Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - CallidaC

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10
1
Kaikki näytteilleasettajat maksoivat viimevuonna pysäköinnistä. Messujen purkamisen loppuvaiheessa oli tosin puomi auki, mutta en tämän varaan luottaisi. Vain ajamalla paikalletuodut näyttelyautot saivat pysäköintilippuja vahtimestarilta.

2
Mä oon paikalla torstaista maanantaihin. Hotellit jne. on varattu messujen ajaksi yms. Vähintään puolet ajasta joudun viettämään Finn-Driftin osastolla, mutta varmasti olen aktiivisesti joka päivä myös "pikkudriftiosastolla".

3
Tulokset / Vs: Tulokset Tikkurila Drift Challenge 2.3.
« : 05.03.13 - klo: 20.31 »
Kiitos hyvistä kisoista.
Itselläni ajo oli kanssa vähän epävarmaa koko päivän, koska en ollut ajanut millään rc-vehkeellä yli kolmeen kuukauteen. Treeneissä ajo kulki hyvin, mutta kilpailutilanne jännitti treeninpuutteen vuoksi.
Lajitteluveto meni ihan ok, mutta clipping-pointit ei osunut ihan kohdilleen jännityksen takia. Sijoitus lajittelussa vasta kuudes.
Kaavioajot meni alun osalta sitten ihan metsään ja seinäkosketuksia tuli useampikin. Säkällä säilyin kaaviossa muiden kuskien mokien takia. Semifinaalissa ja finaalissa oli jo tuttua meininkiä näkyvissä ja ajo oli varmaa ja nättiä vaikka vastustajatkin oli kovia ja semifinaalissa ajot meni "one more timeen".
Taso oli kovaa, mutta sain kuitenkin puolustettua "Tikkurilan Drift King" titteliäni treeninpuutteesta huolimatta. Sen verran hurjaa on kehitys nuorempien ja muiden "uusien kuskien" osalta, että ens kisoihin joutuu varmaan vähän treenatakkin.

Tosta suoraan omaan finaalivetoon: http://youtu.be/14Ja_CvHI2Y?t=10m55s
Kiitos videosta RCCRVETTE

4
Mutta me ollaan jo eellä! ;) Kuvassa edellä oleva vihreä S14 Silvia on Finn-Driftin Teemu Naskalin viime kauden kilpuri. Se on muuten myytävänä, jos jotain kiinnostaa siirtyä "leluista" oikeisiin kilpureihin. http://www.nettiauto.com/nissan/200sx/5260456 SORI oli pakko mainostaa!

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 17.27 »
Kuinka moni muu kuin Juha on polttanut tämänvuoden koneita :wink:
Onko kaikilla nyt selvä se tosiasia että tää juttu mistä nyt puhutaan on viimekauden koneista.

Jerzi
Olen saanut rikki(en siis polttanut!) näitä "korjattuja"/uusia koneita useamman viime kesän aikana. Nämä tehtaan mukaan kunnossa olevat koneethan vaihtui kesken kauden näiden ihan susien tilalle? Silti näissä on ollut vikaa.
En usko, että minun käytössä näistä koneista yksikään on hajonnut "user errorin" takia vai mitä olette mieltä?

Itsekkin ajoin loppukauden luottaen kauppiaan sanaan, että ongelma on korjattu, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ei ne nyt ihan priimoja ollutkaan. Näin taisi toimia myös lajiryhmä? Ongelmien jälkeen lajiryhmä luotti kauppiaan/tehtaan ilmoitukseen, että asia on kunnossa/korjattu.
Kyllähän näille koneille jotain parannusta tapahtui kesken kauden, mutta ei niitä hyviksi voi vieläkään sanoa!

Kauppias tottakai luottaa tehtaan ilmoitukseen parannuksesta koneen laadussa ja asiakas tietysti kauppiaan sanaan.
Mihinkäs muuhun tässä tavallinen kuluttaja luottaa, kuin kauppiaan/maahantuojan sanaan? Vastaus on tyly: Käytännön testiin pystyy luottamaan 100%.

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 19.11.12 - klo: 21.27 »
Itselläni meni 6kpl LRP/nosram koneita viimekautena ja näistä kahteen vaihdettiin vielä lisäksi roottori takuuseen jotka antautui myös, eli yhteensä 8kpl risoja stanumoottoreita kaudessa. 3 ensimmäistä kestivät max 3 akkua ja sitten alkoi mahdoton pärina liikkeelle lähtiessä ja moottori kuumeni kohtuuttomasti.
Tämän jälkeen sain näitä uusia moottoreita/roottoreita takuuseen. Toimivat uutena ok, mutta kolme neljä treenikertaa myöhemmin koneet tuntuivat "väsyneiltä" ja akselista pyörittäessä tuntui vain heikot pykälät, jotka kertovat magneettisuuden heikkenemisestä. Tämän huomasi myös pienenä pärähdyksenä paikaltaan liikkelle lähtiessä. EDIT: suoranopeudessa ei juurikaan merkittävää eroa, mutta moottorin vääntö ja "terävyys" laski selvästi mitä enemmän näillä koneilla ajettiin. Ja sitä ajoa ei tarvinut tehdä tosiaan, kuin n.30-40 akullista, niin ero oli selkeä.

Johtopäätöksenä: moottoreihin on tullut parannusta kesken viime kauden, mutta silti niissä on vikaa ja väsymistä havaittavissa. Edellisen kauden moottoreista kului laakerit ennen loppuun, kuin roottori.
Itsehän en tätä luokkaa enään aja, niin eipä ole moottoriongelmaakaan.
Ei varmasti helpota uusia nuoria kuskeja kilpailutoiminnan aloittamisessa, jos kaudessa saa kolvata joka kilpailuun uuden moottorin.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että moottorimerkin/mallin vaihto on ajankohtainen VIIMEISTÄÄN seuraavalla kaudella.

ROHKAISEN KAIKKIA VIIME KAUTENA STANULUOKKAA AJANEITA KERTOMAAN, ETTÄ MONTA MOOTTORIA VAIHDOITTE VIIMEKAUDELLA!?! Jos pystytte erotella, niin vielä, että monta moottoria meni noin kauden puolivälin jälkeen, jolloin tehtaalta tuli uudet "korjatut" moottorit.
Ehkä tällä tavoin saamme lajiryhmää harkitsemaan tarkemmin eri stanumoottorivaihtoehtoja.

MIELESTÄNI TÄMÄ TSS-10, JOS JOKU ON SE LUOKKA JOSSA PITÄISI PYSTYÄ AJAMAAN YHDELLÄ MOOTTORILLA KOKO KAUSI JA OLLA SILTI KILPAILUKYKYINEN TOP3 SIJOITUKSISTA!!

7
Kait siinä kromimaalissa on metallia hitusen, siitä johtui "salamanäytös"  :wink:
Juurikin tämä oli oletuksena kirjoituksessani, joten en ajatellut sitä erikseen mainita.

8
Tuli tollanen tehtyä ajankuluks. Miten Instaa Drifti rengas vanteelle.

How to but HPI Drift tire on the wheel
Lisävinkkinä vielä, että vanteita ei kannata laittaa mikroon. Ainekin kromatut lyö komeasti salamaa mikroaaltouunissa.
Joskus irrotin liimattua T-Drift rengasta haljenneesta kromivanteesta keittämällä mikrossa ja tulos oli salamointia.  :grin:
Se on tää nykyaika ja mikrovalmisruoka mikä laiskistuttaa rc-driftaajankin käyttämään mikroa keittolevyn sijaan.   :wink:

9
Tuollaisella Hobbywing 8.5t combollakin ajettiin viimevuonna crossia SM-kisoissa a-finaalissa, joten tuo on varmasti riittävä ja hyvä combo aloittelijalle. Lisäksi on paljon halvempi, kuin tuo viperin combo ja kaupanpäälle eurorc:n loistava asiakaspalvelu. Toki palvelu on kyllä hyvää myös RCM:llä. :)

10
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 20.10.12 - klo: 17.54 »
Juuri ensimmäiset ajot takana.
Auto on hyvä ajaa, mutta jotenkin perä käyttäytyy oudosti pakettisetupilla. Lahden todella liukkaaksi havaitulla radallakin auto meinaa nojata nopeissa mutkissa takakulmalleen ja keventää sisärengasta niin paljon, että siltä irtoaa pito. Jotenkin auto tuntuu tosi löysältä muutenkin. Mietin vain, että miten auto toimii esim. Tikkurilan "tappopidolla" vakiosetupilla ja jousilla.
Auto on takaa todella paljon kapeampi raideleveydeltään, kuin 2012 malli. Myös kapeampi takaa, kuin Yokomon BD7 johon vertailtiin tänään treeneissä.
Loistavan oloinen auto noin muuten. Kaikki toimii ja istuu paikalleen, niinkuin pitääkin. Uudet iskarit on ainekin ensitestien perusteella todella hyvän oloiset, vaikka vähän tuo lyhyys mietityttikin.

11
Koppa alkaa valmistumaan, siipi vielä ja vähän parantelua. Alustaksi olisi trf 416we tai vielä paketissa oleva TT-01D, jospa vielä tixiin tänä vuonna ehtisi:)
Ehdottomasti alustaksi TRF 416we. Myy se TT-01D eteenpäin, niin säästyt ylimääräiseltä tuskalta ja saat rahaa rakennella TRF:ää.

12
Hep...

Oootteko liimanneet nuita T-Driftejä ja R2 klooneja vanteelle vai pysyykö ne liimaamatta?
Tarvii. Todella pitävällä radalla huomaa, kun rengas pyörii vanteella.
Itse olen aina laittanut yhden tai kaksi tippaa liimaa vanteen sisäpuolelle. Ei siis tarvi tosissaan liimailla. Ihan pari tippaa riittää mitkä leviävät renkaan ja vanteen sisäreunan saumaan.

13
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 16.10.12 - klo: 17.49 »
Iskareihin näemmä mukana "melko" kattavasti mäntiä.. 3- ja 4-reikämännät ja vieläpä kolmella eri kokoisella reijällä (1,1 , 1,2 ja 1,3mm)

Ei tartte metsästää poranteriä kasausvaiheessa :)

Edit: nuo siis manuaalista, mainoksissa esiintyy 1,0 , 1,1 ja 1,2 eli mitähän siellä sitten oikeasti on mukana ;)

Edit2: seurantatunnus tuli jo :)

Tää on kyl mielenkiintoinen kohta autoa kasatessa. Manuaalissa tosiaan lukee toi 1.1, 1.2, 1.3 Auton mukana tulevissa männissä on lukemat  männän eri reunoilla tälläiset:
1 ja 0
1 ja 1
1 ja 2

Itse kasaan autoon nuo lukemilla 1 ja 1 olevat männät. Toivottavasti menee kerralla oikein. Tönärillä ei oikein mahdu mittaamaan noita reikiä kunnolla ja "mäntäporasarjaa" ei löydy pakista, jolla asian voisi tarkistaa.
On kyllä jotenkin hauskan näköiset nuo iskarit, kun on niin paljon lyhyemmät, kuin vanhat.  :laugh:

14
Hei, minkälaisia välityksiä te käytätte 10.5T moottoreitten kans? Mulla tuntui tuolla 13.5T:llä että ois saanu olla pikkasen enempi wheelspeediä ku joutu melkoisen monesti tuolla edellisen videon radalla käyttään täyttä kaasua.
Mä ite ajan ainekin kokoajan kaasupohjassa ja sit himmailen sen mukaan, ku pitää pysyä linjalla. ;)

15
Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.

Mulla oli spooli takana ja one-way edessä. Löysällä takadiffillä auto on varmasti paljon helpompi ajaa, ja kääntyy paremmin mutkaan sisään pelkästään ratista kääntämällä. Mutta kuka näistä helppoja haluaisi...  :wink:
Näköjään muistin väärin. Se sun autos on kyllä muutenkin nin erilainen, ku muilla, että siitä on paha kopioida mitään. ;)

16
miksi noin löysä ratasdiffi taakse, jos useimmat kuitenkin suosittavat jäykkää diffi, jopa jäykkää akselia (=spoolia) taakse? tarkoitushan on saada perä irti eikä niin että se pitää. pito on hyvä/parempi löysällä diffillä.

olen samaan mieltä siitä että kokeilella kannattaa jotta löytää sen itselle hyvän.
En tiedä mistä olet saanut käsityksen, että useimmat suosittelevat? Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.
Autosta tulee todella paljon rauhallisempi ja helpompi viedä, kun takana on herkkä diffi ja keula on lähes yhtä puuta.
Jos tuntuu, ettei auto käänny tarpeeksi herkästi herkkä diffi takana, niin oneway eteen ja johan rupes taas kääntymään.

Sen verran voin paljastaa omasta autostani, jolla voitettiin lähes kaikki kilpailut viime vuonna, että siinä on edessä Oneway kiinteällä akselilla edessä ja aivan sairaan herkäksi tehty kuuladiffi takana.  :wink:

17
onhan se hienoa puhua aloittelijalle spoolista, kuuladiffistä ja one-waysta mutta jos autossa on ihan perus ratasdiffit niin molempiin jäykkä öljy luokkaa 30 000 (30K) niin luultavasti ajaa ainakin lähes saman asian.

ja sitten iskareihin löysää öljyä kuten 25wt tai 300cps riippuen mitoituksesta

ok?
Makuasioitahan noi on. Iskareihin 20-25wt öljyt.
Itse laittaisin sen onewayn eteen ja sit taakse herkkä kuuladiffi tai ratasdiffi esim. 750-1000 öljyillä.
Jos vakio ratasdiffit laittaa, niin eteen 500 000 öljyt ja taakse sen 750-1000.

18
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.

Näistä driftinki hommista olikin hyvin juttua jo täällä ja pitkälti selanneena tuo tieto lisää tuskaa. Poropeukaloa kiinnostaisi kuitenkin tietää esim kumpi näistä jo esilläkin olleista malleista toimisi paremmin driftaamisen ihmeellisessä maailmassa ? Koppaa, myllyä ja jokaista nippeliä voi tietysti  aina erikseen hommailla.

http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-drift/rc-car-categories/18/9900/990010&ChassisID=446
http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-flux-2.4ghz-porsche-911-gt3/rc-car-products/365701

Mielusti perusteluita kaipailisin. Perus parkkipaikka nakitukseen varmasti ihan sama kunhan takarenkaat suttaa, mutta ajattelinkin jos tämä kärpänen enempi puraseen niin olisi ainakin säädöissä varaa, sekä ei tarvitsisi joka viikko jostain pikku palikkaa tilailla ( vaikka sitähän se harrastus parhaillaan taitaa olla ).

Olen ihan aloittelija ja joskus epäonnisen 1/8 polttiksen omistaneena tuli hieman siistimpää touhua ikävä. Tietysti , jos jollain on kenties myytävänä rullaava ja vähän käytetty kiesi niin kaikki huomioidaan.

Kiitos hienosta forumista.
Jos noista pitää valita, niin ehdottomasti Flux versio. Siinä on vähän liikaakin tehoa driftailuun, mutta laadukkaat sähköt. Ainahan nämä voi myydä hyvään rahaan ja ostaa sensorilliset sähköt tilalle hieman miedommalla koneella. Säädin/moottorihan on Castlen valmistama ja on varmasti kysyttyjä myyntipalstalla.  Älyttömän harva tarvitsee tuon halvemman version sähköjä.
Sprint on varmasti hyvä ja helppo valinta aloittelijalle. Toki tuohon rahaan saa käytettynä paljon paremmankin kisatouringauton, mutta aloittelijan on helppo ostaa tuo RTR Flux. Käytettyyn "kisatouringautoon" joudut etsimään sopivat sähköt ja aloittelijalle tulee tässä muutenkin hieman enemmän työtä, että saa auton edes ajokuntoon. Ei mahdottoman vaikeata, etenkään jos pääset jonkin paikallisen RC-kerhon treeneihin kysymään apua joltain kokeneemmalta.

19
... Luokan kokoa kuvaa paremmin se kuskimäärä, joka on osallistunut edes kahteen kisaan tänä vuonna.
Pitäisikö tuossa kuitenkin ottaa huomioon myös kisojen määrä luokittain, TSS/TSM 6 kisaa vs TSP 3 kisaa?
Palkkidiagrammiin on luultavasti laskettu kaikki kilpailut, mutta tuossa käppyrässä on selkeästi mainittu Talvikausi. Tämä tosiaan hieman hämää.

20
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla. :tongue:
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!

Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"


No, ensinnäkin omaan sen takia ton 3.0 moottorin koska sillä voi mennä myös isoille radoille ajamaan kovaa Driftinkiä. Mutta tolla moottorilla voi myös ajaa hiljasta Driftinkiä. Kaikki on vain katsos kaasusormesta kiinni miten sitä käyttää. Eise nyt tarkotakka sitä että jos on 3.0 moottori niin mennään kaasupohjassa ja ettei vois driftaa normi driftaajien mukana. No emmä tiedä osaatko käsitellä tollasta moottoria drifterissä mutta kyllä se ainaki iteltä se onnistuu. Hyvät puolet: ei tarvi vaihtaa konetta, voi mennä kovaa driftinkiä ja hiljasta driftinkiä  :cool: Mistään moottorin elvistelystä ei ole kyse vaan siitä että tarvittaessa saadaan vauhtia isoille radoille. Ite tykkään välillä kovavauhtisesta Driftingistä, ainakun ei jaksa Driftaa sellasta mateluvauhtia.
Itse en ole vielä löytänyt niin isoa rataa suomesta, missä tarvitsisi 3.0 moottoria. Ratoja on kuitenkin kierretty Helsingistä Ouluun asti.
Haluan nähdä, kun käsittelet sitä 3.0 moottoria, kun noin kurko olet ajamaan. Muutenkin kokemuksestasi harrastuksen parissa kertoo, että ajat vielä NimH akuilla(toki lipothan oli tulossa jo). :tongue: Nuo akutkin jo kyykkää tuolla moottorilla niin paljon, että moottoristasi jää n.30-40% tehoista käyttämättä verrattuna LiPoihin.
Tule ajamaan yksi kilpailu, niin huomaat, ettei se sun kone ole oikeasti hyvä mihinkään. Suomesta löytyy pari hassua kuskia jotka hallitsevat tuon 3.0 moottorin pitävillä touringrenkailla. Driftirenkailla ei ole toivoakaan, että saat käytettyä kaikkea sitä voimaa mitä tuo 3.0 tarjoaa. 6.5 rupeaa olemaan sellainen raja, minkä voi vielä jotenkin järkevästi saada hallittua driftingrenkailla todella isolla ulkoradalla.
Voin väittää, ettei kukaan suomesta, eikä ulkomailtakaan pysty ajamaan järkevästi ja hienon näköisesti tuolla 3.0 koneella drifting renkailla.
Voin melkein luvata kilpailujärjestäjien taholta, että sinulle sallitaan osallistuminen tuolla moottorilla. Saammepahan ainekin kunnon naurut!  :grin:

21
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla. :tongue:
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!

Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"

22
Moottorillakaan ei mun mielestä mitään sääntöä pitäisi olla, niin kaikki saisivat ajaa sellaisilla tehoilla mitkä sopii omaan makuun ja ajotaidoille  :wink:
Moottorirajoitus tekee ajosta näyttävämmän ja tasaisemman näköistä. Lisäksi auton säätäminen korostuu. Esimerkiksi viime kautena ajoin 80%EPA rajoitetulla 10.5t koneella ja silti karkasin suoralla puolet tehokkaammilta koneilta, ihan vain sen takia, että autoni oli säädöissään ja vetopitoa oli enemmän kuin tehokkaammilla koneilla ajaneilla. Toki, jos tälläistä konetta ei omista, niin mielestäni voi katsoa sormien läpi riippuen tapauksesta ihan osallistujamäärien takia.
Seuraavaan kisaan olisi tietysti toivottavaa, että oikeanlainen moottori olisi hankittuna.

Noita D1RC sääntöjä ei ole mitään järkä soveltaa sanasta sanaan suomessa. Esimerkiksi kilpailunumerot on aivan turha asia driftingissä, ellei kilpailijoita ole reilusti yli 50kpl/kilpailu. Omasta mielestäni numerot lisäksi pilaa auton ulkonäön.
Tärkeimmät mielestäni juuri tuo moottori ja rengasrajoitus.
Sitten joitain koreja pitäisi mielestäni rajata pois esim. Pakettiautot yms. isot tai suuria ulokkeita omaavat korit.
Välkkyvät valot häiritsee vastustajaa, joten ei niitäkään kiitos kilpailuissa. Treeneissä saa ajaa vaikka joulukuusen näköisellä korilla kynttilöineen ja joulutähtineen.  :tongue:

23
Voisihan sen 13,5 stock luokan sisällä sallia aloitelijoiden ajaa 17,5t koneella "beginner cuppia"? Parhaat kolme 17,5t kuskia palkittaisiin sieltä seasta. Samaan tyyliin kuin aikanaan ajettiin stanu 2wd krossia.

Edit.  Voisihan siinä 13,5 Stockissakin jakaa "carpet tsämppiön" palkinnot ja sitten erikseen kansallisena Stock mestarina koko kauden ajaneille jakaa pystit kesän lopulla. Olisi krossi/polttis kuskeille porkkanaa ajaa talvella ja kuitenkin palvelisi koko kauden ajaviakin.
Hyvä idea. Esim. viime kaudella Stanun top3 kuskit ajoivat suurinpiirtein samoja tuloksia, kuin Poron A-finaalin hitaimmat, joten kyllä niillä 17.5 koneilla sekaan mahtuu.

24
Hoke hei, ei prostockia ole tarkoitus lopettaa! Olisiko se sitten parempi tapa ilmaista näin: "Yhdistetään nykyinen TSS luokka TSP luokan yhteyteen. Samalla muutetaan moottorissäntö 13,5 lankaiseksi ja annetaan luokalle SM-arvo".

Lainaan tähän tuolta toisesta säikeestä kirjoittamani, sen jälkeen asia on minun puolestani käsitelty. Varmaan ne jotka asian halusivat ymmärtää, myös sen ymmärsivät.

Olisiko mitenkään mahdotonta, että ajettaisiin talvi ja sisäkausi näillä säännöillä erikseen. Ne ketkä haluaa taistella NuortenMestaruus ja SM-pisteistä ajavat sitten ne kummatkin kaudet(kesä ja talvi). Näin saadaan Hokelle ja muille krossi/polttistouringkuskeille ne sarjapisteet ja mahdolliset palkinnot talvisarjasta ja silti toimiva ISO sarja. Nopeat ja hitaat kuskit ajavat joka tapauksessa eri lähdöissä, joten tästä ei luulisi tulevan haittaa.
Ja niille aloittelijoille, joille 13.5 lankainen kone on liian tehokas voi pitää niitä kerho/aluekisoja vaikka 17.5t koneilla. Näin saamme turvattua tulevien nuorten harrastajien kilpailuinnon ja osallistumisen kehityttyään FTT-kisoihin.
Näin heilläkin on varmasti mukavempi ajella oman tasoisten kanssa kilpaa ja jopa pärjätä kärkikahinoissa kerho/aluekisoissa.

Vielä kerran rautalangasta väännettynä: Tarviiko FTT-sarja TSS-10 luokkaa, kun sillä ei ole SM-arvoakaan? Ne ketkä tänäkin vuonna taistelivat TSS-10 nuorten- ja sarjamestaruudesta onnistuvat varmasti käsittelemään 13.5 konetta. Samoin varmasti muutkin A-finaalitason kuljettajat.
Tarkoitus ei ole tappaa TSS-10 luokkaa kokonaan. Kerhokisatasolla 17.5 on loistava moottori aloittelijoille.

25
Moro.
Toivoisin jatkossa, että kisat järjestettäisiin sunnuntaisin, koska lauantaisin on monella kerholla treenit touringia yms. varten.
Sitten kun FTT(Fintrack Tour)-kilpailukalenteri julkaistaan, niin kilpailuja voisi olla näiden jälkeen tai jälkeisinä viikonloppuina, koska touringkilpailuja edeltävä viikko tai jopa pari menee täysin treenaamiseen, tuntuman hakemiseen ja keskittymiseen kisoihin. Kisojen jälkeen on sopivan letkeä fiilis vedellä driftiä.  :tongue: Tai sitten reilusti ennen touring kisoja. Toki krossi/corrikisoja unohtamatta, jos niitä kisaavia ihmisiä löytyy driftikisaajien joukosta.

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 20.09.12 - klo: 16.33 »
Moi

Ajattelin tulla tutustumaan lauantaina paikanpäälle. Olen suunnitellut sähköauton hommaamista talveksi, mutta vielä on auki minkä luokan masiina se sitten olisi.

Minkälaista kalustoa sinne on tulossa? Onko rata tehty aina ihan sileäksi touringradaksi kuten tuolla ilmoituksen kuvassa näkyy? Onko siellä krossiluokkien harrastajia talvella, vai painottuuko toiminta touringiin ja muihin rata-autoihin?
Tervetuloa tutustumaan.
Rata on sileä touringbaana ja toiminta painottuu pääsääntöisesti rata-autoihin, mutta krossarillakin saa tulla kokeilemaan, kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat. Hirveän nautittavaa krossarilla ajo matolla ei ole, mitä itse kokeilin viime vuonna.
Jos olet aloittelija rataluokkien suhteen, niin kannattaa ostaa joku vähän käytetty 1/10 touring kilpa-auto ja siihen TSS-10 luokan moottori ja nollaennakko nopeudensäädin. Tuossa vakioluokassa riittää vastusta enemmän, kuin tarpeeksi ensimmäiseksi vuodeksi. Autojen runkoja saattaa jäädä meidän porukalta ylimääräiseksi(lue: myytäväksi) ja säkällä on vielä TSS-10 moottoreitakin ylimääräisenä porukalla.
Lauantaina nähdään
T:Joonas

27
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 20.09.12 - klo: 12.10 »
The new Legend...coming soon.
Check www.teamxray.com

Taitaa se nelkkukrossi tulla vasta tuon jälkeen  :huh:

T4 !!!
Ajattelin, että täksi kaudeksi tuskin tarvitsen uutta autoa, mutta tulihan tuo nyt sitten heräteostoksena ennakkotilattua.  :tongue:

28
Moro! Kertokaahan te enemmän tietävät;
Mulla on Schumin Mi4LP, viime vuonna ajelin sillä vielä touringia, mutta driftaus kiinnostaa enemmän... Mitä tohon touring-säädöissä olevaan Schumiin pitäs muuttaa että sais siitä paremman drifterin? Mattoradalla tulee ajeltua yleensä. Drifti renkaat tietysti, mutta mitä muutoksia/modauksia pitäisi alustaan ja muualle autoon tehdä? Ja viitsisikö joku vielä kertoa mitä CS tarkoittaa driftingissä?

Kiitoksia jo etukäteen  :cool:

ps. mottina 10,5T ja nopari LRP Zero, jos joku näitä tietoja tarvitsee  :wink:
Tosiaaan jousitus mahd. Löysäksi. Itsellä esim. Tamiyan punaiset jouset ja 25wt öljyt. Itse pitäisin diffin takana ja eteen oneway tai spooli. Myös spooli-spooli yhdistelmä on jees. Kääntyvyyttä voi lisätä tarpeen mukaan ja tuplanivelvetarit ehdottomasti. En tiedä schumista, mutta reiskaan tein lisää kääntyvyyttä hiomalla ohjauspalaa ja c-palaa, että ohjaus ei rajoitu siihen. Moottori ja säädin onkin jo passelit tähän touhuun.

29
mulla on 17 lankanen ja toimii .. kokeilin 3S ja liian paljon voimaa, 2S takas kehiin.
10.5t Nollaennakolla on aika passeli. Nollaennakolla saa kaasutuntuman erinomaiseksi. 17.5t koneella joutuu varmaan vähän ennakkoa laittamaan. 3S on mielestäni turhaa yhdessäkään 1/10 onroad autossa, jos sillä meinataan tehdä muutakin, kuin ajaa suoraan.

30
Tälläinen tuli postissa tiistaina, vähän ehkä turhan kireä tuo 3.5T Mambamax combo  :grin:  :wink: Tiksiin ilmoittautuu 2 Driftaajaa lisää  :tongue:


Eise mitään vaikka onkin kireä kone. Ruutia ainaki löytyy ja pääsee viemään hienosti ei muutaku ajoon vaan.
Ei tuolla 3.5t koneella ainekaan kisoissa pärjää ja "hienosti vieminen" on kaukana tuollaisella moottorilla. Helpompi ja parempi ajaa miedommalla koneella. ;)
Nimimerkillä: Viime kauden 10.5t koneella 80%EPAlla+Nollaennakolla lähes kaikki kilpailut voittanut kuljettaja.  :tongue:

Tiksissä nähdään.  :wink:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10