RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 23.08.14 - klo: 21.47
-
GPT IV KOUVOLA 23.8.2014
LOPPUTULOKSET
TP-10
FINAALI[/b]
Pos No. Name Club Laps Total Tm
1 10 Matias Kuusinen PKSRCA 133 45:09.366
2 4 Tony Raikas KyPak 133 45:15.789
3 3 Alexander Naumov RUS 133 45:16.823
4 14 Joonas Hyvärinen PRCA 132 45:12.326
5 6 Panu Vehniäinen TamUA 126 45:10.834
6 1 Teemu Saarinen HyUA 117 39:46.317
7 22 Tino Eriksson MäntsMK 112 45:08.084
8 5 Jari Valkola PKSRCA 108 37:08.919
9 99 Antti Silvennoinen HyUA 33 22:09.861
10 7 Janne Westerlund PKSRCA 19 14:17.383
SEMIFINAALIT
11 23 Lassi Salo VUA 49 20:15.736
12 19 Jere Saarinen HyUA 47 20:19.502
13 12 Aarre Sillanpää TamUA 46 20:13.399
14 21 Joel Hallenberg PKSRCA 2 1:03.781
15 13 Tero Kupari LohUA 0 -.---
TOP 4 Q
Pos No. Name Club Max. LapTotal Tm
1 10 Matias Kuusinen PKSRCA 16 5:09.892
2 1 Teemu Saarinen HyUA 16 5:09.928
3 6 Panu Vehniäinen TamUA 16 5:10.679
4 3 Alexander Naumov RUS 16 5:14.943
RATA-8
A-FINAALI
Pos No. Name Club Laps Total Tm
1 25 Sakke Ahoniemi HyUA 66 20:15.938
2 10 Henri Fredriksso PKSRCA 65 20:06.437
3 36 Tony Raikas KyPak 63 20:02.057
4 20 Risto Rönnqvist JärvSRK 63 20:07.135
5 21 Janne Liinkangas PKSRCA 60 20:05.869
6 7 Mika Niiranen LahUA 57 20:18.350
7 24 Riku Forsström UAU 56 20:00.739
8 69 Tuukka Tiainen PKSRCA 54 20:01.689
9 13 Aarre Sillanpää TamUA 38 13:48.242
10 23 Tomi Mairue PKSRCA 13 20:05.315
B-FINAALI
11 11 Iina Mäkelin KyPak 28 10:16.872
12 97 Toni Latvio HyUA 0 -.---
TOP 4 Q
Pos No. Name Club Max. LapTotal Tm
1 36 Tony Raikas KyPak 18 5:16.610
2 23 Tomi Mairue PKSRCA 17 5:00.897
3 25 Sakke Ahoniemi HyUA 17 5:01.309
4 20 Risto Rönnqvist JärvSRK 17 5:03.828
FG-MINI
Pos No. Name Club Laps Total Tm
1 54 Kai Jansson KyPak 36 15:22.012
2 30 Esa Hintsala PKSRCA 35 15:13.792
3 15 Marko Lehto KyPak 30 14:51.237
4 1 Petteri Suojala KyPak 19 8:56.481
5 7 Ville Kangasniem PKSRCA 0 -.---
6 40 Jukka Laine RiiUA 0 -.---
-
Kiitokset järjestäjille kisoista ja erikoiskiitokset buffetin herkullisesta lounaasta.
Rata sopi kyllä hienosti Ratakaseille. En ollut ensimmäisessä kisassa mukana ja tämä oli eka kerta Tykkimäen radalla Ratakasi –autolla. Rata on kyllä muuten tuttu GT-8:lla.
Osallistujamäärä kasvaa tasaisesti (13 ilmoittautunutta ja 12 paikalla) ja nyt ajettiin jopa B-finaali. Tämä teki myös alkueristä merkityksellisen. 7 parasta suoraan A-finaaliin ja 5 B-finaaliin. Oma sijoitus alkuerien jälkeen 8. alle sekunnin päässä suorasta A-finaalipaikasta. Toisaalta B-finaalissa tiedossa hyvää kisaa, joten ei niin paha juttu.
Harmittavasti yksi auto ei päässyt teknisten ongelmien takia viivalle joten B-finaali ajettiin 4 auton kesken. Kaikilla suhteellisen sama vauhti joten kisa pysyi jännittävänä koko 10 minuutin ajan. 3 A-finaalin ja yksi putosi, raaka peliä, mutta tätä kautta myös jännitystä ja tunteita. Hienoa!
A-finaalissa oli tiedossa, että kärki ajaa noin 2 sekkaa nopeampia kierroksia ja tilaa joutuu antamaan. Mutta vauhtieroista huolimatta myös loppupäässä pystyi ajamaan kisaa. Johtuiko sitten radan profiilista vai mistä, mutta ainakin omasta mielestäni tilan antaminen oli huomattavasti helpompaa kuin Tattiksen kisassa.
Kisan nopein kierros oli 17.185 ja oma nopein 18.937. Ensi kauden tavoite on johonkin 18 sekan tuntumaan, mutta siinä varmaan tulee sitten rajat vastaan. Toisaalta kärjessä sellaisia nimimiehiä ettei nelikymppisenä RC-autoilun aloittanut kyllä pysty mitenkään niiden vauhtiin enää pääsemään. Mutta ei haittaa… kisaaminen on silti mukavaa.
Pitää yrittää kirjoitella jotain kauden yhteenvetotyylistä juttua Ratakasi –ketjuun, mutta kyllä jäi positiivinen kuva luokasta. Mahtavia autoja kisailla. Kyllä tämä ratapuoli on muutenkin se mun juttu. Näillä näkymin meidän ”tiimi” ajaa ensi vuonna kahta luokkaa TP-10 ja Ratakasi.
Toivottavasti Tykkimäen radalla ajetaan myös ensi kaudella. Tässä vähän kommentteja itse radan tilanteesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=48169.msg745447#msg745447 (http://rc10.fi/index.php?topic=48169.msg745447#msg745447)
-
Kiitos Ender mukavasta yhteenvedosta ! kuten Antti O jo ennen sesongin alkua totesi, on ratakasi "selkeä ajettava" ehkä ei ihan ekaksi luokaksi, sillä nopeutensa vuoksi vaatii jonkunverran valmiuksia "selkäytimeen". Kuitenkin , kun tekee kaikein "oikein" eli seuraa auton ohjeita ja saa moottorin ja korin toimimaan oikein. on ratakasi nitroauto hyvä ajettava, menee minne tarkoittaa, pysyy kasassa monta kisaa ellei "torppaa lankkuun". Jos näin käy, kyllä palaset lentää sillä rakenteet on optimoitu kevyiksi. Silloin on hyvä että on valinnut auton jolla on kisapaikalla supporttia. Olisi kokonaisuuden kannalta hyvä että kaikki ne puljut joilla on ohjelmassaan C-8 ratapolttis, vaivautuisivat järjestämään kunnon "tiimitoiminnan" kisapaikalle... Eihän Formula Ykkösissäkään ole tiimejä jotka toimivat "nettiyhteyksien kautta"...