RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mikari - 13.07.10 - klo: 09.16
-
Tässä muutama kuva projektista ja video eiliseltä.
Moottorissa Nolan Farmerin made in USA custom headi, joita valmistettu vain muutama sata.
Seuraavaksi pohjalevy 3mm hiilarista (ao. proto 2mm hiilarista leikattu/dremelöity) ja hiilari ylädekki sekä uusi kori. Tuo nykyinen on leikattu Spadan korista ja on hieman hassu, koska tässä custom Spadassa on 1,5cm pidempi runko jotta moottori mahtuu sisään.
Aika villi peli vaikka itse sanonkin.
(http://www.snrt.net/IGT/spadaFS.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFSrear.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFSgears.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFSup2.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=lp9h2p1vti4
Pahoittelen videon laatua.
-
Kuuluukos toi pilli olla noin lyhyt kun videossa savut tuli jostain sivulta. :undecided:
-
En ole parempaan vielä pystynyt käytettävissä olevilla osilla, mutta pilli on mukana ainostaan siksi että saadaan painetta tankkiin ja siten PA-syöttö toimimaan ja vaimentaahan se ääntä.. nelari ei periaatteessa tarvii pilliä ja äänet on kyllä aika maukkaat ilman hehe..
Ihan lopullinen tuo tuskin on mutta katsotaan.. auton kokohan on 1/12 joten tilaa ei ole rungossa kauheasti :wink:
-
se näyttää suuremmalta :laugh: . näytti aika liukkaalta ajo,onko tuommosessa vain taka jarrut ja missä ne on. tietämyyttäni kyselen.
-
No problem :wink: ihan kiva - kuuluukin kysellä :cool:
Jarruttaa vain takapyörillä, koska edessä on ns. vapaanapa eli oneway. Siitä pyörähdykset jarruttaessa. Olen miettinyt spoolia eteen, silloin jarruttaisi kaikilla pyörillä --> ei pyörähdyksiä lukkojarruttaessa. Täytyy vaan miettiä miten toteuttaa se.
-
Kuulosti ihan sorsapilliltä...
kwak kwak kwak kwaaaak kwaaa kwa kkkwak kwak
-
Kuulosti ihan sorsapilliltä...
kwak kwak kwak kwaaaak kwaaa kwa kkkwak kwak
:lol:
Jerzi
-
"Sorsapilli"....
Hähähähääääää!
Toni :tongue: :grin:
-
Ihan tarkennuksena ettei kukaan ota heittoa negatiivisena...
Se oli tottakai huumorilla heitetty. :afro:
-
GT Warrior = Mika R ???
-
GT Warrior = Mika R ???
Ei kakka sherlokki!
-
Mika, muutama kysymys koskien autoa.
1 Missä on jarrut :huh:
2 Miksi sinulla on patteri kotelo vastarin akkuna :huh:
3 Eikös olis halvempi servo mennyt kaasu paikalle :huh:
Joo vitsinä sitten tuo koneen ääni :p
Jerzi
-
Se muuten oikeastikin kuulostaa sorsapilliltä :grin: KWAK KWAK KWAAAAAAAAAAAAAAAK
-
GT Warrior = Mika R ???
Ei kakka sherlokki!
Pitää paikkansa,
GT Warrior = Mika R!
-
Nolanin kommentti:
Must be like sticking a 426 Hemi in a Fiat : )
LOL
Ja siltä se tuntuukin kun painaa kaasua. Videossa ei oikein tule esille.
Jerry
1. Oletko varmaan ajanut onewaylla --> ei etujarrua
2. patterikotelossa on AAA kokoiset Orionin akkupatterit
3. servot ovat mitä pakista löytyi
En ole koskaan kuullut sorsapilliä..
Nolan antoi vinkkiä että intake mnifold olisi väärinpäin, tutkin sen kun palaan täältä Tampereelta.. rajoittaa kaasua jos näin on.
-
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?
-
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?
On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm
Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.
-
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?
On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm
Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.
toihan on hieno!
varmasti on kallis..
tuosta linkistä en pysty lukemaan, että minkäkokonen toi on kuutiotilavuudeltaan..?
siel kuvis näkyy välillä numero 120, tarkoittaako se 0,12 kuutiotuumaa, eli melkein 2 kuutiosenttii?
-
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?
On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm
Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.
toihan on hieno!
varmasti on kallis..
tuosta linkistä en pysty lukemaan, että minkäkokonen toi on kuutiotilavuudeltaan..?
siel kuvis näkyy välillä numero 120, tarkoittaako se 0,12 kuutiotuumaa, eli melkein 2 kuutiosenttii?
Se on 1.20 kuutiotuumaa, eli noin 20cm3 ja tarkoitettu lennokki moottoriksi eli melko iso moottori auto käyttöön.
-
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?
Kiitos.
Tosiaan imuaukon "käyrä" oli väärinpäin ja rajoitti kaasua..nyt käännetty niin ottaa 100% eikä vain 80%
Tässä pari kuvaa lisää
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFS101.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFS102.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFS103.jpg)
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFS104.jpg)
Täytyy testailla vielä välityksiä vaikka noi tuntuukin aika passelilta, pinjonit 20/24, orkkis 2-tahti oliko se nyt 15/19.. joten melkoisen pidempi jo eli 5 hammasta kumpikin.
Tossa vielä lyhyt closeup pätkä
http://www.youtube.com/watch?v=WzwWLmrdoFE
-
Pakari pitäs saada kunnolla kiinni - löytyykös keneltäkään 9mm halkaisija, 10mm jengoilla olevaa lukitusmutteria tuohon Saiton pakarin päähän jolla sais sen kunnolla kiinni pakokäyrään? Auttaisi kovasti!
Kiitos
-
Tuntuu että tuossa alumiini putkessa on snadisti kivempi kierto & soundi mutta tämä saa nyt kelvata koska pysyy kiinni eikä lennä paineesta pois...
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFSpipe2.jpg)
Tässä näkyy kuinka iso motore on suhteessa autoon :cool:
(http://www.snrt.net/SpadaFS/SpadaFS105.jpg)
-
Tilasin tähän hassuun projektiin just spoolin eteen niin alkaa pysymään suoraan myös jarrutuksissa (missä toi oneway tällaisessa projektiautossa on hieman hankala..)
ja "Dragit" onnistuu tosissaan.
Pitäsköhän laittaa vielä nelari supercharger ;-)
-
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa? :wink:
Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?
-
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa? :wink:
Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?
Otan haasteen vastaan. Kisa käydään sitten jalkapallo kentällä :p
Jerzi
-
Ei... asfaltilla, hyvä mies :grin:
-
Pretty sick! :grin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=heiYovdw5Ws&feature=related[/youtube]
Megatech Dark Thunder $179 USD - tossa vois olla haastaja :laugh:
http://dealer.megatech.com/itDetail.asp?it=MTC7810
(http://www.rcboca.com/images/P/MTC7810.jpg)
-
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa? :wink:
Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?
Mä voin tulla "kyykyttämään" sut C8:lla. :grin: (eikä tarvi edes rakentaa :wink: )
Jos ei(muka?) "vakiona" riitä niin heitän 28 koneen kiinni(Vääntöä, tai vaiht.eht. kiristän centax:ia), sen jälkeen lähtee paikaltaankin kuin tykin suusta. :wink: (oli kerran 28 kiinni niin eräs tp-10,femma ym. kuski tokas että kyllä on sairas peli!)
Mitä itse luulet kumpi veisi(voittaisi), 4T spada vai evolva tuolla rex:llä?
Mutta härski peli tuo sun 4T spada.
edit: eräällä tutulla on muuten tuollainen Dark Thunder kiihdytin.
-
Se on kyllä totta että kireellä Centaxilla lähtee ku ammus. Ja sitä mulla ei tossa ole (ainakaan vielä). RRR:n sellanen kyllä japanista löytyis joka sopis tähänkin.
Täytyy harkita. Sitten voidaan lähteä viivalle - Tattiksella kesällä? :wink:
No joo, kyllä taitaa kilpurit viedä. Mutta voidaan silti :cheesy:
Kiitti, ihan jees. Aika kokeilu.
Mitäs tykkää Dark Thunderista? Videot ei ihan kuitenkaan vakuuta. Edullinen, normi hinta taisi olla yli $400 ..
-
Juttelen just kaverille Norjaan joka ostaa ihan oudoista paikoista Japanista kaikkea mielenkiintoista.. ehkä saadaan järjestymään toi Centax, niin lähtee FS Spadakin ku tykin suusta.
Arska, kato toi mun video ilman ääntä, ei se nyt ihan hidas kiihtyvyys taida olla?
-
Joo, kyllähän tuo sun spada näyttää ihan ilosesti liikahtavan, noista videoista kun ei ihan oikeata käsitystä aina kulusta saa niin sillä siis kysyin kumpikohan veisi..(kun olet tainnut kuitenkin nähdä tuon mun evolvan livenä)..en siis todellakaan vähätelläkseni, vaan oikeasti mielenkiinnosta.
Mahtaisikohan centax hyödyttää paljoa(kiihtyvyyteen) tuossa sun 4T spadassa, vääntöä taitaa olla kuitenkin aika hyvin koko rekisterissä..ja kierrosalue suht pieni..? (tietenkin jotain mutta..)
Mulla taitaa olla rrr:n centax:ja mutta kun ei mistään raaskisi luopua jos joskus tarvii :huh: :mrgreen: ..mutta voin kyllä (ainakin) testeihin antaa lainaksi josset ole hankkinut ja kiinnostaa :mrgreen: (tehnyt jo kauan mieli aloittaa "kilpurin" rakennus, 1/10 kuoriin isompaa konetta ym. mutta aina on olevinaan muuta menoa ajalle ja rahalle..)
Tuosta Dark Thunder:sta...itse en ole nähnyt "liikenteessä"(hyllykoriste) mutta kaveri sitä oli kokeillut eikä ollut häntäkään oikein vakuuttanut, no konetta ei ollut hirveästi säädelty(pikatesti pimeällä), mutta tuossahan on muistaakseni .16 kokoluokan suht nuhanen "rtr" kone. Kyllä kai tuollainen "putki" pitäisi ostaa "isolohkolla" jos ostaa..ne näyttää jo johonkin liikahtavan, ainakin videoiden perusteella(ja pitäisikin fysiikan lakien mukaan). Centax olisi tuollaiseen kiihdyttimeenkin mainio.
-
jees, arvelinkin että itsekin mietit kumpikohan veisi. jotenkin veikkaan evolvaa mutta eihän sitä tiedä. pitäs just kokeilla :cool:
samaa pohdin itse ton centaxin suhteen koska nelarissa on just se vääntö jota taas 2-tahdissa ja siksi 2-tahdissa centax on eduksi koska voima tulee kierrosten kautta. eli luultavasti siitä ei olis tässä spada FS tapauksessa just mitään hyötyä.
mullakin on RRR centax mutta tarkoitan RRR centaxia O.S. FS akselille. kiitos kuitenkin
totta, big block pitäs olla thunderissa
aloita vaan rakennus niin pidetään kesällä Tattiksen pääsuoralla muutamat "vedot"
muutkin mukaan! :cool:
-
Nonnii nyt olis Spadassa spooli niin ei spinnaile jarrutuksissa. Enää 4kk niin pääsee testaa :grin:
-
No ei menny ku 3 kk vissiin :cool: Toimii.
Pakoputkisto on uudestaan mountattu ja nyt tuntuu toimivan (ei irtoa). Muhkeat soundit! :cool:
(http://www.snrt.net//VONERRR/SpadaPipe1.jpg)
-
Totakin kokeiltiin tänään..
(http://www.snrt.net/SpadaFS/spada2011.jpg)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6drDQnNHKPw[/youtube]
-
aika vekotin kulkemaan :grin: