Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Roudari

Sivuja: 1 [2] 3
31
Pirkanmaan RC-Autoilijat Ry:n sisärata, tuttavallisemmin NIRK (Nokia Indoor Racing Klubi) sijaitsee Nokialla, Nokian Portin 4. kerroksessa.

Tarkempi osoite on Pirkkalaistie 1, 37100 Nokia.

Ajo-ohjetta löytyy tuolta: http://tinyurl.com/psv3zut

Rata on kausimaksun maksaneille auki 24/7. Satunnaisempien kävijöiden kannattaa sopia vakiokävijöiden kanssa ovien avaamisesta. Kannattaa huudella joko täällä tai seuran omalla foorumilla ja kysellä ketä on liikkeellä.

http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php

Ratamaksut 2015-2016:
Koko talvikausi (loka-huhtikuu) 175€
Kuukausi kerrallaan 30€/kk
Kertamaksu 10€
Maksuohjeet: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=1162.0



Radan viereisessä tilassa on TamUa:n turistirata. Sen käyttö tapahtuu TamUa:n ohjeiden ja sääntöjen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92603.msg780633#msg780633

32
Team Associated / Team Associated RC10SC5M
« : 01.06.15 - klo: 15.16 »
Tuollainen on sitten ilmestynyt! Näyttää hyvin pitkälti sellaiselta kuin odotinkin.

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1592-NEW_RC10SC5M_Team_Kit




33
Kilpailukutsut / Vs: "Talvi" Cruising 2015
« : 06.03.15 - klo: 22.33 »
Kuulostaa mukavalta!

Kisakutsuun voisi toki laittaa myös tapahtuman päivämäärän, ettei tarvitsisi arvata.  :tongue:

34
Häiritsen teidän keskustelua, mutta kysyn tähän väliin että mikä ihme tuo glitch buster on, joka tuli tuon savöxin servon mukana?

Glitch Buster on kondensaattori, joka laitetaan vastariin kiinni, BECin tueksi. Joissakin nopareissa BECin virransyöttö (ampeerit) ei riitä nopealle (virtaa paljon tarvitsevalle) servolle, jolloin pahimmillaan vastari lakkaa toimimasta hetkeksi, kun ohjausservoa käännetään. Tämä aiheuttaa hetkellisen radiohäiriön eli "brown outin" tai "glitchin".

Kondensaattori varastoi sen verran sähköä itseensä, että virrantarpeen huippuihinkin riittää voimaa.

Itse hankin vastaavan, kun Speed Passionin Reventon R ei selvinnyt Savöxin virrantarpeesta ja auto lakkasi hetkeksi kuuntelemasta käskyjä kesken ajon.  :tongue:

35
Iso kiitos Tammisaaren porukalle, hyvät oli kisat! Sää suosi niin hienosti, että naamassa on vieläkin aurinkolasien muotoiset rusketusrajat... :D

Pääsin perjantaina radalle treenaamaan hyvissä ajoin, ja auto tuntui varsin hyvältä iltaan mennessä. Kisatavoite oli, ensimmäistä kertaa, A-finaalipaikka.

Kisa-aamuna homma ei kuitenkaan lähtenyt toimimaan ihan niinkuin toivoin. Pitoa taisi olla aamulla enemmän, kun auto tuntui levottomalta ja kaatoherkältä. Eräharjoitukset tuntuivat aika vaikeilta, ja alkuerien aikana pari epäonnistunutta setuppimuutosta pitivät huolen siitä, ettei eturivin tuntumaan ollut finaaleissa asiaa.

Kuitenkin, kaksi alkuerien kuudetta sijaa (muistaakseni) toivat uran ensimmäisen A-finaalipaikan, kahdeksanteen (ja viimeiseen) ruutuun. Auton setuppikin alkoi tuntua toimivan.

Finaaleissa taktiikka oli selvä. Lähdöt todella rauhallisesti, kasat kiertäen ja varman päälle ajamalla koittaa päästä muutamasta kuskista ohi. Eka finaali meni tämän käsikirjoituksen mukaan, päädyin maaliin kuudentena. Toisen finaalin eka kierros menikin sitten täysin vihkoon, sijoitus edelleen viimeinen ja kymmenkunta sekuntia väliä lähimpään kilpakumppaniin. Loppufinaali menikin sitten kurvaillessa ja kierroksella ohittavia väistellen...

Kolmannessa lähdössä oma taktiikka toimi taas paremmin, ja hetken pääsin ajamaan jo kolmannella sijalla, mutta Tony ilmaantui yllättävän nopeasti takapuskuriin ja ohi. Tuloksena neljäs sija. Viimeisessä finaalissa olisi jopa kokonaiskisan neljäs tila ollut otettavissa, kun muiden virheiden ansiosta pääsin taas kolmannelle sijalle. Valitettavasti ei sipuli kestänyt, ja parin typerän kaadon johdosta Max pääsi ohi ja karkuun. Lopussa Johan tuli vielä kolkuttelemaan takapuskuriin, mutta sain pidettyä neljännen tilan muutaman kymmenyksen erolla.

Lopputulos oli oman RC-kilpailu-urani paras, eli kuudes. Tähän pitää olla tyytyväinen, kyseessä oli kutenkin ensimmäinen ulkokisa sitten 1980-luvun...

Pitäkäähän hyvä SC Summer Cup, meikäläinen ei taida enää tänä kesänä päästä näihin karkeloihin. Viihdeteollisuus ja kesäfestivaalit kutsuvat Roudaria... :) Toivottavasti syksymmällä sitten taas, talvicupin merkeissä!

-Marko
SC2-10 #35

36
Kiitoksia myös meikäläiseltä, järjestävän seuran tyypeille, tekijäporukan puolesta sekä tietysti kanssakilpailijoille!

Oma homma selostusmikin kanssa vähän jännitti etukäteen, mutta kun alkuun pääsi niin kyllä se taisi ihan hyvin mennä. :smiley:

Siinä sivussa ajaminenkin sujui paremmin kuin kertaakaan aikaisemmin, tuloksena B-finaalin voitto. Asso toimi kuin kello, mihinkään säätöön ei tarvinnut päivän aikana kajota. Yhdessä finaalissa takapito tuntui olevan vähän hukassa, se korjautui kaasusormea säätämällä... :tongue:

Erityisen suuri kiitos lähtee tuupin B-finaalin kanssakuljettajille! Finaalisarja oli tasainen, virheisiin ei ollut juurikaan varaa - ja juurikin siksi oli mahtavaa, että ajo oli herrasmiesmäistä koko ajan.

Palkintojenjaossa kaivoin myös kameran repusta: http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+SCWC+VI+Nokia/

-Marko Tetri
SC2-10 #35


37
Täältäkin suuri kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille! Kilpa-autoilu on parhaimmillaan erinomaisen hauskaa!

Kamera oli mukana, kuvissa mm. dramaattisia otoksia Tommin ja Hoken tiukkaakin tiukemmasta kaksinkamppailusta...  :cool: Sekä tietysti palkittujen potretit.

http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+SCWC+Turku/

38
Vielä iso kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille, viihdyin kisoissa erinomaisen hyvin!

Omasta ajosta ei paljoa kerrottavaa ole, joten keskitytään olennaiseen...  :tongue: ...eli siihen, että kameran muistikortille tarttui tuommoisia:

http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+WJ+JKL/

39
Kiitoksia vielä, oli mukavat kisat! Menestys saa odottaa, sillä aikaa kerätään kokemusta...  :cheesy:

Mulla oli kamera mukana, WJ-kisasta tuli tuollaisia:

http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+WJ+Vaasa/



40
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 23.01.14 - klo: 11.10 »
Millainen tämmönen combo olisi b4:sessa kun hobbywing Ezrun 60A-sl ja 9t, 4300kv?

Kulkupuoli varmasti riittää, bashaukseen luultavasti kelpo setti. Radalle suosittelisin sensorillista comboa, vaikka http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/reventon-r-esc-2s-silver-comp-v3-0-8-5r-combo.html

41
Kiitos hienoista kisoista!

Rataa ja meininkiä on kehuttu, olen ehdottomasti samoilla linjoilla!  :smiley:

Oma auto toimi erinomaisesti, kuski ei. :tongue: Asson ylläpitoon riitti akkujen lataaminen ja välillä "kissankarvojen" putsailu vetareista. Alkuerissä parhaimmillaan pääsi parikin minuuttia putkeen ilman kaatoja, mutta kun pitäisi mennä viisi. Tuupin B-finaalissa pääsin joka kerralla nousemaan kolmospaikalle, jonka pitämiseen vauhti olisi ehkä riittänytkin mutta homma mureni omiin virheisiin. Eli lisää harjoitusta, kyllä se vielä siitä...

Kamerakin oli mukana:
http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+SCWC+II+Joensuu/

SC2-10 #35 Marko Tetri

42
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 12.09.13 - klo: 22.01 »
Muistutus taas siitä, että pitää olla varovainen... Lipopussi palamattomalla alustalla ei ole liioittelua.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194838629117/artikkeli/lennokkiverstas+tuhoutui+palossa+ylojarvella.html

43
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 10.05.13 - klo: 19.51 »
Mun kokemuksen mukaan JC:n hexit on selkeästi huonommat... JC:n ohjeessa sanotaan, että niitä ei saa kiristää, johtunee siitä, että niistä menee kierteet heti jos vähän yrittää :P

Ööö.. mikä siitä tekee huonomman jos ohjeessa sanotaan noin? Käytännössä toimii moitteetta ja on paremman näköisetkin ku asson omat :cool: Ei oo mitään järkee kiristää sitä hexin ruuvia hampaat irvessä, koska siitä ei ole mitään hyötyä? Korkeintaan saat ruuvin kannan p*skaks kun olet hexiä irroittamassa...

Siis, mun kokemus JC:stä on se, että kun koitin laittaa hexiä paikalleen, kierre korkkasi ennen kuin ruuvi oli tarpeeksi kireällä pitääkseen hexin edes paikallaan. Ei siihen irvistelyä tarvittu...  :cheesy: Asson oma alumiinihexi pysyy ja toimii niinkuin pitää. Ja Assonkin alut on siniset!  :cool:

44
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 10.05.13 - klo: 12.40 »

JC:n hexit pikkasen halvemmat kuin asson omat.

Mun kokemuksen mukaan JC:n hexit on selkeästi huonommat... JC:n ohjeessa sanotaan, että niitä ei saa kiristää, johtunee siitä, että niistä menee kierteet heti jos vähän yrittää :P


45
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 23.04.13 - klo: 00.55 »
Miten hankalaa voi olla saaha pallokuppi pyöritettyä tukivarteen. Jos siellä olis kierteet vois olla helpompaa...

Ensin laitetaan pallokuppi pallo edellä ruuvinvääntimen karaan, kiristetään varovasti. Sitten vantti huulille, vanttityökalulla kiinni ja painetaan liipaisimesta. Toisen pään kanssa pyöritetään tietysti eri suuntaan.

Helppoa kuin heinänteko. Tammikuussa. Naapurin pellolla.


46
Team Associated / Vs: Team Associated T4 + kuvat
« : 13.03.13 - klo: 11.30 »
Mutta, onko tossa 4.1 mallissa vielä ne urpot asso tyyliset asson rengas tsydeemit?
Eli ei voi suoraan 12mm hex vanteita käyttää?

Kyllä on. Vasta T4.2:ssa (ja B4.2:ssa) hexit on vakiona. Toki voit päivittää ne vanhempiin T4 ja T4.1 -malleihin, jos haluat.

Taakse päivittäminen on erittäin helppoa, siihen riittää kun hankkii hex-adapterin. Alumiinisena http://www.teamassociated.com/parts/details/9892/ tai perus muovisena http://www.teamassociated.com/parts/details/7856/

Eteen pitää lisäksi hommata ohjauspalat http://www.teamassociated.com/parts/details/9880/ ja etuakselit http://www.teamassociated.com/parts/details/7854/


47
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-lehtiä
« : 30.11.12 - klo: 20.54 »
http://www.rccaraction.com/

Tämä on aika asiallinen jenkkilehti. Aika markkinointivetoinen, mutta melko paljon asiaakin mukana. Saa tilattua netissä suoraan kustantajalta.


48
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 11.11.12 - klo: 20.53 »
Joo,mutta siis miten tää nyt menee oikeen  :laugh:
Öö.. B4 topicin perusteella pitäisi ostaa kuoret ja pohja levyyn osa,että saisi natsaamaan keskenään.
Mutta jos laitan heti kasaus vaiheessa tuon ratasdiffin paikoilleen,niin tarvitsenko muuta kuin tuon 9827 osan.

Kyllähän tämä sinne B4-topikkiinkin tuli korjattua...  :cheesy:

Mutta Flana64 on tismalleen oikeassa, pelkkä ratasdiffi riittää. Boksi ja takalevy ovat oikeanlaiset vakiona. Riittää kun ostaa http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-sc10/9827-associated-sc10-complete-gear-diff.html ja asentaa paikalleen  :smiley:

Lisäksi tarvitsee diffiöljyn, esim http://www.rcm.fi/tarvikkeet/oljyt/cr219-core-r-c-silicone-oil-5000-cst-60ml.html jos ei käytä pelkkää mustaa rasvaa. Diffiöljyllä tasauspyörästöstä saa jäykemmän.

Ja vielä sekaannusten välttämiseksi: diffiöljy kuuluu ratasdiffiin. Diffirasva puolestaan kuuluu kuuladiffiin. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.


49
Suomessa halutaan että luokan henki pysyy rentona ja aloittelijaystävällisenä.

Sitä se ei ole mitä enemmän aletaan sääntöjä rukaamaan... Varsinkin jos ei jokainen kaupan hyllyltä saatu RTR auto tai SC kori ole sallittu.

Ja siis painotan että mulle on ihan sama siipien jne kanssa... ihmettelen vain että miksi haluttais mennä luokan hengen vastasesti jo heti säännöissä.

Aina mitä enemmän säännöissä on kielletty, sitä suurempi kynnys aloittelijoille syntyy.

Meille enemmän ajaneille säännöt ei ole ongelma, mutta ekaa kisaa harkitsevalle on aina sitä isompi kynnys mitä pidemmät ja tarkemmat säännöt ovat.

Tässähän se dilemma syntyy; siivet ja spoilerit ovat luokan hengen vastaisia, samoin kuin niiden kieltäminen. Kumpi on suurempi ongelma, aloittelijan kannalta hankalat säännöt vai kokeneet kuskit jotka löytävät niistä tarvittavat porsaanreiät? Ajatuksena ainakin Tikkurilan kisassa tuntui olevan se, että jos asiaa ei ole erikseen kielletty, se on sallittu.

50
Mä toivon, että jatkossa mallia tullaan ottamaan luokan kotimaasta eli Ameriikan Yhdysvalloista. ROAR-säännöissä on yksiselitteisesti sekä lisätyt että koriin kuuluvat siivet kielletty.

"8.10.12.5.8 No add on or integrated spoilers/wings allowed"


51
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 28.10.12 - klo: 09.05 »
Noilla palikoilla saa ratasdiffin B4:ään. B4.1:ssä on 9818 rear chassis plate sekä 9826 transmission case mukana. Ainakin niissä versioissa mitkä pystyin nopeasti tsekkaamaan.

Katso auton manuaalista osanumerot, sieltä löytyy varmuus.


52
Ai niin, yksi asia jäi pikkuisen kisoista vaivaamaan... Kisa ratkaistiin ajamalla, mutta pieni poliisi meikäläisessä :police: on tehnyt omia vaatimattomia tutkimuksia: Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus. Joku voisi ottaa haltuun tuollaisen laitteen ynnä mittanauhan ja vahvistaa tai kumota tämän.

En ole syyttäjä enkä varsinkaan tuomari, ajattelin vaan kertoa havaintoni, kun sitä huvikseni tutkiskelin... :tongue:

Ja vielä varmuudeksi disclaimer: tämä ei ole siis minkäänlainen protesti tai syytös.


53
Tosi iso kiitos PKSRCA:n porukalle, hienot oli kisat! Plussia niin paljon ettei kaikkia voi tässä edes mainita :smiley:

Omaan suorittamiseen en ollut ihan tyytyväinen, mutta onneksi tehdyt virheet olivat selkeitä ja helppoja analysoida... Menestystä ei tullut, kokemusta kuitenkin. Tuupin C-finaaleissa pari kertaa meinasi harmittaa kun jäin "jyrän alle" kun kiireisempi kilpakumppani yritti hieman liikaa, mutta se tunne meni nopeasti ohi. Enkä toki itsekään osannut välttää kaikkia osumia. Koitan ottaa moisista opiksi ja toivon, että muutkin niin tekevät.

Kaiken kaikkiaan kiva päivä Tikkurilassa, mukavia ihmisiä ja hyvä tunnelma. Ai niin, ja vauhdikasta pienoisautokilpailua.

Muutama kuva: http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2012+Short+Course+Winter+Cup+I+Vantaa/

54
Marko Tetri
Seura:PRCA
Luokka: SC2-10
Auto: Team Associated SC10 FT
Taajuus: 2,4GHz
Ponderi: 2594045
...ja numeroksi vaikka 35.

55
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 30.09.12 - klo: 13.26 »
Onko käytössä spektrumin radio? Spektrumit on herkkiä janoisille servoille/sähköille ja voipi olla että vastari kyykkää virtataakan alla.

Ei ole Spektrum, vaan Futaba 3PM. Jos vehkeet toimivat moitteetta konkan kanssa, ongelmahan ei ole suuren suuri. BECin nimellinen virransyöttö on kuitenkin "vain" 2A.

56
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 30.09.12 - klo: 04.07 »
Mulla on Reventon R tuuppikrossarissa 8,5T Speed Passion -koneen kaverina. Tuntumassa ja käytettävyydessä ei ole löytynyt moitittavaa, toisaalta kokemusta ei ole vielä kovin pitkältä ajalta. Lämmöt on pysyneet aisoissa ja ohjelmointipalikka tekee sen mitä lupaakin.

Pieniä ongelmia on ollut noparin BEC-piirin kanssa. Minulla on autossa Spektrumin S6040 -digiservo, joka on ihan tavallinen virtasyöppö. Reventonin BEC jaksaa syöttää virtaa riittävästi, kun akku on täysi, mutta jännitteen tippuessa alkaa kyykkäämään. Tämä on ilmennyt auton yllättävänä pysähtymisenä, joka helpottaa vasta kun sähköt napsauttaa hetkeksi pois päältä. Toinen, kiusallisempi vika on radioyhteyden pätkiminen, jolloin auton hallinta katkeaa hetkeksi. Radalla pienikin "brown out" vie aika kauas aiotusta suunnasta.

Ongelmat siis ilmenevät, kun akku on puolillaan tai tyhjempi. Kuitenkin mielellään ajan akun harjoitushommissa  tyhjäksi asti. Sain kerhokaverilta lainaksi Glitch Buster -kondensaattorin, sen kanssa ei kokeillessa em. vikaa ollut. Oma Glitch Buster on postissa, matkalla Ameriikasta meikäläiselle.

Onko jollakin muulla kokemusta tällaisesta? Vai onko meikäläiselle osunut maanantaikappale, ja ryhdyn kyselemään RF:lta takuuasioita?

57
Tuollaista on ollut viime kesänä. Kuva on otettu siis artistin monitoriäänipöydän takaa :smiley:

58
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.06.12 - klo: 08.21 »

Etupuskuri hyvä laittaa jos meinaa isoja hyppyjä vedellä, se painaa vaan sitten varmaan 20-30g enemmän kuin vakio joten itse laitoin taakse 30g painoa niin tuli taas samanlaiseksi kuin vakio puskurilla. FT on parhailla osilla ja CVD vetareilla, joten ei siihen kyllä ihan heti muuta tarvitse. Jos haluaa että renkaita voi vapaasti vaihdella eteen-taakse, niin se hex sarja eteen. Suurin osa ajaa niillä +3mm levittävillä vanteilla, itsellä tosin kapeat edessä.

Kuuladiffi vaan tuoreena, ajoissa rasvaillen ja kohtuu jäykkänä ettei ala rapisemaan...

Se RPM:n etupuskuri (joka Rikullakin on) painaa skid platen kanssa melko tarkkaan 40g enemmän kuin vakio. Muistaakseni noin 80g vs 40g. Paremman puskurin lisäksi sillä saa rungon keulaan lisää vahvuutta. Ainakin varhaisemmissa versioissa SC10:ssä oli saamani tiedon mukaan ongelmana pohjalevyn katkeamisherkkyys eturipustuksen kohdilta.

59
Ilmoittautumisasia:

Marko Tetri
PRCA
SC2-10
2,4GHz
Team Associated SC10

#55

60
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.05.12 - klo: 00.40 »
Nimhi kulkee kovempaa ja siihen mahtuu myös enemmän energiaa, johtuen siitä, että siinä on korkeampi jännite kun lipossa.

2S lipo nimellisjännite 7,4V (täytenä 8,4V)
7S nimh nimellisjännite 8,4V (täytenä > 10V)

Ei se mene ihan noin yksinkertaisesti. Asiassa on useampia puolia.
-NiMH-akun jännite putoaa maksimi 1,4V:sta noin 1,25volttiin ensimmäisen 10% purkamisen jälkeen. Alkulämmittelyn jälkeen jännite-etu on melkein menetetty.

-NiMH-akun purkujännite putoaa, kun kuorma kasvaa. Jo 5A kuormalla jännite saattaa pudota 1,0V tienoolle.

-Nykyisten LiPo-akkujen purkuvirta on jo huomattavasti suurempi kuin NiMHien. Hieman lähteestä riippuen, NiMH-akkujen maksimivirta on jossakin 50A huitteilla (korjatkaa jos olen väärässä), ja silloin jännite tippu jo alle yhden voltin. LiPo-akuilla purkuvirta voi olla esim 250A jatkuva ja 500A lyhytaikainen; jopa enemmän. Virranantokyvyn tarve tosin riippuu moottorista ja noparista.

Ja, kuten tunnettua, teho on suunnilleen jännite kertaa virta, eli voltit x ampeerit.

LiPo-akulla saa siis enemmän tehoa. Olettaen siis, että moottori ja nopeudensäädin sen voivat hyödyntää. Tämän voivat todistaa helposti ne, jotka ovat molempia käyttäneet, esim minä itse. :smiley:

Ajoaika saattaa NiMHillä olla pidempi, koska virranantokyvyn puutteesta johtuen virrankulutuskin pienenee.

Toisaalta, NiMH painaa lähes tuplaten LiPoon verrattuna, jolloin tehoa ja ajoaikaa tuhlaantuu suuremman massan liikuttamiseen.

Olen ehdottomasti LiPo-akkujen kannalla.

Sivuja: 1 [2] 3