RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Bigbear - 13.09.15 - klo: 20.38
-
PKSRCA ry kiittää kaikkia kilpailijoita mainiosta rata-autoilu päivästä.
Mini
1 Esa Hintsala
2 Kai Jansson
3 Juha Almqvist
4 Ville Kangasniemi
5 Harri Pettersson
6 Marko Lehto
GT-8
1 Petri Hoffman
2 Mikko Mäkelä
3 Riku Forsström
4 Joona Lempiäinen
5 Mika Rinne
6 Juho Hattunen
SC10
1 A Jani Ravantti
2 A Sami Suokas
3 A Janek Pähn
4 A Juuso Nuotio
5 A Mikko Lampinen
6 A Olli Palonen
7 A Tommi Suuripää
8 A Tommi Tervo
09 B Lauri Ruotsalainen
10 B Anre Tamme
11 B Mikko Ylinen
12 B Ilkka Teittinen
13 B Jarkko Savola
14 B Martti Myllyntaus
15 B Tatu Kolehmainen
16 B Simo Juvonen
17 C Tero Piipponen
18 C Timo Jokinen
19 C Kimmo Pakkala
20 C Jerry Ljungqvist
21 C petri roine
22 C Erno Venäläinen
23 C Sami Huurresalo
Tarkemmat tulokset löytyvät Täältä (http://goo.gl/C4KSoJ)
-
Mites nyt on päässyt käymään. Ykkös ministeri ei ollut kaitsu ja pettersoni ei pitänyt perää.
On varmasti ollut mukava päivä vääntää. :azn:
-
Hieno päivä oli, suuret kiitokset! GT topikissa lisää :)
-
Kukahan tulee toiseksi , kyselin ennen kisaa itseltäni ... no,vastaus oli helppo tällä kertaa !!! MINÄ !!!
Eli se siitä voittoputkesta , tekee egolle ja luokalle vain hyvää !!!!
Kiitos mainioista kisoista järjestäjille; sää suosi kohtuullisesti ja haasteellisesti, rento mukava meininki ja sai ajaa varmasti tarpeeksi !!! Jerzi&Apulaiset hoiti ravitsemuksen riisipuurosta alkaen hienosti, erityismaininta ja Kiitos !!!
:cool: BarbieThePinkBeast :cool:
-
Kyllä näin sivusta katsoneena kisaa että kisailijoita niin kyllä oli niin mainiot kisat.
Yllättävä kyllä minit olivat todella positiivinen yllätys. Niin hienosti toimivat.
Sc asvaltilla todella hyvä ja näyttävä luokka. Kannattaa modata jos vain innostusta.
Gt luokan voittajalle onneaa😉😉😉 ja myös muillekkin palkinnon saajille.
Ja isot kiitokset kaikille jotka käyttivät meidän buffan antimia hyväkseen.
Jerzi
-
Kiitos järjestäjille ja muille osallisille!
Oma päivä meni kyllä niin ylä-alamäkeä, kuin vain voi..
Vuotava tankki, hajonnut kaasuservo, vaihteen rattaat ja mitähän vielä..
Toisessa alkuerässä auto oli tosi hyvä ajaa ja tuloskin hyvä.
Finaaleissa sitten alkoikin vehkeet leviämään tosissaan.. Viimeisen pääsin maaliin asti, mutta pari kertaa pääsi polttoaine loppumaan, kun aineet taisi levitä pitkin rataa.
Odotettavissa olikin jonkin sortin ongelmia, kun auto oli kolme vuotta maannut ajamatta hyllyssä ja muutaman tankin testauksella tuli kisaan lähdettyä.
Ihan hyvä fiilis loppujen lopuksi jäi, vaikka tulokset jäi tekemättä, oli sentään se tärkein, eli best lap :afro:
-
Kyllä näin sivusta katsoneena kisaa että kisailijoita niin kyllä oli niin mainiot kisat.
Yllättävä kyllä minit olivat todella positiivinen yllätys. Niin hienosti toimivat.
Sc asvaltilla todella hyvä ja näyttävä luokka. Kannattaa modata jos vain innostusta.
Gt luokan voittajalle onneaa😉😉😉 ja myös muillekkin palkinnon saajille.
Ja isot kiitokset kaikille jotka käyttivät meidän buffan antimia hyväkseen.
Jerzi
Lihapulla pasta maistui! Kiitos! Oli kyl! Kiitos :)
-
Hyvät skabat oli. Rentoa meininkiä ja järjestelyt toimi loistavasti. Kiitos kanssa kilpailijoille päivästä. Hyvää vääntöä oli. Iso kiitos Tervolle mekkauksesta!
-
Hyvät skabat oli. Rentoa meininkiä ja järjestelyt toimi loistavasti. Kiitos kanssa kilpailijoille päivästä. Hyvää vääntöä oli. Iso kiitos Tervolle mekkauksesta!
Ole hyvä vaan ja onnea voitosta! Oli ihan jännä seurata gt8 ajoja ja lainaksi saatu sekkari helpotti kummasti tankkivälin seuraamista..! :grin:
SC:llä oli kyllä hauska ajaa asfaltilla vaikkei tekniikka ihan pelannutkaan halutulla tavalla. Enempi treeniä ja testiä jos meinaa ajaa noin erilaista rataa kuin normaalisti!
-
Kiitos myös omasta puolestani erittäin hauskasta päivästä.
Kyllä se valo joskus näyttää paistavan risukasaankin. Otin auton säätämisessä sellasen linjan et jäykintä öljyä iskareihin mitä löytyy, etutorni iskareineen taakse ja drooppi säädöillä maavara alas. Testiä 2S sähköillä Kerttulassa syheröisellä 1/10 radalla 2 akkua ja aattelin et se on siinä. Vauhtia olis saanu olla hiukan lisää ja päädyin tilaamaan 27e kiinanihme moottorin, se kiinni ja Tattarille.
Aamu meni onroad ajoa ja rataa opetellessa ja eipä se nyt alkuun niin kauheesti tykisti mennyt. A-Finaaleihin tuli kuitenkin lähdettyä vitos paikalta ja sainkin muutaman ihan hyvän ajon ajettua. Sijoitukset 4,3,3 ja 5. Kisaaminen oli kyllä hauskaa erot oli pieniä ja joka finaalissa käytiin kovia taisteluja, kiitos siitä muille kuljettajille.
Loppusijoitus oli kuin olikin lopuksi neljäs ja kyllä se lämmittää mieltä vähän vieläkin. Rava, Sami ja Janek oli kyllä mulle täysin tavoittamattomissa.
Jertzin buffalle kiitos hyvistä sapuskoista.
-
Kiitokset Mikolle, Samille ja muille järjestämässä olleille kisojen järjestämisestä. Kaikki toimi hyvin ja buffassa oli hyvää evästä.
En kyllä odottanut että SC on noinkin mukava ja toimiva luokka kisata asfaltti radalla.
Oli mulle ensimmäinen kerta kun mitään autoa ajan on road radalla ja täytyy sanoa että harmi ettei ole tullut kokeiltua aikaisemmin, se oli todella kivaa ihan SC autollakin ja lähes off road setupilla. Alkuun oli peräpito hukassa mutta Timpalta tuli ratkaiseva vinkki jolla homma lähti toimimaan ja finaaleissa auto toimi ihan siedettävästi.
Samanlainen kisa täytyy ehdottomasti järjestää myös ens kesänä.
GT8 autojen menoa oli hieno kattoa, sääli ettei luokalla oo kisoja kun näyttää luokalta missä autot ei kulje "miljoonaa" joten voisi olla näilläkin käsillä hallittavissa. Ja ne näyttää hyviltä :cool:
-
Hyvät skabat oli. Rentoa meininkiä ja järjestelyt toimi loistavasti. Kiitos kanssa kilpailijoille päivästä. Hyvää vääntöä oli. Iso kiitos Tervolle mekkauksesta!
Ole hyvä vaan ja onnea voitosta! Oli ihan jännä seurata gt8 ajoja ja lainaksi saatu sekkari helpotti kummasti tankkivälin seuraamista..! :grin:
SC:llä oli kyllä hauska ajaa asfaltilla vaikkei tekniikka ihan pelannutkaan halutulla tavalla. Enempi treeniä ja testiä jos meinaa ajaa noin erilaista rataa kuin normaalisti!
Mäkelän tiimille kuuluu n. 50% osuus voitosta koska viimeisen finaalin 2 tankkausta suoritettiin 50-prosenttisesti Team Mäkelän avustuksella, eikä auto esim vahingossa sammunut tankkauksessa :grin:
-
Vaikka en paikalle sitten loppujen lopuksi päässyt, uskon että kisa oli osoitus siitä että mitään luokkaa ei kannata katsoa vinoon. Rata-ajo ON ERILAISTA kun buggylla meno, se on lähtökohta. Siinä tulee kehiin erilaiset asiat, vähän se on "hifistelyä" kun kaikki on niin tarkkaa. Sitten kun mennään C-12 ja !:8 nitro rata-autoihin, tuo Hifistely sitten menee ihan huippuunsa. Sanotaan näin: Kun sähkö buggy on 20% mekkausta ja 80% ajoa, on sitten Nitrokasi 20% ajamista, 20% Team workkia ja strategiaa ja loput 60% tuota hifistelyä, mekkausta, miettimistä ja vaihteen/kytkimen/vakaajien ja pyöränkulmien säätöä ja koko zydeemin herkistämistä. Niin vaan on että 1-2 sekuntia kierrosajoissa merkitsee sitten 30-50 sijaa tulosluettelossa...
Mutta on jamppoja joille se tuo 60% on se syy miksi harrastaa kyseistä lajia.
-
Ei prkl. Minulla on tällä hetkellä 100% mekkausta ja 0% ajoa.
Näkisit mitäs esim Lauri Ruotsalainen tekee aina ennen ajoja😉 Siinä on reipas poika mekkaamaan.
Mistä nää jutut tulee oikein😕
Jerzi
-
Isot kiitokset Mikolle ja Samille kisojen järjestämisestä!
Oma ajo ei mennyt aivan nappiin, mutta todella hauskaa homma siitä huolimatta oli :)
Omaksi lemppariksi tuli se ajo, jota ennen satoi ja rata kastui. Sliksit mini pinnit ja kostea rata oli aikamoinen yhdistelmä, enkä ole koskaan ajanut lähellekään yhtä liukkaalla pinnalla. Siinä touhussa ei riittänyt viisi minuuttia homman hauskaan saamiseksi.
Ilkka hallitsi sen touhun ja meni pirun lujaa :shocked:
-
Samanlainen kisa täytyy ehdottomasti järjestää myös ens kesänä.
GT8 autojen menoa oli hieno kattoa, sääli ettei luokalla oo kisoja kun näyttää luokalta missä autot ei kulje "miljoonaa" joten voisi olla näilläkin käsillä hallittavissa. Ja ne näyttää hyviltä :cool:
Kompaan ekaa!
Jälkimmäiseen mukava kuulla! Näin on :) Messiin vaan!
-
Nyt vain oma juonne GT-8 luokalle pystyyn ja hiukka malttia tuohon sääntömietintään. Jos periaatteena on vapaat säännöt ennenkuin EFRA julkaisee omat "viralliset" säännöt, voidaan hyvinkin erilaisilla kalustoilla ja ajajaprofiililla varustettuja jamppoja saada mukaan.
-
Kiitokset omastakin puolesta kaikille osanottajille, saatiin hieno kisa aikaan! Ja erityiskiitos Samille ja Ernolla jotka mahdollistivat omalla panoksellaan tapahtuman järjestämisen! Ja miksei kiitos myös säänhaltijoille, jotka tarjoilivat upean aurinkoisen syyspäivän unohtamatta sitä pientä lisämaustetta tihkusateen muodossa kesken finaalien... ;-)
Itse päätin testata GT8-autolla kisailua ja sehän oli varsin hauskaa vaihtelua krossilla ajoon. Treeneissä ja ekassa alkuerässä mulla iski erinäisiä tekniikkaongelmia kun vaihteisto ei suostunut vaihtamaan ja näin jouduin huudattamaan konetta suoralla ykkönen silmässä. Myös etuvetari tipahti ulos diffin kupista alkuerän vikalla kierroksella ja jouduin nitkuttamaan maaliin takavedolla.
Finaaleissa onneksi tekniikkamurheet hellittivät ja päästiin ajamaan kunnolla pitkiä vetoja.
Ekassa finaalissa otin varman päälle ja päädyttiin Ollin kanssa kolmen pysähdyksen taktiikkaan. Tuo ylimääräinen varikkopysähdys ja ennen kaikkea yksi iso ulosajo pääsuoran loppuvaiheessa veivät sen verran aikaa, ettei Hoffan haastamiseen ollut mitään asiaa.
Toka finaali olikin sitten lähes perfecto, johon sain virheettömän ajosuorituksen aikaiseksi ja samalla siirryimme 2 stopin taktiikkaan. Juhon tekniikkamurheiden ja Hoffan isomman ajovirheen vuoksi pääsin puolen välin jälkeen nousemaan kärkeen yli 10 sekan marginaalilla, joka olikin sitten hallussa vikalle kierrokselle asti. Samin kuulutellessa tilannetta aloin jo 2-3 minaa ennen loppua rauhoittelemaan kaasun kanssa jotta fuili varmasti riittää loppuun asti. Se ei kuitenkaan auttanut, vaan kone sammuu päätöskierroksella juuri ennen pääsuoraa ja näin finaalivoitto lippuu Hoffalle... voi voi, tää on Motorsporttii!
Kolmannesta finaalista näytti tulevan hyvä vähintään yhtä jännittävä, kun pääsen jo ekassa mutkassa tuikkaamaan Hoffan ohi kakkoseksi. Muutama kiekka ajetaan siinä letkassa Juho-minä-Hoffa, kunnes oma hermo pettää ja täräytän letkuun juuri ennen pääsuoraa. Harmillisesta nostaja nostaa vielä autoni väärälle puolelle letkua, ja näin tipun 10 sekkaa kärkitaistelusta. Oma virhe - ei auta kun katsoa peiliin! Finaalin loppu onkin sitten tasaista kruisailua joka palkitaan toisella 2-sijalla.
Kiitokset jälleen kerran maan nopeimmalle varikkotiimille - Olli ja Timo! Suoritukset alkaa olla jo sitä luokkaa että Samikin ne kuulutuksissa nosti esiin!
Sen verran jäi kipinä tähän GT8-touhuun, että pitää kattoa mitä saadaan viriteltyä ensi kesänä...
SC@Onroad ja Minit ajoivat myös upean kisan ja niiden kisaa oli myös selostajan roolissa kiva selostaa! Erityisesti jäi mieleen se toinen B-finaali, jossa tihkusade kasteli radan ja näin rengasvalinnat nousivatkin isoon rooliin!
Kisaformaatista sen verran, että päätös lyhentää SC-finaalit 5-minuuttiksi oli näin jälkikäteen täysin oikea. Asfaltilla virrankulutus kasvaa hurjasti, ja monella ei riittänyt virtaa ajaa edes koko 7 minuutin alkuerää loppuun. 10 minuutin ajoaika vaatisi isohkon (~6Ah) 4S-akun tai kaksi 2S-akkua rinnan.
t. Mikko M
-
Kiitos kisoista järjestäjille oli hauskaa ja pistetääs vähän kuvia voittajista
-
Ja pari lisää
-
Ja vielä muutama
-
Ja sit vielä yhteiskuva kuskeista
Lisää kuvia tulee myöhemmin pilveen kun kerkeen laittaa niitä muilta kiireiltä.
-
Ja vielä muutama
Tervon pojalla kyllä viilein tuuletus😂😂
Jerzi
-
Ja vielä muutama
Tervon pojalla kyllä viilein tuuletus😂😂
Jerzi
Tommi osaa tuulettaa vaan iso kannu kädessä.
-
Hienoja kuvia suuret kiitokset!
-
Thx fotoista kuvaajalle. Ens kesänä uudestaan kundit???
-
kiitokset järjestäjille minunkin puolesta.. upea päivä! kiitokset myös gt jampoille taas reilusta ja rennosta meinigistä. Jerzille kuuluu myös kiitos hyvästä ruuasta.
-
Thx fotoista kuvaajalle. Ens kesänä uudestaan kundit???
Totta hitossa!
-
Thx fotoista kuvaajalle. Ens kesänä uudestaan kundit???
Totta hitossa!
Jos sais sarjan aikaiseksi, ois aika makeeta... Jos jertzin puffetista sais safkat ja juomat, mun puffetista vois saada fuilit ja tulpat.Mitä kovempaa ajais alkuerät sen halvemmalla lähtis sekä kahvit/cokikset sekä sitten nitrot...
-
Jos sais sarjan aikaiseksi, ois aika makeeta...
Eipä toi alkuun muuta vaadi kun että joku (luokkayhteyshenkilö ???) ottaa pallon ja lähtee etsimää ratoja missä kisata ja mitä muita luokkia ajaisi samoissa karkeloissa.
Ongelma vaan on että kesä on lyhyt ja luokkia on paljon joten hyvien viikonloppujen löytäminen on vaikeaa.
-
Jos sais sarjan aikaiseksi, ois aika makeeta...
Eipä toi alkuun muuta vaadi kun että joku (luokkayhteyshenkilö ???) ottaa pallon ja lähtee etsimää ratoja missä kisata ja mitä muita luokkia ajaisi samoissa karkeloissa.
Ongelma vaan on että kesä on lyhyt ja luokkia on paljon joten hyvien viikonloppujen löytäminen on vaikeaa.
Tämä on juuri se ongelma. Yksikin GT "mestaruuskisa" kaudessa riittää. Se on paljon enemmän kuin ei kisaa lainkaan. Muuten voi sitten ajella "vakavampia" luokkia, käydä vähän treenailee/hakee setuppia tai vaan nauttia kesästä ja käydä ajaa ton yhden kisan. Ei tästä tarvii sen enempää duunia tehdä.
Itse olen kesällä niin paljon muissa ympyröissä että mulle yksi kisa vaikka syyskuussa kuten nytkin riitää vallan mainiosti. Kisa elokuussa olisi jo ihan superia, koska syyskuussa sää on hieman isompi riski vaikka nyt natsasikin huikealla tavalla.
Toivoisin että tämä voitaisiin lyödä 2016 kalenteriin jo ainakin "ajatustasolla".
Puolestani mukaan vaan kaikki mahdolliset hihnat (rallygamet) ja 1-vaihteiset (krossit) perus GT autojen ohella. Mitä enempi autoja ja kuskeja sitä parempi. Kunhan kumirenkaat ja "koppakori", se riittää.
-
Jos sais sarjan aikaiseksi, ois aika makeeta...
Eipä toi alkuun muuta vaadi kun että joku (luokkayhteyshenkilö ???) ottaa pallon ja lähtee etsimää ratoja missä kisata ja mitä muita luokkia ajaisi samoissa karkeloissa.
Ongelma vaan on että kesä on lyhyt ja luokkia on paljon joten hyvien viikonloppujen löytäminen on vaikeaa.
laitetaan puuhalistalle pinon päälle. Micsan kanssa ollaan jo vähän tätä pähkäilty...
Ongelmana on myös että GT-8 on vähän tuollainen "hybridi luokka" joka kiinnostaa sekä Buggy että ratakisaajia,
kummankin pääluokan kisat siis menevät päällekkäin. Niihin vapaiden viikonloppujen löytyminen on hankalaa.
-
Ei kait varmaan ole liian myöhäistä kiittää loistavasta kisatapahtumasta.
Järjestäjiä (täähän oli ihan lähes proota), kilpailijoita, buffettia, katsojia, kannustajia, valokuvaajia, kotijoukkoja ymmärryksestä vähintään ja kaikkia mitä vielä unohtui mainita!
Olen samaa mieltä että olisi hienoa ens kesänä ottaa uusiks.
Mukavia näppäyksiä olikin jo tullut ja kieli pitkällä odotellaan vielä että saadaan sukeltaa pilveen muistelemaan tunnelmia läpi vielä vaikka enemmänkin :azn:
-
Kyllä samaa mieltä :cool:
Olikohan kuvia jossain tarjolla?
-
Ei ole kuin videoita vain minulla.
Jerzi
-
Paa jakoon :afro:
-
Paa jakoon :afro:
Ne ovat jo netissä :wink:
Jerzi
-
Kiva ku kerroit .. Missä ? Fb ?
-
Kiva ku kerroit .. Missä ? Fb ?
jerzi on tommone"vaatimaton"... :)
-
Noista videoista syytä ollakin :grin: läppä