja viivalle

 ja kielioppi kiinnostaa vielä vähemmän

286
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 22.08 »
edelleen jotkut säännöt oltava meitä olis varmaankin kaks m8e autosta tehtyä corria viivalla ollu jos olis säänntö sallinu. ei sallinu en ollu viivalla. samoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne. samoja asioita säännöissä sanotaan että valmistajan ko autoon valmistama osa sallitaan EI TARKOITA ITSETEHTYJÄ miksi pitää aina yrittää alkaa vääntämään. ja miksi karsii? mikset voi ajaa joko sillä vakiolla tai osta sitä valmistajan valmistamaa osaa jos et sillä kerkeä niin vaihda autoa mutta veikkaan että kerkeäminen on enemmän kiinni peilistä

287
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 21.53 »
tänään tuossa keskustelin ko kilpailusarjan yhden vetäjän/järjestäjän kanssa aiheesta shlas ja totes tylysti suoraan että jos ei ole jonkun valmistajan ko autoon valmistama osa mitä todellakaan itse tehty pohjalevy ei ole niin ei käy sääntöjen mukaan ko kilpailuun jos jollain autolla ei ehdi niin sitten se on voi voi sitten kannattaa ensin katsoa peiliin todennäköisesti suurin syy löytyy siitä tai sitten vaihtaa kaluston merkkiä. mutta tosiaan tuomio oli tyly että omatekoisilla pohjalevyillä ei ajeta

288
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 20.22 »
tuosta säännöistä sitämieltä että ei omatekoisia osia ja piste. miksei sitten hyväksyttäisi muukaan myös m8e autosta itse rakennettua muuttolaatikkoa

289
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.10 - klo: 16.41 »
tuohon pohjalevyn vaihtoon että jos se pohjalevy on tehdastekoinen corri auton pohjalevy niin saa vaihtaa mutta esim itsetehty alumiinipohja tuskin kelpaa katsastuksessa näin olen säännöistä antanut ymmärtää. kohta olis muuten itse tehtynä autona joku muokkailtu m8e taas sielä viivalla

290
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger EK-4
« : 08.02.10 - klo: 16.32 »
missä meinasit tuolla autolla ajella radalla vai pihasuttaukseen?

291
itsellä ainakin kokemukset academyn voimansiirron kestävyydestä ei ole kovinkaa mairittelevat ja tiedän nyt alkaa selitys että ei ole shimmattu oikein mutta kun vaan kuitenkin oli shimmatu oikein ja kaikkea kokeiltiin mutta kun ei vaan kestä esim kardaani... ehkä tämä oli se maanantai yksilö sitten. ja kootessa kun katsot auton ohjekirjoja niin siinäkin on aika iso ero. samoin osien sopivuus toisiinsa yms yms ja en mielestäni ole kertaakaan puhunut turhista mielipiteistä ja hoke sinuna en aina olis yleistämässä että kun sellaiset puhuvat joilla ei autoista omia kokemuksia yms yms itse kyllä kovasti kerrot asioista mutu tieto joista itse vielä sanot ettei ole kokemusta mutta silti hyvin väität asiat tietäväsi.

292
itsellä ainakin molemmista autoista kokemuksiä tältä talvelta ja itsellä ainakin sellainen kokemus että shumin laatu on ihan eri planeetalta. vaikka kuka olisi mitä mieltä tahansa. tosin itse en pitänyt kummastakaan autosta vaan siirryin ajamaan vallan m8ellä 70akullisen jälkeen hajonneita osia vetoakseli ja kulunut spurri ja yksi servosarvi.

293
helppo vastata shumi cat sx on aivan eri mailmasta laadullisesti kun academy ja toki täytyyhän tuo sadan euron hinta ero jossain näkyä. nopeus taas on enemmän kuskista kiinni kun auton valmistajasta

294
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 06.02.10 - klo: 23.43 »
Sivulta 5 alkaa, ja on keskittynyt siitä lähtien aika pitkälti DX-sarjalaisiin

Sanotaanko nyt näin että minulla ei ole mitään sitä vastaan että tehdään uusi topikki, olisi vaan mukavaa että sitten kaikki näitä DX-sarjaa koskevat keskustelut pysyy yhdessä paikassa.

Futaba on paljon vanhempi ja (ollut?) suosituin merkki kautta aikojen. Tällöin jo yhdestä Futaban mallista kertyy niin paljon keskustelua että pitää olla oma topikki. 8 sivua pelkästään kaikista Spectrumin tuotteista ei (minusta) oikeuta mallikohtaisiin topikkeihin.
eikö tälläkin kirjoittelu vaivalla olis voinu kertoa jo itse kysymykseenkin vastauksen eikä väännellä toista asiaa edes takas? mielestäni kysymykseen olise sitten mikä tahansa typerimpiä vastauksia on käytä hakua tai kato tuolta tai google. jos kerran asiasta jotain tietää niin eikö voi vastata jos kerran vaivautuu vastaamaan jotain muuta.? anteeksi mielipiteeni taasen kerran

295
ja edelleen auton akseliväli muuttuu tuolla muutoksella lyhyemmäksi vakiosta kun samalla kun iskarit siirretään käännetään myös oikea tukivarsi vasemmalle puolelle

296
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.02.10 - klo: 21.51 »
senpä takia täytyy kone vaihtaa kun ei tunnu löytyvän tampereelle 11 pinjonia ja toi lrp x12 on muutenkin aika kiuas. nooh kohta pääsee moottori ongelmista eroon kertaheitolla. *tehdään pohjaan reikä että mahtuu mamba monster ja 2650 castle paikalleen* ei vaan sinne ilmaantuu joskus jotain mielenkiintoista raportoidaan siitä sitten kun on emmeet kourassa.

297
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.02.10 - klo: 11.13 »
noi speedpassionin 1/8 koneet taitavat siis olla 540 kokoisella kannulla siin halkaisia n 36mm?

298
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.02.10 - klo: 00.38 »
tulipahan hommattua tuollainan koppi auto kans. ei oikein tunnu lrp x12 6.5 toimivan 13t pinjonilla n 5min ajolla 108c kannun päässä.... nooh täytyy jostain keksiä siihen moottoriksi joku kesympi/viileämpi pata ja pienempi välitys. tai sitten joku l kokoinen n3000kv kone ja siihen joku 15 pinjoni niin sais välityksetkin järkeväksi. ei vaan tunnu noita L kannullisia koneita suomessa olevan sensorillisena kauheesti.

299
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 02.02.10 - klo: 21.55 »
lyhenee ja tukivarret käännetään puolelta toiselle ton palikan kanssa näin siis cat sx

300
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 02.02.10 - klo: 20.13 »
Niin, enemmän mä katoinkin tota iskaritukea ja nyt takana olevaa pientä hiilaripalaa - ja siitä sitten keksin noi tukivarretkin. Tätä ajatusta tukisi se, että vastaava muutos on tehtävissä myös Cattiin. Muutoksella on palstojen mukaan selkeä vaikutus perän pitoon esim liukkaalla ja räykkyisellä radalla, jos siis Catissa vaihtaa iskarit taakse.

Mutta joo, tuosta kuultanee lisää ihan lähipäivinä, eikös messut ala torstaina?
eikös ymmärtääkseni catti sx toi iskari muutos vaikutus perustu siihen että akseliväli lyhenee näin ainakin itse olen ymmärtäny

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12