Kirjoittaja Aihe: Valkeakosken maapohjahallin sisärata  (Luettu 43703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #30 : 08.01.07 - klo: 17.39 »
juu tahto se pääsuora launtaina olla hieman s-mutkia täynnä kun joutu melkein perä edellä menemään koko suoran :D

mutta täytyy sanoa että viimekertanen oli kyllä mielenkiintoisin rata tähän asti ja muutenkin täytyy olla reiskaan tyytyväinen kun sillä ensimäistä kertaa pääsi kunnolla tykittämään. nätisti meni tuplista yli ja suoranopeutta tuntuu riittävän. ainoamikä tuotti päänvaivaa oli vasemmalle kääntyessä. tuntu että joku vähän pistää ohjauspuolella vastaan.
[Xray XB8]

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #31 : 08.01.07 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Missä se oli? En voi olla noin sokee!!!!


En tie mäkään...Toni löysi sen ja rupes huhuileen kenen tää on...sitten se vaan jäi mun hoteihin ;)
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #32 : 08.01.07 - klo: 18.30 »
Tuli tossa vaan lauantaina mieleen, että eikö se imurin putki vois olla hieman lyhkäsempi...

Nyt kun katteli niin ylhäällä ha aivan alhaalla oli kohtalaisen puhdas ilma... Mutta siinä parinmetrin korkeudella alko jo olla semmonen katku että haittas näkyvyyttä.

Kun kävi lähellä imuria katselemassa niin sieltä se imi korkeuksista sitä kirkkaampaa ilmaa kuin mitä tosiaan hieman matalemmalla oli.

Tosin olihan tuo kelikin sellanen että se käry ei päässy nousemaan korkeuksiin, vaan tuppas pysyttelemään väkisinkin alhaalla.

Mutta onko tuota kokeiltu puolet lyhkäsemmällä putkella?

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #33 : 08.01.07 - klo: 19.30 »
ei ole kokeiltu. tarkoituksenahan oli alunperin että  se tosiaan imee sieltä katonrajasta sen käryn mutta kuten sanoit nyt oli ilmanpaine hieman erilainen mitä aiemmin ja tottahan se ajajien määrä vaikutti jota tällä kertaa oli varmaan enemmän kuin muuten tähänasti...

Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa  johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.

vaikka tuntuukin helpolta täällä huudella eikä paikanpäällä niin sanonpa vaan  että tästä lähtien KAIKKIEN olisi parempi tehdä radan eteen töitä ellei sitten oikeasti löydy jonkinlaista lääkärintodistusta selkärangattomuudesta!!
[Xray XB8]

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #34 : 08.01.07 - klo: 20.25 »
Tottahan tuo...

Ikävästi tosiaan nyt tartti yhden meistä olla töissä, joten lähtö tuli meikäläisellekkin yllättävän pikasesti...

Ja kun vieläpä juuri kuskin piti kiirehtiä töihin niin eipä ollu paljon tehtävissä, ellei olis halunnu kävellen himaan suunnistaa.

Josko vaikkapa ensikerralla pääsis omalla kyydillä niin ei tarvitse kiirehtiä kotiinlähdön suhteen.

Poissa Hude

  • Jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #35 : 08.01.07 - klo: 20.37 »
Lainaus käyttäjältä: "full"

Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa  johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.



Samaa mieltä olen kanssasi et autot kerkee kiilloittamaan kotonakin, eli kaikki ajajat(ainakin kausikorttilaiset) osallistuuu radan tekoon/purkuun.
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #36 : 08.01.07 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Hude"
Lainaus käyttäjältä: "full"

Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa  johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.



Samaa mieltä olen kanssasi et autot kerkee kiilloittamaan kotonakin, eli kaikki ajajat(ainakin kausikorttilaiset) osallistuuu radan tekoon/purkuun.


Oma ehdotus näihin jäsen maksuihin ja kausikortteihin:

Kaksi eri hintaa, ne ketä osallistuu talkoisiin maksavat x määrän ja ne ketkä haluavat vain tulla ajamaan maksavat x määrä + talkoista laistamismaksu.

Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun  talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Kausikortti
« Vastaus #37 : 10.01.07 - klo: 10.35 »
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?
Huehue

Poissa jp3006

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #38 : 10.01.07 - klo: 10.54 »
"Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun  talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla."

Turussa vain aktiivisesti osallistuneet harrastajat saivat avaimet konttiin ja lavalle kaudeksi 2006!

T-Jani

Mika R

  • Vieras
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #39 : 10.01.07 - klo: 11.00 »
Mä en kannata ihan noin tiukkaa järjestelyä. Jokaisella pitää olla pääsy ja mahis käyttää rataa silloin kun se sopii aikatauluihin.

Talkoo ja ylläpito puoli on eri juttu. Alennusta ratamaksuista kannatan jos osallistuu aktiivisesti radan kunnostukseen ja talkootyöhön.

Kannatan myös muunlaista palkkiota talkoisiin & työhön osallistuneille mitä sitten ikinä voisi ollakaan.

Osallistumatta jääminen ei kuitenkaan minusta saa olla peruste rangaista rajoittamalla radan käyttöä tmv.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #40 : 10.01.07 - klo: 11.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Talkoo ja ylläpito puoli on eri juttu. Alennusta ratamaksuista kannatan jos osallistuu aktiivisesti radan kunnostukseen ja talkootyöhön.


Turussa erillistä ratamaksua ei peritä jäseniltä

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Kannatan myös muunlaista palkkiota talkoisiin & työhön osallistuneille mitä sitten ikinä voisi ollakaan.


Eikö riitä palkkioksi se että baana on tiptop kunnossa kaiken aikaa? Itse en voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka liittyy seuraan/yhdistykseen ja OLETTAA että kaiken saa tekemättä mitään. Eikö seura/yhditystoimitaan nimenomaan kuulu se että osallistutaan yhteisvoimin seuran toimintoihin myös niihin ylläpitäviin yms. Turussa melko monet RC harrastajat ovat ralleissa ja sprittikisoissa sulkumiehinä/järkkäreinä yms. Itse olen ainakin kerran kaudessa ollut ainakin yhdessä seuran muussa toiminnassa mukana.

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Osallistumatta jääminen ei kuitenkaan minusta saa olla peruste rangaista rajoittamalla radan käyttöä tmv.


"Oikeus käyttää ja velvollisuus pitää yllä"

Toki voidaan niinkin tehdä että jäsenmaksu on vaikka 200€ vuodessa ja radan ylläpito hoidetaan ostovoimalla. Se joka pyörittää sirkusta ei maksa mitään...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #41 : 10.01.07 - klo: 11.55 »
No sitten se on niin.

Silti esim. junioreille pitää taata pääsy radalle silloin kun sopii oli talkoissa tai ei. Ja minusta ihan kaikille.

Talkootyöhön pitää kannustaa juuri sillä että "rata on tip-top kunnossa kaikkien eduksi" mutta ei rankaisuperiaatteella. Rata on kerhon yhteistä omaisuutta ja oltava minusta avoin kaikille.

Sitä paitsi suomen kesä on niin lyhyt että kannattaako sitä tehdä rajoituksia.. vaikka näyttäähän se koko ajan pitenevän.

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #42 : 10.01.07 - klo: 12.34 »
Lainaus käyttäjältä: "jp3006"
"Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun  talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla."

Turussa vain aktiivisesti osallistuneet harrastajat saivat avaimet konttiin ja lavalle kaudeksi 2006!

T-Jani


ÖÖH juurikin näin meni. En huomioinut tuota avain juttua lainkaan. Se oli tosiaan hyvä palkitseminen talkootyöstä. Tuossa kommentoin omaa tarinaani  noista ratamaksuista rahana.

Poissa Hude

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Kausikortti
« Vastaus #43 : 10.01.07 - klo: 14.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?



Kausikortti maksaa 77.80 ekee
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Kausikortti
« Vastaus #44 : 10.01.07 - klo: 16.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Hude"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?



Kausikortti maksaa 77.80 ekee

ok
Huehue

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #45 : 11.01.07 - klo: 23.58 »
Turussa vaikka me käydään jeesaamassa ralleissa, ne ei jeesaa meidän touhuissa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #46 : 12.01.07 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
No sitten se on niin.

Silti esim. junioreille pitää taata pääsy radalle silloin kun sopii oli talkoissa tai ei. Ja minusta ihan kaikille.

Talkootyöhön pitää kannustaa juuri sillä että "rata on tip-top kunnossa kaikkien eduksi" mutta ei rankaisuperiaatteella. Rata on kerhon yhteistä omaisuutta ja oltava minusta avoin kaikille.

Sitä paitsi suomen kesä on niin lyhyt että kannattaako sitä tehdä rajoituksia.. vaikka näyttäähän se koko ajan pitenevän.



Millälailla se radalle pääsy on ollut estettynä?
Lavangossa on ainoastaan työvälinekoppi,ajanotto koppi,tarvike koppi ja nämä ovat lukossa.Korokkeelle pääsee,auto pitää jättää "ison puolen" parkkikselle mikäli ei puomit ole auki eikä tien varteen.
Ja millälailla "rankaisuperiaatteella" ei talkoissa olleita kohdellaan?
Onko sua rankaistu kun et ollu viime talkoissa?
The

Poissa Rubber

  • Jäsen
    • Profiili
mahtaakohan mennä vähän off topicin puolelle
« Vastaus #47 : 12.01.07 - klo: 09.31 »
Vaikka en mikään mode olekkaan, niin tätä keskustelua noista ajomahdollisuuksista/rajoituksista voisi varmaan jatkaa jossain muussa topikissa  :D  :D  :D  :D  :D

Mika R

  • Vieras
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #48 : 12.01.07 - klo: 09.37 »
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.

Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.

Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #49 : 12.01.07 - klo: 09.39 »
Mitenkäs huomenna valkeekoskella, onko pallon potkijoita ennen meitä
? Vai päästäänkö kasaan rataa aikasemmin ?
Junnumestari 2007

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #50 : 12.01.07 - klo: 17.32 »
luultavasti pallonpotkijat on paikalla mutta kai sitä ilmastointihormia pääsee asentamaan hieman aiemmin :)
[Xray XB8]

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #51 : 12.01.07 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.

Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.

Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.



Kirjoitetun sanan voi käsittää väärin,on yhtä monta ajatusta kuin on lukijaa!!
Mutta mikäli nyt on näitä keskusteluja lukenu niin voisi päätellä että kaudella 2007 on kuskien määrä kasvanut ainakin 15-20 %
Eli enemmän porukkaa talkoohommiin  :mrgreen:
The

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #52 : 12.01.07 - klo: 19.00 »
Huomenna luultavasti talkoot lisääntyy ajajakorokkeen kasaamisella. Eli jos kaikille ei vielä ole riittänyt hommaa niin nyt tilanne korjautuu.  :)

Poissa Hude

  • Jäsen
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #53 : 12.01.07 - klo: 19.42 »
ajajakoroke on aikas vaivaton kasata.........mitä katselin sitä äsken kun kasattiin sitä........mut paremmin selviää huomenna paikanpäällä,mutta sehän on päivänselvä asia et mitä nopeemmin saadaan rata valmiiksi sitä enemmän on myöskin ajoaikaa.
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Mika R

  • Vieras
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #54 : 12.01.07 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Vimmu"
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.

Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.

Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.



Kirjoitetun sanan voi käsittää väärin,on yhtä monta ajatusta kuin on lukijaa!!
Mutta mikäli nyt on näitä keskusteluja lukenu niin voisi päätellä että kaudella 2007 on kuskien määrä kasvanut ainakin 15-20 %
Eli enemmän porukkaa talkoohommiin  :mrgreen:


Jees! Se on hieno juttu

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #55 : 13.01.07 - klo: 01.47 »
Nyt on sitten väsätty uusi korkeampi ohjaajakoroke maapohjahalliin ja sen koko määriteltiin niin että se ajovuoro homma alkaisi luistamaan paremmin korokkeelle mahtuu 6-7 kuskia ja kuskin vuoro vaihtuu kun tankki on tyhjä,ei koske bensa-autoja ne saa luovuttaa ajovuoron jo puolen tankin kohdalla eli noin 8-10 min.Vuoro järjestely on pakko alkaa toimimaan kun savuista ei olla päästy tarpeeksi eroon vieläkään ja siitä on valittanut meidän jälkeen seuraava hallin käyttäjä mikä muuten on vasta sunnuntai aamuna ,ettei vaan tää hauska loppu kokonaan.
Ja Hoken ehdottama alempaa savun poistaminen ei toiminut ainakaan ensimmäisillä kerroilla sen takia sitä putkea on sinne ylöspäin laitettu,mutta nyt koitetaan kahdella eri korkuisella putkella niin että imu tulisi noin 3 ja 6 metristä kahdella eri puhaltimella samalla yritetään saada korvausilma pelkästään hallin toisesta päästä jos vaikka sitten olis hieman parempi näkyvyys.
Kaikki Tervetuloa hallissa muuten tuntuu pärjäävän sportti koneella ja roskiksesta löydetyillä renkailla ja savua on sen verran että koneen voi ihan huoletta pitää tosi piikillä.
Multi surfase on hanurista

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #56 : 13.01.07 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "mmrc"

Ja Hoken ehdottama alempaa savun poistaminen ei toiminut ainakaan ensimmäisillä kerroilla sen takia sitä putkea on sinne ylöspäin laitettu,mutta nyt koitetaan kahdella eri korkuisella putkella niin että imu tulisi noin 3 ja 6 metristä kahdella eri puhaltimella samalla yritetään saada korvausilma pelkästään hallin toisesta päästä jos vaikka sitten olis hieman parempi näkyvyys.

Painovoimainen ilmanvaihto toimii parhaiten kun, tuloilma tulee korkeelta ja poistuu alhaalta. Luulisi toimivan myös koneellisesti, puhallin puhaltamaan ylhäältä ja imuri imemään alhaalta :?:  Lämmin ilma nousee ylös ja se pistää ilman kiertämään hallissa, että turha imeä sitä pois sieltä korkeuksista.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #57 : 13.01.07 - klo: 13.41 »
Tounison ilmanvaihto muuten toimii just toisinpäin alhaalta korvaus ja ylhäältä pois mieti vaikka savupiippua harvoin niistä ilma sisään otetaan ja putki on siksi ylhäältä alas kun ikkunoita ei saa ylhäältä auki eikä sinne saanut laittaa poisto puhallintakaan sen takia joudutaan toimimaan näin vähän väärin ja jos hallia koitetaan tyhjentää savusta pelkästään alhaalta ilman ylhäältä ilmemistä niin ei savu poistu edes sunnuntaiksi sitä on kokeiltu.Ja muuten jos jollain on vielä ideoita savunpoistoon tässä tapauksessa niin tulkaa ihmeessä testaan niitä käytännössä.
Multi surfase on hanurista

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #58 : 13.01.07 - klo: 14.21 »
Olipas taas melkonen putkiviesti :mrgreen: ne pisteet ja pilkut ois ollu ihan kivoi :)
| Academy | Axial |

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« Vastaus #59 : 14.01.07 - klo: 09.26 »
Eilisen ajojen jälkeen päätimme että savuongelman takia, emme päästä enään kertalipulla ajamaan, ainostaan kausikortin maksaneet voivat tulla ajamaan.

Kausikortteja voi vielä lunastaa maksamalla Pirkanmaan RC-Autoilijat Ry:n tilille, Nordea 127730-115178, viitteeksi oma nimi ja lyhenne VM, 77.80€.
Ja olisi hyvä jos tulostaisitte maksutositteen, hallilla esitettäväksi epäselvyyksien välttämiseksi.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*