Kirjoittaja Aihe: Monsteri vai crossi?  (Luettu 1483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tripe

  • Jäsen
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« : 18.05.04 - klo: 21.11 »
Terve.

Voisko joku auttaa tyhmää, kun olis hakusessa joku polttis auto? Pitäs saada joltain kokemusta omaavalta tietoa et onko tommonen monsteri kuinka suorituskykyinen verrattuna crossiin ( 1:8 ). Hankinnassa olis joko Kyosho Mad Force ready set, tai Kyosho Inferno readyset. Joo tiedän kohta joku sanoo, et ostaa suoraan joku muu kuin kyosho yms, mutta noilla vaihtoehdoilla pääsis äkkiä alkuun. Joku aika sitten omistin Kyoshon pureten alphan ja se oli kyllä täysi pettymys suorituskyvyn yms osalta (lähinnä tuli mieleen lasten lelut), eli kertokaa myös minkälainen ero on esim. kiihtyvyydessä/huippunopeudessa tohon pureteniin verrattuna. Hakusessa auto ihan omaks iloks parkkipaikalle ja kovaa sillä pitäs päästä. eli Inferno vai Mad force? Kiitos etukäteen ja sori sekavasta viestistä.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #1 : 18.05.04 - klo: 21.14 »
No varmalla suorituskyky on aivan toista luokkaa.
Osta monsteri jos asut maalla  :D
Crossarilla hyvä ajaa vähän tasaisemmalla hiekkakentällä/asfaltilla/nurmikolla...
PS. osta Hobao  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #2 : 18.05.04 - klo: 21.19 »
Eiköhän se inferno ole suorituskykyisempi parkkikselle, mutta jos jossain huonommassa maastossa ajelet, esim pitkällä nurmella, jossa infernon pohja jo raapii pahasti ruohoa on mad force jo parempi..

Kuten jo arvasit että kohta joku sanoo, "älä osta kyoshoa" tyyliin, harkitse jokatapauksessa muitakin autoja, saatat saada halvemmalla paremman ja lisäksi halvemmat varaosat.

Itse tuskin enää koskaan Kyöstiä ostan, varaosat ovat aikas hintavia Suomessa..

EDIT: Pitäisi kirjoittaa hiukan nopeammin..  :)

Poissa Tripe

  • Jäsen
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #3 : 18.05.04 - klo: 21.26 »
No joo sillä vaan ajattelin tota kyoshoo kun asun Tampereella, niin löytys osia tosta "kylältä" hyllystä. Vai saako Tampereella muihin merkkeihin varaosia jostain? Niin ja toki voi ehdottaa muitakin paketteja. Tarvittas siis kaikki radiot yms. Ja mieeluummin kyllä kasaisin auton ite, eli siinä toi kyosho huono. Mutta ilmeisesti siis inferno kiihtyy ja kulkee paremmin ku joku monsteri? Onko muuten kellään kokemusta kuinka infernoon sais jonkun henkilö yms auton korin istuun? olis vaan isomman ja paremman näkönen tossa parkkipaikka ajossa.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #4 : 18.05.04 - klo: 21.26 »
Itselläni on Inferno mp-6:nen Sport malli. Nyt kun katselen Hobaon hintoja niin aina ottaa päähän. No onneksi voi joskus uudenkin auton ostaa. Monsteri on monipuolisempi ja sillä voi ajaa siellä, minne crossilla ei ole mitään asiaa. Crossit kyllä taitavat olla kovempia kulkemaan, tästä en kyllä nyt ole ihan varma. Monstereihin on noita vaihdelaatikkoja ja isoja koneita, että riippuu mallista varmaankin aika pitkälle. Crossin etuna taas on tämä kilpailu, jos alkaa kiinnostamaan, niin monsteri on siinä vaiheessa vain tiellä. Monstereille kun Suomessa ei (vielä) omaa luokkaa ole.
Crossit ovat kyllä monstereita kevyempiä, että siinä kohdassa suorituskyky tasoittuu. Nopeudesta en kyllä uskalla mennä sanomaan.
Kannattaa lukasta esim. Hobao Hyper topicit läpi, sekä Savagea ym. monstereita käsittelevät keskustelut. (Ne löytyvät vähintäänkin seuraavalta sivulta.) Crosseja voi ja kannattaa käydä katsomassa kauniina päivänä kisoissa. Siellä bensa haisee ja balalaikka raikaa. Siellä myöskin lajiinsa perehtyneet henkilöt voivat sinua auttaa, kuten täällä foorumillakin. Kumpaan tahansa päädytkin ja ostat kunnollisen, veikkaisin ettei vauhti ihan heti kesken lopu. Crossina suositukseni voisin antaa Hobaolle, koska Kyoshon osat ovat huomattavasti kalliimpia.
Kannattaa myös vilkaista www.trilordy.com ja www.slapmafro.com ,niistä löytyy laadukasta ja hurjaa videota molemmista luokista. Tietysti meno on turhankin hurjaa ja kalustoa hajoaa, mutta pysyypähän omat ehjänä, kun noita katselee.  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tripe

  • Jäsen
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #5 : 18.05.04 - klo: 21.29 »
joo on tullu katottua noi videot ja lueskeltua tätä foorumiakin aika paljon, mut kiinnosti just noi erot vakio malleilla. Niin ja varaosahintoihin on jo tottunut, kun harrastaa moottoripyöriä... :mrgreen:

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #6 : 18.05.04 - klo: 21.40 »
Eli jos asut/ajelet vaativimmissa paikoissa niin monsu ja jos sinulla on kokemusta jo niin näin sanottiin minulle: SamiL kirjoitti minulle
Lainaus
Aikaisempaa kokemusta sinulla näyttäisi autoista olevan, joten uskon vakaasti, että selviät auton kokoamisesta. Ellet, niin pienellä avulla sitten. Kitin ehdottomasti tuoma etu on tämä kokemus ja tuntemus. RTR:t voi jättää niille joilla on: polttava halu päästä suoraan paketista baanalle (kellä ei?), harrastus alkutekijöissään, muuten tekniikasta MITÄÄN tietämätön, luottamusta omaan taitoon puuttuu.
Opit auton tekniikasta jotain, osaat paikallistaa viat, sekä korjata ne.
Ja RTR mallien kokoaminen pienellä palkalla ei välttämättä tuo aina sitä parasta lopputulosta. Kokoat auton itse, niin vältyt syyttämästä muita. RTR mallien sähköt, ym. osat eivät ole välttämättä sitä mitä autoosi haluat. Radion säädöt ovat mahdollisesti puuttelliset, kuten itsellänikin tuon halvan Lynxin kanssa: End Point Adjustment (EPA) puuttuu.
Tältä pohjalta on hyvä muistaa, että ei pelkkä varusteluun tuijottelu tuo onnea.

Tämä nyt oli tätä jankkaamista, mutta suosittelisin sinun tapauksessasi Kittiä!
Eli jos sinulla on kokemusta niin osta kitti siinä on eri kone ja edespäin... Lue tuolta miksi kitti olis parempi http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7120 Rullaa als niin on puhetta kitti vai ready set...

Mika R

  • Vieras
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #7 : 18.05.04 - klo: 21.48 »
Kysymys on tavan takaa esitetty ja siihen on vaikea vastata. Jos nyt yrittäis niin ekaksi pitää miettiä mihin käyttöön auto tulee.

Jotain kysymyksiä alkuun:
a) haluatko kisata siis ajaa kilpaa (radalla) ?
b) onko rataa lähellä ?
c) ajeletko yksin vain kavereiden kanssa ?
d) haluatko "rakennella" (myös) ?
e) haluatko skaalamallin ?

Vastaukset
a) Jos KYLLÄ, osta crossi, monstereilla ei voi ajaa käytännössä kisaa
b) Jos KYLLÄ, osta crossi. Radalla ajo on AINA kovempi juttu kuin "missä tahansa". Siellä on sitä paitsi kavereita ajamassa kans.
c) Jos yksin, on meikeimpä sama kumman hommaat, se on pitkän päälle tylsää joka tapauksessa. Jos kavereiden, osta SAMANLAINEN auto kuin kavereilla on. Muuten ei tuu mitään.
d) Jos pääasia ei ole ajaminen, osta Monsteri. Mutta Kyoshon monsu on pirun kallis rakentaa eikä siihen saa viriosia. Hanki mielummin Savage tai T-Maxx. Niihin on pilvin pimein viriosia ja erilaisia virisarjoja mm. aina .46 kokoisiin ja isompiinkin koneisiin asti.
e) jos KYLLÄ, Madi on oikein hyvä vaihtoehto. Crossari on kaukana sellaisesta.

Siinäpä sitä pohdittavaa.

EIT: kohta e)
-Mika

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #8 : 18.05.04 - klo: 22.10 »
Mä oon sitä mieltä, että päätät ite ostatko monsterin vai krossarin, mutta mun mielestä sun kannattaisi ostaa joko savage tai hobao hyper!

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsteri vai crossi?
« Vastaus #9 : 18.05.04 - klo: 22.45 »
Yksi vaihtoehto on myös monsterin ja krossarin välimuoto: stadium truck! Näitä löytyy useimmilta valmistajilta. Jos tollaisen stadium truckin korin jätää tarpeeksi ylös niin ne myös näyttää monstereilta (omakohtainen kokemus), mutta on kevyempiä, jne..

Muutama vaihtoehto: HPI Nitro MT2 tai vaikka Kyosho stadium force
- Savage brushless. RC18T brushless.