Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1086743 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1560 : 02.07.08 - klo: 21.23 »
Ok. Olisi todella kiva nähdä nelkku radalla ja kuinka paljon kovempaa sä pääsee 2-vetoisia ;) mcd porukat vois tuoda sellasen tattarille..

Tuskin menee enää montaa päivää, kun MCD:t kiertää Tattarilla. Pistän viestiä, kun kyseinen ajankohta lähestyy.
 

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1561 : 03.07.08 - klo: 23.43 »
Tältä näyttää asvaltti MCD viriteltynä.
Kuva lainattu luvatta MCDRC-foorumilta, auton omistaa ranskalainen kuski ja vastaavia vehkeitä liikkuu myös entisen kolmannen valtakunnan alueella.
« Viimeksi muokattu: 03.07.08 - klo: 23.46 kirjoittanut janitor »

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1562 : 03.07.08 - klo: 23.45 »
Varmaan kiva purkaa kun näyttää niin täydeltä jotenkin, esim verrattuna omaan fg:n.

Ihan hienon näkönen peli taitaa olla.
|HN X2|Slash|

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1563 : 03.07.08 - klo: 23.50 »
Koneen irrottaa lähes kuka tahansa kolmessa minuutissa. Se on viidellä kuusiokoloruuvilla kiinni. Kaikki onnistuu normaalityökaluilla. Race Runnerin kanssa ei ole minulla ollut mitään tuskaa auton purkamisen kanssa ja Rally on lähes sama auto. Turvakaaret lähtee kätevästi päistään auki yhdellä ristipääruuvilla, jolloin luoksepäästävyys helpottuu entisestään. Servoteline on tusinalla ruuvilla kiinni ja kaikki sähköt nousee yhdessä paketissa pois. Helppoa kuin heinän teko. Auton etu- ja takadiffit on täysin suojattu kotelon sisään. Diffien laatu ja rakenne on vaikuttava, sen tajuaa vasta kun pitää teräksistä osaa kädessään, kuva ei kerro mitään. Brittiläiset MCD:n kisakuskit suosittelevat huoltamaan krossiautosta diffit kerran pari vuodessa, miettikääpä siitä millaista tekoa ne on. Vaihteiston välitykset vaihtaa parissa minuutissa ja vaihtoehtoja on kymmeniä. Tämän lisäksi autossa on kardaaniveto, joka ei huoltoa kaipaa. Omaa Race Runneriani en ole ajamalla, enkä hyppimällä rikki saanut, vaan vika on ollut ratin ja penkin välissä.

Valitettavasti en saa rahaa auton kehumisesta, joten en suolla enempää faktoja. Älkää kaivako herneitä taas esiin, nämä olivat vain yhden käyttäjän subjektiivisia mielipiteitä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo: 00.10 kirjoittanut janitor »

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1564 : 04.07.08 - klo: 00.01 »
Juu, mutta kuten sanoin että ainaskin näyttää täydeltä.

Ja mitäpä minä sanomaan kun oo nähny noita bensarata-autoja.

|HN X2|Slash|

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1565 : 05.07.08 - klo: 13.43 »
Koneen irrottaa lähes kuka tahansa kolmessa minuutissa. Se on viidellä kuusiokoloruuvilla kiinni. Kaikki onnistuu normaalityökaluilla.

Ilmoitit väärin.. Toinen motti on jo paikalla tuossa ajassa.. :grin:

Vaikka kuvassa näyttää hankalalta, on totuus toinen.
Tuosta on diffi takaa irti, aika nopeesti. Verrattuna fg:n diffin purkuun.
Muihin tehtäviin saa tilaa mukavasti (jos jaksaa) ottamalla kone pois. Tulee ainakin auto kevyemmäksi käsitellä. Ja näyttää se fg:kin takaa osastaan täydeltä. Kaikki siellä yhdessä klimpissä.
Sen verran olen bensaa polttanut fg autoilla, joten uskallan arvostella.


Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1566 : 05.07.08 - klo: 13.57 »
Joo onhan se takaa mutta tuo oli jotenkin tuosta servojen kohdalta.

Nopeeta sen FG:stäkin saapi irti, mutta en tiedä monsterista noin nopeeta saako.
|HN X2|Slash|

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1567 : 09.07.08 - klo: 12.39 »
Ok. Olisi todella kiva nähdä nelkku radalla ja kuinka paljon kovempaa sä pääsee 2-vetoisia ;) mcd porukat vois tuoda sellasen tattarille..

Tuskin menee enää montaa päivää, kun MCD:t kiertää Tattarilla. Pistän viestiä, kun kyseinen ajankohta lähestyy.
 

Nyt on tattarin ensi testit takana. Käy katsomassa lyhyt raportti ja kuvat tuolta--> http://rc10.fi/index.php?topic=27655.msg265037#msg265037

Poissa Metanol Man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1568 : 13.08.08 - klo: 22.54 »
Ostin fg marderin ja kysyisin mitä öljyä käytätte alumiinisissa ja säädettävissä iskareissa. Ihan moot.kelkan/pyörän iskari öljyä vai silikooniöljyä? Kumpi toimii paremmin :shock:
Tällä hetkellä ei mitään!

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1569 : 14.08.08 - klo: 06.07 »
Silikoniöljyä. Eiköhän se paremmin toimi kun sitä käytetään pienemmissäkin. Toki nuo isot imaisee aika satsin verrattuna pienempiin :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1570 : 18.08.08 - klo: 01.00 »
Käykö tähän FG monsuun mikä tahansa 6V akku?
Tällä hetkellä 1500mAh akku. Mites esim. moottoripyörän akku tjsp? Tietty koko määrää mahtuuko? Tuo 1,5A on kyllä melko vähän, eihän se riitä mihkää  :tongue: Joten äreämpää kehiin.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 13.01 kirjoittanut marzi69 »
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1571 : 18.08.08 - klo: 08.49 »
Periatteessa kyllä mikä tahansa virtalähde mikä tuottaa 6v jännitteen ja riittävän virran käy autoosi. Kokorajoituksia voi kiertää tekemällä virtalähdettä varten perävaunun...

Lyijyakkua en suosittele hervottoman painon vuoksi, perävaunukaan ei poista sitä ongelmaa. Eli, osta tai tee itse 4600 - 5000 mAh:n kennoista akku, sopinee alkuperäiseen akkukoteloon ja tarjoaa paaljon pidemmän ajoajan.

Muuten, tuosta tonguesta... Tarkoitit varmaan torque, ei tongue, merkitys on täysin eri  :grin:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1572 : 18.08.08 - klo: 13.01 »
Onko hajua mistä noita akkukennoja löytäis, vai onko tilauskamaa?  :tongue:
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1573 : 18.08.08 - klo: 13.09 »
Flying Calacucco

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa teme91

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1575 : 18.08.08 - klo: 15.45 »
Tai vähän halvemmalla http://www.onlybatterypacks.com/showitem.asp?ItemID=10417.7 Tuolla saa jo niin riittävästi sitä ajoaikaa, ettei enempää enää yksinkertaisesti jaksa ajaa. Melkein 3 tankillista ajaa tuolla akulla. Itellä tuo sama akku, eikä ajot koskaan vastarin akun takia loppuneet. :roll:
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1576 : 18.08.08 - klo: 18.54 »
Hommasin ensihätään 5kpl 1.2V paristoakkuja 2000mAh.
Tuleeko kolvaus tehdä niin, että miinus->plus->miinus->plus->miinus, ja ensimmäisen pariston plus navasta tehdään plus johto, ja viimeisen pariston miinuksesta miinusjohto? Olenko ymmärtänyt sinne päinkään... :undecided:
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1577 : 18.08.08 - klo: 19.35 »
Kyllä se noin menee. Itekkin kasannu yhen akun noin ja pelitti vielä.. :)
Traxxas Revo 2.5

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1578 : 18.08.08 - klo: 21.39 »
Ymmärtääkseni nuo auton korit maalataan sisäpuolelta?

Mikä olisi järkevä keino vahvistaa hieman osumaa saanutta koria? Lasikuidulla?

Tulipa mieleeni sellainenkin asia, että onnistuiskohan tehdä lasikuidusta uusi kori, vanhaa käyttäis muottina... :shock:

Eteen ja taakse vois olla viisasta askarrella jostain metalliputkesta tai vastaavasta hieman turvakaarta. Pohjalevyyn vaan kiinni ja taivuttelisi siitä sillai että suojaa sopivasti kolhuilta.

Mulla on nuo metallia olevat pallokupit (8kpl), millaset varret niihin tarvii, alkuperäset on liian ohkaset.

Mistä tästä FG monsterista saa jarruja tiukattua?

Tulipas taas kysyttyä  :grin:
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1579 : 18.08.08 - klo: 21.56 »
Jos haluaa kunnon vastariakun niin kannattaa kasata viidestä Sub-C-kennosta. Akun kapasiteetti on tällöin kennosta riippuen jopa 5300mAh, mutta jollain 3600-4200mAh:lla ajelee jo komeasti.

Korin paikkailuun on Jeesus-teippi ihan käypästä tavaraa. Lasikuitukorista tulee turhan painava. Sisäpuolelta maalataan korit, katso Ari-Pekan linkki: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/kori/kori.html

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1580 : 30.08.08 - klo: 21.08 »
Juuuuu. Eli en ole oikee jyvällä näistä pensa autoista mutta nitro autot on selvii. pari kyssää, Tarviiks näistä pensa autoista mitata lämpöjä niinku nitroist ja entä sisään ajo että tarviiko körryytellä tyhjä käynnil 3 tankkii
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1581 : 30.08.08 - klo: 23.06 »
Ei tarvitse mitata lämpöjä. Älä käytä tyhjäkäynnillä vaan aja korkeintaan puolella kaasulla noin kolme tankillista uuden moottorin sisäänajoa hieman rikkaammilla säädöillä. Sisäänajon jälkeen säädetään kaasutin korvakuulolla ja tulppaa lukemalla. Sitten vaan kovaa ajoa, muista käyttää kunnollista ilmanputsaria ja vaihtaa sitä riittävän usein, muuten on uusi sisäänajo edessä nopeasti.

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1582 : 05.09.08 - klo: 13.55 »
Nonii nyt on tulossa vähän uutta verta gaasutteluun http://www.hpiracing.com/press/10620.html
Millasia fiiliksiä herättää?

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1583 : 05.09.08 - klo: 14.48 »
Ihan kivan näkönen peli, mutta hinta on aika tähtitieteellinen yli 1½ tonttua!!

EDIT: win vistan valuuttamuunnin kertoo hinnaks 1686€ ja forex 1716€.. :|
Traxxas Revo 2.5

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1584 : 05.09.08 - klo: 15.37 »
FG:ltäkin on tullut 4wd malleja..
baja buggy 4wd competition:
http://www.fg-modellsport-gmbh.de/FG-International/site-01-07-products_e/01-off-road_e/offroad-layout_e/baja-comp-4WD-layout_e.html
Sitten on tämä ainakin suomessa yleisempi malli nelivetona, niin monsteri kuin stadium versiona:
http://www.fg-modellsport-gmbh.de/FG-International/site-01-07-products_e/02-monster_e/monster-layout_e/4wd-stadium-layout_e.html
Hihnavedolla toteutettu tuo etuveto..myös tupla iskarit kadonneet tuosta trukki versiosta, mahtaakohan auton alusta/jousitus olla paremmin toimiva verrattuna noihin 2wd malleihin, jotka ovat mielestäni aika kivi rekiä ajettaviksi röykkyisellä pinnalla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1585 : 05.09.08 - klo: 16.40 »
Ihan komia tuo uusi Baja 5t! Kitti versiota ja huomattavaa hinnan laskua jään odottamaan!!
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1586 : 05.09.08 - klo: 16.47 »
Voi tulla vielä joskus hankintalistalle tuo 5T. Sitä ennen hinta saa tosin tulla alaspäin.....

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1587 : 05.09.08 - klo: 17.23 »
Miksei ne pääse tuosta remmivedosta eroon?? Touring-autoissa sen ymmärrän hyvin, mutta soralle ja kuraan tarkoitetussa autossa en, kun keppiäkin on mahdollista käyttää. Carsonin versio on ollut todella toimiva, puskuria lukuun ottamatta ei varaosia ole tarvinnut vaihdella.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1588 : 05.09.08 - klo: 17.47 »
Olen tuollaista kasattua FG 4WD Baja Competition autoa kädessä pidellyt. Hihna on täysin suojattu hammashihna. Autossa on lähes kaikki osat koneistettua alumiinia. Laatuvaikutelma on hyvä, mutta olisi mukava päästä vertaamaan suorituskykyä muihin merkkeihin radalle, kun kello käy.

Tässä auton manuaali:
http://www.fg-modellsport-gmbh.de/_PDF-ANLEITUNGEN/E.26000-47001-dt.pdf

Sähkökrossissakin ajetaan avoimella hihnalla maailmanmestaruuksia. Kyllä hihna hienosti käy, mutta se päivä tulee kumminkin kun se pitää vaihtaa. Hihnan vaihtaminen on ärsyttävää hommaa. Siksi valitsin itse keppivedon. Krossihommissa se kakka vaan pääsee kaikkialle, oli miten hyvin suojattu paikka tahansa.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1589 : 05.09.08 - klo: 19.23 »
Tuo hinta on kyllä aivan järkyttävä kun ottaa huomioon että auton tekniikka näyttää pitkälti perustuvan 5B:hen. Olisi kyllä hyvä jos saataisiin tänne suomeen joku toinen hpi:n autoihin keskittynyt kaupias kuin tuo h:linna. Niin saataisiin nuo hinnat muun mailman tasolle. Tuon oranssin Värityksen olisi kyl voinut jättää edelleenkin mahdollisesti tulevaan kittiin :wink:!
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M